мембрани
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
мембрани
На колко км сменяте мембрани и по какъв начин се разбира, че са за смяна?
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Принципно на 60,000 ама може да изкарат и повече.
Щом нямаш проблеми не си за смяна.
Като почне да имаш нестабилни празни обороти на газ, да ти се вдига много разхода, да пали трудно , тогава се пробваш да я регулираш ( ако не можеш сам - отиваш на майстор ) и ако не можеш да оправиш горните проблеми с реглаж - сменяш мембрани или си купуваш нов изпарител.
Щом нямаш проблеми не си за смяна.
Като почне да имаш нестабилни празни обороти на газ, да ти се вдига много разхода, да пали трудно , тогава се пробваш да я регулираш ( ако не можеш сам - отиваш на майстор ) и ако не можеш да оправиш горните проблеми с реглаж - сменяш мембрани или си купуваш нов изпарител.
Аз моите ги смених последния път като спря да върви колата. Оказа се че мембраните са скъсани, влизал е газ в антифриза и се е образувал въздушен джоб. В резултат на това изпарителя спира да работи и колата не ще да върви. Но по добре да не стигаш дотам.
Иначе както каза колегата дават им към 60 000 км.
Между другото не знам дали новия изпарител не е по-добър вариант, защото два пъти съм сменял мембрани и съм давал по 60 - 80 лв., а нов изпарител май е към 100-120 лв.
Иначе както каза колегата дават им към 60 000 км.
Между другото не знам дали новия изпарител не е по-добър вариант, защото два пъти съм сменял мембрани и съм давал по 60 - 80 лв., а нов изпарител май е към 100-120 лв.
- Lawyer
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
И аз знам нещо такова за новото LandiRenzo. Скоро бях при момчетата, които го слагаха и ми обясниха, че при моя модел няма нужда да чакаш да вдигне температурата на антифриза, за да превключиш. Трябвали само 1-2 минути - да развърти и минаваш на газ. Така правя от известно време. Разходът ми е супер за зимата.
"...В броя от м. март се споменава преградата между охлаждащата течност и газта при редуктор BRC AT90E. Бихте ли обяснили какви проблеми създава тя и какво представлява?
При редукторите от вида на АТ90 разделянето между охладителната течност и системата за дозиране на газта е осъществено конструктивно чрез метална преграда и не е възможно да настъпи никакво смесване на газ с охладителната течност, т.е. не могат да възникнат никакви проблеми.
Не така стоят нещата обаче при повечето видове редуктор-изпарители, където разделянето е осъществено с гумена мембрана, която от стареене или от реагенти в охладителната течност се пробива. Тогава се появява газ в охладителната система и има опасност от възпламеняване на автомобила.
Решението е поддръжка на газовата система и смяна на мембраните след пробега, даден от завода-производител.
Eкип на фирма ALEX.
Газови уредби"
Цитатът е от сп. "Автогаз" - www.avtogaz.com
При редукторите от вида на АТ90 разделянето между охладителната течност и системата за дозиране на газта е осъществено конструктивно чрез метална преграда и не е възможно да настъпи никакво смесване на газ с охладителната течност, т.е. не могат да възникнат никакви проблеми.
Не така стоят нещата обаче при повечето видове редуктор-изпарители, където разделянето е осъществено с гумена мембрана, която от стареене или от реагенти в охладителната течност се пробива. Тогава се появява газ в охладителната система и има опасност от възпламеняване на автомобила.
Решението е поддръжка на газовата система и смяна на мембраните след пробега, даден от завода-производител.
Eкип на фирма ALEX.
Газови уредби"
Цитатът е от сп. "Автогаз" - www.avtogaz.com
- Lawyer
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
One написа:идея колко струва техен изпарител ???
гледам си със същия мотор като мен
Всичко общо ми излезе 400 лв. преди 9-10 месеца. За изпарител само не знам, но можеш да попиташ тук: 042/62 80 30. Нищо, че е в Стара Загора. Ще ти кажат - точни са!
По въпроса за преградата между антифриза и газта - при моето LandiRenzo е метална.
L&R написа:А тези с металната преграда няма какво да се сменя под името мембрани така ли да го разбирам.
Ще си позволя пак да напрява цитат от сп. "Автогаз":
"Съществува голямо разнообразие от различни марки изпарители: LOVATO, BRC, LANDI, LANDI RENZO, TARTARINI, REC, EMEGAS, STARGAS и др.
Изпарителят представлява вид редуктор, който редуцира налягането от бутилката (10-12 аtm), преминаващо през газовия клапан, като го намалява между 1 и 0,6 аtm. Изпарява газта, която постъпва в течна фаза и подава към смесителя вече готова за смесване с въздуха газова фаза.
По принцип на работа редуктор-изпарителите могат да се класифицират в няколко раздела:
А) според типа на управление
- вакуумни - използва се вакуумът на двигателя, който се взема от смукателните колектори. Той задейства вакуумната мембрана на редуктора, а тя от своя страна задейства лостова система с клапанче, което започва да пропуска газ от входа на редуктора (до този момент навътре към редуктора не може да постъпи газ)
- електрически - принципът им на действие е аналогичен на вакуумните, но лостово-клапанната система за пропускане на газ е заменена с електромагнитен клапан.
Б) според начина на редукция
- 3-степенни; 2-степенни и 1-степенни
При три и двустепенните редуктори принципите и приложенията са еднакви с тази разлика, че при 3 степенните редуктори има една допълнителна мембрана, която извършва междинна редукция между високата и ниската степен на налягане( смята се, че процесът на редукция е по-плавен и редукторът има "по-меки" характеристики).
И при двата вида има мембрана ниско налягане, наречна работна мембрана, която дозира газта в различните режими на работа според аспирацията на мотора.
Подобни са и при двата вида мембрани I-ва степен( мембраните за високо налягане), които се използват за първоначално редуциране на налягането.
При едностепенните редуктори налягането се редуцира еднократно(подобно на вентила на бутилката за битова газ) без да има работна мембрана. Регулирането се извършва от следващи допълнителни, най-често, електронни устройства.Тези редуктори се прилагат при най-новите системи газови инжекциони, където след това газта постъпва в специални дозиращи електронни устройства."
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Демек ( ) колегата Viso както се опита да обясни , само при едностепенните редуктори нямаш мембрани, т.е. дори и да нямаш мембрана за първата степен, сигурно имаш преграда за 2 степен, щото не вярвам да си с супер-модерния едностепенен редуктор ( тип мама и тати )...
Пак имаш нужда от смяна, ти ще разбереш кога... както обяаних по горе, а иначе ако нямаш мембрана която отделя антифриза от газта, е по сигурно и по трудно се скапва изпарителя, ама пак си има мембрана за дозиране....
Карай и не се притесняваи.
Пак имаш нужда от смяна, ти ще разбереш кога... както обяаних по горе, а иначе ако нямаш мембрана която отделя антифриза от газта, е по сигурно и по трудно се скапва изпарителя, ама пак си има мембрана за дозиране....
Карай и не се притесняваи.
изпарител
моя е ВRC принципно антифиза минава през едната половина на изпаритела и там няма мембрана водата е отделно от газта. Няма никаква вероятност да влезне газ при водата и обратно. Разглобявал съм изпарителя най-малко 10 пъти и мембраните може да си ги смени всеки сам едни хубави италиански са около 30 лв.
Когато остарее мембраната става твърда и не може да си върши работата.
Нестабилни обороти
Не може да се регулира изпарителя
Само при тези симптоми сменяш мембрани
Когато остарее мембраната става твърда и не може да си върши работата.
Нестабилни обороти
Не може да се регулира изпарителя
Само при тези симптоми сменяш мембрани
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 140 госта