Проблем при запалване

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Проблем при запалване

Мнениеот doktora » Нед 29 май 2011 16:13


Здравейте колеги!
Пасатко има газова уредба вече близо 6 год, на която преди 2г. ( преди 25000 км )и е правена профилактика, а газовия клапан е сменян преди 12000 км.
Всякакви проблеми съм имал с газовата, но от седмица се появи друг, непознат и малко странен за мен проблем. Моля помагайте със съвети и мнения. Ето за какво става дума:

При запалване , преминавайки от бензин на газ, двигателя гасне. Понякога успешно преминавам на газ, но със силно изфорсирване на двигателя , т.е. използвам инерцията на двигателя и аха да угасне, но в последния момент всичко е ок. Ако се опитам да запаля на газ, успявам минимум от втория път. След като Пасатко заработи на газ, след това нямам никакви проблеми.
Това нещо го прави винаги при всяко палене, независимо колко време двигателя е стоял угасен, независимо дали мотора е топъл или студен.
За да пазя акумулатора правя следното: паля и тръгвам на бензин и когато съм се позасилил леко, преминавам ръчно на газ. Усеща се за миг леко придръпване/прекъсване на двигателя, но след това си продължавам на газ без проблем.

Имам чувството, че преди самото стартиране притока на газ към моноинжекцията е блокиран, но защо и къде ... и защо след успешното преминаване на газ проблема изчезва?
Моля помагайте колеги!Предварително благодаря!




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем при запалване

Мнениеот i.e.i » Нед 29 май 2011 22:20


Филтърчето на клапана?
Окис по клемите на клапана или релето.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем при запалване

Мнениеот doktora » Пон 30 май 2011 9:52


Възможно ли е филтърчето на клапана да се е задръстило за тези 12 000 км? И аз си мислех дали не е от него, но защо след като премина успешно на газ и всичко е ок - в ниските и високите обороти ...?
Относно окиса по клемите - ще ги погледна и ще ги почистя, имам специално флаконче за окиси.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем при запалване

Мнениеот i.e.i » Пон 30 май 2011 10:19


При стара бутика може.След клапана трябва да "хвърля" струя течност.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем при запалване

Мнениеот pas1.8mi » Вто 31 май 2011 19:47


Може и релето в пулта(ключ газ/бензин) да ти прави проблем!Лесно ли пали на газ?


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Проблем при запалване

Мнениеот Гергин » Чет 02 юни 2011 16:02


Тайминг реле имаш ли на?
На мен ми прави абсолютното същото от него и като го чукна се оправя eusa


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем при запалване

Мнениеот doktora » Чет 02 юни 2011 16:26


За какво служи това тайминг реле и как да разбера дали имам такова? Ключа е автоматичен, в смисъл че ако е позагрял двигателя и ако вдигна над дадени обороти и автоматично преминавам на газ.
Относно въпроса дали пали лесно на газ - вчера след работа реших да запаля директно на газ, но и от 3-я опит не успях, затова се наложи отново старт на бензин, засилване и ръчно превключване. Иначе, докато не съществуваше този проблем, колата си палеше от четвърт оборот на газ.
Днес между другото сутринта минах за 5 минутки през един сервиз за газови уредби и ми казаха че може би трябва да се смени филтъра на клапана, стандартно било на 15 000 км, а до момента съм изминал 12500 км. При първи удобен момент ще направя тази смяна , не е скъпа - 8 лв., но имам чувството че проблема ще си остане.
Ще пробвам и с почукване на ключа/релето.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Проблем при запалване

Мнениеот Гергин » Съб 04 юни 2011 16:36


Слагат го около изпарителя.
Прилича на най обикновено реле с 5 крачета.
Ако имаш ламбда контрол го слагат около него. Пише на него тайминг адванс нещо си на Английски.
Свързано е с момента на запалване естествено, забавя импулс някакъв към компа на колата и работи като се премине на газ. На пътя на сигнала. По научно не мога да го обясня. И като спре да работи, искрата се подава към свещите не когато е най добре, т.с сместа не е оптимална. Или както казват "изпреварване" предверението и т.н
Компенсира въртене на делко, градуси. А при АЕК и АФТ са автоматични, а и при поп новите модели.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем при запалване

Мнениеот doktora » Съб 04 юни 2011 16:53


Здравейте!
Това с почукването на ключа работи, минавам от газ на бензин без проблем. Това означава ли че тайминг релето е разположено в ключа?
На изпарителя имам една кръгла джаджа, която е подвижно закрепена към изпарителя и в него влизат/излизат два пина/крачета.Нямам ламбда контрол, ламбдата която е за бензин е от години откачена.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем при запалване

Мнениеот pas1.8mi » Пон 06 юни 2011 17:41


Може да имаш спукана спойка в конектора на ключа(газ/бензин) или нагорели контакти на релето вътре!Трябва да се отвори и прегледа!В краен случай нов автоматичен ключ е 20-25лв! :wink:


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Проблем при запалване

Мнениеот Гергин » Вто 07 юни 2011 15:28


Това на изпарителя не е. Това е вид бубина. Когато е загасена колата спокойно можеш да я отвиеш няма да пусне газ.
Ключето играе роля до толкова колкото да ти бяга захранването към газовият клапан и той да прекъсва.
Основното е, че проблемът на бензин го няма. Остават изпарител, клапан или ключ. нямаш ламбда контроли, тайминги и т.н. Но все си мисля, че има някое времево реленце :talk: Я дай малко повече информация за този ключ, нищо чудно и релето да е в него.
Между друго има една пружинка при тая бубинка, то си е ел. клапан. Що не го отвиеш и не разгледаш. Винта е отгоре, няма нужда от много сила.
После с гъбичка и веро.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем при запалване

Мнениеот doktora » Пет 10 юни 2011 8:40


Здравейте!
Това с почукването на ключа вече не работи. Бях на бързо в един сервиз за газови уредби и докато проблема още съществуваше сложихме друг ключ, но проблема си остана.
Използвах изречението "докато проблема още съществуваше" , защото в момента нямам никакви проблеми със запалването. В сервиза взеха да клонят към газовия клапан, обясниха ми че като се напълни бутилката до горе и като се напече от слънцето колата и налягането се вдигало още и поради тази причина клапана не можел да отвори ... А този шибан клапан съм го купувал нов точно от тях преди 12 500 км и ми го препоръчаха като много хубав, маде ин Италия. Препоръчаха ми да не пълня бутилката до горе, примерно вместо 30 литра колкото си събира, да зареждам 25 . И сега като се замисля, при последното зареждане имах големи проблеми с преминаването от бензин на газ, още на самата бензиностанция. А в момента бутилката не е пълна и затова може би проблема временно изчезна, а зимата не е имало проблеми заради ниските температури. Що за шибан клапан са ми продали тези .... и може ли да се оправи? Хубаво мислех да си оправя стария клапан, ама защо не го направих ...
Относно релето с петте крачета за което ме питахте дали имам, чак сега загрях че има такова непосредствено преди клапана. То май управлява клапана и моното?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем при запалване

Мнениеот i.e.i » Пет 10 юни 2011 18:58


Клапана трябва да "щрака" отчетливо.Премери ,колко V стигат до него.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Проблем при запалване

Мнениеот Гергин » Пон 13 юни 2011 16:36


Щрака та се чува вътре в колата.
Ти ме разби с това свръх налягане.
Дай един експеримент. Като почне да ти прави така колата. На изстинала и угасена кола. Отвиваш тръбата за газта след клапана. И даваш за секунда с една жица плюс на клапана от акумулатора, да отвори. Трябва яко да хвърли газ. Няма страшно ако не седиш срещу него, и не е загрял яко мотора.
ТРябва да хвърля здраво газ. Ако него прави има два варианта. ПИши какво става.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем при запалване

Мнениеот doktora » Вто 14 юни 2011 19:29


Здравейте!
Благодаря за съветите!
Колега Гергин , най-вероятно налягането си е съвсем нормално, но нещо с клапана не е наред, въпреки че е почти нов. Относно експеримента който ме съветваш да направя - честно казано малко ме е страх да пробвам нещо подобно, въпреки че осъзнавам че няма нищо страшно. Преди 2-3 години си патих от газ, тогава се уплаших много и сега ми е нещо като фобия. Мисля да закарам колата на един добър майстор-газаджия при когото ходя редовно и му имам доверие и ще намеря начин и подходящ момент да му подхвърля за този начин на проверка.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта