


Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
Часно лице съм и си направих дата кабел за да мога да се свържа с ECU-то на метана.
Идеята ми е да си оптимизирам разхода. Колата е Ауди А4 1.8T AEB Quattro.
Като колата се кара по магистрала с круизна скорост 150 km/h
Това е мапкартата в момента
Също така, като я настъпя се забелязват дупки след 4000 оборота
Да попитам и малко да се образовам, когато правя ремапа трябва ли да гледам винаги стойността на ламдасондата да е около 1 V, защото сега забелязвам че на моменти става червена стойност, но тъй като карах на теста и не успях да вида колко V показва.
Другият въпрос ми е какво означават тези проценти в дясно (+30% -30%)
Ще се радвам ако някой ми помогне, може и на лично съобщение, защото все пак това си е занаят. А аз не искам да се занимавам професионално и да използвам това за комерсиални цели, а искам просто да си настрой количката за моите нужди и да ме радва като я карам и като отида да заредя на метан станцията.
Идеята ми е да си оптимизирам разхода. Колата е Ауди А4 1.8T AEB Quattro.
Като колата се кара по магистрала с круизна скорост 150 km/h
Това е мапкартата в момента
Също така, като я настъпя се забелязват дупки след 4000 оборота
Да попитам и малко да се образовам, когато правя ремапа трябва ли да гледам винаги стойността на ламдасондата да е около 1 V, защото сега забелязвам че на моменти става червена стойност, но тъй като карах на теста и не успях да вида колко V показва.
Другият въпрос ми е какво означават тези проценти в дясно (+30% -30%)
Ще се радвам ако някой ми помогне, може и на лично съобщение, защото все пак това си е занаят. А аз не искам да се занимавам професионално и да използвам това за комерсиални цели, а искам просто да си настрой количката за моите нужди и да ме радва като я карам и като отида да заредя на метан станцията.
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: Чет 22 апр 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
Нямаш тапа и версията ти е орязана.Трудно ще се справиш без допълнителните опции. 

-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
Тази тапа за какво служи?
Ако става въпрос за аванс процесор имам сложен такъв, даже ако правилно правя връзката трябва да е сложен във вашият сервиз в Пловдив.
Ако става въпрос за аванс процесор имам сложен такъв, даже ако правилно правя връзката трябва да е сложен във вашият сервиз в Пловдив.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
Колегата landir има предвив USB или някакъв друг вид донгъл, без който програмата за настройка на ГИ-то работи в орязана (олекотена откъм опции) версия.
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
А какви други опции ми трябват понеже съм свалил и други програми
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
Е, това не знам, не съм ползвал до момента нищо от ланди.
Но много производители (не само на ГИ) правят тоя номер с "тапатата"-донгъла, за да си продават и софтуера на прилични цени.
Но много производители (не само на ГИ) правят тоя номер с "тапатата"-донгъла, за да си продават и софтуера на прилични цени.
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
Добре в моят случай какво мога да променям, към какви стойности да се стремя?
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: Чет 22 апр 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
бензиновите времена на бензин и на газ теябва да са едни и същи.Това синьото с +30,-30 трябва да е около 0,при равномерно натоварване.Без опит и тапа едва ли ще се оправиш.jaredharet написа:Добре в моят случай какво мога да променям, към какви стойности да се стремя?
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
...бензиновия компютър не трябва да разбере ,че горивото е подменено.Как се прави-например кара се на бензин по дълъг и равен участък на 4-та с 3000 оборота около 10 секунди,гледаме в таблицата къде се намира работната точка или по точно колко е Топ на бензиновите инжектори.След това превключваме на газ,ако коефициета е подбран правилно то работната точка си остава в същата клетка.Ако точката отиде нагоре това значи ,че идва много газ и бензиновия компютър се опитва да обедни сместта т.е Топ на бенз. ижектори намалява.Значи трябва да намалим коефициента така ,че при работа на бензин и на газ Топ бенз. да не се променя...
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
Има и малко развитие по въпроса.
Намерих си пълна версия на програмата и ми се отвориха допълнителни менюта като в момента съм със следната мапкарта.
С тази мапкарта колата е доста по мудна, но таймингите и ламда сондата ми изглеждат добре.
Това е клипче на работата с бавната карта.
http://www.facebook.com/v/1585448895630
Това е и бързата мапкарта, при нея колата върви много добре и е доста пъргава. Но ми се струва, че ламдасондата не е в норма.
http://www.facebook.com/v/1585447735601
Със VAG-COM-а забелязах и тази грешка
Но не съм разбрал с коя карта и при какви условия се е получила.
Моля да попитам в каква насока да продължа да работя и също така проблем ли ще е ако огранича автоматичното превключване на бензин, когато свърши метана. И другият ми въпрос е как да променя индикацията на копчето да отчита по различна скала останалият метан в бутилката.
Намерих си пълна версия на програмата и ми се отвориха допълнителни менюта като в момента съм със следната мапкарта.
С тази мапкарта колата е доста по мудна, но таймингите и ламда сондата ми изглеждат добре.
Това е клипче на работата с бавната карта.
http://www.facebook.com/v/1585448895630
Това е и бързата мапкарта, при нея колата върви много добре и е доста пъргава. Но ми се струва, че ламдасондата не е в норма.
http://www.facebook.com/v/1585447735601
Със VAG-COM-а забелязах и тази грешка
Код: Избери всички
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
Но не съм разбрал с коя карта и при какви условия се е получила.
Моля да попитам в каква насока да продължа да работя и също така проблем ли ще е ако огранича автоматичното превключване на бензин, когато свърши метана. И другият ми въпрос е как да променя индикацията на копчето да отчита по различна скала останалият метан в бутилката.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
Според мен първо провери кабелите на ламбдасондата, и ако имаш под ръка осцилоскоп я виж как работи на бензин. Доколкото знам преди да сдохне напълно, тя започва да реагира по-бавно на промените в сместа, и става по-мудна. Разходът естествено се увеличава, и колата променя поведението си. А колкто до мап-картата, то след като се увериш, че с ламбда сондата всичко е наред, тогава пробвай пак с двете карти.
По принцип, най-добра настройка на ГИ се прави по време на движение, от двама човека, като единия кара колата, а другия гледа настройките и проверява какви са таймингите на бензин, и при същите обороти/натоварване на газ да се не се променят безнзиновите тайминги. Пробват се всички предавки, на разни диапазони от обороти. Понякога може да отнеме много време, но един път направени грамотно, се експортват, и това е...
Иначе се получава взаимно надлъгване между бензинов и газов компютър, поради това, че работят заедно, а бензиновия си мисли, че работи на бензин, и хал хабер си няма, че след него е вързан газовия...
По принцип, най-добра настройка на ГИ се прави по време на движение, от двама човека, като единия кара колата, а другия гледа настройките и проверява какви са таймингите на бензин, и при същите обороти/натоварване на газ да се не се променят безнзиновите тайминги. Пробват се всички предавки, на разни диапазони от обороти. Понякога може да отнеме много време, но един път направени грамотно, се експортват, и това е...
Иначе се получава взаимно надлъгване между бензинов и газов компютър, поради това, че работят заедно, а бензиновия си мисли, че работи на бензин, и хал хабер си няма, че след него е вързан газовия...
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
А по коя от двете карти да работя, и как да постъпя по другите два въпроса
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
за МАР картите нямам опит с метана, карам на пропан-бутан, принципите са същите, но подробностите не знам.
премахването на аварийното преминаване на бензин може да е нож с две остриета, ако свърши метана по време на изпреварване, или катерене на наклон, то ще има рязка загуба на тяга, а това за копчето по принцип няма да е точно отчитането, ако е направено по същия начин като при пропан-бутана, т.е. без да го измерва директно с поплавъка, а през магнитче. Най-добре си нулирай дневния брояч, при всяко зареждане на метан, и като си знаеш приблизително разхода, знаеш и кога се очаква да ти свърши.
премахването на аварийното преминаване на бензин може да е нож с две остриета, ако свърши метана по време на изпреварване, или катерене на наклон, то ще има рязка загуба на тяга, а това за копчето по принцип няма да е точно отчитането, ако е направено по същия начин като при пропан-бутана, т.е. без да го измерва директно с поплавъка, а през магнитче. Най-добре си нулирай дневния брояч, при всяко зареждане на метан, и като си знаеш приблизително разхода, знаеш и кога се очаква да ти свърши.
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
За копчето в програмата има едни меню, където може да се настройва на какъв левел метан в бутилката да изгася всяка лампичка, само че не ми дава да променям тези стойности и въпросът ми е как да го направя?
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 12:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SOFIA
Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI
Колега, какъв ти е сензора за нивото в бутилката? Принципно има няколко опции за отчитане на нивото в бутилката.
A - A.E.B.;
B - 0 - 90 ohm;
C - Landi Renzo;
D - Non standard;
E - Non standard inverted.
Стандартната настройка е Ланди ренцо.
При мен обаче след даден период от близо месец ми огаснаха всички диоди и го направих на 0-90оhm, след което се оправи.
Не отчита обаче изобщо правилно- след 100ния км остава само една зелена лампичка от общо 4..
Ако имаш проблеми със софта ми пиши.
A - A.E.B.;
B - 0 - 90 ohm;
C - Landi Renzo;
D - Non standard;
E - Non standard inverted.
Стандартната настройка е Ланди ренцо.
При мен обаче след даден период от близо месец ми огаснаха всички диоди и го направих на 0-90оhm, след което се оправи.
Не отчита обаче изобщо правилно- след 100ния км остава само една зелена лампичка от общо 4..
Ако имаш проблеми със софта ми пиши.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта