Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК-РЕШЕНО!

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК-РЕШЕНО!

Мнениеот dushanov » Чет 09 фев 2012 18:19


Здравейте колеги! Колата ми е Голф 3 АЕК мотор с обикновена метанова у-ба. Преди месец пак в големите студове (-5-6 гр.)тръгнах на дълъг път и колата започна да гасне и хълца на 30км от града. Отворих капака-целия изпарител беше в лед! Върнах се до Стара Загора. Отидох до газаджия, оказа се, че един от маркучите за антифриза, който минава през изпарителя е запушен. Сменихме и 2-та. Свързани са паралелно/успоредно на маркучите за парното. Всичко 6! Днес тръгвам сутринта пак на дълъг път (този път при темп. -10-12гр) и пак след около 30км по магистралата със скорост 110км/ч същата работа, както в началните редове с разликата, че този път изпарителя не беше целия замръзнал, а само 1/2 от него. Всичко маркучи бяха топли! Само да вметна, че беше толкова студено, че като погледнах в казанчето за чистачките, течността беше хванала коричка отгоре (течност за -20гр неразредена). Прехвърлих я на бенз за 4-5км, след това пак на метан и до София (за където бях тръгнал) нямаше проблеми (и времето се стопли, но разбира се пак под нулата). Според вас на какво може да се дължи моя проблем?
Само да вметна моите разсъждения: метана е винаги с много ниска темп и в комбинация със супер студеното време (при положение, че като карам с 110км/ч и се получава завихряне около изпарителя) се получава това заскрежаване на изпарителя и следователно ненормалната му работа. Изпарителя ми е разположен между акумулатора и разширителния съд-това може да видите на снимката от гаража ми. Никога до сега (за 3-те г.) от както имам колата не съм наблюдавал подобен проблем, като си има в предвид, че я карам всеки ден на различни разстояния! Моля за вашите мнения! :!:

Последна промяна от dushanov на Сря 15 фев 2012 17:26, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот kossel » Чет 09 фев 2012 19:59


Нивото на антифриза на макс ли е ? Пробвай да долееш концентрат антифриз, че в тези студове ментетата замръзват и може и твоя да е замръзнал в изпарителя. На мен ми замръзна в шишето 'зимната' течност за чистачки, добре че винаги доливам 1 литър спирт на 3 литра течност.


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот luboveliki » Чет 09 фев 2012 21:37


с обикновена газова съм и изпарителя загрява със същата температура като на антифриза ,демек изпарителя като загреее на 90 градуса колата и той е горещ(до тук и твоя е на тоя принцип),няма как да замръзва,даже и студен на газ като включа не замръзва,трябва да е горещ


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот sam_boha » Чет 09 фев 2012 21:40


И аз предлагам да погледнеш нивото на антифриза, защото от ниско ниво замръзва изпарителя.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Чет 09 фев 2012 22:09


kossel, ти си на три горива. Малко като идол си ми... :talk:
sam_boha,kossel, нивото на антифриза ми е 2-3мм над мах-а. Следя го редовно, защото: viewtopic.php?f=5&t=304116
luboveliki, аз съм на метан. При -11 C той е в нашите (моите бутилки). При пропан-бутана е в темп. 19-25 С в бутилките. Има сериозна разлика в темп-та. Виждам, че ми говориш за газ (пропан-бутан).
Плус минусовите темп-ри при които ми направи проблема излиза, че -11 средно от бутилката плюс -10 средно при скорост 110км/ч е равно на -21 метан който е в изпарителя, към него като прибавим 80 С срдена темп на антифриза излиза... че изпарителя ми в мега най-добрия случай да е на 40-50гр. А при мен половината е замръзнал! А останалта половина в която влизат и излизат маркучите е... изпотена (не съм я докосвал с ръка) :talk:

п.с. Само да вметна, че на Корсата ми, която е с газ, изпарителя е вързан пак паралелно/успоредно, той не се пипа. Колкото е горещ мотора, толкова и изпарителя. До сега не съм правил наблюдение с това и голфа. Защото не ми се е налагало... Просто искам да изкажете мнение колеги. Пък ако може и такива с обикн. метан. у-би... :applause:

Последна промяна от dushanov на Чет 09 фев 2012 22:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 09 фев 2012 22:12


Да не би да е запушен самия изпаритен? може и да не е напълно само частично, или нещ не е обезвъдушен добре...


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Чет 09 фев 2012 22:17


KingoftheROAD, как мога да установя запушване/полузапушване БЕЗ сваляне на изпарителя или... mission impossible? :?


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Пет 10 фев 2012 21:24


Днес звъннах на голям оторизиран сервиз в Пловдив. Много са известни сред такситата в Стара Загора. Не им знам точно името. По симптомите описани от мен ми казаха, че изпарителя ми е за смяна. Нов на БРЦ с труда ще ми коства 240лв. Как Ви се струва колеги? :| Ако някой има отзиви за добри матанаджии в СТЗ или Пловдив да сподели!

п.с. Малко ми е зор в момента тази сума, затова си мисля за профилактика ама като се замисля новото си е ново!


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот predat0r » Пет 10 фев 2012 21:28


смени си мембраните на испарителя с ремонта стува към 45лв


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Пет 10 фев 2012 21:48


predat0r,моя изпарител е с платна, не с мембрани. Не знам каква е разликата.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот kossel » Пет 10 фев 2012 22:01


Платна = мембрани.
Като правих ремонтт на първия си изпарител, нямаше ремонтни комплекти и от едни стари немски надуваеми дюшеци(плат напоен с каучук ) си направих (Платна = мембрани) Стана чудо. Сега май мембраните са само от долнопробен изкустен каучук който се става твърд за един сезон. Ех спомени ...

dushanov написа:predat0r,моя изпарител е с платна, не с мембрани. Не знам каква е разликата.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 11 фев 2012 8:19


dushanov написа:KingoftheROAD, как мога да установя запушване/полузапушване БЕЗ сваляне на изпарителя или... mission impossible? :?


possible, possible e колега, просто сваляш маркучите му, и с някаква шлауфка пробваш да продухваш въздух през водната му риза. Може да изтече малко антифриз от самия изпарител, но нищо фатално. Трябва да се продува добре и ако има някакво частично или пълно запушване, ще се разбере.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Съб 11 фев 2012 19:44


KingoftheROAD, в понеделник ще го пробвам.
Добре де, колеги. След като имам ПЕРФЕКТЕН разход и поведение на мотора, трябва ли да имам проблем с платната/мембраните?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот muns61 » Съб 11 фев 2012 19:59


Виж си маркучите за вода на изпарителя. Възможно е от студеното да има лек теч и при изстиване да смуква малко въздух, който после трябва да се изгони. Това е по-чест дефект от запушването.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Съб 11 фев 2012 20:06


muns61, преди 2 седмици ги смених маркучите. Резултата е 1,2 замръзнал изпарител :?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта