:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Газта вреди ли на клапаните на двигателя и ако да - защо?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
kokoshkite
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 15 дек 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Газта вреди ли на клапаните на двигателя и ако да - защо?

Мнениеот kokoshkite » Пет 12 сеп 2008 22:03


Колеги някои ще ми разясни ли твърдението защо газта вреди на клапаните на мотора ! Благодаря предварително :wink:
mod edit: vasstop




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 13 сеп 2008 8:37


На каква кола това?
Вреди на някои нови модели на БМВ и Форд, защото са им много кекави клапаните и вреди, защото температурата на изгаряне на газта е с около 50-100 градуса по-висока от тази на бензина :)


Потребителски аватар
kokoshkite
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 15 дек 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kokoshkite » Съб 13 сеп 2008 11:24


Не питам попринцип каква е причината :)


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Нед 14 сеп 2008 14:46


kokoshkite написа:Не питам попринцип каква е причината :)


Това се отнасяше за старите двигатели които работеха с "оловен" бензин! Считаше се, че оловото в бензина маже леглата на клапаните и че съответно газта се явява нещо като безоловен бензин!


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Нед 14 сеп 2008 18:01


The_Machine написа:На каква кола това?
Вреди на някои нови модели на БМВ и Форд, защото са им много кекави клапаните и вреди, защото температурата на изгаряне на газта е с около 50-100 градуса по-висока от тази на бензина :)


и като друга причина мисля, че може да се посочи това, че газта гори по-бавно и за това трябва да се бута предварението, за да може да се пали по-рано :roll:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Газ - клапани ?

Мнениеот joker » Пон 15 сеп 2008 11:50


kokoshkite написа:Колеги някои ще ми разясни ли твърдението защо газта вреди на клапаните на мотора ! Благодаря предварително :wink:

стига приказки от кварталната кръчма бе!


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 17 сеп 2008 12:18


Има някои мнения, че вреди не на клапаните, а на леглата на клапаните, заради по-високата температура на изгаряне в горивната камера.
Заради това и при ремонт на главата се слагат керамични легла на клапаните, които са по-устойчиви на високи температури и резки температурни промени.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 17 сеп 2008 14:01


vasstop написа:Има някои мнения, че вреди не на клапаните, а на леглата на клапаните, заради по-високата температура на изгаряне в горивната камера.
.................


Мисля че този ефект е доста силно изразен при някои двигатели на форд ..


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 17 сеп 2008 14:29


това което аз съм чувал не се покрива с нищо до момента казано.
газта вреди на леглата само и единствено при студен мотор, защото при изгарянето се получава серен окис който в комбинация с конденза,причиняван в по големи количества при студен мотор получава сярна (или сериста беше) киселина, която кородира леглата на клапаните, които трябва редовно да се припасват, което отнема от материала и кара клапаните да "потъват" в главата, което води до кофти ремонти, ако главата ти е чугунена и няма набиващи се легла (форд) а те са струговани в самата нея.

доколко е вярно-божа ралта.
но това определено е най логичното обяснение, което съм чувал по темата...
не се ангажирам с твърдения. 8)


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 17 сеп 2008 14:47


Изображение

Изображение

Sierra 2,0 карана на метан дълго време на богати смеси поради пробила гарнитура... :)

Инак проблеми са Фордовите ЗеТек двигатели след 97-ма година - клапаните там направо си прегарят - просто са от кекава стомана, от самите Форд предлагат ремонтен кит с по-яки клапани...


Потребителски аватар
kokoshkite
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 15 дек 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kokoshkite » Сря 17 сеп 2008 20:37


Колеги мерси за изчерпателните отговори :wink:


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Нед 28 сеп 2008 11:46


Още една версия. Газта (пропан-бутан) гори по-бавно от бензина и когато започва четвъртия такт на двигателя (изпускане) има още горене. И вместо да излизат само отработени газове, излизат и пламъчета. Ако не пламъчета, то газове с доста по-висока температура. Метана гори още по-бавно и при него е още по-изразено прогарянето на клапаните. А не само клапани. Ауспуси, меки връзки също се прогарят доста по-бързо, когато ползваме алтернативните горива. Има си авансатори, палим по-рано, компенсира и т.н. :wink:


Потребителски аватар
kokoshkite
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 15 дек 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kokoshkite » Пон 29 сеп 2008 11:31


Според мен това , че изгарят по-бавно е и причината за намалената мощност, като при дизелите по-бавно горене ,вследствие по-ниски обороти .

Последна промяна от kokoshkite на Вто 30 сеп 2008 14:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пон 29 сеп 2008 12:34


kokoshkite написа:Според мен това , че изгарят по-бавно е и причината за намалената мощност, като при дизелите по-бавно горене ,вследствие по-нисък въртящ момент .
Нищо не каза, дизелите имат доста по-голям въртящ момент, отколкото бензиновите коли...


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Вто 30 сеп 2008 7:28


Версията на колегата bachest е най- логична,а иначе
ако запалването е твърде късно двигателя ще има проблем независимо какво е горивото.Проблема с изгарянето на клапани причинено от гориво мисля ,че е решен още от ерата на първите лади.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта