газова уредба BSM

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
@2bar
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

газова уредба BSM

Мнениеот @2bar » Сря 10 дек 2008 20:43


Здравейте момчета,

в заглавието съм писал BSM_LPG, защото пограмата която ми дадоха за връзка с уредбата (файла е развален, ама това е друга тема) се казва по този начин. Уредбата е слагана в Пловдив. Сервиза се намира до сервиза на Бош. Нарочно не пиша имена, защото така или иначе няма за какво да ги похвалиш, пък да ги плюя - все тая. Нито ще се промени нещо, нито нищо.

Значи проблемът е следният (има и други, ама не са толкова дразнещи) - при първото преминаване на газ колата гасне. Ако двигателя работи на празен ход, гасненето е задължително, ако е в движение, се усеща придърпване в момента на превключване. За съжаление нямах никакво време, когато си взимах колата и това си остана така, като в последно време започва да се влошава. Опитах да подавам газ в момента на превключването - не гасне, ама става още по - лошо. Предполагам, че за момент сместа става доста богата и комп. се опитва да гаси дюзите за да обедни сместа и се получва едно доста дразнещо играене на оборотите.

Интересното е, че ако точно в този момент мина на бензин и после пак на газ обикновенно оборотите се стабилизират.

Та общо се чудя, дали това гаснене е приченено от нехерметичност на системата - има един клапан на бутилката и един на изпарителя. Прави ми впечатление, че ако колата престои повече от 6 часа винаги гасне при първото преминаване на газ. Ако е престояла по - малко време преминаването става без да гасне, само оборотите пропадат.

Или в случая се касае само за настройка?




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 10 дек 2008 21:56


Я виж изравняването на налягането на предната страна на изпарителя къде е вързано? Трябва да е ПРЕДИ дросела...
Другото са настройки...


@2bar
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот @2bar » Сря 10 дек 2008 22:31


я обясни малко по - подробно, ако ти се занимава, какво точно да търся.

изпарителя в случая не е ли само редуктор? т.е. от едната страна е налягането в бутилката, от другата страна се намалява и се вързва на рейката?


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 10 дек 2008 23:21


Ми не - и изпарител е, защото газта в бутилката ти е течна, а в цилиндрите влиза газообразна :-D

Ами на самия изпарител трябва да имаш малък щуцер за вакуумно маркуче - трябва да навиеш още един щуцер някъде ПРЕДИ дросела, но СЛЕД дебитомера и да свържеш двата щуцера с маркуч :)


@2bar
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот @2bar » Сря 10 дек 2008 23:31


по спомени....май не отива никакъв вакуум към изпарителя, но може и да греша. ще го видя утре на светло.

а дали проблема може да се реши с корекция на времената на включване на дюзите? разгледах на бързо програмата (както казах тази, която ми дадоха беше развалена, свалих стара версия от Нета) и мернах някаква възможност за настройване.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 10 дек 2008 23:49


Възможности за настройка имаш доста (точно на БСМ е малко постен софтуера, но е достатъчен за да работи колата добре)...

Идеята е да се заиграеш със горивните таблици - там са истинските настройки ;) , като целта е при колкото можеш повече режими да оеднаквиш времената с бензиновите... тоест те няма да са еднакви де :) , но трябва да търсиш бензиновите времена да остават непроменени при работата на газ (ако времената падат при прехвърляне на газ, то сместа е богата - бензиновия инжекцион сваля времената на дюзите, ако времената се качват - беднее... )

Примерно си хващаш някое аверче и излизате на магистралата - подгряваш колата, празен ход без никакви консуматори, празен ход на няколко консуматора, празен ход на пълна консумация и навит докрай волан (ако имаш хидравлика), после започвате с поддържане на - 2000 , 3000, 4000, 5000, 6000 оборота на 4-та или 5-та предавка, след това се започват ускорителните режими - парт и фул тротъл (частично натисната или напълно натисната газ) - от около 1500-2000 оборота в единия случай с газ до половина, в другия заваряваш педала до пода... гледаш за ускорения, пропадания на бензиновите времена (обикновено говори за много големи дюзи, които оливат мотора в преходните режими), насичания и Т.Н.


Успех!


П.П. Ако ти трябва последната версия на бъгавия им софт ми пиши на скайпа...


Потребителски аватар
bobipepi
Мнения: 76
Регистриран на: Чет 17 яну 2008 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobipepi » Нед 14 дек 2008 8:20


същия проблем имах колега,карах месец така и се оправи от самосебе си.Смениха ми там филтри и други подобни за ГИ и след време пак същия проблем като твоя.От онзи ден се оправи пак от самосебе си.Що е то А?


@2bar
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот @2bar » Пон 15 дек 2008 21:14


не знам.......имам чувството, че дори и да искаха да ми направят мръсно, нямаше да мога да изсерат такова ла@но.....

изпарителя на грешното място, охл. система с въздух, кабелите от бутилката - освен,че ползвали такива за колони, вместо да ги приберат в колата, ги пуснали по пода от външната страна, капало, капало калай по стелките....

к'во да ти кажа. мъка, мъка......


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Пон 15 дек 2008 21:31


The_Machine написа:Идеята е да се заиграеш със горивните таблици ...


Извинявай, а кажи ми къде в България има такъв примерен газаджия, който след монтаж на АГУ прави всичко, което си описал. Само кажи къде е (адрес ми дай) да отида да му стисна ръката. :o


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 15 дек 2008 23:11


Иво, приятно ми е :009: :007: :beer

Защо мислиш монтаж на ГИ ми отнема минимум 2 дни с помощник, който слага зарядното, бутилката и тръбите? :roll:


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Вто 16 дек 2008 11:47


Aaaaaaa :maaad: - :respect

:handshake


vladi74
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 16 дек 2008 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

~~

Мнениеот vladi74 » Вто 16 дек 2008 11:54


The_Machine написа:Я виж изравняването на налягането на предната страна на изпарителя къде е вързано? Трябва да е ПРЕДИ дросела...
Другото са настройки...

преди дросела налягането е минимално А в колектора засмукването е за атмосферен двигател около 0.5bar.Така не говори не подготвен не е хубаво. Добре че ти пишат и слушат хора които не разбират защото много се излгаж.По добре си малчи и не се .........Дано не работиш така както говориш


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ~~

Мнениеот The_Machine » Вто 16 дек 2008 12:27


vladi74 написа:
The_Machine написа:Я виж изравняването на налягането на предната страна на изпарителя къде е вързано? Трябва да е ПРЕДИ дросела...
Другото са настройки...

преди дросела налягането е минимално А в колектора засмукването е за атмосферен двигател около 0.5bar.Така не говори не подготвен не е хубаво. Добре че ти пишат и слушат хора които не разбират защото много се излгаж.По добре си малчи и не се .........Дано не работиш така както говориш


Приятелю, аз съм проС гАзар, просто следвам инструкциите!!!

Изображение

Последна промяна от The_Machine на Чет 18 дек 2008 19:55, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Вто 16 дек 2008 13:58


ОК, признавам грешката си... преди като бях ровил документациите на БСМ те нямаха пневматични схеми (и все още нямат) - изравняването на ниското е СЛЕД дросела, това изравняване, показано на Ловатската схема другите изпарители го нямат - предполагам първа редукционна камера е отворена към атмосферното налягане...
Довечера ще пусна схема на Бигаз, която изрових - там е нарисувано...


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 18 дек 2008 19:54


Засрам, засрам... този щуцер, свързван преди дросела е там поради една причина - изпарител-редуктора има клапан за разтоварване при свръхналягане на изхода - е , та идеята е да разтовари във всмукателния тракт, а не в атмосферата :)

Ето и схемата на Бигаз:

Изображение



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта