За или против газова уредба.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
ivostefanov
Мнения: 2464
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
Автомобил: Audi A4
Двигател:
Местоположение: София

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот ivostefanov » Вто 01 юни 2010 22:30


barezifranko написа:Взето от форума на ФИАТ:


газта може да е много полезна за двигателя и джоба ама аз си карам голфа със 100 октанов бензин па нека ми е гадно на мене и на 23 годишната ми кола. mhihi

ако всички бяхме 100 процентови любители на газта нямаше да гледаме така :shock под предните капаци на повечето коли на "Феста"

да алтернатива е да си возя инструментите и материалите с кола на газ,но това е "работното магаре" и после за 500лв. или на Екометал. :beer




Потребителски аватар
barezifranko
Мнения: 999
Регистриран на: Вто 17 ное 2009 14:34
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: Haskovo

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот barezifranko » Сря 02 юни 2010 7:29


Газта е с октаново число 103-105. Не се хваля, но аз откакто сложих газова колата е някакси по-пъргава. Пък вие си давайте луди пари за бензин.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот nikson85 » Сря 02 юни 2010 7:36


barezifranko написа:Газта е с октаново число 103-105. Не се хваля, но аз откакто сложих газова колата е някакси по-пъргава. Пък вие си давайте луди пари за бензин.

и какво ще кажеш че газта е с по-високо октаново число от бензина. :063: :063: mhihi :applause:
браво колега ти си откривателя на топлата вода, във формула1 карат на газ сигурно, според твоите изчисления :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063:
до сега не бях чувал такава глупост. :deal


Потребителски аватар
barezifranko
Мнения: 999
Регистриран на: Вто 17 ное 2009 14:34
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: Haskovo

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот barezifranko » Сря 02 юни 2010 7:53


Колега седни прочети малко литература и тогава ела да коментираш неща които май не са ти много ясни.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот i.e.i » Сря 02 юни 2010 8:00


Не е глупост.Това е от LOVATO БЪЛГАРИЯ ,а може ли да си позволи човек е по-добре да си кара на бензин.
Пропан-бутанът, известен също като LPG /съкращение от първите букви на английските думи втечнен петролен газ/ представлява смес от леки въглеводороди, които се намират в газообразно агрегатно състояние при атмосферна температура и налягане.

Ценните му качества се дължат донякъде на простия химичен строеж: основните му съставки пропан (С3Н8) и бутан (С4Н10) имат различни температури на кипене: -45оC за пропана и 0оC за бутана. При малко увеличение на налягането или намаление на температурата, пропан-бутанът се втечнява, което позволява лесно съхранение и транспортиране. По този начин пропАан-бутанът се пренася в течно състояние, а се използва под формата на газ. Това позволява в малък обем да се събере голямо количество енергия. Отсъствието на сяра и ниските емисии на азотни окиси, токсини и фини частици, които се отделят при горене на традиционните горива, превръщат пропан-бутана в един от най-екологично чистите източници на енергия в съвременния свят.

На станциите за зареждане на автомобили с газ,в зависимост от сезона се доставят летни и зимни газови смеси с различно съдържание на пропан. В летните това съдържание е 50+/-10% пропан, в зимните - 90+/-10%. Това се налага защото пропана се изпарява в целия диапазон на работната температура, а бутана при температура по-ниска от 0 градуса остава течен.Намаляване количеството на пропана и увеличаване това на бутана в летните смеси на горивото е необходимо за ограничаване нарастването на налягането в бутилката при положителни температури на околната среда, и обратно - в зимните смеси на горивото пропана е повече от бутана, за да се поддържа необходимото налягане и надеждната работа на газовата система при отрицателни температури.

Непрекъснато се увеличава значението му и като алтернативно транспортно гориво – 5.5 млн. превозни средства по цял свят се захранват с пропан-бутан. В този случай потребителите са привлечени от по-дългия живот на двигателя на автомобила, който осигурява употребата на пропан-бутан, както и от по-ниските експлоатационни разходи.

Предимства:

* Октановото число на газта пропан-бутан е 103. Ето защо при работа на двигателя с газ няма детонации (чукане на аванс).
* Работата на двигателя с газово гориво се отличава със снижаване нивото на шума и чувствителността към претоварване.
* Газо-въздушната смес не отмива масления филм от стените на цилиндъра.
* Не се образуват отлагания и нагари в двигателя.
* Газта не разрежда моторното масло.
* Изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал,
* Не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата
* Има значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда.
* Изгарянето на горивото при работа с пропан-бутан е 100% , поради което замърсяването на околната среда е снижено на 60% под задължителните екологични параметри, наложени от Европейския Съюз. Автомобилите движещи се на газ могат да влизат свободно в сините градски зони, изискване за цяла Европа
* Цената на газта е значително по-ниска от тази на бензина, ето защо на практика се движите с много по-малко пари. Експлоатационния пробег между смяната на маслото се удължава с 50% т.е. над 15 000км., като детайлите в двигателя остават гарантирано чисти.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот nikson85 » Сря 02 юни 2010 8:09


да за това ли палим зимата на бензин защото е с по- ниско октаново число от газта.
сигурно :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063:
и на някои не им подържа обороти докато не загрее на газ
то ако е така ми аз ще махна бензиновия резервоар от колата си и няма да мисля за бензинови помпи и там
подобни чаркалъци. :applause:
не че съм против газта. mhihi ,но да ме обеждавате ,че една кола набира по- бързо на газ е абсурдно.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот Winner25 » Сря 02 юни 2010 9:19


Газта си е с по високо октаново число от бензина(все пак зависи от кой бензин :) )
Октановото число обаче не е мярка за това дали набира добре колата или не. Във форума има полезни статии, който иска да потърси и да прочете :wink:
Газта е компромис. Който има пари да кара на бензин.
Като всяка една система така и газовата като се поддържа работи безпроблемно. И била бомба, ами то и бойлера е бомба :Mr Green Fun Айде отивайте да го махате и топлете вода в чайника че е по-безопасно mhihi


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот bobocamaro » Сря 02 юни 2010 9:38


nikson85 написа:колега знаеш ли нещо за метана? на мен са ми казвали че не е много добре. :applause:

Карал съм Фабия на метан,кола на мой колега..момчето пътува до Свищов редовно за смешни пари.С тази кола на метан ме е изпреварвал колоездач на К.Величков :banghead: ,минах я на бензин за да му го върна mhihi .
Всичко е до пари..Но на газ се кара и ще се кара,колкото и да не ни изнася на тия с бензина в задника.


Ka6iKa
Мнения: 199
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот Ka6iKa » Сря 02 юни 2010 10:06


nikson85 написа:да за това ли палим зимата на бензин защото е с по- ниско октаново число от газта.
сигурно :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063:
и на някои не им подържа обороти докато не загрее на газ
то ако е така ми аз ще махна бензиновия резервоар от колата си и няма да мисля за бензинови помпи и там
подобни чаркалъци. :applause:
не че съм против газта. mhihi ,но да ме обеждавате ,че една кола набира по- бързо на газ е абсурдно.

Даже пуснах тема за течна фаза нее трудно човек да прочете по нещо преди да чеша клавишите но ние винаги сме били аборигени и ни го н*****т всички.Хората вече на водород се возят :mrgreen:


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот theultimate » Сря 02 юни 2010 11:41


Газта и метана са с по-високо октаново число от 100 октановия бензин. Но октановото число не е калоричност/сила на горивото а детонационна устойчивост. Затова с тези горива колата работи малко по-тихо и без вибрации, иначе като горива са по-слаби от бензина. Но за метана специално знам че има по-висока температура на горене и това износва повече клапаните и другите неща около тях.


Потребителски аватар
barezifranko
Мнения: 999
Регистриран на: Вто 17 ное 2009 14:34
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: Haskovo

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот barezifranko » Сря 02 юни 2010 12:18


Ето малко информация за тези които се напъват да зареждат с 100 октана:

Много хора си мислят, че по-високото октаново число на бензина автоматично осигурява по-висока мощност. Това не е вярно. По-високото октаново число показва че горивото е по-устойчиво към възникване на детонации. От бензин с високо октаново число се нуждаят само двигатели с висока степен на сгъстяване, с турбо компресори, с чип тунинг, или такива, които използват NOS системи.
При обикновените двигатели, които работят добре с 95 октанов бензин ( без детонации ), използването на 100 октанов бензин може дори да доведе до леко понижаване на мощността. Причината за това е че високооктановите бензини имат по-ниска скорост на пламъка в сравнение с нискооктановите. При тази ситуация най-високото налягане в цилиндрите се получава малко след оптималния момент.
По-високото октаново число е само една предпоставка за постигане на по-голяма мощност, но за да стане това са нужни промени по двигателя или неговото управление.
Увеличаване мощността на един двигател САМО чрез добавки към горивото може да се постигне чрез използване на съединения съдържащи кислород, които лесно се отделя от тях в процеса на горене ( диазотен оксид, нитрометан и др. )


Потребителски аватар
shpeki
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот shpeki » Сря 02 юни 2010 14:40


nikson85 написа:да за това ли палим зимата на бензин защото е с по- ниско октаново число от газта.
сигурно :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063:
и на някои не им подържа обороти докато не загрее на газ
то ако е така ми аз ще махна бензиновия резервоар от колата си и няма да мисля за бензинови помпи и там
подобни чаркалъци. :applause:
не че съм против газта. mhihi ,но да ме обеждавате ,че една кола набира по- бързо на газ е абсурдно.

Баце написах ти вече, спри се с бисерите. Нищо не разбираш, дори най елементарното обаче продължаваш да пишеш. Ходи прочети първо ама почни от най елементарното нещо.

ivoststefanov написа:
barezifranko написа:Взето от форума на ФИАТ:


газта може да е много полезна за двигателя и джоба ама аз си карам голфа със 100 октанов бензин па нека ми е гадно на мене и на 23 годишната ми кола. mhihi

ако всички бяхме 100 процентови любители на газта нямаше да гледаме така :shock под предните капаци на повечето коли на "Феста"

да алтернатива е да си возя инструментите и материалите с кола на газ,но това е "работното магаре" и после за 500лв. или на Екометал. :beer

Верно ли си караш голф 2-та на бензин ? Ти си моя идол баце.
По колко км минаваш на година ?


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот enigma79 » Сря 02 юни 2010 14:52


nikson85 написа:да за това ли палим зимата на бензин защото е с по- ниско октаново число от газта.
сигурно :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063:
и на някои не им подържа обороти докато не загрее на газ
то ако е така ми аз ще махна бензиновия резервоар от колата си и няма да мисля за бензинови помпи и там
подобни чаркалъци. :applause:
не че съм против газта. mhihi ,но да ме обеждавате ,че една кола набира по- бързо на газ е абсурдно.

Колега,май нещо не тие ясно,зимата се пали на газ,и те питам,каква е ролята на изпарителя и за какво през него минава антифриза?Отговори си на този въпрос и тогава пиши глупости.Мога ли да знам с каква кола си ти,какви коне,модел и година на производство :screwy


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот nikson85 » Сря 02 юни 2010 15:31


Ka6iKa написа:
nikson85 написа:да за това ли палим зимата на бензин защото е с по- ниско октаново число от газта.
сигурно :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063: :063:
и на някои не им подържа обороти докато не загрее на газ
то ако е така ми аз ще махна бензиновия резервоар от колата си и няма да мисля за бензинови помпи и там
подобни чаркалъци. :applause:
не че съм против газта. mhihi ,но да ме обеждавате ,че една кола набира по- бързо на газ е абсурдно.

Даже пуснах тема за течна фаза нее трудно човек да прочете по нещо преди да чеша клавишите но ние винаги сме били аборигени и ни го н*****т всички.Хората вече на водород се возят :mrgreen:

водорода е с много по- високо октаново число от газта и бензина , ако не вярвате потърсете в гугъла.
водородните двигатели са конструирани по такъв начин че водорода се консумира в малки проценти и водородните двигатели са много по-икономични. :да:,но за съжаление при нас още ги няма толкова масово.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот theultimate » Сря 02 юни 2010 15:45


KR ако имам и аз бих си карал на бензин. Инжекция никога не бих карал с обикновена газова, а при механичните май ГИ не може да се сложи.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта