Здравейте колеги!
Когато дяволът си нямал работа си таковал децата. Та и аз така. Карам Пасат В4 с газова Ланди. И от липса на работа взех да чистя клапана, който е след изпарителя. И взе че се вдигна разхода почти двойно. Майстори ми казаха че това играело ролята на стъпковото моторче на моното. А аз даже го разглобих и се чудех за чий му е този стержен с резба. И сега като му откача куплунга не реагира - 100 % прецакано.
Та въпросът ми е - възможно ли е да се отремонтира и ако не- от къде да си намеря нов/втора употреба. По моргите в района нямат такова чудо.
Благодаря предварително.

Проблем с газовата - Ланди Ренцо
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Колега, няма две мнения , че въпросният клапан е стъпковото моторче на Ламбда Контрола. Така като те слушам (пък и майсторите при които си ходил) по-добре първо вземи да прочетеш малко тук.
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=118511
Ланди Ренцо обаче, е направена малко по-интилигентна и след изключване на захранването стъпковото моторче се "резетва"(затваря до упор) след което почва да си брои стъпките и във всеки момент знаекъде точно се намира. От PC-то се задават двете ограничения за мин. и макс , които изпълняват ролята на ограничеител. Възможността да си го прецакал е почти никаква, дори и да си издърпал работното буталце, предполагам се е завъртяла остта на двигателчето и едва ли си изпрошнал резбата. Ако си го вадил виж дали си съвпаднал канала (самото буталце има канал който влиза в един чоп на корпуса , така че да НЕМОЖЕ да се върти , а се движи само нагоре/надолу. Другият вариант е да си бутнал буталцето навътре и сега контролера работи с грешката която си му направил. (имай на предвид че 1 стъпка надвигателчето мести буталото със стотни от мм
)
Ти при изключването на буксата (трябва да е с 4 кабела) какво очакваш да стане ?? Този клапан единствено корегира сместа , и на слух едва ли ще усетиш каквото и да е
.Изключването на буксата обаче може да е довело до отчитане на грешка в ECU-то на ламбда контролера и просто да го е спрял. Изключването на акумолатора за около 5 мин, ще ти докара резет на системата и всичко трябва да си е ОК !
ПП: Ако си вадил буталцето, за да си сигурен дали работи , разглоби го пак (само го извади от корпуса) закачи му буксата изключи акумулатора за 2 мин, после го включи и дай на контакт. Буталцето трябва да излезе (внимавай, че има пружина и ще хвръкне). После го сглоби , както ти описах по-горе и пак резет
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=118511
Ланди Ренцо обаче, е направена малко по-интилигентна и след изключване на захранването стъпковото моторче се "резетва"(затваря до упор) след което почва да си брои стъпките и във всеки момент знаекъде точно се намира. От PC-то се задават двете ограничения за мин. и макс , които изпълняват ролята на ограничеител. Възможността да си го прецакал е почти никаква, дори и да си издърпал работното буталце, предполагам се е завъртяла остта на двигателчето и едва ли си изпрошнал резбата. Ако си го вадил виж дали си съвпаднал канала (самото буталце има канал който влиза в един чоп на корпуса , така че да НЕМОЖЕ да се върти , а се движи само нагоре/надолу. Другият вариант е да си бутнал буталцето навътре и сега контролера работи с грешката която си му направил. (имай на предвид че 1 стъпка надвигателчето мести буталото със стотни от мм

Ти при изключването на буксата (трябва да е с 4 кабела) какво очакваш да стане ?? Този клапан единствено корегира сместа , и на слух едва ли ще усетиш каквото и да е

ПП: Ако си вадил буталцето, за да си сигурен дали работи , разглоби го пак (само го извади от корпуса) закачи му буксата изключи акумулатора за 2 мин, после го включи и дай на контакт. Буталцето трябва да излезе (внимавай, че има пружина и ще хвръкне). После го сглоби , както ти описах по-горе и пак резет

- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Dobromirski, точно тая простотия направих. Когато съм го сглобявал, не съм обърнал внимание на този канал. И буталото го натиках със сила. После маса време съм карал така и затова предполагам че съм го прецакал Още повече че и го извадих без да развивам а с дърпане. Абе нали казах - като си няма работа дявола ...
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Колеги как успявате с дърпане да го извадите този стержен *по голяма глупост не съм чел* има си специялни устройства за това *които завъртат мотора в съответната посока*. Този стержен е с винт и няма как да завартиш ротора на мотора с дърпане. Все едно да дърпаш един болт и да се отвие. Най вероятно колегата е завартял стержена и е прецакал пласмасата на 2та канала. Степ мотора заминава за коша. 

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
qnis3 написа:Колеги как успявате с дърпане да го извадите този стержен *по голяма глупост не съм чел*
Пробвай

Държа да напишеш резултата тук

стефанов написа:......Още повече че и го извадих без да развивам а с дърпане....
Това го е спасило

-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Колега случайно да знаеш какъв е принципа на степ мотора? в него има 4 магнита който фиксират ритора в определенои положение и саздават допалнително усилие при вартенето *издърпването* иначе ще има инерциони сили *ротора ще продалжи да се варти след спиране на командите от контролата а това вече не е степ. тотор*. Аз лично не бих пробвал да го разтягам или да го сабирам резбата на ротора е пласмасова. Хората са си измислили спец. устройство за това а и аз го имам при мен. 

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Съвсем случайно имам "бегла" представа
.
Напълно си прав , има 4 магнита закачени за ротора. Само че магнитното им поле си взаимодейства ЕДИНСТВЕНО с магнитното поле от ДВЕТЕ намотки в ДВУКОРПОСНИЯТ статор. Няма ли ток на намотките, няма НИКАКВО усилие за преодоляване
.
И ДА прав си , че не се върти по инерция , по простата причина че винаги една от бубината е захранена със съответният поляритет и фиксира ротора. А познай кат няма ток какво става
ПП: Специалната електроника е SN74194 и едно 555
ПП2: Както по-горе казах по-интелигентният начин е самата електроника да си го извади/прибере като леко се "излъже" входа й от ламбда сондата !

Напълно си прав , има 4 магнита закачени за ротора. Само че магнитното им поле си взаимодейства ЕДИНСТВЕНО с магнитното поле от ДВЕТЕ намотки в ДВУКОРПОСНИЯТ статор. Няма ли ток на намотките, няма НИКАКВО усилие за преодоляване

И ДА прав си , че не се върти по инерция , по простата причина че винаги една от бубината е захранена със съответният поляритет и фиксира ротора. А познай кат няма ток какво става

ПП: Специалната електроника е SN74194 и едно 555

ПП2: Както по-горе казах по-интелигентният начин е самата електроника да си го извади/прибере като леко се "излъже" входа й от ламбда сондата !
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта