за емулатора с ИС NE555

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

за емулатора с ИС NE555

Мнениеот djshomi » Сря 30 яну 2008 19:08


Здравейте колеги възникнаха малко въпроси след като си згобих емолатора с ИС NE555.
Като меря изходното напрежение ниското ниво е 100mV което е дробре,но високото ниво е 1V и ме притеснява да не прецакам ECU защото ландата дава от 0.1 до0.8 V.
Другият ми въпрос е на какъв интервал да настроя ниско и високо ниво.




Потребителски аватар
Rakood
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот Rakood » Чет 31 яну 2008 0:12


аз мислиа че неможеш да прецакаш компа с тези миливолти в повече то трябва да има защита от някакви каси по елинсталацията което те подсигурява. абе важното е нещо да клати компа. прати ми моляте схемичката или ми дай линк да я видя как е измислена и заслужава ли си. нали знеюаеш че емулаторите не са много скъпи в BSM ди правят и едва ли са повече от 15 лв крайна клиентска цена на дребно.
А и не сам сигурен че максималното напрежение е 0,8Нагласи го за около секунда и половина две да скача и да пада до мин. но не повече от 2 сек. даже за емулатор предполагам по барзо трябва да баде.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 31 яну 2008 15:21


Точно така трябва да бъде - 1V.
Може сондата да ти е старичка и затова макс. напрежение да е по-ниско.
То не е и важно, компютъра гледа само дали е над или под прага (около 0.45V), а не колко е точно.

Честотата - около 1Hz примерно.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Мнениеот djshomi » Чет 31 яну 2008 18:48


Колега адреса е http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=7296
В понеделник ще го закача на осциолоскоп да видя как е синусоидата. Цената на частите е 5 лева заедно с релето.
Чух че БСМ правят емулатори но аз бачкам до по късно и нямам физицеска възможност да отида до там,а в нета ми иска парола за да видя цените. Скоро ще се здобия с кабел за диагностика и след това ще го закачам за да видя дали има фаида от него или продължава да трупа грешки.Иначе емулатор на ловато е 30 кинта, а на мен ли отне 1 час игра и 5 лева и ако проработи мисля че е добре.


Потребителски аватар
Rakood
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот Rakood » Чет 31 яну 2008 20:37


OK мерси че те частите са за по малко и от 5 лв. предполагам си ги налепил на експериментална платка та може и да са станали 5.
а накрая не бепе дадено в схемата много ясно свързването към ламдата. по точно искам да кажа че трябва когато рабори емулатора (клараш на газ) сигнала ос самата ламбда трябва да е ислючен и свободен а кам ЕКУ то да отива само сигнала от емулатора. Успех и пиши за резултатите


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 01 фев 2008 11:04


"ще го закача на осциолоскоп да видя как е синусоидата"

??? Сигнала е (и трябва да е) правоъгълен, не синусоида.


Грешки няма да трупа вероятно, но пак е възможно да остане някакво леко объркване - няма начин.

И да, връзката между ламбдата и компютъра се прекъсва докато колата е на газ, и вместо това към компютъра се пуска сигнала от емулатора.


peterl
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ламбда емулатор

Мнениеот peterl » Вто 05 фев 2008 20:08


Аз миналата Събота и Неделя имах малко свободно време и го направих.Колата е Астра 1.4 моно.И засега няма проблеми.Не свети компа.Иначе напрежението(високо ниво) при мен е 0,85V.Разликата идва от светодиода, но ти можеш да коригираш резисторите на делителя.Примерно 27К/22К не съм смятал, но експериментираи.И аз отначало мислех да не прецакам нещо....дано да не стане нищо :roll: че скъпи тия ЕКУ-та....
Успех!


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Мнениеот djshomi » Пон 25 фев 2008 19:21


Колеги след малко доработики ,го подсигорих и сега е на колата.Минал съм към 200км и визуално не трупа грешки (двигателя не се бъзика) това е за сега ,като го вържа на VAG com ще видя.


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Мнениеот venll-vr » Пон 21 апр 2008 7:52


относно емулаторите на ламбда сондата искам да попитам за VW какъв емулатор е по-добре да сложим, такъв който мени волтажа от 01,02,03..0,8 през 0,1V и после връща отново от 0,1 или 0,2-0,8 и отново 0,2-0,8.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 21 апр 2008 8:30


0,2-0,8 и отново 0,2-0,8



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 31 госта