Здравейте колеги, пиша ви, за да ви споделя за проблема, който до скоро имах по моята кола и решението (според мен) което намерих за него, като искам да ви помоля за съвет относно правилността на моето решение на проблема.
Колата е VW голф 3 CL, 1.6, 94 година, бензинов двигател със заводска метанова уредба. След като е внесена в България е сменена метановата бутилка с такава за пропан-бутан, защото тогава метан станциите не бяха толкова разпространени, а метановият изпарител не е сменян. Колата работеше много добре с този метанов изпарител на пропан-бутан около 3 - 4 години вече. Преди месец се появи следният проблем: след запалване и обръщане на газ (става автоматично при достигане на 2800 - 3000 оборота на двигателя)колата работеше около 4 - 5 минути и изгасва все едно е свършила газта. След няколко зареждания на газ установих, че бутилката е пълна и че трябва да се ходи на майстор. Закарах колата на майстор (проблема с майсторите е че като я видят и казват с метанов изпарител на пропан-бутан не може да работи и искат да сменят изпарител и останалите елементи покрай него, а според мен колата си работеше идеално с метанов изпарител на пропан-бутан) обясних им за проблема, който имам - те казаха, че сигурно е подпушена нещо от мръсната газ или че имам някои електрически клапан, който не работи. Провериха всички клапани ( незнам защо имам 1 клапан преди изпарителя и два други клапана след изпарителя) и ми предложиха да ми сложят реле за включване на тези клапани към директно захранване от акумулатора и съответно да ми настроят изпарителя.
След цялата тази интервенция колата проработи отново на газ, но след седмица каране забелязах че нивото на бензина в резервоара ми намаля, като се има на предвид че сутрин паля на бензин за около 1 минута и след това обръщам на газ. Колата започна да издава странни звуци при каране на газ ( сякаш се давеше).
Един ден реших след като я запаля на бензин и превключа на газ да извадя бушончето на бензиновата помпа с което да прекъсна подаването на бензин към двигателя. След като направих това докато работеше колата странните звуци изчезнаха и колата проработи нормално на газ. Но следващия проблем беше при потегляне и при каране на повече от 2300 - 2500 оборота колата се забива сякаш свършва газта и не иска да върви.
Понеже бях прочел тук във форума няколко начина за почистване на газовата система - развих тръбичката която влиза в изпарителя. Беше като циментирана с графит. Прочистих я, прочистих и мястото където влиза в изпарителя. Настроих изпарителя на око, защото по-важно беше да измисля начин за спиране на притока на бензин към двигателя при каране на газ. Понеже не намерих клапан който да спира бензина си направих един ключ, който включвам с кабел на мястото на бушончето на бензиновата помпа. На този кабел съм сложил бушон-предпазител със същия ампераж, който си беше преди там.
Сега при запалване колата си пали на бензин и като достигне 2800 - 3000 оборота превключва на газ, като аз в същия момент ръчно прекъсвам захранването на бензиновата помпа.
Моля да ми кажете ако имате забележки относно това, което съм правил по колата. Ако има нужда мога да сложа и снимки да е по-нагледно.
----------------------------------
Предварително се извинявам ако темата, която съм пуснал не е на правилното място. Моля модератора да я премести където трябва.

Г3 - работи на газ и бензин едновременно
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Г3 - работи на газ и бензин едновременно
Колега ,какъв е кода на двигателя? Предполагам ABU!Ако е така трябва да имаш реле,което да прекъсва сигнала към инжектора при работа на Газ. Вариантите според мен са два 1-или пулта на Газовата се е сбъгнал и не управлява релето за прекъсване на инжектора или 2-залепнали контакти или прекъснала бобинка на релето за прекъсване на инжектора.Това реле се намира обикновенно в двигателният отсек около бобината(високоволтовата).
Re: Г3 - работи на газ и бензин едновременно
Ще погледна за кода на двигателя. Пропуснах да кажа, че кабелите, които отиват към ключа, който сменя позициите от газ на бензин загряват и бялата букса, която влиза в този ключ е леко стопена. Незнам дали това има отношение към гореописания проблем.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Г3 - работи на газ и бензин едновременно
Стопената букса има отношение!От там вероятно ти се губи връзката с релето!Намери ли релето?
Re: Г3 - работи на газ и бензин едновременно
За съжаление не още. Утре по светлото мога да направя снимки да стане ясно дали гледам където трябва.
Re: Г3 - работи на газ и бензин едновременно
Ето снимките, извинявам се за закъснението вчера имах проблеми с нета и неможах да ги ъплоадна.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Г3 - работи на газ и бензин едновременно
Да,така като гледам релето ти е до разширителното казанче!На самото реле клеми 85 и 86 са за управляващата бобинка.Провери дали при работа на газ там има 12в/трябва да има!/Ако е така смени релето-3лв.Ако и така работи лошо,отвори пластмасовия капак на моното и виж дали регулатора за налягането на горивото е мокър от бензин/скъсана мембрана на регулатора/!успех!
Re: Г3 - работи на газ и бензин едновременно
Благодаря за помощта. Ще проверя дали това реле работи и ще пиша какво съм направил.
Re: Г3 - работи на газ и бензин едновременно
Преди известно време смених въпросното реле и премахнах моя ключ с който спирах бензиновата помпа. Сега проблема е пак като в самото начало - карам си на газ, а бензинът намалява.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Г3 - работи на газ и бензин едновременно
Провери регулатора за налягане на горивото дали не е със спукана мембрана!Намира се точно преди инжектора,в блока на Моното!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта