Не е глупост.Това е от LOVATO БЪЛГАРИЯ ,а може ли да си позволи човек е по-добре да си кара на бензин.
Пропан-бутанът, известен също като LPG /съкращение от първите букви на английските думи втечнен петролен газ/ представлява смес от леки въглеводороди, които се намират в газообразно агрегатно състояние при атмосферна температура и налягане.
Ценните му качества се дължат донякъде на простия химичен строеж: основните му съставки пропан (С3Н8) и бутан (С4Н10) имат различни температури на кипене: -45оC за пропана и 0оC за бутана. При малко увеличение на налягането или намаление на температурата, пропан-бутанът се втечнява, което позволява лесно съхранение и транспортиране. По този начин пропАан-бутанът се пренася в течно състояние, а се използва под формата на газ. Това позволява в малък обем да се събере голямо количество енергия. Отсъствието на сяра и ниските емисии на азотни окиси, токсини и фини частици, които се отделят при горене на традиционните горива, превръщат пропан-бутана в един от най-екологично чистите източници на енергия в съвременния свят.
На станциите за зареждане на автомобили с газ,в зависимост от сезона се доставят летни и зимни газови смеси с различно съдържание на пропан. В летните това съдържание е 50+/-10% пропан, в зимните - 90+/-10%. Това се налага защото пропана се изпарява в целия диапазон на работната температура, а бутана при температура по-ниска от 0 градуса остава течен.Намаляване количеството на пропана и увеличаване това на бутана в летните смеси на горивото е необходимо за ограничаване нарастването на налягането в бутилката при положителни температури на околната среда, и обратно - в зимните смеси на горивото пропана е повече от бутана, за да се поддържа необходимото налягане и надеждната работа на газовата система при отрицателни температури.
Непрекъснато се увеличава значението му и като алтернативно транспортно гориво – 5.5 млн. превозни средства по цял свят се захранват с пропан-бутан. В този случай потребителите са привлечени от по-дългия живот на двигателя на автомобила, който осигурява употребата на пропан-бутан, както и от по-ниските експлоатационни разходи.
Предимства:
* Октановото число на газта пропан-бутан е 103. Ето защо при работа на двигателя с газ няма детонации (чукане на аванс).
* Работата на двигателя с газово гориво се отличава със снижаване нивото на шума и чувствителността към претоварване.
* Газо-въздушната смес не отмива масления филм от стените на цилиндъра.
* Не се образуват отлагания и нагари в двигателя.
* Газта не разрежда моторното масло.
* Изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал,
* Не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата
* Има значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда.
* Изгарянето на горивото при работа с пропан-бутан е 100% , поради което замърсяването на околната среда е снижено на 60% под задължителните екологични параметри, наложени от Европейския Съюз. Автомобилите движещи се на газ могат да влизат свободно в сините градски зони, изискване за цяла Европа
* Цената на газта е значително по-ниска от тази на бензина, ето защо на практика се движите с много по-малко пари. Експлоатационния пробег между смяната на маслото се удължава с 50% т.е. над 15 000км., като детайлите в двигателя остават гарантирано чисти.