Настройка на ниски обороти и приток на въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Mike665667
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 17 май 2007 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Настройка на ниски обороти и приток на въздух

Мнениеот Mike665667 » Сря 03 сеп 2008 11:22


Здравйте,

напоследък нещо ми паднаха ниските обороти и съответно започна да тресе неприятно.
Реших преди да пипам врътките да сменя въздушния филтър, който беше на 7000км и изглеждаше мръсничък,но резултата беше отрицателен - оборотите паднаха още повече.
Сега развих тройника с 1/4(газаджията ми беше казал - с 1/8,ако имам проблеми с оборотите, но нямаше ефект) и сега е добре, само трябва да я засеча колко гори...

А въпроса ми е :
- докато умувах след като сложих новия филтър си сложих ръката на отвора за въдух и установих, че колкото повече го затварям, толкова повече се вдигат оборотите(нормализират се) докато остане 1 пръст отвор(след това без вуздух естествено умира :) ).
На какво се дължи това.
Възможно ли е да влиза повече въздух от колкото трябва.Нали на газта уж и трябвало повече въздух.Затова газаджията ми махна и тръбата дето смуче от калника...

Моите некомпетентни разсъждения са:
като намалям притока на въздух се опитва да конпенсира с повече газ и се вдигат оборотите и сигурно и разхода...

Дайте акъл, нормално ли е... не е ли ... и не се смейте много :)

Газово - вакумно Lovato




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 03 сеп 2008 12:03


когато сложиш нов филтър - той има по-голяма пропускливост и съответно в двигателя навлиза повече въздух.
Когато е на бензин - копютъра компенсира по-големия приток на въздух, но на газ /без ламбда контрол/ сместта става по-бедна.
Като запушваш тръбата/всмукателя става по-богата съответно сместта.
При смяна на филтър, ако скоро са ти правили регулировки на газ преди смяната е необходимо да се увеличи малко тройника и да се нормализират оборотите с болта на изпарителя иначе колата е мъртвец и е възможно да гори повече от колкото трябва, защото натискаш повече педала /по-голямо засмукване/.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Сря 03 сеп 2008 20:04


на изпарителя требе да имаш един винт за регулиране на оборотите на празен ход.Най-вероятно требе малко да го развиеш за да ти се стабилизират оборотите.Всяко развиване на тройника за газ изисква последващо регулиране на празния ход на колата.Пробваш докато ти хареса.


Потребителски аватар
Mike665667
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 17 май 2007 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Mike665667 » Сря 03 сеп 2008 23:43


Благодаря за отговорите,
тя сега , след като отворих тройника с 1/4 си е добре.
Просто ми беше интересно нормално ли е това със всмукатела.
Сега искам да я засеча колко гори и ако се е вдигнал разхода тогава ще мислим пак, че... тоя винт на испарителя веднъж го пипах и... я оплесках яко.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Чет 04 сеп 2008 8:11


че... тоя винт на испарителя веднъж го пипах и... я оплесках яко.



Завиваш на дясно докато започне да тресе,и после на ляво до достигане на стабилни обороти.Това на загрял двигател.


Потребителски аватар
Mike665667
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 17 май 2007 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Mike665667 » Пет 26 сеп 2008 13:11


...и след като установих, че разхода се е вдигнал реших да пипна :) винта на изпарителя, като се опитвам да следвам тези инструкции, но засега не се справям.

1.Не разбрах в началото, преди да "...започваш да въртиш месинговият или пластмасов винт..." врътката на тройника в какво положение е.
2.И накрая, след като си настроил тройника пише "Сега пак нагласяш празния ход и пробваш как се форсира...",което също не го схванах.Нали първо нагласяш празния ход?Какво още му трябва?

Изображение
Изображение

Последна промяна от Mike665667 на Пет 26 сеп 2008 14:43, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Пет 26 сеп 2008 14:03


Промяната на тройника оказва влияние и на празния ход,който регулираш с винта на изпарителя.Това накрая,а в началото го регулираш,колкото да може двигателя въобще да заработи на място.


Потребителски аватар
Mike665667
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 17 май 2007 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Mike665667 » Пет 26 сеп 2008 23:48


Ок, благодаря за бързия отговор.
Утре продължавам с експериментите.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта