Изпотяване на газова бутилка

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Изпотяване на газова бутилка

Мнениеот DAXC » Чет 24 яну 2008 19:26


В последно време (в студеното) забелязвам, че газовата бутилка е запотена.
От какво може да се получава това?




Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пет 25 яну 2008 8:02


Ами просто конденз. Ако сложиш бутилка студена бира например в колата и тя ще се изпоти :D


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 25 яну 2008 11:30


Възможно е да е паднала сондата с която смуче газ, и да смуче вместо течна газообразна газ. Възможно е и само частично да е.
В такъв случай изпарението на газта отчасти или изцяло става в бутилката вместо в изпарителя, и тя се охлажда (може и да се заскрежи).
Ако е така запотяването ще се засилва при по-дълго каране.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пет 25 яну 2008 12:13


psstv18rp написа:...Ако е така запотяването ще се засилва при по-дълго каране.

Точно в такива случаи забелязвам изпотяване на бутилката.

Това може ли да ми изиграе лоша шега по време на път?


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Пет 25 яну 2008 12:27


Що ми се струва, че при по-дълго каране през зимата в колата става по-топло и това води до увеличаване на конденза по бутилката?
Ако се качваш за 5 мин, колата не успява да се стопли и съответно да кондензира по бутилката.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Пет 25 яну 2008 13:02


Може да има и система за работа с течен азот и така става на генеротор


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пет 25 яну 2008 15:36


След дълго каране би следвало да се понижи доста температурата на бутилката и от там в един момент няма да може да върви поради пониженото налягане. Не се шашкай толкоз , по вероятно е това да е обикновен конденз от изпаренията в колата през зимата(мокри обувки и т.н. дори дъха на човек предизвиква конденз)
Ако пък е тръгнала да се откача сондата на път просто ще спре и ще трябва да покараш на бензин.
Ако имаш възможност вземи един термометър и го сложи на бутилката като я завиеш с нещо, преди да тръгнеш виж температурата колко показва, караш колкото трябва и пак проверяваш температурата- ако се е понижила значи имаш проблем със сондата.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 25 яну 2008 15:39


"Що ми се струва, че при по-дълго каране през зимата в колата става по-топло и това води до увеличаване на конденза по бутилката?"

По принцип бутилката не се охлажда същестествено (освен в описания случай на изпарение в нея), така че и тя ще се постопли заедно с въздуха в купето. Не би трябвало да се запотява повече от резервната гума примерно. :-)

Но зависи разбира се какъв е конденза, колко е, усеща ли се видимо да изстива бутилката.

С други думи, ако след известно каране бутилката е осезаемо по-студена отколкото е била при тръгване въпреки парното в купето, значи вероятно става изпарение на газта в нея.



"Това може ли да ми изиграе лоша шега по време на път?"

Ще започнеш да усещаш тромавост на колата, сякаш "свършва газта", колата ще си поддържа скорост, но няма да има динамика, и ще ускорява трудно. Чак да закъсаш - едва ли.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Пет 25 яну 2008 17:04


psstv18rp написа:По принцип бутилката не се охлажда същестествено (освен в описания случай на изпарение в нея), така че и тя ще се постопли заедно с въздуха в купето. Не би трябвало да се запотява повече от резервната гума примерно. :-)

Както и бирата, след изваждането от хладилника. Сякаш на гладка повърхност конденза е повече или поне повече личи - кашкавалът не се изпотява както бирата. :D


kikir
Мнения: 16
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 13:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот kikir » Съб 26 яну 2008 0:01


Колегата е прав иаз съм на това мнение


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 28 яну 2008 13:17


Три коли с газово съм карал през последните 15 години и при трите (включително и сегашната)през зимата газовите бутилки имаха "хубав" конденз по стените!Така,че нищо необичайно!


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Пон 28 яну 2008 14:17


щом се изпотява земи й дезодорант mhihi :delete


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 29 яну 2008 13:01


Мда, ФХЯ му викаха едно време у 6ти клас


Потребителски аватар
pesho_sl
Мнения: 693
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGR 1998
Местоположение: Варна

Мнениеот pesho_sl » Чет 31 яну 2008 10:26


моята и през лятото съм я забелязвал, че се изпотявя! ама какво да се прави - разлика в температурите и от там идва и конденза. аз поне така си го обяснявам. :)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта