При малко газ(5-6 л) в бутилката....по-добра динамика!Защо?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

При малко газ(5-6 л) в бутилката....по-добра динамика!Защо?

Мнениеот joker » Сря 06 авг 2008 10:46


Трета кола вече карам на газ(с различни марки газови устрйства) и вече със сигурност мога да твърдя...когато остане 5-6 л газ в бутилката неща става и динамиката на колата осезаемо се подобрява(като,че нахлува повече газ в ДВГ.....)....е не мога да си обясня защо,а когата нещо не мога да си обясня един червей ме гложди отвътре......
Моля ,дайте хипотези......:cry: :roll:
Много разчитам на мнението на The_Machine........




Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Сря 06 авг 2008 10:55


Тогава остава по - леката фракция на газта която е с по-добри показатели


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 06 авг 2008 11:46


Колите, които караш да работят на богати смеси?
Това за леките фракции е възможно, ама то газта в бутилката постоянно се меша от друсането - дали може да има въобще някакво утаяване... ?


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Сря 06 авг 2008 12:35


При мен няма такова нещо. С Г.И може би да е различно ...


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 06 авг 2008 13:17


The_Machine написа:Колите, които караш да работят на богати смеси?
Това за леките фракции е възможно, ама то газта в бутилката постоянно се меша от друсането - дали може да има въобще някакво утаяване... ?

Изключено.....имам добре работещ ламбда контрол!!! А и винаги съм проверявал колите и на газ анализатор(е последните две де :wink: ...).....разход на газ в момента 10/100 само градско и то на къси разстояния...3-5 км.....
Повтарям....различни коли,различни марки газово...а все едно и също ...вече съм напълно убеден...5-6 л оставаща газ и колата става друга....просто като я покарам малко , без да видя нивомера мога да кажа,че имам газ за около 50 км.....


Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Сря 06 авг 2008 13:38


Мисля си за едно обяснение (може и да не е така).
Когато останат 5-6л в бутилката налягането в нея пада.
От там на изпарителя му е по лесно да изпари газта и регулира газовата фаза, следва по добро смесообразуване на газовъздушната смес и по добро изгаряне


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 06 авг 2008 14:33


joro_tt написа:Мисля си за едно обяснение (може и да не е така).
Когато останат 5-6л в бутилката налягането в нея пада.
От там на изпарителя му е по лесно да изпари газта и регулира газовата фаза, следва по добро смесообразуване на газовъздушната смес и по добро изгаряне

:idea: Има много логика и съм склонен да се съглася почти на 100%....


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пет 08 авг 2008 4:06


Когато останат 5-6л в бутилката налягането в нея пада

Пада, ама защо? При еднакъв състав и температура нялягането е почти едно и също независимо дали има 1л или 20л при 30л бутилка например. Пък и на изпарителя му е все тая от нялягането, дори при по-ниско налягане може да му е трудно с пропускането.
По-склонен съм да мисля че ламда контрола се намесва някак си, например при малко газ започва от лашкането да влиза и газова фаза в изпарителя и сместа обеднява за момент , ако коригира сместа в този момент и после по-бавно реагира на богата смес... знам ли?
Изключи контрола ако можеш и ще разбереш дали съм прав.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 08 авг 2008 8:07


dandan написа:
Когато останат 5-6л в бутилката налягането в нея пада

Пада, ама защо? При еднакъв състав и температура нялягането е почти едно и също независимо дали има 1л или 20л при 30л бутилка например. Пък и на изпарителя му е все тая от нялягането, дори при по-ниско налягане може да му е трудно с пропускането.
По-склонен съм да мисля че ламда контрола се намесва някак си, например при малко газ започва от лашкането да влиза и газова фаза в изпарителя и сместа обеднява за момент , ако коригира сместа в този момент и после по-бавно реагира на богата смес... знам ли?
Изключи контрола ако можеш и ще разбереш дали съм прав.

Не мога да се съглася защото:
1.Не е едно и също налягането в бутилката при 5-10-20 и т.н.л....
2.По-голямото налягане е напълно възможно да притиска котвата и да постъпва по-малко газ-по-малък дебит.....при по-ниско налягане котвата е подложена на по-малък натиск и е възможно да пропуска по-голям дебит..
3.Колите които съм карал преди не са имали ламбда контрол,а ефекта е същия.....не четеш целият ми пост в началото... :wink:


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Пет 08 авг 2008 15:00


И аз съм забелязал подобно поведение на колата. Като вляза в резервата на газта и останат 7-8 лт газ колата става малко по-пъргава. Но все си мисля че си въобразявам нещо. Или просто е по-лека и по-върви. И аз съм с ламбда контрол.


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Пон 11 авг 2008 15:06


и при мен си къса гуменките като остана с 1/4 газова бутилка, явно съотношението на горивовъздушната смес е по-добро при по-ниско налягане в бутилката /налягането неминуемо спада с намаляването на обема газ в течна фаза намиращ се в бутилката / :lol:


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Пон 11 авг 2008 21:33


TURL написа:и при мен си къса гуменките като остана с 1/4 газова бутилка, явно съотношението на горивовъздушната смес е по-добро при по-ниско налягане в бутилката /налягането неминуемо спада с намаляването на обема газ в течна фаза намиращ се в бутилката / :lol:


Налягането е постоянно в бутилката докато има течна фаза. При метана например налягането се променя, започвайки от 210 и така спада но метанът е газ който не става течност като пропан бутана. Някой майстори на пропан бутан например ремонтират сондите в газовата бутилка когато в нея има газ !!! в началото излиза газ но ботилката бурзо се охлажда , даже може да се бръкне с ръка и да усети течния пропан бутан (ефекта е че ти се охлаждат и обезмасляват пръстите !!! Аз лично съм бъркал така за проба не е толкова страшно. Малко се отклоних обаче идеята каква е нялагането зависи от температурата а не от това колко е пълна бутилката , за бутилка без поплавък разбира се когато е пълна на макс налягането е по голямо. За зимата и лятото например има различно съотношение между пропана и бутана и при изразходване на газта от бутилката просто остава ПО-Леката фракция която гори по качествето, затова и колата върви по-вече.


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Вто 12 авг 2008 7:51


kossel написа:
TURL написа:и при мен си къса гуменките като остана с 1/4 газова бутилка, явно съотношението на горивовъздушната смес е по-добро при по-ниско налягане в бутилката /налягането неминуемо спада с намаляването на обема газ в течна фаза намиращ се в бутилката / :lol:


Налягането е постоянно в бутилката докато има течна фаза. При метана например налягането се променя, започвайки от 210 и така спада но метанът е газ който не става течност като пропан бутана. Някой майстори на пропан бутан например ремонтират сондите в газовата бутилка когато в нея има газ !!! в началото излиза газ но ботилката бурзо се охлажда , даже може да се бръкне с ръка и да усети течния пропан бутан (ефекта е че ти се охлаждат и обезмасляват пръстите !!! Аз лично съм бъркал така за проба не е толкова страшно. Малко се отклоних обаче идеята каква е нялагането зависи от температурата а не от това колко е пълна бутилката , за бутилка без поплавък разбира се когато е пълна на макс налягането е по голямо. За зимата и лятото например има различно съотношение между пропана и бутана и при изразходване на газта от бутилката просто остава ПО-Леката фракция която гори по качествето, затова и колата върви по-вече.
не съм съгласен, че налягането не се променя, съгласно Закона Бойл за газовете, колега ти не си прав! Ако газ се държи на постоянна температура, обема е обратно пропорционален на налягането. Свиването на газа до половината от първоначалния обем води до удвояване на налягането му. А всичко намиращо се над течната фаза във газовата бутилка е ГАЗ! P1*V1=P2*V2=const това е така наречения изотермен процес при който температурата t=const


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Вто 12 авг 2008 8:21


Стига глупости бре. Тук става въпрос за преминаване от едно агрегатно състояние в друго. По точно за точка на кипене, а тя зависи единствено от налягане и температура.При V=const , докато има течна фаза, газа и течността са в равновесно състояние и налягането им е функция ЕДИНСТВЕНО от температурата. Така е докато не изчезне и последната течна капка.
Единственото за което се сещам е, че когато газта в бутилката намалее, сондата остава над нивото на течността и към изпърителят отива само газова, а не течна фаза. В същото време в бутилката си има достатъчно течна фаза , която да се плацика и да се изпарява , за да продължава колата да върви. Но как това е свързано с по-добро вървене на автомобила , си нямам идея.

Последна промяна от Dobromirski на Вто 12 авг 2008 8:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Вто 12 авг 2008 8:26


пак ще го напиша при: t=const; P1*V1=P2*V2=const или P*V=const или закон отпреди мнооооого години. Aко някой не ме е разбрал коментирам посочения закон за ОБЕМА НАД ТЕЧНАТА ФАЗА естествено. и моля това е така не пишете глупости, просто един учебник по термодинамика и всичко става ясно :lol: Ето ги описани процесите в една презентациика http://www.119sou.com/e-learning/fizika ... .ppt#263,8,Изотермен%20процес



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта