В скоро време ще сменям ламбда сондата,защото при диагностициране се установи че е станала мудна.Колата е на около 250 000 км. и сондата не е сменяна.Газовата уредба е с ламбда контрол.Предимно карам на газ и поради наличието на ламбда контрол ламбда сондата трябва да функционира коректно.Минах днес през няколко магазина и точно тази сонда не могат да ми предложат : BOSCH 0258003745.Вместо нея ми предлагат т.нар. универсална сонда,която е 2 пъти по-евтина,но няма букса за свързване.Трябва да се отреже старата букса и кабелите да се кербоват.Дотук добре,но в мен напират смесени чувства

Четох някъде из виртуалното пространство,че универсалните ламбда сонди не стават за определени случаи,например за системи на Сименс,каквато е и на колата.По-точно за всеки модел ЕКУ трябвало да се използва точноопределен модел ламбда сонда,защото имало значение самата форма на генерирания сигнал и т.н.Тоест ако се постави универсална сонда,то тя няма да бъде толкова ефективна,колкото тази,която е предвидена за системата.От друга страна пък,след като колата е с ламбда контрол на газовата уредба,то него(ламбда контрола) слабо го интересуват такива подробности предполагам.По-специфично е за ЕКУ-то,но по принцип аз избягвам бензина(защото е скъпо гориво

) и поради тази причина мисля че няма да е фатално.А вече как ще се отрази работата на двигателя и коригирането на сместа на бензин с универсална сонда,мога дамо да предполагам.При всички положения,каквато и сонда да взема нова,тя ще е по-добра от старата.Допълнително прочетох,че при работа на газ живота на сондата се съкращава доста,което ме навежда на мисълта,че няма смисъл от скъпа сонда.Оригинала е 250 - 270лв.,а универсалната - около 130 - 140лв.Вие какво ще ме посъветвате?