Въпрос отностно късите курсове и предварителното заграване

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

Въпрос отностно късите курсове и предварителното заграване

Мнениеот landwarrior » Вто 18 окт 2005 16:35


В доста теми срещнах мнението че за хора които карат само на къси курсове 4-5 км няма голяма икономия на газ -може ли някои да каже в % колко би се вдигнал разхода при такова каране
И кое е по добре да се кара колата на бензин и като загрее да се прехвърли на газ или да се запали и да се изчака на място да позагрее колата(по принцип знам че на място колата загрява по бързо понеже няма обдухване на мотора)и да се прехвърли на газ?
Питам защото доста често ми се налагат къси курсове при студена кола :!:




Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1031
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Вто 18 окт 2005 16:51


Така е - зимата на късо не е изгодно да се кара на газ - изпарителя се подгрява от охладителната система на колата, а докато тя не е загряла газта не се изпарява както трябва и оттам по-висок разход. Освен това мембраните на изпарителя се скапват по-бързо на студено.
А по въпроса за загряването - двигателя най-бързо загрява когато е натоварен, затова на място не е най-удачния вариант. От друга страна обаче не е добре и да го "пържиш" докато е студен. За това сутрин палиш, изчакваш 2-3 минути и подкарваш, НО без да зориш двигателя - леко и кротко без да се газираш. За жалост, ако живееш като мен точно преди баир тази тактика е неприложима. :(

Едит: Я гледам прехвърлил съм 100 поста и съм станал "Разбирач" :lol:
А такива, които предимно питат какви разбирачи се падат след стотния пост? mhihi


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Вто 18 окт 2005 18:00


"Голяма икономия" наистина няма, но малка - има. Зависи и от това дали по тези 4-5 км ще има много задръствания или ще си караш "гладко". Ако пътят ти е чист, има смисъл. Загряването на място не е добър вариант. Най-добре е да я запалиш на бензин, да изчакаш 1-2 минути и да тръгнеш. Като тръгнеш, минаваш на газ и караш. За затоплянето на изпарителя е вярно написаното от колегата Miki. Добрата новина е, че новите електрически изпарители на някои марки са със самостоятелна водна риза и без мембрани, което премахва проблема с тяхното скапване. Аз лично съм на газ от Март и съм доволен.


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

11

Мнениеот landwarrior » Вто 18 окт 2005 18:20


Lawyer написа:"Голяма икономия" наистина няма, но малка - има

значи най-добрия варинт е: паля ,чакам 1-2 минути минавам на газ и тръгвам :!:


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Вто 18 окт 2005 18:42


Така знам аз. Ама чак като стане мноого студено. Засега можеш направо да тръгваш на бензин и най-много след 1 минута - на газ.


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

`

Мнениеот landwarrior » Вто 18 окт 2005 18:51


Lawyer написа:Така знам аз. Ама чак като стане мноого студено. Засега можеш направо да тръгваш на бензин и най-много след 1 минута - на газ.

мерси за отговорите :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 18 окт 2005 19:02


Е затва зимата градско само нафта. 1,3 с газ ми качваше разход а`ла ВР6 :)


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

11

Мнениеот landwarrior » Сря 19 окт 2005 3:15


на доста коли ,зимно време съм виждал че слагат някви саморъчни пособия с цел може би да не влиза много студен въздух като така се намаля обдухването на двигателя и от там по бързо загряване може би :roll: .Освен картоните и шперплата :lol: също съм виждал че на някои нови коли (пежо407например) си вървят с комплект пластмасова приставка която се слага на предната решедка зимно време.
Как може да се пригоди нещо подобно за Голф -хем да е естетическо горе долу добре ,хем да е функционално ??? и има ли смисел ?


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1031
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Сря 19 окт 2005 8:29


Lawyer написа:... Добрата новина е, че новите електрически изпарители на някои марки са със самостоятелна водна риза и без мембрани, което премахва проблема с тяхното скапване...


Колега, за да те предпазя от преждевременен ремонт на добрия изпарител ще те светна, че и Ланди-то е с мембрани - просто там има една по-малко отколкото при Ловато-то да речем. Водната риза я замества. Останалото е като на другите изпарители. Нали си виждал вентил как се покрива със скреж, ако почнеш да изпускаш газта от него? Същото става вътре в изпарителя и със студените мембрани. И ако караш така дълго време те се вкоравяват, напукват и стават на "подметка". А съм слушал доста колеги, които се оплакват, че след смяна на мемрани дори и с оригинални изпарителя вече "не е същия", така че имай си едно на ум. Аз стария Кадет го карах 5 години /60 000 км./ без да му пипна изпарителя, но зимата не го зорех да бачка студен. :wink:


Потребителски аватар
granci
Мнения: 105
Регистриран на: Чет 04 авг 2005 16:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот granci » Сря 19 окт 2005 16:32


Понеже вече застудя и аз сутрин паля на бензин и я оставям да работи около 5минути на малки обороти,през това време стрелката на температурата започва да "отлепя" . Потеглям и я прехвърлям на газ.


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

11

Мнениеот landwarrior » Сря 19 окт 2005 16:34


некои ще се изкаже ли отностно приспособленията за по бързо загряване?


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Чет 20 окт 2005 12:07


Моля колегите, които разбират от Ланди да излязат с общо становище за устройството и експлоатацията на изпарителите, защото ми се завъртя главата.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Чет 20 окт 2005 12:15


Аз паля на бензин изчаквам пет секунди и тръгвам на първа втора с не повече от 1500оборота около 300м. Или както тази сутрин паля излизам да си изчистя стъклата и тръгвам. На газ превключвам когато температурата отиде на 60-70градуса. Просто на студена кола според мен притези цени на газта икономия голяма няма.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 20 окт 2005 12:22


Само да кажа какво чух днес ... добавяло се на изпарителя нещо като подгряваща свещ и се включва за 10 сек. примерно преди палене, обаче трябва да проверя точно какво е (взех някакъв адрес) някой чувал ли е за подобно нещо ?


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1031
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Чет 20 окт 2005 13:33


Lawyer написа:устройството и експлоатацията на изпарителите

Заповядай колега - Устройство на изпарител SE 81

Едит: Ето го и красавеца на снимка



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта