От около 1998 г има газови BRC с микропроцесорни платки за ламбда контрол и автоматично превключване(каквото е и моето газово).Внимание колеги!!!Ако в тази платка има нещо повредено(съпротивление,микропроцесор или дори лош контакт!) колата работи на бензин както си иска..сирач никак!!...тресе,придръпва,дави се!Причината!...микропроцесорната платка комуникара двустранно с компютъра на колата....сиреч двамата си бъркат един друг из гащите...пардон-мозъците!и ако платката дава разъмтена информация мъти разсъдъка на компютъра на колата....тогава силно се повлиява работата на бензин..пък и на газ!Лечението-нова платка!
Всичко го изпитах на гърба си!Какво ли не сменях...тапон под моното,привод на сервото,дистрибуторна капачка,кабели,свещи и т.н......докато не смених тази платка !!!!И всичко заспа!за да се уверя ,че проблемът е точно от нея,разхлабих леко контактните пластини на новата платка....и се появиха същите проблеми!Ясноооооооооо.....

микропроцесорна платка и газово!внимание на бензин!!!
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: микропроцесорна платка и газово!внимание на бензин!!!
joker написа:От около 1998 г има газови BRC с микропроцесорни платки за ламбда контрол и автоматично превключване(каквото е и моето газово).Внимание колеги!!!Ако в тази платка има нещо повредено(съпротивление,микропроцесор или дори лош контакт!) колата работи на бензин както си иска..сирач никак!!...тресе,придръпва,дави се!Причината!...микропроцесорната платка комуникара двустранно с компютъра на колата....сиреч двамата си бъркат един друг из гащите...пардон-мозъците!и ако платката дава разъмтена информация мъти разсъдъка на компютъра на колата....тогава силно се повлиява работата на бензин..пък и на газ!Лечението-нова платка!
Всичко го изпитах на гърба си!Какво ли не сменях...тапон под моното,привод на сервото,дистрибуторна капачка,кабели,свещи и т.н......докато не смених тази платка !!!!И всичко заспа!за да се уверя ,че проблемът е точно от нея,разхлабих леко контактните пластини на новата платка....и се появиха същите проблеми!Ясноооооооооо.....
Колега дано не се бъркам, но така като съм чел постовете ти, твоят ламбда контрол е от най-елементарните (май дори не вземе сигнал от ТПС датчика) най-вероятно от моделите Blitz или Just. Tака, че няма кой знае какво вмешателсто с управляващият електронен блок на автомобила. Мисля че взема един сигнал от датчика на хол, и сигнала от ламбдата, който се превкючва вътре в блока. Другата периферия си е като на конвенционална газова уредба с автоматичен клщч газ - бензин. Незнам какво толкова са те кръщавали и уплашили , но според мен не е кой знае каква работа. Даже за настройка на ламбда контрола ти не се използва компютърен софтуер, а има специален тестер (control box) с 4 светодиодни стълбици, и с една букса 5-ца се включва към блока LambdaGAS!
Ако греша нека колегата qnis3 ме поправи

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: микропроцесорна платка и газово!внимание на бензин!!!
Не съм ерудит по тази част....казвам само факти ...и безспорни изводи от тях!А като не се намесва в компютъра на колата защо комуникира с него с поне 5 кабелчета!???И защо при повредена платка се скапва работата на бензин????Дай ми задоволителен отговор на тези въпроси и аз ще се съглася веднага с теб!
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: микропроцесорна платка и газово!внимание на бензин!!!
По-скоро се скапва заради прекъснатия сигнал от Хол датчика - като има лоши контакти и проблема със запалителната система е налице 

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: микропроцесорна платка и газово!внимание на бензин!!!
The_Machine написа:По-скоро се скапва заради прекъснатия сигнал от Хол датчика - като има лоши контакти и проблема със запалителната система е налице
Звучи много логично!!!Пък и на теб ти вярвам на 100%!



- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: микропроцесорна платка и газово!внимание на бензин!!!
The_Machine написа:По-скоро се скапва заради прекъснатия сигнал от Хол датчика - като има лоши контакти и проблема със запалителната система е налице
всъщност той сигнала от датчиак на хол не се прекъсва , а се взема паралелно, може да има лоша спойка от някое вътрешно реле което прекъсва дюзата на моното, или сигнала от ламбдата. А иначе отиват кабели от ламбда контрола до ECU-то на колата защото така е по-прегледно да се вземат сигналите от датчиците директно от буксата на автомобилният управяващ блок.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: микропроцесорна платка и газово!внимание на бензин!!!
mafiota написа:The_Machine написа:По-скоро се скапва заради прекъснатия сигнал от Хол датчика - като има лоши контакти и проблема със запалителната система е налице
всъщност той сигнала от датчиак на хол не се прекъсва , а се взема паралелно, може да има лоша спойка от някое вътрешно реле което прекъсва дюзата на моното, или сигнала от ламбдата. А иначе отиват кабели от ламбда контрола до ECU-то на колата защото така е по-прегледно да се вземат сигналите от датчиците директно от буксата на автомобилният управяващ блок.
Eeeеее ....малко спамя ,ама наистина ми е кеф да чета мнения на компетентни и логично мислещи колеги!!! Всичко при мен е наистина точно така...и обяснява съвсем ясно проблемите...




- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: микропроцесорна платка и газово!внимание на бензин!!!
докторе,
чудя се как някой майстор до сега не ти е "скопил" ламбда контрола или да ти сложи друг модел, защото процедуата по настройката на твоя ламбда контрол е доста сложна, а и също така малко хора разполагат с контролният уред с помоща на който се извършва настройката ( да не говорим ,че аз имам схемата на този инструмент
).
чудя се как някой майстор до сега не ти е "скопил" ламбда контрола или да ти сложи друг модел, защото процедуата по настройката на твоя ламбда контрол е доста сложна, а и също така малко хора разполагат с контролният уред с помоща на който се извършва настройката ( да не говорим ,че аз имам схемата на този инструмент

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: микропроцесорна платка и газово!внимание на бензин!!!
mafiota написа:докторе,
чудя се как някой майстор до сега не ти е "скопил" ламбда контрола или да ти сложи друг модел, защото процедуата по настройката на твоя ламбда контрол е доста сложна, а и също така малко хора разполагат с контролният уред с помоща на който се извършва настройката ( да не говорим ,че аз имам схемата на този инструмент).
Да,да!!!....ще скопи!!!...аз после него ще скопя!!!!като се повреди платката "агентите" ми за 1 час намериха друга платка от същия модел, свалена то работеща кола(виж този от когото са я взели може и да са го скопили!!!

- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: микропроцесорна платка и газово!внимание на бензин!!!
браво на специалистите
а твоят платка що не я снимаш да я поогледаме тук,
макар че то и кучето гледало ама......

а твоят платка що не я снимаш да я поогледаме тук,
макар че то и кучето гледало ама......

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: predator4o и 18 госта