Здравейте , обмислям варянта да си махна метана от колата и да му сложа обикновенна газ.
Въпроса ми е дали ще има разлика във вървенето от колата на метан с газ.
Колата е голф 3 афт мотор 101 коня.
В момента е с 60 литрови бутилки в багажника ...
Разлика Метан / Газ
- mitkobombata
- Мнения: 123
- Регистриран на: Сря 12 апр 2006 15:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Чет 08 май 2008 19:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
ами питаш ли ги тия дето са купили компресори за метанстанция
какво им е като четат такива теми.........
според мен след време ако се задържат цените на петрола ниски
ще се намали цената на метана или ще си сложа пак газовата
уредба
при малка разлика няма да има коли които да си сложат метан ,
ако метана подмине като цена разхода на пропанбутана ще има масово сваляне на уредби и фалити на метанстанций
какво им е като четат такива теми.........

според мен след време ако се задържат цените на петрола ниски
ще се намали цената на метана или ще си сложа пак газовата
уредба
при малка разлика няма да има коли които да си сложат метан ,
ако метана подмине като цена разхода на пропанбутана ще има масово сваляне на уредби и фалити на метанстанций
- mitkobombata
- Мнения: 123
- Регистриран на: Сря 12 апр 2006 15:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
daniench написа:ами питаш ли ги тия дето са купили компресори за метанстанция
какво им е като четат такива теми.........![]()
според мен след време ако се задържат цените на петрола ниски
ще се намали цената на метана или ще си сложа пак газовата
уредба
при малка разлика няма да има коли които да си сложат метан ,
ако метана подмине като цена разхода на пропанбутана ще има масово сваляне на уредби и фалити на метанстанций
Ако това се случи някъде, то няма да е в БГ. Някой да е видял да фалира бензиностанция след като толкова коли карат на газ. Напротив, продължават да строят нови. Не може случаен човек да направи метан станция. Всичкия тоя "бизнес" се ръководи от шепа хора дет ди плюят в устите всеки ден. Така че ако намалее потреблението на метан ще вдигнат бензина и пропан-бутана. И така, затягайте коланите и колите повече в гаража или се лишаваш от нещо друго и си караш колата. Освен това цената на метана не зависи от потреблението й от автомобилите, което е много малка част, тя е основно за промишлени цели.
Ако спрете да слагате метанови уредби ще оставите Любо Ганев без работа

- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
mitkobombata написа:Да но пък изгаря много по бавно от газта... което според мен е мн важно за върженето за 1 кола
Да се върнем много назад в двигателостроенето, метановата система е проектирана главно за дизелови системи, изисква по-висока степен на згъстяване от бензиновия мотор и малко по различни бутала. Другото което е че един бензинов мотор може да върви и много и малко, зависи как е настроен, и от задволанното устройство, другото е че метана е на доста голямо налягане, и ако един двиатл нормално изкарва 300 000 км на бензин то на метан са значитело по-малко. И не на последно място е ценовото съотношение за монтаж, разход за киломерър и кога ще ти се изплати капиталовложението за да започне да ти е икономичко. За една газова уредба се смята че това са около 40 000 - 50 000 км.
А за това че метана изгаря по бавно от бензина и газта не е добър показател, първият двигател е работил с въглищен прах за да има висока скорост на изгаряне. А бавното горене го доближава до дизела. Бензина и газта имат доста по-висока скорост на горене.
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Glove написа:mitkobombata написа:Да но пък изгаря много по бавно от газта... което според мен е мн важно за върженето за 1 кола
Да се върнем много назад в двигателостроенето, метановата система е проектирана главно за дизелови системи, изисква по-висока степен на згъстяване от бензиновия мотор и малко по различни бутала. Другото което е че един бензинов мотор може да върви и много и малко, зависи как е настроен, и от задволанното устройство, другото е че метана е на доста голямо налягане, и ако един двиатл нормално изкарва 300 000 км на бензин то на метан са значитело по-малко. И не на последно място е ценовото съотношение за монтаж, разход за киломерър и кога ще ти се изплати капиталовложението за да започне да ти е икономичко. За една газова уредба се смята че това са около 40 000 - 50 000 км.
А за това че метана изгаря по бавно от бензина и газта не е добър показател, първият двигател е работил с въглищен прах за да има висока скорост на изгаряне. А бавното горене го доближава до дизела. Бензина и газта имат доста по-висока скорост на горене.
Здравейте колега, като цяло въобще не сте прав, особено в следното изречение "другото е че метана е на доста голямо налягане, и ако един двиатл нормално изкарва 300 000 км на бензин то на метан са значитело по-малко" ... след редуктора метана влиза в колекторните тръби с нормално налягане като газта и бензина например.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Glove написа:А бавното горене го доближава до дизела. Бензина и газта имат доста по-висока скорост на горене.
тук си в грешка колега.
Газта гори с малка скорост. Поради тази причина колите искат повече аванс за да вървят добре.
Ето и малко инфо:
Водород – Топлина на изгаряне – 120,12 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 2670 м/с
- Метан - Топлина на изгаряне – 49,9 MJ/kg,
- Пропан - Топлина на изгаряне – 46,5 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 455 м/с
- Бутан - Топлина на изгаряне – 45,67 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 379 м/с
- Бензин – Топлина на изгаряне – 44,4 до 44,9 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 655 м/с
- Дизелово гориво - Топлина на изгаряне – 41,3 до 42,7 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 359 м/с
Последна промяна от Andonov на Чет 23 окт 2008 11:06, променено общо 1 път.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта