Моля ,дайте хипотези......


Много разчитам на мнението на The_Machine........
The_Machine написа:Колите, които караш да работят на богати смеси?
Това за леките фракции е възможно, ама то газта в бутилката постоянно се меша от друсането - дали може да има въобще някакво утаяване... ?
joro_tt написа:Мисля си за едно обяснение (може и да не е така).
Когато останат 5-6л в бутилката налягането в нея пада.
От там на изпарителя му е по лесно да изпари газта и регулира газовата фаза, следва по добро смесообразуване на газовъздушната смес и по добро изгаряне
Когато останат 5-6л в бутилката налягането в нея пада
dandan написа:Когато останат 5-6л в бутилката налягането в нея пада
Пада, ама защо? При еднакъв състав и температура нялягането е почти едно и също независимо дали има 1л или 20л при 30л бутилка например. Пък и на изпарителя му е все тая от нялягането, дори при по-ниско налягане може да му е трудно с пропускането.
По-склонен съм да мисля че ламда контрола се намесва някак си, например при малко газ започва от лашкането да влиза и газова фаза в изпарителя и сместа обеднява за момент , ако коригира сместа в този момент и после по-бавно реагира на богата смес... знам ли?
Изключи контрола ако можеш и ще разбереш дали съм прав.
TURL написа:и при мен си къса гуменките като остана с 1/4 газова бутилка, явно съотношението на горивовъздушната смес е по-добро при по-ниско налягане в бутилката /налягането неминуемо спада с намаляването на обема газ в течна фаза намиращ се в бутилката /
не съм съгласен, че налягането не се променя, съгласно Закона Бойл за газовете, колега ти не си прав! Ако газ се държи на постоянна температура, обема е обратно пропорционален на налягането. Свиването на газа до половината от първоначалния обем води до удвояване на налягането му. А всичко намиращо се над течната фаза във газовата бутилка е ГАЗ! P1*V1=P2*V2=const това е така наречения изотермен процес при който температурата t=constkossel написа:TURL написа:и при мен си къса гуменките като остана с 1/4 газова бутилка, явно съотношението на горивовъздушната смес е по-добро при по-ниско налягане в бутилката /налягането неминуемо спада с намаляването на обема газ в течна фаза намиращ се в бутилката /
Налягането е постоянно в бутилката докато има течна фаза. При метана например налягането се променя, започвайки от 210 и така спада но метанът е газ който не става течност като пропан бутана. Някой майстори на пропан бутан например ремонтират сондите в газовата бутилка когато в нея има газ !!! в началото излиза газ но ботилката бурзо се охлажда , даже може да се бръкне с ръка и да усети течния пропан бутан (ефекта е че ти се охлаждат и обезмасляват пръстите !!! Аз лично съм бъркал така за проба не е толкова страшно. Малко се отклоних обаче идеята каква е нялагането зависи от температурата а не от това колко е пълна бутилката , за бутилка без поплавък разбира се когато е пълна на макс налягането е по голямо. За зимата и лятото например има различно съотношение между пропана и бутана и при изразходване на газта от бутилката просто остава ПО-Леката фракция която гори по качествето, затова и колата върви по-вече.
Върни се в “Автогазови уредби”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта