Ситуацията е следната. Тръгвам от работа преди малко (навън е малко под нулата сигурно). Колата ми си пали от първия път на газ. По принцип не я чакам да загрява на място. Тръгвам към къщи и не я карам особено спокойно сменям скоростите на 3000 оборота, но я понастъпвам малко... В един момент след около изминат къмто километър при пускане на педала за газта колата си гасне. После няма палене изобщо на газ, паля я с 300 зора на бензин, после я прехвърлям отново на газ и тогава вече работи нормално. В момента на угасването стрелката за антифриза е отлепила около 1-2мм от крайно студено положение, демек, почти е студена.
Колата: Джета Мк2, с двигател ABU, карбуратор 2е3, колектор от HK, газово Ловатто, от истинските едновремешните (на който не е правена профилактика близките 3 години). Сменен вчера въздушен филтър (понеже бях набедил него, но се оказа, че не е той виновникът). Та какво се случва според вас и как да го избегна занапред?
Мерси предварително



Защо ми гасне без видима причина...
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Защо ми гасне без видима причина...
Най-вероятно ти е замръзнал изпарителя. Газта отнема топлина при изпарението и ако не е достатъчно загряла колата, а я настъпваш в даден момент замръзва. Като си покарал на бензин и е загряло - изпарителя се е оправил. Най-добре в студа пали на бензин,ако палиш на газ - оставяй колата да поработи 1-2 минути или просто карай по-леко докато загрее.
- lubo_katev
- Мнения: 5
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 10:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево
- Контакти:
Re: Защо ми гасне без видима причина...
theultimate написа:Най-вероятно ти е замръзнал изпарителя. Газта отнема топлина при изпарението и ако не е достатъчно загряла колата, а я настъпваш в даден момент замръзва. Като си покарал на бензин и е загряло - изпарителя се е оправил. Най-добре в студа пали на бензин,ако палиш на газ - оставяй колата да поработи 1-2 минути или просто карай по-леко докато загрее.
Проблема ми е същия,но до преди година го нямаше.Палех на газ в студа и тръгвах веднага,няма време за подгряване(на 1.5 км ми е работата).Сега изчаквам малко на бензин,включвам на газ и след 300м гасне и няма палене.Смених и изпарителя(Ланди с Волтран-нов)същата история.Вечерта,когато поомекне температурата,няма проблеми.
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Защо ми гасне без видима причина...
При мен има известно раздвижване на нещата. Когато не юркам колата допреди да отлепи стрелката за антифриза нещата са що-годе в норма, няма гаснене или колебание на оборотите. Снощи обаче ми направи тази мизерия без да съм я настъпвал много (смених газ-станцията между другото), а времето не беше много студено, както и да е. Днес отидох при един газаджия тук в Стара Загора, отвори изпарителя. Мембраната си беше като нова, не беше сдала багажа (оригинална ужким, на Ловатто), почисти ми изпарителя, защото имаше доста мизерийки, не беше отварян от 2006-2007 година. Смени ми някакви гумички, които седяха на нещо като лостово механизъмче. Направи ми реглаж на газовата на загряла кола и всичко точно... Одеве слязох до долу да видя как е хавата на студен двигател... пълна боза. Едвам запали, държи някакви обороти от сорта на 200, инак като подам газ си е нормално, но като пусна педала на газта - гасне. Абсолютна тъпотия, не мога да схвана понякога защо ми правят настройките на топла кола, при положение, че като я запаля студена просто е невъзможно да се кара. Тогава каква е цялата идея от тях, да стоя да я чакам да загрее с натиснат педал на газта и тогаз да карам, може би?
Развих си малко винта за оборотите, позакрепих нещата, само не разбрах чичкото защо го беше така притегнал, ей тая газова започва много да ми лази по нервите вече и не знам... 


- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Защо ми гасне без видима причина...
Tампона под карба сменял ли си го някога?
Да не смуче въздух от някъде?
автоматичен смукач?
Къде ти е вързано подгряването на изпарителя?
Да не смуче въздух от някъде?
автоматичен смукач?
Къде ти е вързано подгряването на изпарителя?
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Защо ми гасне без видима причина...
Лично аз никога не съм го сменял, но на бензин колата е пушка (то ако е прецакан и там ще прави мизерии, или греша?
Единственото място отдето смуче "нелегално" въздух е шуцера, където влизат картерните газове на кутията на карба, вчера го запуших за проба - никаква промяна (карам така от повече от година, колата ми работеШЕ перфектно на газ без колебания в обороти примерно, само разхода, ах разхода...)
Автоматичния смукач при 2е3, доколкото съм го виждал е супер опростен, няма какво да му се строши, интересното е, че преди няколко дни на газ я палех с него, мачкам педала за газта, той потъва малко, давам контакт и паля без да пипам газта. Първоначално отива на 2000 оборота, изчаквам я така около 10 секунди, ритам педала рязко, падат на 1000 и тръгвам за работа (3.5км от вкъщи), и така всеки ден.
Подгряването е вързано последователно на автоматичния смукач.
Единственото място отдето смуче "нелегално" въздух е шуцера, където влизат картерните газове на кутията на карба, вчера го запуших за проба - никаква промяна (карам така от повече от година, колата ми работеШЕ перфектно на газ без колебания в обороти примерно, само разхода, ах разхода...)
Автоматичния смукач при 2е3, доколкото съм го виждал е супер опростен, няма какво да му се строши, интересното е, че преди няколко дни на газ я палех с него, мачкам педала за газта, той потъва малко, давам контакт и паля без да пипам газта. Първоначално отива на 2000 оборота, изчаквам я така около 10 секунди, ритам педала рязко, падат на 1000 и тръгвам за работа (3.5км от вкъщи), и така всеки ден.
Подгряването е вързано последователно на автоматичния смукач.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Защо ми гасне без видима причина...
Ха и ти като моят проблем
Ако искаш мога да ти ударя 1 рамо с центровка.(като се замислиш от това сега по-зле няма на къде).Вчера пробвах предаденото ми от колегата Барбуков и става
Вярно че я паля на бензин и след 2-3минитуи давам на газ,ама проблемите с оборотите поизчезнаха 



- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Защо ми гасне без видима причина...
Стефане, може и да ти се е запушило отоплението на колектора.
Смученето на въздух е от значение само ПОД дросел клапата/ите... най-лесно се намира такова със дизел-старт спрей (Етер) - като пръскаш около мотора ако си променя оборотите - значи смуче някъде около пръсканото.
Смученето на въздух е от значение само ПОД дросел клапата/ите... най-лесно се намира такова със дизел-старт спрей (Етер) - като пръскаш около мотора ако си променя оборотите - значи смуче някъде около пръсканото.
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Защо ми гасне без видима причина...
Ами предполагам, че не се е запушило, тъй като откачахме единия от маркучите с антифриза към изпарителя - стабилно ни оля... Не знам вече какво да правя просто. Вариантът с паленето на бензин не ми допада поради 2 причини:
1. Че колата ми е с карбуратор и трябва да изчаквам да свърши събрания бензин в камерата, а предвид маршрута ми (градско със светофари и кръстовища) не е много удачен вариант, понеже може да свърши в неподходящ момент и тогава...
2. След като колата върви на бензин остава някакво минимално количество в карба, което на следващото палене на газ колата работи и тресе като на 3 цилиндъра и след 10-15 секунди работа се изчиства и готово...
Между другото има още една подробност: след като заредих от друга газ-станция май сместа стана по-друга, понеже колата ми наистина взе да се държи странно. Вчера правих пътуване до село общо 90 км извънградско. Всичко беше ОК до момента на първия светофар в Стара Загора, където оборотите бяха около 200 и колата тресеше все едно всеки момент ще угасне. Замириса яко на газ - преобогатена смес, предполагам??? Успях да се довлача до вкъщи отворих капака и навих малко винта за оборотите (стегнах го - ако ми разясни някой как се обогатява сместа от него ще е супер, понеже не знам кога идва повече газ - когато се стяга по часовниковата стрелка или наобратно), стабилизирах оборотите на ПХ, поиграх си и малко с тройника (едната ми врътка е видимо по-навита от другата, не знам дали трябва да е така) и нещата горе-долу замязаха. Сутринта преди работа запалих и пак ниски обороти и тресене, този път коригирах само от тройника, без да пипам болта за ПХ. Пфф ще се побъркам, явно няма да ходя по майстори щото всичките са един дол дренки. Набързо взимат парите и айде, пък после да си троша аз главата...
1. Че колата ми е с карбуратор и трябва да изчаквам да свърши събрания бензин в камерата, а предвид маршрута ми (градско със светофари и кръстовища) не е много удачен вариант, понеже може да свърши в неподходящ момент и тогава...
2. След като колата върви на бензин остава някакво минимално количество в карба, което на следващото палене на газ колата работи и тресе като на 3 цилиндъра и след 10-15 секунди работа се изчиства и готово...
Между другото има още една подробност: след като заредих от друга газ-станция май сместа стана по-друга, понеже колата ми наистина взе да се държи странно. Вчера правих пътуване до село общо 90 км извънградско. Всичко беше ОК до момента на първия светофар в Стара Загора, където оборотите бяха около 200 и колата тресеше все едно всеки момент ще угасне. Замириса яко на газ - преобогатена смес, предполагам??? Успях да се довлача до вкъщи отворих капака и навих малко винта за оборотите (стегнах го - ако ми разясни някой как се обогатява сместа от него ще е супер, понеже не знам кога идва повече газ - когато се стяга по часовниковата стрелка или наобратно), стабилизирах оборотите на ПХ, поиграх си и малко с тройника (едната ми врътка е видимо по-навита от другата, не знам дали трябва да е така) и нещата горе-долу замязаха. Сутринта преди работа запалих и пак ниски обороти и тресене, този път коригирах само от тройника, без да пипам болта за ПХ. Пфф ще се побъркам, явно няма да ходя по майстори щото всичките са един дол дренки. Набързо взимат парите и айде, пък после да си троша аз главата...

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Защо ми гасне без видима причина...
Да ти го обясня нагледно.Ако с плочка като моята(май беше с такава),дясното кранче трябва да е с 2 до 3 оборота по-отвито от лявото.Общо взето завиваш 2те кранчета до средата.Палиш колата...може оборорите за момента да играят,но и дай ръчно газ 2-3 пъти до максимални обороти,за да видиш дали газта и стига.Ако колата си вдига нормално бързо максимални обороти без да глъхне,отиди пак пред капака и отвърти още 1/4 оборот на дясното кранче,ако обаче заглъхва на 3000 примерно отвърташ с 1 оборот дясното и така докато стигнеш с момента на пълен ряз.След като направиш колата да ходи до "лютеницата" отвии и лявото кранче с 2 до 3 оборота по-завито от дясното.След това си коригирай оборотите от изпарителя.Когато навиваш кранчето на изпарителя,той толкова повече газ пуска.Колкото повече го отвиваш,толкова по-малко пуска 
п.п. Ем тва за бензина е вярно...няколко пъти съм изтръпвал,но няма как
Искам да я щадя 

п.п. Ем тва за бензина е вярно...няколко пъти съм изтръпвал,но няма как


- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Защо ми гасне без видима причина...
Или казано друго яче - трябва да се намери границата на недостиг на газ на максимални обороти (много е тънак момента). След което развиваш с 1/4 оборот. Другото кранче два оборота назад. При извънградско каране ако неиска да върви - развиваш само лявото кранче (играе роля като се отвори втората клапа).
По голяма грешка няма как да се направи. Паленето на газ дори и лятото скъсява живота на изпарителя. Пали на бензин, остави я да загрей до 40 градуса (или поне до 30) и тогава обръщай.
stefan4o написа:Колата ми си пали от първия път на газ.
По голяма грешка няма как да се направи. Паленето на газ дори и лятото скъсява живота на изпарителя. Пали на бензин, остави я да загрей до 40 градуса (или поне до 30) и тогава обръщай.
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Защо ми гасне без видима причина...
Мерси, колеги за отговорите. Но както вече споменах и да искам няма как да я паля на бенз, па после да я обръщам на газ и т.н. То докато дигне тези 40 градуса на място аз за толкоз време отивам до работа. По-добре да карам само на бензин, ще ми излиза даже по-евтино
Ще опитам тези дни да я донастроя малко.
За тези 4 години, през които не е сменявана мембраната е палена в буквално всякакви условия на газ. В най-големите студове си позволявах да я паля и карам само на бензин, но последния месец-два почти само на газ се кара и пали колата. Мембраната е перфектна, лично я видях с очите си.

За тези 4 години, през които не е сменявана мембраната е палена в буквално всякакви условия на газ. В най-големите студове си позволявах да я паля и карам само на бензин, но последния месец-два почти само на газ се кара и пали колата. Мембраната е перфектна, лично я видях с очите си.

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Защо ми гасне без видима причина...
Това как изглежда "на око" нищо не значи (за мембраната).
Като натягаш винта пуска по-малко газ, като го развиваш - обогатяваш , колегата по-горе нещо ги обърка...
4 години палене директно на газ... даже много са изкарали мембраните според мен...
Като натягаш винта пуска по-малко газ, като го развиваш - обогатяваш , колегата по-горе нещо ги обърка...

4 години палене директно на газ... даже много са изкарали мембраните според мен...
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Защо ми гасне без видима причина...
The_Machine написа:Това как изглежда "на око" нищо не значи (за мембраната).
Като натягаш винта пуска по-малко газ, като го развиваш - обогатяваш , колегата по-горе нещо ги обърка...
4 години палене директно на газ... даже много са изкарали мембраните според мен...
Аммм благодаря ,че ме поправи..


Стефане ,ако проблема още е на лице,дай някоя вечер ще мина покрай вас,да видим какво можем да измислим

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта