Студен изпарител

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Студен изпарител

Мнениеот M4r1qn » Съб 25 фев 2006 23:03


Проблемите започнаха преди около месец - докато не стигне работна температура ДВГ нямаше нямаше нормален ПХ - прехода от ниски обороти към ПХ беше много труден и обикновенно завършваше с гаснене на ДВГ, понякога прекъсваше на високи обороти или "забиваше нос". Въобще много неприятна работа.
Пътя до решението. След проверка на стъпковото моторче за ПХ, почистването му не доведе до желания резултат. Проверката на температурата на ДВГ показа че изпарителя е студен. Последва проверка на състоянието на тръбите за охлаждаща течност и нищо. Изпарителя бе свален и проверен дали пропуска течност - пропускаше. А проблема се задълбочаваше и ДВГ спря да работи на газ - изпарителя беше абсолютно студен. Доста объркващи резултати - отвсякъде преминава течност а изпарителя е студен.
Решението. Днес след поредното разглабяне и нова проверка на изпарителя забелязах че вода преминава през него само в едната посока - от изходящатя тръба влиза и излиза през входящата на антифриза !!! Всъщност във входящия щуцер имаше дефект - люспа която е отворена с/у потока на антифриза. С течение на времето тя е започнала да се движи и при постъпване на антифриз в изпарителя от струята се е обръщала и е затваряла входа. Също така по нея бяха налепнали "мръсотии" от охлаждащата с-ма и това е довело до запушването на изпарителя в едната посока. Последва интервенция в/у щуцера с подходящи видии и проблема беше разрешен.
Специални благодарности на Сандо от Враждебна за проявеното търпение и наблюдателно "око"
Малшанс че всеки път съм проверявал дали преминава антифриз винагив обратната посока.




Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 151 госта