ТАП на 1.3

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
zwjar_na_putq
Мнения: 211
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ТАП на 1.3

Мнениеот zwjar_na_putq » Съб 26 юли 2008 11:33


Привет, колеги,

с вакуумно Ловато съм Г2 1.3, карбуратор.
Въпроса ми е : ТАПа подобрява ли ускоряването на колата, като най-вече ме интересува това в ниските обороти, защото онзи ден пътувах извънградско и примерно ако превключа по-висока предавка малко по-рано колата доста се мъчи докато влезе в средните обороти. Нямам оборотомер и не знам за какъв интервал е проблема, но мисля че до около 2000 оборота е доста мудно. Иначе нагоре си е горе долу добре. Мерси




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 26 юли 2008 11:37


Тапа най-много помага на 5та на баир, щом си с 1,3 мръдни делкото 1мм обратно на часовниковата стрелка с предварително направен белег после да го върнеш в нормалното му положение, горе долу ще усетиш що е с ТАП.


Потребителски аватар
auubau
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот auubau » Съб 26 юли 2008 21:49


ТАП-а помага във всеки оборотен диапазон на всяка предавка, защото газта се запалва, когато трябва. Това важи обаче за оптимално настроен допълнителен ъгъл на изпреварване. Мръдването на делкото върши работа, но само в тесен диапазон от обороти, защото внася константен допълнителен ъгъл, докато ТАП има изменливо допълнително увеличаване на ъгъла на запалване в зависимост от оборотите.
Доста хора питат дали щяло да подобри работата на газ на един или друг автомобил, респективно двигател. Да ще подобри работата, но не очаквайте чудеса, особено ако имате неизправни точки по запалването или по АГУ-то.


Потребителски аватар
zwjar_na_putq
Мнения: 211
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zwjar_na_putq » Вто 29 юли 2008 20:48


Благодарско,
взех си български. Утре ще го слагам, дано стане по- добре, че като видя баир и леле.


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Чет 31 юли 2008 23:43


как е с ТАП-а?


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Пет 01 авг 2008 9:25


auubau написа:... Мръдването на делкото върши работа, но само в тесен диапазон от обороти, защото внася константен допълнителен ъгъл, докато ТАП има изменливо допълнително увеличаване на ъгъла на запалване в зависимост от оборотите.
...

Колега сигурен ли си, че ТАП-а не променя изпреварването константно, щото аз мисля обратното....и за кой модел ТАП говориш...

П.С. Ако става въпрос за ТАП-а на ДЕК - тогава съм съгласен, но при него настройката/програмирането хич не е лесна работа...


Потребителски аватар
zwjar_na_putq
Мнения: 211
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zwjar_na_putq » Съб 02 авг 2008 15:19


сега го сложих. Още не съм изпробвал, но трябва да променя според натоварването, поне така казват.


Потребителски аватар
zwjar_na_putq
Мнения: 211
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zwjar_na_putq » Пет 08 авг 2008 16:45


Сложих го и го пробвах извънградско. Разлика определено има, като колата е доста по- мощна от преди. Много съм доволен. Не мога да кажа, че е като на бензин, но при 80 90 София Банско/ 6.3 на 100 разход. Хехе
На връщане го сложих на 15 градуса предварение и я настъпвах повече.
Разхода съответно се качи. В момента е на 9 гр. и мисля, че така е оптимално. Още го разучавам все пак.
Я, кажете това че сравнително трудно ускорява след 100км/час може ли да се дължи на това, че карам с триелектродни свещи. Някъде бях чел, че е по-добре с обиновени свещи.


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Пон 11 авг 2008 15:11


zwjar_na_putq написа:Сложих го и го пробвах извънградско. Разлика определено има, като колата е доста по- мощна от преди. Много съм доволен. Не мога да кажа, че е като на бензин, но при 80 90 София Банско/ 6.3 на 100 разход. Хехе
На връщане го сложих на 15 градуса предварение и я настъпвах повече.
Разхода съответно се качи. В момента е на 9 гр. и мисля, че така е оптимално. Още го разучавам все пак.
Я, кажете това че сравнително трудно ускорява след 100км/час може ли да се дължи на това, че карам с триелектродни свещи. Някъде бях чел, че е по-добре с обиновени свещи.
колега ако не е тайна откъде купи ТАП-а и колко пари? :D


Потребителски аватар
zwjar_na_putq
Мнения: 211
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zwjar_na_putq » Сря 13 авг 2008 9:11


Напиши в гооглето "Runel" и ще го намериш. Излезе ми 46 мисля с доставката. Монтажа можеш и сам. Препоръчвам продукта, има осезаем ефект при мен


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Сря 13 авг 2008 11:06


Runel ги знам, помислих, че има и в София :lol:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта