:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Аванс-коректор на ГИ? Има ли смисъл

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Аванс-коректор на ГИ? Има ли смисъл

Мнениеот tonyM » Сря 17 сеп 2008 21:51


Ще слагам ГИ Фобос на моя Голф. Един познат ми спомена, че е хубаво да искам да ми поставят и аванс-коректор. Според него това ще помогне за запазване на клапаните, вследствие различното горене на газ.
Въпроса ми е : има ли смисъл от това устройство в случая?




volf
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 30 май 2007 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот volf » Сря 17 сеп 2008 22:31


Мисля ,че не ти е необходимо такова нещо при Г.И . При мен на двигателя има анидетонационен датчик и компа си прави корекциите автоматично.
Ама ,ще ти задам въпрос защо Фобос? Само защото е по-евтин!
Виж, провери първо отзивите и тогава вземай решение.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот tonyM » Сря 17 сеп 2008 23:33


И за какво е тогава това чудо "аванс-коректор" ? От някои от темите разбирам, че за уредби на метан е необходимо. Така ли е? Какво е обяснението- необходимо за метан/ненужно за пропан-бутан?
Доколкото схващам, всичко се дължи на различната скорост, с която гори сместа при различните горива (бензин, метан, пропан-бутан). И аванс-коректора променя динамично предварението, за да се избегнат детонациите.
Колеги, обяснете по-подробно и по-точно нуждата от такова устройство.
Благодаря!


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Чет 18 сеп 2008 5:07


Не разбирам за какво е цялата драма - ще дадеш 1500 за ГИ, а ти се свиди 40 за ТАП? Аз съм имал ТАП на обикновена газова и полза ИМА. А на тоя дето казва, че ТАП-а е за да няма детонации ... :mrgreen:
Но все пак говоря за обикновена газова. Все си мисля, че на ГИ е редно компота на газовата да си определя сам предварението.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот tonyM » Чет 18 сеп 2008 6:29


Не ми се свидят пари за аванс-коректор, разбира се че бих поставил, ако има нужда. А между другото, като гледам схемата на Фобоса, единствените изходи от Газовия компютър са към газовите инжектори. Всичко друго са входни сигнали. Как тогава той би регулирал предварението (момента на подаване на искрата) ?
Целта на питането ми е какво всъщност прави аванс-коректора, как точно действа? И как това го прави Газовия компютър (ако въобще го прави) ?


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Чет 18 сеп 2008 9:40


ТАП-а, който аз съм слагал измества предварението при работа на газ. Заради по-доброто изгаряне на газта, когато се подаде искрата по-рано. Изместването е в зависимост от оборотите на двигателя.


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Мнениеот sportul » Нед 21 сеп 2008 21:36


газовия инжекцион има собствено еку и не ти трябва тап или ламбда контрол


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 21 сеп 2008 23:44


Стига лъгали бееееее...
НЯМА ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН (поне не и от масовите на пазара), КОЙТО ДА ИМА ВГРАДЕН ТАП!!!!!!!!!!!!!!!

Щом иска колегата - нека сложи - полза ще има ;)


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Пон 22 сеп 2008 7:32


The_Machine написа:Стига лъгали бееееее...

Убу де - няма да се опитвам да мисля повече - то ясно, че не се справям добре :D


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 22 сеп 2008 16:32


Справяш си се екстра бе :)

ГИ взима сигнали от ламбда сонда, обороти (от бобина, комутатор или където се върже) и сигналите до бензиновите инжектори - ТОВА Е :)
И си има собствен МАП и два температурни сензора...


Потребителски аватар
Peychev
Мнения: 43
Регистриран на: Сря 12 окт 2005 13:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Peychev » Чет 25 сеп 2008 11:14


БРЦ сикуент има вграден ТАП в газовия компютър, но не го свързват нашите газаджии.
За справка :
http://www.remixbg.com/softwarecontent.php
Има инаталърс меюъл - всичко си пише.

Иначе При попан-бутанови системи разликата за която съм чувал че е постигната е 10% по-нисък разход при запазване на мощността(при метан е повече, там ТАП е задължителен).
Това за 10-те процента е направено с ГИ Фобос и ТАП на Джет Спарк. Човека каза че му върви и харчи като на бензин. Колата му е Сутиен Ксантия 1,8 16 клапана.
На голфа ми газовото е обикновено, но на субаруто си сложих ГИ Фобос, още не съм пробвал да слагам ТАП. На фобос хубавото е, че кабела за връзка с компютъра и софуера струва 100 лева, и като се научиш можеш да си го настроиш сам, по-добре отколкото ще ти го настроят където и да е, защото никой няма да ти отдели за настройка толкова време, колкото можеш да си отделиш сам.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта