значи като отговор на първия въпрос, моята АГУ на метан / за 70литра вместимост на бутилките и карбуратурен модел / цена 1200 лв. в което влиза и монтажа, бързам да уточня че отношението цена пробег на метан е ~ 4 пъти по-малко от колкото на бензин, т.е ~ 4 пъти по-евтино се кара на метан, което значи чв уредбата се изплаща за около 15 000 км., / лично аз толкова минавам за половин година /
сега за моделите с инжекционни е по-скъпо, зависи от вида на АГУ, дали ще бъде с газов инжекцион или с "дифузионна" плочка.
сега за второто питане
за разлика от АГУ на пропан-бутан където той се съхранява при налягане ~ 15 бар и е втечнен, т.е ако имаш бутилка с вместимост 25л. ще можеш да заредиш 25л. пропан-бутан, при АГУ на метан, газа е под налягане но е в газообразна фаза, т.е в буитилките се съхранява газ под налягане при ~ 200 бар. / няма да обяснявам за самите бутилки че са дебелостенни, без заварки и т.н /
1м3=0.74кг. , за разхода на гориво 1м3 метан е приблизително = 1л. бензин като разход на гориво, като при 200 бар в бутилка с вместимост 50л. се намират /сгъстени/ 10м3 метан.
значи ако колата харчи 5л./100км. извънградско бензин с такзва бутилка 50л. /т.е 10м3 метан/ ще се изминат 200км. за цена 7.4х0.99
/цената в момента е 0.99ст. за 1кг. метан/ и така ... смятайте сами
еми надявам се да бях изчерпателен
