Разлика Метан / Газ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mitkobombata
Мнения: 123
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Разлика Метан / Газ

Мнениеот mitkobombata » Съб 18 окт 2008 17:23


Здравейте , обмислям варянта да си махна метана от колата и да му сложа обикновенна газ.

Въпроса ми е дали ще има разлика във вървенето от колата на метан с газ.
Колата е голф 3 афт мотор 101 коня.
В момента е с 60 литрови бутилки в багажника ...




Потребителски аватар
StS
Мнения: 2398
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот StS » Съб 18 окт 2008 17:30


Ми колега освен че на газ е малко по-добре ще спечелиш и от място отзад + намалено тегло... Иначе щом се появиха и теми за това че от метан минават на газ хората ясна работата...


daniench
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 08 май 2008 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот daniench » Съб 18 окт 2008 17:39


ами питаш ли ги тия дето са купили компресори за метанстанция
какво им е като четат такива теми......... :lol:
според мен след време ако се задържат цените на петрола ниски
ще се намали цената на метана или ще си сложа пак газовата
уредба
при малка разлика няма да има коли които да си сложат метан ,
ако метана подмине като цена разхода на пропанбутана ще има масово сваляне на уредби и фалити на метанстанций


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Съб 18 окт 2008 18:52


До колкото знам метана е под доста по-голямо налягане от пропан-бутана (бутилката) Едва ли ще има голяма разлика във вървенето (да не кажа почти никъква) На твое място сменям веднага :wink:


Потребителски аватар
mitkobombata
Мнения: 123
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот mitkobombata » Съб 18 окт 2008 19:17


Да но пък изгаря много по бавно от газта... което според мен е мн важно за върженето за 1 кола :)


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Съб 18 окт 2008 22:24


daniench написа:ами питаш ли ги тия дето са купили компресори за метанстанция
какво им е като четат такива теми......... :lol:
според мен след време ако се задържат цените на петрола ниски
ще се намали цената на метана или ще си сложа пак газовата
уредба
при малка разлика няма да има коли които да си сложат метан ,
ако метана подмине като цена разхода на пропанбутана ще има масово сваляне на уредби и фалити на метанстанций

Ако това се случи някъде, то няма да е в БГ. Някой да е видял да фалира бензиностанция след като толкова коли карат на газ. Напротив, продължават да строят нови. Не може случаен човек да направи метан станция. Всичкия тоя "бизнес" се ръководи от шепа хора дет ди плюят в устите всеки ден. Така че ако намалее потреблението на метан ще вдигнат бензина и пропан-бутана. И така, затягайте коланите и колите повече в гаража или се лишаваш от нещо друго и си караш колата. Освен това цената на метана не зависи от потреблението й от автомобилите, което е много малка част, тя е основно за промишлени цели.
Ако спрете да слагате метанови уредби ще оставите Любо Ганев без работа :) помислете малко...


Потребителски аватар
ilkomotor
Мнения: 640
Регистриран на: Пет 14 юли 2006 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот ilkomotor » Пон 20 окт 2008 11:50


с метан е по слабичка колата , на газ си е по добре и мощност,и зареждане. и товар :idea:


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Вто 21 окт 2008 16:09


mitkobombata написа:Да но пък изгаря много по бавно от газта... което според мен е мн важно за върженето за 1 кола :)



Да се върнем много назад в двигателостроенето, метановата система е проектирана главно за дизелови системи, изисква по-висока степен на згъстяване от бензиновия мотор и малко по различни бутала. Другото което е че един бензинов мотор може да върви и много и малко, зависи как е настроен, и от задволанното устройство, другото е че метана е на доста голямо налягане, и ако един двиатл нормално изкарва 300 000 км на бензин то на метан са значитело по-малко. И не на последно място е ценовото съотношение за монтаж, разход за киломерър и кога ще ти се изплати капиталовложението за да започне да ти е икономичко. За една газова уредба се смята че това са около 40 000 - 50 000 км.

А за това че метана изгаря по бавно от бензина и газта не е добър показател, първият двигател е работил с въглищен прах за да има висока скорост на изгаряне. А бавното горене го доближава до дизела. Бензина и газта имат доста по-висока скорост на горене.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Сря 22 окт 2008 8:22


Glove написа:
mitkobombata написа:Да но пък изгаря много по бавно от газта... което според мен е мн важно за върженето за 1 кола :)



Да се върнем много назад в двигателостроенето, метановата система е проектирана главно за дизелови системи, изисква по-висока степен на згъстяване от бензиновия мотор и малко по различни бутала. Другото което е че един бензинов мотор може да върви и много и малко, зависи как е настроен, и от задволанното устройство, другото е че метана е на доста голямо налягане, и ако един двиатл нормално изкарва 300 000 км на бензин то на метан са значитело по-малко. И не на последно място е ценовото съотношение за монтаж, разход за киломерър и кога ще ти се изплати капиталовложението за да започне да ти е икономичко. За една газова уредба се смята че това са около 40 000 - 50 000 км.

А за това че метана изгаря по бавно от бензина и газта не е добър показател, първият двигател е работил с въглищен прах за да има висока скорост на изгаряне. А бавното горене го доближава до дизела. Бензина и газта имат доста по-висока скорост на горене.


Здравейте колега, като цяло въобще не сте прав, особено в следното изречение "другото е че метана е на доста голямо налягане, и ако един двиатл нормално изкарва 300 000 км на бензин то на метан са значитело по-малко" ... след редуктора метана влиза в колекторните тръби с нормално налягане като газта и бензина например.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 22 окт 2008 9:03


Glove написа:А бавното горене го доближава до дизела. Бензина и газта имат доста по-висока скорост на горене.


тук си в грешка колега.
Газта гори с малка скорост. Поради тази причина колите искат повече аванс за да вървят добре.

Ето и малко инфо:
Водород – Топлина на изгаряне – 120,12 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 2670 м/с
- Метан - Топлина на изгаряне – 49,9 MJ/kg,
- Пропан - Топлина на изгаряне – 46,5 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 455 м/с
- Бутан - Топлина на изгаряне – 45,67 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 379 м/с
- Бензин – Топлина на изгаряне – 44,4 до 44,9 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 655 м/с
- Дизелово гориво - Топлина на изгаряне – 41,3 до 42,7 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 359 м/с

Последна промяна от Andonov на Чет 23 окт 2008 11:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Чет 23 окт 2008 1:51


Колега Андонов, нещо не ми се връзва скорост на горене от 40 сантиметра за секунда. Щото при 3000об/мин буталото за 1секунда прави 50 пъти надолу и 50 нагоре. Моля коригирай мерните единици


Потребителски аватар
ilkomotor
Мнения: 640
Регистриран на: Пет 14 юли 2006 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот ilkomotor » Вто 28 окт 2008 9:22


.... законите на физиката ! това е истината :lol:


Потребителски аватар
ilkomotor
Мнения: 640
Регистриран на: Пет 14 юли 2006 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот ilkomotor » Сря 29 окт 2008 12:11


.... А в крайна сметка вече метана - изобщо не е най евтиния вариант :idea:


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Сря 29 окт 2008 12:59


ilkomotor написа:.... А в крайна сметка вече метана - изобщо не е най евтиния вариант :idea:


хм за България май е най евтиния ако знаеш нещо казвай какво е ...ток, водород ?!?


Потребителски аватар
btkmobail
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 07 дек 2007 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот btkmobail » Сря 29 окт 2008 21:00


kossel написа:
ilkomotor написа:.... А в крайна сметка вече метана - изобщо не е най евтиния вариант :idea:


хм за България май е най евтиния ако знаеш нещо казвай какво е ...ток, водород ?!?


Колело :lol:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта