:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Проблем с газовата - Ланди Ренцо

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
стефанов
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Проблем с газовата - Ланди Ренцо

Мнениеот стефанов » Вто 09 дек 2008 16:31


Здравейте колеги!
Когато дяволът си нямал работа си таковал децата. Та и аз така. Карам Пасат В4 с газова Ланди. И от липса на работа взех да чистя клапана, който е след изпарителя. И взе че се вдигна разхода почти двойно. Майстори ми казаха че това играело ролята на стъпковото моторче на моното. А аз даже го разглобих и се чудех за чий му е този стержен с резба. И сега като му откача куплунга не реагира - 100 % прецакано.
Та въпросът ми е - възможно ли е да се отремонтира и ако не- от къде да си намеря нов/втора употреба. По моргите в района нямат такова чудо.
Благодаря предварително.




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Вто 09 дек 2008 16:59


Koй е тоз клапан след изпарителя?
Имаш стъпков мотор на пътя изпарител-плочка ли?
Би трябвало отдолу/отгоре на степ мотора все пак да има реглажен винт - настройва се базово от винта и след това вече контролера си регулира в някакви граници :)


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Вто 09 дек 2008 19:43


Няма винт всичко се прави на комп. Ако не можеш да намериш се обади да ти пратя един но имам нови.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Сря 10 дек 2008 8:14


Колега, няма две мнения , че въпросният клапан е стъпковото моторче на Ламбда Контрола. Така като те слушам (пък и майсторите при които си ходил) по-добре първо вземи да прочетеш малко тук.
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=118511
Ланди Ренцо обаче, е направена малко по-интилигентна и след изключване на захранването стъпковото моторче се "резетва"(затваря до упор) след което почва да си брои стъпките и във всеки момент знаекъде точно се намира. От PC-то се задават двете ограничения за мин. и макс , които изпълняват ролята на ограничеител. Възможността да си го прецакал е почти никаква, дори и да си издърпал работното буталце, предполагам се е завъртяла остта на двигателчето и едва ли си изпрошнал резбата. Ако си го вадил виж дали си съвпаднал канала (самото буталце има канал който влиза в един чоп на корпуса , така че да НЕМОЖЕ да се върти , а се движи само нагоре/надолу. Другият вариант е да си бутнал буталцето навътре и сега контролера работи с грешката която си му направил. (имай на предвид че 1 стъпка надвигателчето мести буталото със стотни от мм :) )
Ти при изключването на буксата (трябва да е с 4 кабела) какво очакваш да стане ?? Този клапан единствено корегира сместа , и на слух едва ли ще усетиш каквото и да е :) .Изключването на буксата обаче може да е довело до отчитане на грешка в ECU-то на ламбда контролера и просто да го е спрял. Изключването на акумолатора за около 5 мин, ще ти докара резет на системата и всичко трябва да си е ОК !
ПП: Ако си вадил буталцето, за да си сигурен дали работи , разглоби го пак (само го извади от корпуса) закачи му буксата изключи акумулатора за 2 мин, после го включи и дай на контакт. Буталцето трябва да излезе (внимавай, че има пружина и ще хвръкне). После го сглоби , както ти описах по-горе и пак резет :wink:


Потребителски аватар
стефанов
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот стефанов » Сря 10 дек 2008 9:20


Dobromirski, точно тая простотия направих. Когато съм го сглобявал, не съм обърнал внимание на този канал. И буталото го натиках със сила. После маса време съм карал така и затова предполагам че съм го прецакал Още повече че и го извадих без да развивам а с дърпане. Абе нали казах - като си няма работа дявола ...


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Сря 10 дек 2008 11:14


споко , разглоби , сглоби и с ОК :idea:
ПП Така се вади - с дърпане и с натискане се слага . няма как да го развиеш заради канала ! По-интелигентният начин е електрониката сама да го извади/прибере ама карай, не е проблем .


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Сря 10 дек 2008 11:33


Колеги как успявате с дърпане да го извадите този стержен *по голяма глупост не съм чел* има си специялни устройства за това *които завъртат мотора в съответната посока*. Този стержен е с винт и няма как да завартиш ротора на мотора с дърпане. Все едно да дърпаш един болт и да се отвие. Най вероятно колегата е завартял стержена и е прецакал пласмасата на 2та канала. Степ мотора заминава за коша. :D


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Чет 11 дек 2008 8:00


qnis3 написа:Колеги как успявате с дърпане да го извадите този стержен *по голяма глупост не съм чел*

Пробвай :wink: (не ми се пише за наклони на резбата и осигуряване от саморазвиване)
Държа да напишеш резултата тук :lol: И дръпни/натисни малко по-силно , няма да се счупи споко ! Както ти каза само НЕ ВЪРТИ !

стефанов написа:......Още повече че и го извадих без да развивам а с дърпане....

Това го е спасило :wink: Казах ти бе човек , разглоби го пак , и го сглоби както трябва. Ако чопа е здрав, буталцето НЯМА ДА МОЖЕ ДА СЕ ВЪРТИ, (само съвсен лек луфт при завъртане) и доста мазно да се движи нагоре/надолу (усеща се как се върти ротора на двигателчето)


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Чет 11 дек 2008 11:50


Колега случайно да знаеш какъв е принципа на степ мотора? в него има 4 магнита който фиксират ритора в определенои положение и саздават допалнително усилие при вартенето *издърпването* иначе ще има инерциони сили *ротора ще продалжи да се варти след спиране на командите от контролата а това вече не е степ. тотор*. Аз лично не бих пробвал да го разтягам или да го сабирам резбата на ротора е пласмасова. Хората са си измислили спец. устройство за това а и аз го имам при мен. :idea:


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Чет 11 дек 2008 18:58


Съвсем случайно имам "бегла" представа :lol: .
Напълно си прав , има 4 магнита закачени за ротора. Само че магнитното им поле си взаимодейства ЕДИНСТВЕНО с магнитното поле от ДВЕТЕ намотки в ДВУКОРПОСНИЯТ статор. Няма ли ток на намотките, няма НИКАКВО усилие за преодоляване :wink: .
И ДА прав си , че не се върти по инерция , по простата причина че винаги една от бубината е захранена със съответният поляритет и фиксира ротора. А познай кат няма ток какво става :)
ПП: Специалната електроника е SN74194 и едно 555 :wink:
ПП2: Както по-горе казах по-интелигентният начин е самата електроника да си го извади/прибере като леко се "излъже" входа й от ламбда сондата !


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Чет 11 дек 2008 22:39


Това с ламбда сондата по става но да го теглиш или буташ.... :D А това как е направена системата за отвиване и завиване е без никакво значение. Важното е че върщи прекрасна работа та било то и само едно резисторче. :D


Потребителски аватар
стефанов
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот стефанов » Пет 12 дек 2008 9:01


Колеги, снощи направих пробата и се оказа че това чудо работи. След като го разглобих и отново закачих акумулатора, буталцето излезе. Откъде тогава по дяволите е тоя разход - 15 и нагоре в града и около 9 на дълъг път.


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 12 дек 2008 10:33


Засечи сега разхода. Колегат не ти каза как обаче се хваща стъпка дефалт. След като ресетнеш ламбда контрола загряваш колата до работна темп. прехвърляш на газ и задържаш 3000об. за около 30сек. за да се хване тази стъпка. Тогава колата е готова за път. :idea:


Потребителски аватар
стефанов
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот стефанов » Пет 12 дек 2008 12:19


Значи махам клемата на акумулатора, изчаквам и паля на бензин, докато загрее? И тогава обръщам на газ.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта