има ли компетентни колеги да ме светнат в тази непонятна за мен област - пропан бутана съсипва ли двигателя
попаднах на ето тази статия :
Flashlube Valve Saver Fluid е концентрирана безоловна добавка (Lead Replacement Additive ) формулирана така, че да намали Valve Seat Recession (вдълбнатината на клапана) на бензинови автомобили използващи алтернативно гориво пропан бутан или метан.
Flashlube Valve Saver Fluid съдържа комбинация от добавки, които почистват инжекторите и системите за гориво, увеличават икономията на гориво и намаляват емисиите. Flashlube Valve Saver Fluid е безопасна за употреба при превозни средства с катализаторни устройства и кислородни сензори.
Flashlube Valve Saver Fluid е крайно необходим при използване на LPG,CNG . Той почиства и смазва най-горния слой и създава защитна бариера между клапана и леглото на клапана, предпазвайки ги от прегряване .
Flashlube Valve Saver Fluid е подходяща също за дву - и четиритактовите двигатели като мотоциклети, косачки и извънбордови машини .
В резултат на използването му двигателите ще палят по лесно, областта на свещите и камерите на горене ще се запазват чисти, охладени и смазани, което води до по-дълъг живот на двигателя и по-гладко работещ двигател.
LPG и CNG са най-евтините горива на бъдещето. Те струват по-малко от бензина и намаляват замърсяването на въздуха. LPG и CNG са гориво със сухо горене и не съдържат никакви намаляващи износването добавки каквито бензина съдържа. LPG и CNG влизат в горивната камера като газ, и имат далеч по-високо октаново число от бензина като генерират по-висока температура на горене влияейки върху горещите и сухи клапани и легла за клапани.
Липсата на смазване на клапаните плюс по-високата температура при горене на LPG или CNG често дава резултат - преждевременна повреда или разрушаване на клапаните на автомобила , всичко това се дължи на феномена познат като Valve Seat Recession. След което цилиндровата глава, трябва да бъде сменена или поправена. Дори по-здравите клапани и легла за клапани са предразположени към повреждане в следствие на корозия и ерозия когато се ползва за гориво LPG или CNG. Странични явления от ползването на LPG и CNG са:
- постепенната загуба на мощност.
- увеличено потребление на гориво и вредните емисии.
- поправката на цилиндровата глава което е голям разход на време и средства, а също така е възможно да се счупи клапан, които да повреди бутало или блокира цилиндър.
За да да намалите риска от преждевременна повреда на цилиндровата глава използвайте Flashlube Valve Saver Fluid. Специално разработен лубрикант, чрез които повечето от предстоящите проблеми се намаляват или се елиминират. Добавката почиства и контролира мястото за клапана, като резултат клапана се охлажда по-добре и се намалява бързото износване в следствие на прегряване, което се дължи на изпускането на горещи изгорели газове.

повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
viewtopic.php?f=22&t=130114 

Основни предимства на използването на L.P.G. като автомобилно гориво:
· Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.
· L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.
· L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал...
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 7:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
благодаря ти батка : ) големи противоречия , та това го свалих от един сайт на една фирма , която монтира газови уредби - , но продават и някакви смазки , не съм компетнентен и затова питам , има много противоречиви възгледи по този въпрос , но само да кажа , че това е най- добрият форум , И ЧЕ НЯМА ПО ДОБРА КОЛА ОТ ГОЛФ
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
pinokio написа:благодаря ти батка : ) големи противоречия , та това го свалих от един сайт на една фирма , която монтира газови уредби - , но продават и някакви смазки , не съм компетнентен и затова питам , има много противоречиви възгледи по този въпрос , но само да кажа , че това е най- добрият форум , И ЧЕ НЯМА ПО ДОБРА КОЛА ОТ ГОЛФ
Това го правят само да си продават смазките, карай си спокойно и тва е

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
http://audibg.com/index.php?showtopic=49431&hl=
Инак главно проблеми с клапаните имат Форд Зетек след 97-ма година, както и VVT-i двигателите на Тойота
Инак главно проблеми с клапаните имат Форд Зетек след 97-ма година, както и VVT-i двигателите на Тойота

- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
Отварял съм двигател на Москвич след 320к. само на газ. Челата на буталата бяха като нови, от клапаните имаше смо 2 изпускателни, които не уплътняваха добре. Където е необходимо смазване има мазилна уредба. За мен газта е по-доброто гориво.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
Уважаеми колеги!!!Когато четете нещо вижте КОЙ ГО Е ПИСАЛ!!!И какви интереси има от написаното!!!Ако знаете например фармацевтичните фирми как купуват мнения на експерти умът ви ще се замъгли...навсякъде вече е така!!!Всичко е търговия!!!Няма морал..ВЕЧЕ!!!....само интереси и търговия!!!!
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
Разрешете и аз да се изцепя по въпроса колеги. Та така: Поради по високто октаново число на LPG и CNG / газта/ от 98 до 105 процесът на изгаряне на горивната смес се забавя,продължава и през такта РАЗШИРЕНИЕ и не е завършил когато отваря изпускателния клапан.Така през тесния процеп на отварящият се клапан с голяма скорост изтичат газове с много висока Т /жив огън/ които въздействат на клапана като оксижен - получава се газова ерозия.
РЕШЕНИЕТО: Монтира се ТАП който при работа на газ увеличава предварението на искрата /2* - 5*/ и така процеса горене започва по-рано и завършва по-рано т.е няма горене при отваряне на клапана, Тиг е по-ниска.
Двигателите с многоклапанни глави са по-уязвими поради по-сложната си форма и по-малките размери на клапаните / повече дупки - по-малко вода/ - влошено топлоотдаване
ИЗВОД: Ако двигателя ти е оборудван и настроен както трябва - карай на газ и се не бой.
РЕШЕНИЕТО: Монтира се ТАП който при работа на газ увеличава предварението на искрата /2* - 5*/ и така процеса горене започва по-рано и завършва по-рано т.е няма горене при отваряне на клапана, Тиг е по-ниска.
Двигателите с многоклапанни глави са по-уязвими поради по-сложната си форма и по-малките размери на клапаните / повече дупки - по-малко вода/ - влошено топлоотдаване
ИЗВОД: Ако двигателя ти е оборудван и настроен както трябва - карай на газ и се не бой.

-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 08 мар 2006 10:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
Ти вярно се изцепи, колега. Защо мислиш, че октановото число е показател за скорост на горене? То е показател за детонационна устойчивост… Различни неща. Процес горене при отваряне на изпускателен клапан ще го унищожи за има-няма стотина километра на номинален режим.
Проблемите идват от това, че всеки си върти кранчетата на ежекторната (обикновена АГУ) за да му харчи малко, и двигателя работи с бедни газо-въздушни смеси, които наистина донякъде реализират икономия, но товарят термично елементи от изпускателната уредба. Това не се усеща толкова, както при бензина, защото газо-въздушните смеси имат значително по-широк диапазон на възпламеняемост в сравнение с бензиновите.
С други думи, ако захранвате двигателя с бензино-въздушна смес с алфа 1,2, също ще си унищожите изпускателните клапани, нищо че движите на бензин.
При метана наистина се изисква увеличаване на ъгъла на изпреварване на запалване, защото тази смес, наистина има по-ниска скорост на горене.
Проблемите идват от това, че всеки си върти кранчетата на ежекторната (обикновена АГУ) за да му харчи малко, и двигателя работи с бедни газо-въздушни смеси, които наистина донякъде реализират икономия, но товарят термично елементи от изпускателната уредба. Това не се усеща толкова, както при бензина, защото газо-въздушните смеси имат значително по-широк диапазон на възпламеняемост в сравнение с бензиновите.
С други думи, ако захранвате двигателя с бензино-въздушна смес с алфа 1,2, също ще си унищожите изпускателните клапани, нищо че движите на бензин.
При метана наистина се изисква увеличаване на ъгъла на изпреварване на запалване, защото тази смес, наистина има по-ниска скорост на горене.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
...навсякъде вече е така!!!Всичко е търговия!!!
Ми не съм съгласен! Било е така от няколко(десетки) хиляди години.... Просто не сме живели тогава за да го разберем

-
- Мнения: 397
- Регистриран на: Сря 08 ное 2006 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
Двигателист написа:
Проблемите идват от това, че всеки си върти кранчетата на ежекторната (обикновена АГУ) за да му харчи малко, и двигателя работи с бедни газо-въздушни смеси, които наистина донякъде реализират икономия, но товарят термично елементи от изпускателната уредба. Това не се усеща толкова, както при бензина, защото газо-въздушните смеси имат значително по-широк диапазон на възпламеняемост в сравнение с бензиновите.
все едно го чета от учебника

-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
joker написа:Уважаеми колеги!!!Когато четете нещо вижте КОЙ ГО Е ПИСАЛ!!!И какви интереси има от написаното!!!Ако знаете например фармацевтичните фирми как купуват мнения на експерти умът ви ще се замъгли...навсякъде вече е така!!!Всичко е търговия!!!Няма морал..ВЕЧЕ!!!....само интереси и търговия!!!!
Ето тук е истината РЕКЛАМА на нещо което разчита само на нея и на това за което спорите.

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
Какво толкова го мислиш и се притесняваш колега???
Колко е средната възраст на газифицираните автомобили във форума??????
На колко километра пробег са????
Колко ли чак толкова струват едни клапани ако се случи нещо фатално с тях?????
Той и ДжиЕсЕм-а бил вреден при продължителен разговор,и микровълновата,алкохола и цигарите и те.............Абе карайте си на газ докато е стотинки и не се кахърете за глупости.
Колко е средната възраст на газифицираните автомобили във форума??????
На колко километра пробег са????
Колко ли чак толкова струват едни клапани ако се случи нещо фатално с тях?????
Той и ДжиЕсЕм-а бил вреден при продължителен разговор,и микровълновата,алкохола и цигарите и те.............Абе карайте си на газ докато е стотинки и не се кахърете за глупости.
- kika2006
- Мнения: 86
- Регистриран на: Чет 28 юни 2007 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ПЛЕВЕН MK3 GTI 2E
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
jordanpar написа:Какво толкова го мислиш и се притесняваш колега???
Колко е средната възраст на газифицираните автомобили във форума??????
На колко километра пробег са????
Колко ли чак толкова струват едни клапани ако се случи нещо фатално с тях?????
Той и ДжиЕсЕм-а бил вреден при продължителен разговор,и микровълновата,алкохола и цигарите и те.............Абе карайте си на газ докато е стотинки и не се кахърете за глупости.

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана
аха лани...руските автомобили пряко сили докарваха до 200-250хиляди...за какво го отваря тогава..нали е бил като нов...lozan67 написа:Отварял съм двигател на Москвич след 320к. само на газ. Челата на буталата бяха като нови, от клапаните имаше смо 2 изпускателни, които не уплътняваха добре. Където е необходимо смазване има мазилна уредба. За мен газта е по-доброто гориво.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта