Една тема подхващам, може би е по- на място в тунинг, но нали става дума за Голф, та тук да пиша...
Първо малка постановка - карбуратор Пиербург, газова уредба, карам на газ, без спортен филтър.
Днес си направих "тунинг". На края на въздушния филтър сложих една огъваща се тръба от алуминиево фолио, която изкарах отпред точно зад решетката и отстрани на радиатора, и я вързах със свински опашки. Края на тръбата го изрязах под ъгъл, т.е. сечението е на пресечен цилиндър под наклон и по този начин хем двг смуче студен въздух, хем влиза повече, защото сечението на входящия отвор става по-голямо от това на тръбата.
И сега какво. Нямах много мегдан за тестове, но ми се струва, че по-бързо набира. Обаче стана следното - колата на празен ход гасне, ако се движи - явно въздухът и идва студен. Дори не само на празен ход (около 1000 об/мин), ами и на около 2000 оборота пак се сили да гасне, трябва да подавам газ малко над това, че да се крепи. Отидох и на магистралата да тествам - педалът до долу, на отиване към Вакарел не можах да развия по-висока скорост от преди, а на връщане (вече е нанадолнище) не посмях да пробвам, че беше тъмно.
Какво си мисля (и питам, де):
1. Дали въздухът, който вкарвам, е прекалено студен?
2. Дали не вкарвам прекалено много въздух и той да прави сместа прекалено бедна откъм гориво?
3. Ако въздухът сега се оказва повече, значи ли, че трябва да се регулира наново карбуратора? Или да се увеличи газта от врътките след изпарителя (тогава разходът няма ли да литне)? Аз го пробвах това с увеличаването на газта - отвъртях по 3/4 оборот на двете врътки (маркучите, отиващи към първа и втора камери), но разлика не можах да усетя, а и нямаше как да си засека сам ускорение 0-100 км/ч., щото не ми стигаха ръце и очи.
И още нещо - тоя експеримент го направих, след като половин час преди това колата беше карана и загрята добре. Не съм пробвал още какво е на студен мотор. Утре ще установя... Поне няма да ми е сложно да махна приспособлението, ако е трагично положението.
Ми - това е. Лягам да спя, че стана 100 часа - дано ме озари някакво въздушно-карбураторно провидение. Нядявам се да имате мнения по тази тема. А тя спокойно би могло да се озаглави "С трици - маймуни"
Тунинг за 8.50 лв.? Хммм...
- VR666
- Мнения: 325
- Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: CFFB 2011
- Местоположение: Ботевград
Ти ми отговори на въпроса, да слагам ли въздухозаборници на
предната броня или не?
Явно много се обеднява сместта, а няма кой да му каже на карбуратора
да вкара и повече гориво.
Ако имаше нещо като дебитомер и ECU по-ставаше?
За това се слага само спорт филтър, а той двигателя си смуче
колкото си му трябва.
предната броня или не?
Явно много се обеднява сместта, а няма кой да му каже на карбуратора
да вкара и повече гориво.
Ако имаше нещо като дебитомер и ECU по-ставаше?
За това се слага само спорт филтър, а той двигателя си смуче
колкото си му трябва.
- valdo
- Мнения: 340
- Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
madmen написа:Не разбирам какво значи "на края на въздушния филтър"...
Кутията на въздушния филтър нали стои върху карбуратора, а дупката, от която смуче атмосферния въздух, я нарекох "край на въздушния филтър".
А по въпроса за карането на студен двигател - днес нямаше разлика, даже по-не гаснеше на ниските обороти, докато загрее. Но това вероятно защото ми е прецакан смукачът и първоначално държи 2100 оборота.
Забравих да отбележа вчера едно важно наблюдение:
Като подам газ, и се получава познатото на много колеги замисляне. А преди да направя "тунинга", реакцияата на подаване на газ беше мигновена (е, с колкото там куци коне има:) ). От което си правя извода за замислянето на бензин, от което много народ се оплаква, а и аз. Ми значи на бензин изглежда рязкото подаване вкарва много въздух, а бензинът още "не е дошъл". Т.е накъде се губи синхрона. Дали?
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Според мене си си направил анти тунинг.За пасатите знам че нарочно махат този въздухопровод които продължава до зад емблемата.Действително се получава този ефект да гасни двигателя.Действително се получава от прекалено обедняване на горивната смес.ECU-то не може да реши проблема щото то сработва малко по бавно от ефекта. Развиването на дроселчетата на маркучите за газта пак не решава проблема защото, от тях независи притока на газ при работа на празен ход.Има един друг винт на редуктора но колкото и да го въртиш не можеш да постигнеш кой знае какви обороти, а и от друга страна ще е неприятно като си на място да ти бръмчи двигателя.Незнам как стой въпроса с спортния филтър, и има ли смисал от него.Колегите който са с такъв да дадът тяхното мнение!!!
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
- valdo
- Мнения: 340
- Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
traba написа:ANNIHILATOR написа:Да съгласен съм.Аз не съм превърженик на доработките по колите.Особено тези при които набиваш излишни пари.В Германия в проектирането на тези автомобили са участвали много инжинери и то неслучайни хора.Те са мислили доста!!!Решили са и са направили!!!Това е!!!
Не съм напълно съгласен с вас, защото ето - хора слагат спортни филтри - качват мощност, слагат по-яки свещи - горивото по-добре се запалва, слагат спортни чипове - повече върви. Може и да износва повече дигателя, но се прави. То затова колата е струвала определени пари, без подобренията.
Аз имам приятел, който е изкарал чудна мощност от една обикновена самара - ще изпокъса половината коли от форума. Спортен филтър, центровка, регулиране на сместа. Да не говорим какво стана с един опел астра, след като му се тури спортен филтър, а сега още повече се е засилил, като му е направен въпросния въздухозаборник. Ама не са на газ, де...
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта