Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
Има различни способи за намаляване на разхода, но за съжаление имат и доста минуси - като например влошаване на пълненето на мотора при по-високо натоварване. Иначе повишаване на степента на сгъстяване води до повишаване на мощността, оттам респективно при равни други условия със същото гориво би следвало моторът да гори по-малко.
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
stefan4o написа:Има различни способи за намаляване на разхода, но за съжаление имат и доста минуси - като например влошаване на пълненето на мотора при по-високо натоварване. Иначе повишаване на степента на сгъстяване води до повишаване на мощността, оттам респективно при равни други условия със същото гориво би следвало моторът да гори по-малко.
В смисъл??? При по-сгъстен мотор не се влощава пълненето дори напротив увеличава се.Пълненето зависи наистина от изключително много фактори,но най-съществените от тях са фазите на газоразпределение.Следват диаметър/диаметри на всмуктелния клапан,дължина,диаметър и извивки на всмукателния колектор,съпротивление като започнеш от въздушния филтър до всмукателния клапан,с което както казах в предния си пост се постига с филтър с намалено съпротивление,полирани колектори и портове на главата.Това имах в предвид,че тези на пръв поглед не съществени неща за работа на мотора на бензин оказват изключително огромно влияние за неговата стабилна и което беше основно в темата от нейното начало-за Икономична работа на газ.Например даже и две свещи с два кабела да работят тук-таме на бензин може и да не се усети,но на газ веднага почва да патка и да гърми като снаряд

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
Преди тая съм имал Джета с 1.6 ABU. Ако зимен разход 12.7/100 е ламя... здраве му кажи. А се караше и палеше на газ.
Тук изобщо не съм съгласен. Такъв мотор, дето да няма съществена разлика студен и топъл като разход не знам да е измислен още. При дизелите също важи, нищо, че тяхната степен на сгъстяване е доста по-висока от бензиновите аналози.
Като казах за намаляване на разхода не визирах намеса по двигателя, а по-скоро по въздуха или интейк-системата - т.е. всмукателната.
Замисляли ли сте се,защо на дизеловия двигател особенно с директно впръксване както са всички съвременни дизели разликата в разхода на гориво студен/топъл мотор не е толкова съществена?
Тук изобщо не съм съгласен. Такъв мотор, дето да няма съществена разлика студен и топъл като разход не знам да е измислен още. При дизелите също важи, нищо, че тяхната степен на сгъстяване е доста по-висока от бензиновите аналози.
Като казах за намаляване на разхода не визирах намеса по двигателя, а по-скоро по въздуха или интейк-системата - т.е. всмукателната.
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
Зимен разход 12.7/100км може и да е нормален,но друго имах впредвид.Защо като тръгнеш на дълъг път при същата тази зима този разход може да падне и до 7/100км? Защо разликата в разхода на гориво между дизеловия и бензиновия двигател е толкова голяма в градски условия?
- papi92
- Мнения: 185
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 15:11
- Автомобил: Golf 3 1.6
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
1637 написа:Защо разликата в разхода на гориво между дизеловия и бензиновия двигател е толкова голяма в градски условия?
Разликата не идва само от 1 условие. Факторите са доста: нафтата е по-калорична от бензина, следователно по-малко количество отделя същата енергия като по-голямо количество бензин, нафтата гори - бензина се взривява, дизеловия двигател е с по-твърда харастеристика от бензиновия и още и още. Отплеснахме се на друга тема, колегата кара на газ, не на бензин и не на газ

За газта всичко е критично: въздушен филтър, свещи, кабели, палец и капачка, дали клапата във въздушния филтър е хваната на горе или надолу, катализатор. Просто е малко по-капризна.
Аз имам следния въпрос. Как е по-икономично да се спуска по наклон (моно инжекция, нали за нея говорим през цялото време) на скорост или освободена от скорост?
А за устройството за акумулатора, да наистина има по-голяма сила при потегляне и тогава се усеща най много.
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
papi92 написа:За газта всичко е критично: въздушен филтър, свещи, кабели, палец и капачка, дали клапата във въздушния филтър е хваната на горе или надолу, катализатор. Просто е малко по-капризна.
Ще си позволя да се изкажа.
Имам опит с газ на Опел,Форд и Тойота.Стари модели,малолитражки.И трите автомобила съм карал душмански,въздушен филтър съм сменявал веднаж на 30-40000 км,кабелите са ми били разнородни,свещите също в много случай,палци и капачки не съм сменявал,палени са само на газ,карал съм и без плочка,с тръбичка..И съм имал разход винаги поне няколко литра под сегашния ми с Голф 1.8,който е с нови филтри,свещи,кабели,центровки,двигател и всичко що се сетиш.Динамиката им не е била по различна.Въпреки че тях ги карах в повечето време злобно,а Голфа го галя,щото знам че ако и него го почна по същия начин ще ми запали дрехата с поне 14/100 най малко....
Така че колко капризна е газта не знам....
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
papi92 написа:Как е по-икономично да се спуска по наклон (моно инжекция, нали за нея говорим през цялото време) на скорост или освободена от скорост?
Ако моноинжекцията е достатъчно умна/нова и я караш на бензин или е с газов инжекцион - при отнета газ и обороти на коляновият вал над 2000 за минута - би трябвало да спре да впръсква гориво (или да влезе в режим "поддържане на инжекторите в готовност"). При такъв режим - реално няма да има консумация на гориво, т.е. двигателя ще се използва за спирачка.
Очевидно ако сме на свободна - мотора ще поддържа обороти, т.е. ще консумира гориво.
При обигновена газова уредба - няма моторна спирачка, понеже няма кой да спира газта при еди какви си условия.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
По икономично и по разумно е да се спуска с запален мотор.Иначе рискуваш да прегрееш спирачките,а и без хидравлика..
Иначе при обикновена уредба газта я спира дросела само.Спускал съм така от един балкан и бордкомпютъра показваше нула
Иначе при обикновена уредба газта я спира дросела само.Спускал съм така от един балкан и бордкомпютъра показваше нула

- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
При спиране "само с дросела" - там има борба между вакуум и разни пружини... Съмнява ме точно нула да е, както фактически се получава когато на инжектор спреш да му пускаш ток. Ама е възможно, не споря...
А и колегата пита на скорост без газ или на свободна - никъде не казва за гасене на двигателя.
А и колегата пита на скорост без газ или на свободна - никъде не казва за гасене на двигателя.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
Аааа грешката е моя...
Обаче за консумацията при спускане,сигурно ще има,макар и малка.Много не вярвам на моя борд компютър

Обаче за консумацията при спускане,сигурно ще има,макар и малка.Много не вярвам на моя борд компютър
- papi92
- Мнения: 185
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 15:11
- Автомобил: Golf 3 1.6
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
На мен ми направи впечатление следното. Пуснах живите данни през ваг ком и наблюдавам ъгъла на който е отворен дросела. При спускане, без да подавам газ, над 2000 оборота дросела е отворен на 3 градуса, под 2000 става 1.7, а изключена от скорост пада до 0.7 градуса. Поради факта че само дросела спира газта би трябвало да е по нисък разхода. На практика не мога да намеря разлика в разхода. Явно разликата е твърде малка.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
При автомобилите с впръскване на горивото се спира и дюзата/ите при ППХ. Коментирано е отдавна това нещо във форума. Говоря на бензин. На ГИ е същото. При АГУ няма кое да спре газта и тя си влиза, макар и малко.
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
В тази връзка да попитам и аз нещо.Първо от много места чух,че на обикновенно газово някои "пекани" газаджии правят малка дупчица на дроселовата клапа-около 2мм.Второ наистина видях на няколко коли на газ.Е дупчих и аз моята точно с 2мм бургийка.Сега незнам,но маалко като че ли оборотите ми на празен ход не ги лашка толкова често и да гасне както беше преди това.Сега на принудителен празен ход при спускане на баир сигурно разхода ми на метан ще е голям,но аз така или иначе си я пускам на свободна,макар и да не правилно.Какво ще кажете по-въпроса за дупченето на клапата?
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
Аз лично не виждам смисъл в тая работа. 

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
На инжекциите при ППХ, когато дюзите не впръскват, дросела е затворен напълно и не пуска въобще въздух. Ако изпарителят няма жигльор за постоянен разход, или е затворен напълно, газ в мотора не влиза. Аз карам така и при свестен изпарител няма проблеми с ПХ и преходи.
Ако при ППХ дросела е отворен, а дюзите не пръскат, познайте как ще реагира ламбдата.
Ако при ППХ дросела е отворен, а дюзите не пръскат, познайте как ще реагира ламбдата.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта