Мнение за дифузьор на смесител

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
snagles
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 03 фев 2012 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот snagles » Сря 08 фев 2012 11:41


Steff,

Дизайна който правя ... мисля че казах че работим по модела на плочка BRC там нещата изглеждат така както са направени от нас.
А за спора дали е правилно или не .. не знам. Нека да пробваме така пук да видим ефекта. Никога не е късно и невъзможно да бъдат обърнати нещата.
Все пак благодаря за съветите.




Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mupk0 » Сря 08 фев 2012 13:26


А реално откъде ги гледаш тея плочки?Може ли сайт да видим как е за карбураторите ;)


Потребителски аватар
snagles
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 03 фев 2012 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот snagles » Сря 08 фев 2012 16:04


Понеже не е малък, на линка от долу съм качил всъщност каталога на BRC за 2004 година от който черпихме информацията.

http://www.telemarkarea.org/cat_brc_2k4.pdf

Надявам се да бъде полезен.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mafiota » Съб 17 мар 2012 21:08


snagles написа:Понеже работихме активно изминалите дни искам да предложа на вниманието ви нещото което сътворихме като дизайн на въпросния дифузор.
За смесването и турболрнтното разбъркване не знам защо но не мога да се съглася. При дифузори от този род самото смесване би трябвало да се случва в най-тесната част на фунията. В случая не се разчита на свободния приток на различните видове флуиди. В същност и двата (въздуха и газта) влизат под налягане. От модела който е по нагоре, се вижда че има 100 % смесване и насочване ламинарно към входа на дроселната част, било то инжекцион или обикновен карбуратор. Макари, че за обикновен карбуратор подобен детайл не би могъл да се интегрира. По скоро би сработил успешно при инжекциони, разбира се които не са снабдени с пласмасови колектори и дебитомер. Риска при тях не е малък.
Но може би за моя вариант ще е решение. Пуснал съм детайлите на стругар, да видим каква цена биха обявили и ако е разумна ще го произведа. Пък се надявам и да има ефект. Ще разказвам ;).


От две години на Тойотата съм с такъв тип модифициран смесител. Разликата в динамиката сравнение с бензин е много малка, а разхода на газ е преблизително с литър над бензина. С две думи съм много доволен! При мен моднатия дифузор с дупките го направихме от тефлон.
Сега съм подготвил нов дифузор с малко по-голяма дължина, и намален с 1мм диаметър в най-тясната част. Но вече дупките за газта ще са разположени непосредствено след стеснението перпендикулярно на повърхноста на наклона.

иначе ето инфо от други форуми:

PG mixer
The LPG-mixer (also called mixer) as two functions.
· Giving a vacuum signal to the vaporiser; The vacuum signal must be as constant as possible compared with the amount of air that is going trough the venturie of the mixer. To achieve this the mixer must be carefully designed. One of the most important components is the venturi. The LPG/air exit of the venturi must have an ± 8 degrees angle to achieve a constant ratio of LPG with air. One of the problems of this mixer will be his length ( ± 30 CM.), which makes it almost impossible to install. Theoretically this mixer won't produce any swirl, so that the gases wonХt mix with etch other.
· Mixing up the LPG and air; To get a fast and almost complete carbonation the LPG and air must not only be in the right proportion but also be proper mixed. Therefor it's necessary that the gases LPG / air) swirl. To combine those two demands is almost impossible. Therefor a mixer will always be a compromise. The manufacturer of mixers has to work out the best mixer for every single car. The result mostly is that the mixer gives a right mixture in the partial load and a lean mixture at full load. Not only the shape of the mixer is important but also the size of the venturi. The smaller the diameter, the higher the vacuum signal to the vaporiser, the more accurate the LPG flow. The disadvantage is that the engine gets less mixture because of the small diameter. This means it looks as if your engine only can drive half throttle. Especially cars with injection or big carburettors will have a high power loss. (up to 20%). Therefore we recommend that :
- The venturies must be at least 75% of the superficial measure of the carburettors venturie or butterfly valve if its an EFI engine.
- The venturies superficial measure must be 7.5MM2 and if possible 10 MM2 for every HP. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you need a mixer with a superficial measure of 200X7.7MM=1500MM2. You need a mixer with a venturie diameter of at least 43 MM. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you the need a mixer with a superficial measure of 200X10MM=2000MM2. You need a mixer with a venturie diameter of 50 MM for the best performance. The manufacture or importer can advise you whit a chose of the mixer.


повече от десет годни карам фордове с вакуумен карбуратор и все бяха малко спънати в ускорителните режими. днес се заядох с това и открих проблема. Оказа се, че бай глупавия стругар или газааджия просто е извъртял нещо сложно, трудно за правене и неработещо! - обаче на него му се е струвало красиво на времето.
зачетох се в нет-а и прочетох, че най-важното в едно газово е точно смесителя - "плочката".
явно моята не става.
плочката реализира елементарен карбуратор - тръба на вентури с дупка за горивото в зоната с ниско налягане. обаче като е за газ, се намесват и следните фактори - редукторите (изпарителите) имат известна нечувствителност и газта има много голям обем, сравнено с засмукания въздух.
от първата особеност следва да се подбере подходящ диаметър на смесителя. като е по-малък, имаме по-голямо разреждане още при малка мощност и газовото е чувствително и колата пъргава. обаче не може да е много малко - просто не позволява напълване на двигателя с горивна смес. ето за размера - The venturies must be at least 75% of the superficial measure of the carburettors venturie or butterfly valve if its an EFI engine.
- The venturies superficial measure must be 7.5MM2 and if possible 10 MM2 for every HP. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you need a mixer with a superficial measure of 200X7.7MM=1500MM2. You need a mixer with a venturie diameter of at least 43 MM. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you the need a mixer with a superficial measure of 200X10MM=2000MM2. You need a mixer with a venturie diameter of 50 MM for the best performance. The manufacture or importer can advise you whit a chose of the mixer. това е от тук http://www.chaosboyz.nl/rubriek/techniek/techlpg.htm

втората важност, която убягва на някои газопоставячи, е за правилното съотношение на газ-въздух сместа в различните режими. газта при навлизането си в потока въздух в тръбата на вентури, имайки обем, сравним с този на необходимия въздух, прави обема на горивовъздушната смес чувствителоно по-голям. значи трябва да се предвиди съответното прекъсване на линията на извивката на смесителя, за да се получи искания закон на смесване. казано просто, след дупите за газта става по-широко доста бързо - това може би е лесно за смятане за някой инженер по флуидите, ама за мен не е. освен да се осигури горното, с формата на смесителя се цели и да се компенсира дефекта на елементарния карбуратор - да прави богата смес точно като не трябва - в мощностен режим. това се постига, като все пак не се оставя много място за навлизащата газ. също и с помощта на винтовете по маркуча.
изводът ми е, че газаджиите са прости цървули и че съм изгорил някой и друг тон газ напразно заради необразоваността и непрофесионализма им.

за моя ескорт, 1,3 69 кс трябва смесител с размер 69х7.5=517,5 кв мм или това са 25 мм диаметър на тясната част.. бре, едни газаджии казаха толкова! горната граница ще е 69х10=690 кв мм = 29,5 мм диаметър. аз съм със смесител 30 мм и е с лоша форма - диаметъра като е максималния пдопустим, газовото е итализанско, но ефтино и колата не е пъргава.

на готови плочки премерих каква е площтта на отворите за газта в плочката - за смесител със сечение 500 кв мм отворът е малко над 200 кв мм - значи е 40% от сечението.


След това си настроих сам смесителя, с пила и шкурка и т.н. и постигнах разход около 7 с около 110 (но имам добавена пета скорост на четирискоростната кутия). Обаче проблемът с топлото време и невървенето в топло си стои засега.

Не помня точно методиката за изчисляване. Някъде бях писал из форума, а из интернет също има. Всъщност диаметърът е докаран опитно, а после смятат площтта и разположението на отворите за газ. Имаше връзка обемното съотношение на въздух и газ в стехиометрична смес и съотношението на площтта на проекцията на отворите към площта на отвора на смесителя в равнината на споменатите отвори. Иначе казано, отворите се правят така, че ако трябва десет пъти повече въздух, да се пуска струйка газ дебела десет пъти по-малко от сечението на смесителя. Това на теория, на практика газта се пуска през уголемени с 10-20 % отвори. Вкарва се от най-тясното сечение надолу, като ако се премести нагоре се получава обедняване в мощностен режим (пълна мощност) поради хидравличното съпротивление на потока въздух.... абе спи ми се за да мога да обясня


Ако има някакви приложими формули, те са лесни, но имаме неизвестни параметри за останалите неща. Различните изпарители имат различни характеристики, при това не са линейни и не са еднотипни. Затова няма универсален смесител.
Основните принципи са да с енаправи добра тръба на бернули, да се направят дупки за газта по стехиометричните изисквания - въздух:газ 14:1 или нещо подобно, като газовите се увеличават с около 10%, и да се подбере мястото на газовите дупки така според исканата характеристина на смесването - т.е. да няма голямо хидравлично съпротивление на газта, но и да не е никакво. Хидравлично съпротивление е резултат от сблъскването на потока газ с потока въздух, за което газовите дупки или канал се правят насочени не надолу, към изхода на смесителя, а под някаквъ ъгъл. Май беше да са перпендикулярни на мястото, където са пробити. съответно, туй като се правят веднага след най-тясното място (горният им край да е в тясното), излиза, че са леко насочени надолу. Тук имаше газаджии, нека да погледнат и да се изкажат и те. Други схеми също работят, но тази се счита за най-лесна за изработка и за постигане на еднакъв резултат при всеки опит. Смесителя се прави срванително дълъг - отколкото му е диаметъра вътре до малко повече.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mupk0 » Съб 17 мар 2012 23:20


Изкушавам се да преправя моята уж "италианска" плочка с по-големи дифузьори от българската.Колата иначе върви супер,но си гори стабилно :D Чудех се и друго,но то няма как да стане май.Да сложа плочка в тръбата на филтърната кутия...тоест преди филтърното тяло на Г2,но за целта да сложа друг филтър и да махна наличният....нещо като пълните инжекции с плочки на филтърната кутия.Другото което в един газов сервиз ми предлагаха беше система от тръбички и щуцери,който да впръскват газ в средата на камерите.И последната питанка: Защо най-масовата плочка в ebay има следният вид:
Изображение

Говоря за тези толкова големи излишни отвори?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19165
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Съб 17 мар 2012 23:33


Защото се цели минимална намеса над вървежа на бензин. Плюс това ако се понатегнат кранчетата на тройника с такива големи отвори колата ще гори в някои режими по-малко. Вземи най-накрая си направи една плочка като моята и опитай. Басирам се, че няма да искаш да сложиш тая италианската, ужким оригинална. Тоя пич от форума на Форд ме вдъхнови да си направя плочката като него. Почетох и малко из нета и наистина се оказа прав човекът. :beer Цитатите на Мафиота ме открехнаха като цяло за плочките, оттам насетне порових малко, посмятах, тествах и ми хареса 8) Респонсът на колата е доста по-добър с по-малкия дифузьор в режимите до 4000 оборота.

Последна промяна от stefan4o на Съб 17 мар 2012 23:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mupk0 » Съб 17 мар 2012 23:35


Чудя се и аз..незнам какво да правя.Освен да я сметна посредата....да кажем 8.5 по конете и така.Като имам 2 смесителя обаче как да процедирам ?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mafiota » Нед 18 мар 2012 8:45


mupk0 написа:Чудя се и аз..незнам какво да правя.Освен да я сметна посредата....да кажем 8.5 по конете и така.Като имам 2 смесителя обаче как да процедирам ?


Ами множителя го съобразяваш според типа на карана, и оборотите в които преди всичко държиш мотора.
При мен например рядко се налага да вдигна над 3500 об, затова съм използвал множител 7,7 т.е. основно използвам колата в ниските обороти. Но предполагам максимум до 8 трябва да е!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19165
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Нед 18 мар 2012 8:57


В Холандския сайт го дават от 7.5 (за икономично и сила в ниските) до 10 (за пърформанс и сила във високите). Според типа на каране и характеристиката на мотора може да се пробва. Но за моно и карбуратор, където нещата се случват предимно в ниски и средни обороти е по-добре да се вземе долната граница.


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот vaiper 1 » Нед 18 мар 2012 10:17


Неисках да пища но несе въздаржах сега ще ви кажа аз какво разбрах за газта от 400 000км изминати на нея.Тя е за икономия момчета винаги трябва като се настроива да варви по слабо отколкото на бензин а тия плочки цели тенджери дето сте ги сложили :Mr Green Fun купете си нормални плочки и си оправете настроиките топлата вода е открита :beer


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mafiota » Нед 18 мар 2012 17:13


vaiper 1 написа:........ а тия плочки цели тенджери дето сте ги сложили :Mr Green Fun купете си нормални плочки и си оправете настроиките топлата вода е открита :beer


Приятелю, изобщо не си в час за какво става на въпрос mhihi ,


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19165
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Нед 18 мар 2012 17:18


vaiper 1 написа:Неисках да пища но несе въздаржах сега ще ви кажа аз какво разбрах за газта от 400 000км изминати на нея.Тя е за икономия момчета винаги трябва като се настроива да варви по слабо отколкото на бензин а тия плочки цели тенджери дето сте ги сложили :Mr Green Fun купете си нормални плочки и си оправете настроиките топлата вода е открита :beer

Именно де, топлата вода е открита. Нали не мислиш, че тук пишещите и интересуващите се сме я открили скоро? Просто човек получава дадена информация, синтезира я, след това я тества на практика. А магазинските плочки изобщо да не ги коментираме, а? Не мисля, че някоя от тях заслужава изобщо да е в тея тема mhihi


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот vaiper 1 » Нед 18 мар 2012 17:26


Ако направите нещо браво ще се радвам истински, успех ви пожелавам :beer


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mafiota » Нед 18 мар 2012 17:33


vaiper 1 написа:Ако направите нещо браво ще се радвам истински, успех ви пожелавам :beer


Жалко че си далече, иначе можеше да демонстрирам Тойотата как стопля гумите :shock


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19165
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Нед 18 мар 2012 17:36


vaiper 1 написа:Ако направите нещо браво ще се радвам истински, успех ви пожелавам :beer

Ти направи ли си труда да прочетеш цялата тема? Или само така си говориш да трупаш мнения? Ако не си разбрал дифузьорът е на колата ми в момента и карам от доста време с него.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта