Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
jaredharet
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот jaredharet » Пон 13 юни 2011 21:11


Часно лице съм и си направих дата кабел за да мога да се свържа с ECU-то на метана.
Идеята ми е да си оптимизирам разхода. Колата е Ауди А4 1.8T AEB Quattro.
Като колата се кара по магистрала с круизна скорост 150 km/h
Това е мапкартата в момента
Metan1.gif

Също така, като я настъпя се забелязват дупки след 4000 оборота

Да попитам и малко да се образовам, когато правя ремапа трябва ли да гледам винаги стойността на ламдасондата да е около 1 V, защото сега забелязвам че на моменти става червена стойност, но тъй като карах на теста и не успях да вида колко V показва.

Другият въпрос ми е какво означават тези проценти в дясно (+30% -30%)

Ще се радвам ако някой ми помогне, може и на лично съобщение, защото все пак това си е занаят. А аз не искам да се занимавам професионално и да използвам това за комерсиални цели, а искам просто да си настрой количката за моите нужди и да ме радва като я карам и като отида да заредя на метан станцията.




landir
Мнения: 240
Регистриран на: Чет 22 апр 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот landir » Пон 13 юни 2011 22:25


Нямаш тапа и версията ти е орязана.Трудно ще се справиш без допълнителните опции. :(


jaredharet
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот jaredharet » Вто 14 юни 2011 0:04


Тази тапа за какво служи?

Ако става въпрос за аванс процесор имам сложен такъв, даже ако правилно правя връзката трябва да е сложен във вашият сервиз в Пловдив.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 14 юни 2011 8:20


Колегата landir има предвив USB или някакъв друг вид донгъл, без който програмата за настройка на ГИ-то работи в орязана (олекотена откъм опции) версия.


jaredharet
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот jaredharet » Вто 14 юни 2011 9:15


А какви други опции ми трябват понеже съм свалил и други програми


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 14 юни 2011 9:30


Е, това не знам, не съм ползвал до момента нищо от ланди.

Но много производители (не само на ГИ) правят тоя номер с "тапатата"-донгъла, за да си продават и софтуера на прилични цени.


jaredharet
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот jaredharet » Вто 14 юни 2011 11:25


Добре в моят случай какво мога да променям, към какви стойности да се стремя?


landir
Мнения: 240
Регистриран на: Чет 22 апр 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот landir » Вто 14 юни 2011 20:44


jaredharet написа:Добре в моят случай какво мога да променям, към какви стойности да се стремя?
бензиновите времена на бензин и на газ теябва да са едни и същи.Това синьото с +30,-30 трябва да е около 0,при равномерно натоварване.Без опит и тапа едва ли ще се оправиш.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 15 юни 2011 8:49


...бензиновия компютър не трябва да разбере ,че горивото е подменено.Как се прави-например кара се на бензин по дълъг и равен участък на 4-та с 3000 оборота около 10 секунди,гледаме в таблицата къде се намира работната точка или по точно колко е Топ на бензиновите инжектори.След това превключваме на газ,ако коефициета е подбран правилно то работната точка си остава в същата клетка.Ако точката отиде нагоре това значи ,че идва много газ и бензиновия компютър се опитва да обедни сместта т.е Топ на бенз. ижектори намалява.Значи трябва да намалим коефициента така ,че при работа на бензин и на газ Топ бенз. да не се променя...


jaredharet
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот jaredharet » Сря 22 юни 2011 13:00


Има и малко развитие по въпроса.
Намерих си пълна версия на програмата и ми се отвориха допълнителни менюта като в момента съм със следната мапкарта.

11111111111.jpg


С тази мапкарта колата е доста по мудна, но таймингите и ламда сондата ми изглеждат добре.

Това е клипче на работата с бавната карта.
http://www.facebook.com/v/1585448895630

Това е и бързата мапкарта, при нея колата върви много добре и е доста пъргава. Но ми се струва, че ламдасондата не е в норма.
http://www.facebook.com/v/1585447735601

Със VAG-COM-а забелязах и тази грешка

Код: Избери всички

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
        P0130 - 35-10 - - - Intermittent

Но не съм разбрал с коя карта и при какви условия се е получила.

Моля да попитам в каква насока да продължа да работя и също така проблем ли ще е ако огранича автоматичното превключване на бензин, когато свърши метана. И другият ми въпрос е как да променя индикацията на копчето да отчита по различна скала останалият метан в бутилката.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 22 юни 2011 13:14


Според мен първо провери кабелите на ламбдасондата, и ако имаш под ръка осцилоскоп я виж как работи на бензин. Доколкото знам преди да сдохне напълно, тя започва да реагира по-бавно на промените в сместа, и става по-мудна. Разходът естествено се увеличава, и колата променя поведението си. А колкто до мап-картата, то след като се увериш, че с ламбда сондата всичко е наред, тогава пробвай пак с двете карти.

По принцип, най-добра настройка на ГИ се прави по време на движение, от двама човека, като единия кара колата, а другия гледа настройките и проверява какви са таймингите на бензин, и при същите обороти/натоварване на газ да се не се променят безнзиновите тайминги. Пробват се всички предавки, на разни диапазони от обороти. Понякога може да отнеме много време, но един път направени грамотно, се експортват, и това е...

Иначе се получава взаимно надлъгване между бензинов и газов компютър, поради това, че работят заедно, а бензиновия си мисли, че работи на бензин, и хал хабер си няма, че след него е вързан газовия...


jaredharet
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот jaredharet » Сря 22 юни 2011 14:06


А по коя от двете карти да работя, и как да постъпя по другите два въпроса


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 22 юни 2011 14:26


за МАР картите нямам опит с метана, карам на пропан-бутан, принципите са същите, но подробностите не знам.
премахването на аварийното преминаване на бензин може да е нож с две остриета, ако свърши метана по време на изпреварване, или катерене на наклон, то ще има рязка загуба на тяга, а това за копчето по принцип няма да е точно отчитането, ако е направено по същия начин като при пропан-бутана, т.е. без да го измерва директно с поплавъка, а през магнитче. Най-добре си нулирай дневния брояч, при всяко зареждане на метан, и като си знаеш приблизително разхода, знаеш и кога се очаква да ти свърши.


jaredharet
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот jaredharet » Пет 24 юни 2011 10:03


За копчето в програмата има едни меню, където може да се настройва на какъв левел метан в бутилката да изгася всяка лампичка, само че не ми дава да променям тези стойности и въпросът ми е как да го направя?


vancho_ABF
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SOFIA

Re: Помощ за оптимизилане на мапкартата на метанов инж. LANDI

Мнениеот vancho_ABF » Пет 01 юли 2011 10:44


Колега, какъв ти е сензора за нивото в бутилката? Принципно има няколко опции за отчитане на нивото в бутилката.
A - A.E.B.;
B - 0 - 90 ohm;
C - Landi Renzo;
D - Non standard;
E - Non standard inverted.
Стандартната настройка е Ланди ренцо.

При мен обаче след даден период от близо месец ми огаснаха всички диоди и го направих на 0-90оhm, след което се оправи.
Не отчита обаче изобщо правилно- след 100ния км остава само една зелена лампичка от общо 4..

Ако имаш проблеми със софта ми пиши.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта