Тунинг за 8.50 лв.? Хммм...

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Тунинг за 8.50 лв.? Хммм...

Мнениеот valdo » Вто 04 окт 2005 2:35


Една тема подхващам, може би е по- на място в тунинг, но нали става дума за Голф, та тук да пиша...

Първо малка постановка - карбуратор Пиербург, газова уредба, карам на газ, без спортен филтър.

Днес си направих "тунинг". На края на въздушния филтър сложих една огъваща се тръба от алуминиево фолио, която изкарах отпред точно зад решетката и отстрани на радиатора, и я вързах със свински опашки. Края на тръбата го изрязах под ъгъл, т.е. сечението е на пресечен цилиндър под наклон и по този начин хем двг смуче студен въздух, хем влиза повече, защото сечението на входящия отвор става по-голямо от това на тръбата.

И сега какво. Нямах много мегдан за тестове, но ми се струва, че по-бързо набира. Обаче стана следното - колата на празен ход гасне, ако се движи - явно въздухът и идва студен. Дори не само на празен ход (около 1000 об/мин), ами и на около 2000 оборота пак се сили да гасне, трябва да подавам газ малко над това, че да се крепи. Отидох и на магистралата да тествам - педалът до долу, на отиване към Вакарел не можах да развия по-висока скорост от преди, а на връщане (вече е нанадолнище) не посмях да пробвам, че беше тъмно.

Какво си мисля (и питам, де):
1. Дали въздухът, който вкарвам, е прекалено студен?
2. Дали не вкарвам прекалено много въздух и той да прави сместа прекалено бедна откъм гориво?
3. Ако въздухът сега се оказва повече, значи ли, че трябва да се регулира наново карбуратора? Или да се увеличи газта от врътките след изпарителя (тогава разходът няма ли да литне)? Аз го пробвах това с увеличаването на газта - отвъртях по 3/4 оборот на двете врътки (маркучите, отиващи към първа и втора камери), но разлика не можах да усетя, а и нямаше как да си засека сам ускорение 0-100 км/ч., щото не ми стигаха ръце и очи.

И още нещо - тоя експеримент го направих, след като половин час преди това колата беше карана и загрята добре. Не съм пробвал още какво е на студен мотор. Утре ще установя... Поне няма да ми е сложно да махна приспособлението, ако е трагично положението.

Ми - това е. Лягам да спя, че стана 100 часа - дано ме озари някакво въздушно-карбураторно провидение. Нядявам се да имате мнения по тази тема. А тя спокойно би могло да се озаглави "С трици - маймуни" :)




Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3032
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Вто 04 окт 2005 8:19


Не разбирам какво значи "на края на въздушния филтър"...
....НО При монтаж на газ винаги се ограничава дебита на входящия въздух!
Махай тея маркучи и си карай безпроблемно на газ.


Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Мнениеот VR666 » Вто 04 окт 2005 8:21


Ти ми отговори на въпроса, да слагам ли въздухозаборници на
предната броня или не?
Явно много се обеднява сместта, а няма кой да му каже на карбуратора
да вкара и повече гориво.
Ако имаше нещо като дебитомер и ECU по-ставаше?

За това се слага само спорт филтър, а той двигателя си смуче
колкото си му трябва.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 04 окт 2005 9:04


VR666 написа:За това се слага само спорт филтър, а той двигателя си смуче
колкото си му трябва.

да беше толкова лесно :?
като караш на газ вместо да сменяш въздушен филтър на 5000-6000 км слагаш "спортно филтро" и забравяш mhihi
да ама не! :( не става хем "спортист"хем "икономист" mhihi mhihi


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Вто 04 окт 2005 11:50


madmen написа:Не разбирам какво значи "на края на въздушния филтър"...

Кутията на въздушния филтър нали стои върху карбуратора, а дупката, от която смуче атмосферния въздух, я нарекох "край на въздушния филтър".

А по въпроса за карането на студен двигател - днес нямаше разлика, даже по-не гаснеше на ниските обороти, докато загрее. Но това вероятно защото ми е прецакан смукачът и първоначално държи 2100 оборота.

Забравих да отбележа вчера едно важно наблюдение:
Като подам газ, и се получава познатото на много колеги замисляне. А преди да направя "тунинга", реакцияата на подаване на газ беше мигновена (е, с колкото там куци коне има:) ). От което си правя извода за замислянето на бензин, от което много народ се оплаква, а и аз. Ми значи на бензин изглежда рязкото подаване вкарва много въздух, а бензинът още "не е дошъл". Т.е накъде се губи синхрона. Дали?


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 04 окт 2005 12:30


Според мене си си направил анти тунинг.За пасатите знам че нарочно махат този въздухопровод които продължава до зад емблемата.Действително се получава този ефект да гасни двигателя.Действително се получава от прекалено обедняване на горивната смес.ECU-то не може да реши проблема щото то сработва малко по бавно от ефекта. Развиването на дроселчетата на маркучите за газта пак не решава проблема защото, от тях независи притока на газ при работа на празен ход.Има един друг винт на редуктора но колкото и да го въртиш не можеш да постигнеш кой знае какви обороти, а и от друга страна ще е неприятно като си на място да ти бръмчи двигателя.Незнам как стой въпроса с спортния филтър, и има ли смисал от него.Колегите който са с такъв да дадът тяхното мнение!!!


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Вто 04 окт 2005 12:34


Ми ние с един приятел си имаме една приказка - вместо ТУНИНГ, викаме МУНИНГ, с което описваме много неща в една дума :)


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 04 окт 2005 12:38


Да съгласен съм.Аз не съм превърженик на доработките по колите.Особено тези при които набиваш излишни пари.В Германия в проектирането на тези автомобили са участвали много инжинери и то неслучайни хора.Те са мислили доста!!!Решили са и са направили!!!Това е!!!


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Вто 04 окт 2005 17:44


ANNIHILATOR написа:Да съгласен съм.Аз не съм превърженик на доработките по колите.Особено тези при които набиваш излишни пари.В Германия в проектирането на тези автомобили са участвали много инжинери и то неслучайни хора.Те са мислили доста!!!Решили са и са направили!!!Това е!!!


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Вто 04 окт 2005 17:55


traba написа:
ANNIHILATOR написа:Да съгласен съм.Аз не съм превърженик на доработките по колите.Особено тези при които набиваш излишни пари.В Германия в проектирането на тези автомобили са участвали много инжинери и то неслучайни хора.Те са мислили доста!!!Решили са и са направили!!!Това е!!!



Не съм напълно съгласен с вас, защото ето - хора слагат спортни филтри - качват мощност, слагат по-яки свещи - горивото по-добре се запалва, слагат спортни чипове - повече върви. Може и да износва повече дигателя, но се прави. То затова колата е струвала определени пари, без подобренията.
Аз имам приятел, който е изкарал чудна мощност от една обикновена самара - ще изпокъса половината коли от форума. Спортен филтър, центровка, регулиране на сместа. Да не говорим какво стана с един опел астра, след като му се тури спортен филтър, а сега още повече се е засилил, като му е направен въпросния въздухозаборник. Ама не са на газ, де...


raketa99
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сандански

Мнениеот raketa99 » Вто 04 окт 2005 21:10


stava na mono tva s studenia vazduh
следващото ти мнение на маймуница ще бъде ИЗТРИТО!
пиши на КИРИЛИЦА!


Потребителски аватар
maniak
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maniak » Вто 04 окт 2005 21:30


Това е често срещан проблем на газ. Направи го да дърпа студен въздух но не и да го набива във филтъра. Просто дупката да не е срещу посоката на движение.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 04 окт 2005 21:36


Нали се сещаш, че тази тръба както си я сложил директно срещу потока на въздуха, като вали дъжд ще гълта и вода :wink:


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Сря 05 окт 2005 7:41


Мисля,че преместването на един въздуховод не може да се нарече "тунинг" особено на кола с АГУ.
Темата се отплесна и очаквам да се пише и за вентилаторите пред въздушния филтър,които "дигат мощността" mhihi
заключвам.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта