Здравейте колеги!Искам да се допитам до вас за следното: случвало ли ви е се, след като угасите двигателя нормално от ключа и сте били през това време на газ, след това трудно да запалите, било то на бензин или газ?Под трудно запалване имам в предвид по продължително въртене на стартера.
Ето аз ще дам няколко примера:
1. Случвало ми се е, след като съм бил на газ и угася колата, след 1 или след 10-15 минути само до като завъртя ключа и дето се вика от половин оборот пали.
2. Но ми се е случвало, да го угася по същия начин двигателя и пак след същото време, при опит да я запаля, пада продължително въртене на стартера
Каква е причината според вас и как може да го избягвам?
След угасване - трудно палене!
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
duini написа:И при мен е същото. Не знам на какво се дължи.
ПП. Ти като смени бензиновата помпа на бензин как е колата?
Значи не е само при мен. Имам чувството, като че ли колата остава задавена, защото е факт че след това нито на газ, нито на бензин пали толкова бързо, т.е. въртенето е едно и също.
ПП. За помпата - днес я получих и днес ще я слагам, защото се оказа че първата която ми пратиха е за Пасат модел 96г.Ще пиша след това за първите си впечатления. Но определено и чак сега го забелязвам, че друго си е когато пална на бензинец и след това мина на газ, от колкото директен старт на газ в това студено време.
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Случвало ми се е, но само на газ. На бензин пали като пушка.
Може би при тебе се дави прекалено много от газ и затова и на бензин не може да пали.
Прав си че е дразнещо.
Принципно моето обяснение е следното - понеже ми е много дълъг мъркуча от изпарителя до колекторите, като угася на газ има доста газ останала в този мъркуч. И дори като изключа от контакт, тази газ трябва да отиде някъде и тя отива в колекторите и пълни цилиндрите, дави колата.
Предполагам няма какво да се направи ( освен да променям положението на изпарителя) , открих просто че не е нужно да въртя 5 сек да запали ( през което време очевидно се дави колата ), а просто завъртам за 1 сек и ( то се усеща ) въпреки че не е напълно запалила, отпускам стартера и оборотите падат , аха да загасне, компа си ги вдига и така паля с 1 секунда въртене.
Дано съм бил полезен , ама може би твоита причина не е като мойта..
Може би при тебе се дави прекалено много от газ и затова и на бензин не може да пали.
Прав си че е дразнещо.
Принципно моето обяснение е следното - понеже ми е много дълъг мъркуча от изпарителя до колекторите, като угася на газ има доста газ останала в този мъркуч. И дори като изключа от контакт, тази газ трябва да отиде някъде и тя отива в колекторите и пълни цилиндрите, дави колата.
Предполагам няма какво да се направи ( освен да променям положението на изпарителя) , открих просто че не е нужно да въртя 5 сек да запали ( през което време очевидно се дави колата ), а просто завъртам за 1 сек и ( то се усеща ) въпреки че не е напълно запалила, отпускам стартера и оборотите падат , аха да загасне, компа си ги вдига и така паля с 1 секунда въртене.
Дано съм бил полезен , ама може би твоита причина не е като мойта..
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Струва ми се че хем има логика в това което казваш за дължината на маркучите, но хем няма, защото ако е от това, би трябвало след всяко загасване да е трудно паленето, т. като така или иначе газ винаги остава в маркучите.
В повечето пъти когато се задави , паленето е почти така както го обясняваш - не се усеща да е запалила, но като отпусна ключа и мотора едвам едвам е запалил и малко по малко се засилва.С тази разлика че ако въртенето е само 1 сек, никога не запалва, но ако е малко по продължително и понякога захапва.
В повечето пъти когато се задави , паленето е почти така както го обясняваш - не се усеща да е запалила, но като отпусна ключа и мотора едвам едвам е запалил и малко по малко се засилва.С тази разлика че ако въртенето е само 1 сек, никога не запалва, но ако е малко по продължително и понякога захапва.
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Няма логика верно е , щото пропуснах 3 подробности
1. ако запаля веднага след като съм изгасил - пали от 1/4 оборот - тогава причината си мисля че е , че газта още не е плъзнала по цилиндрите, а си стой в мъркучето...
2. ако запаля от 1-10 мин след като съм изгасил - се дави - тук е мястото за обяснението ми по горе.
3. ако оставя колата повече от 10 мин и след това запаля - пали от 1/4 оборот - тогава си мисля че газта си е намерила своя път , напълнила е цилиндрите, но имала време да се "разнесе" и да не дави двигателя
При тебе най вероятно не е така - може би ти се дави от много богата смес на празен ход ? предполагам само. Ако харчи повече от 13-14 градско може да завиеш винта на празен ход ( отбележи предварително къде е сега , да върнеш ако няма ефект ) и да видиш как е... Поразцъкай...
1. ако запаля веднага след като съм изгасил - пали от 1/4 оборот - тогава причината си мисля че е , че газта още не е плъзнала по цилиндрите, а си стой в мъркучето...
2. ако запаля от 1-10 мин след като съм изгасил - се дави - тук е мястото за обяснението ми по горе.
3. ако оставя колата повече от 10 мин и след това запаля - пали от 1/4 оборот - тогава си мисля че газта си е намерила своя път , напълнила е цилиндрите, но имала време да се "разнесе" и да не дави двигателя
При тебе най вероятно не е така - може би ти се дави от много богата смес на празен ход ? предполагам само. Ако харчи повече от 13-14 градско може да завиеш винта на празен ход ( отбележи предварително къде е сега , да върнеш ако няма ефект ) и да видиш как е... Поразцъкай...
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Колегите са напипали вярната посока. Проблема е само когато двигателя не е загрял добре. Когато е загрял двигателя и редуктора е доста топал и остатъчната газ в редуктора бързо отлита и не задавя двигателя. Когато обаче е студен газта се изпарява бавно и тъй-като пропан бутана е по тежък от въздуха пълни всичко и не може да запали.
Сега ще възникне въпроса как дави на газ??? Отговора е следния.
За да има нормално горене е необходимо около 10% газ и 90%въздух. Когато газтта е повече не може да се възпламени!
п.п. за да си палите без проблем при все още студен двигател първо превключвате на бензин и после гасите !!!
Сега ще възникне въпроса как дави на газ??? Отговора е следния.
За да има нормално горене е необходимо около 10% газ и 90%въздух. Когато газтта е повече не може да се възпламени!
п.п. за да си палите без проблем при все още студен двигател първо превключвате на бензин и после гасите !!!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта