Гасне при спиране с двигателя - помощ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот jordancho » Пон 07 юни 2010 5:54


Здравейте колеги, искам предварително да се извиня, ако този въпрос го е задал и някой друг, но за 3 часа ровене из форума намерих само един подобен на моя проблем, но там ставаше въпрос за газов инжекцион и проблема беше решен с помощта на компютър в сервиз. За съжаление обаче аз съм с обикновена газова и няма къде да включа компютъра. Та проблема е следния:
Колата е VW Vento 1,8 mi AAM, с ел. изпарител на Lovato и монтиран ТАП на Рунел, настроен на 9 градуса; когато ми се наложи да се спускам по някакви наклони, и да спирам по-дълго време с двигателя примерно на слизане от Пампорово, се получава следното - карам си, отпускам педала на газта, колата намаля, намаля и в момента в който натисна съединителя колата гасне. В началото си мислех, че двигателя се товари я от хидравликата, я от спирачките, но когато ми загасна, без дори да съм завъртял волана, ми стана ясно, че няма да е от това. Искам и да доуточня, че проблема не е постоянен, а се появява от време на време, понякога по-често, друг път по-рядко, най-често когато се спускам от някъде, но също така ми се случва и по равно, когато намалям с двигателя. Иначе оборотите на празен ход са ми нормални, колата си работи нормално, върви добре и разхода е добър, но не съм сменя филтъра, който е в газовия клапан вече 60000 Км, възможно ли е да е от това ? А и от време на време ми придърпва когато ускорявам, но мисля, че това може да е и от свещите, защото и те са вече на близо 40000 Км ? Иначе си зареждам все на читави газстанции, въздушния филтър го сменям на всеки 5000 Км.




Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот jordancho » Вто 27 юли 2010 21:26


Здравейте отново колеги,
виждам, че никой не е писал по тази тема и се чудя защо така ?
дали проблема ми е прекалено сложен или на никой не му се занимава с това.
Въпреки това аз отново моля за помощ; смених филтъра на газовата уредба и известно време нямах проблеми, но ето че минах няколко хиляди километра и проблема отново се появи, незнам дали е съвпадение, но се появи точно със започването на дъждовете.
Не ми се вярва да е от мокра разпределителна капачка, защото колата не съм я пипал цяла нощ, а на сутринта тръгвам и проблемите започват - почти на всеки завой който взема по инерция и колата гасне.


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот ivo_555 » Вто 27 юли 2010 21:29


А изпарителя ти на какъв хал е, и само на газ ли гасне?


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот bobocamaro » Вто 27 юли 2010 21:39


Колега аз не съм специалист по газови уредби,но мога да споделя какво съм чувал по въпроса за гасненето по инерция или на спускане.Първото:променя се местоположението на въздуховода към възд. филтър.Идеята е при движение по инерция да не навлиза въздух в него,защото колата гасне от бедна смес.На български:изкъртваш входната тръба и я изкривяваш да гледа назад,към мотора.Второто:изпарителя винаги се монтира успоредно на калниците(като местоположение) и никога така,както е монтирано сервото на спирачките.Тезата е че при рязко спиране/ускорение работната мембрана на изпарителя се увлича и обеднява/обогатява сместта,което води до гаснене.Ако тези неща при теб са спазени причината е друга.


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот enigma79 » Вто 27 юли 2010 21:44


Според мен,има нужда от профилактика,както газовата,така и мотора.За газовата,от клапана,мембрани на изпарителя ако е стар,да се почисти и самия изпарител,та се стигне до свещи,капачката на делкото,кабели и въздушен филтър :да:


Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот lambi » Сря 28 юли 2010 6:27


колега обугати малко сместа с пластмасовия винт на изпарителя,отвии го съвсем малко,смятам че ще си решиш проблема.


Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот lambi » Сря 28 юли 2010 6:27


колега обогати малко сместа с пластмасовия винт на изпарителя,отвии го съвсем малко,смятам че ще си решиш проблема.


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот my heart iS iCe » Сря 28 юли 2010 6:55


Колега, пробвай да я покараш на бензин и ако на бензин гасне, мисля че имаш проблем с ламбда сонда, но няма да е зле да я закачиш на комп :да:


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот jordancho » Чет 29 юли 2010 14:10


Мерси за съветите клеги;
Завътях врътката на изпарителя (с 2,5 оборота в +), и оборотите се вдигнаха, сега оборотите на празен ход (при загрял двигател)стоят между 950 и 1000, а преди това седяха на около 800. Сега ще покарам известно време и ще видим как ще се държи колицата.
Иначе на безнин не гасне, не че съм карал много на безин, но я развъртях из паркинга - по инерция с рязък завой и спирачки на бензин не гасне (падат леко оборотите, но не гасне), а при същата маневра на газ гасне, почти всеки път, пробвах няколко пъти и все същия резултат.
Иначе изпарителя е на 3 години, газаджията при който ходя каза, че не може да се скапат менбраните за 3 години.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот jordancho » Сря 18 май 2011 10:39


Здравейте колеги, отдавна не съм писал по темата, защото все още не съм решил проблема напълно, но поне ще опиша до къде стигнах:
От както писах последно миналото лято, изчетох доста материали и теми за газовите уредби, както и пробвах поне 7-8 различни метода за настройка (на ухо, с показания от ламбда сондата, с форсиране и ....), но най-удачен за моята уредба се оказа един метод описан от vaskoto1. В последствие си монтирах и ламбда-контрол система и след няколко преправки и настройки както на ламбда-контрола, така и на цялата газова по метода на vaskoto1, проблема с гасненето се реши, или поне аз така си мислих - преди няколко дена смених въздушен филтър и колата отново започна да гасне, пренастройх отново газовата и нещата се поправиха, но междувременно попаднах на една тема в която се описваше как да вкараш двигателя в режим "ускорен празен ход" (режим в който оборотите на празен ход са малко по-високи от нормалните с около 100 - 200 оборота), там ставаше въпрос за газов инжекцион, но все пак реших да пробвам и се оказа, че този метод става и за обикновена газова, сега като превключа на газ, двигателя влиза в "ускорен празен ход" и оборотите на празен ход вече са 1000 - 1100, като се надявам че по този начин тотално ще си реша проблема с гасненето дори и с нов въздушен филтър.
Сега ще покарам така няколко дни и ще видя как ще се държи колата (проблеми, разход, вървене).


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот muns61 » Сря 18 май 2011 13:29


Ако са ти добре настроени изпарител и регулатор, ще си работи нормално. На този мотор не му трябват ламбда - контрол, ТАП и прочие. Само ламбда емулатор, евентуално.
Моноинжекцията си е карбуратор, на който горивото се дозира електронно, вместо поплавкова камера и жигльори. Съответно на газ е елементарно. Имаш нещо ненастроено по газта, не е необходимо да вдигаш обороти на ПХ. Това е от монтьорския фолклор за карбовете и не е задължително. Винаги съм правил обороти на газ и бенз еднакви, на топъл мотор.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот jordancho » Сря 18 май 2011 14:50


Ламбда-емулатор пробвах, но само грешки ми вкарва, по-добре си работи без него (само с едно реле прекъсвам сондата). Ламбда-контрола и ТАП-а вече съм ги сложил и съм доволен от резултата, не че не върви и без тези неща, но с тях е малко по-добре.
А според мен оборотите на празен ход при рязко натоварване падат (примерно в завой с натиснати спирачки и клксон - в моя случай тромби с 280 W компресор), защото ЕКУ-то реално не може да коригира горивната смес докато работи на газ, защото инжектора е прекъснат, но все пак се опитва, като отваря допълнително дросела, а от това сместа обеднява още повече, защото влиза повече въздух, а газта подавана от изпарителя остава същата. Като настройвам газовата, винаги я правя така, че на празен ход да е богата смес, но не може да е прекалено богата, защото двигателя започва да се дави, ето за това си мисля, че като включа "ускорения празен ход" ЕКУ-то отваря дросела малко повече, от там влиза повече въздух, а тогава аз спокойно мога да вкарам повечко газ от изпарителя без да давя двигателя, и тогава едно такова рязко натоварване по-малко ще му повлияе, а и дори да паднат малко оборотите, едно е да паднат от 800 на 600 и съвсем друго от 1000 на 800.
Но все пак това го измайсторих вчера, сега ще покарам няколко дена и ще видим.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот i.e.i » Сря 18 май 2011 15:06


Според мен вървиш в неправилна посока и проблема не е в АГУто след,като 1г. не си успял
да го "настроиш".ПХ 1000+ оборота е :screwy


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот jordancho » Чет 19 май 2011 15:10


i.e.i написа:Според мен вървиш в неправилна посока и проблема не е в АГУто след,като 1г. не си успял
да го "настроиш".ПХ 1000+ оборота е :screwy


Не че не съм я настроил колега, настройвам си уредбата и всичко си работи нормално да кажем 2-3 месеца, и в даден момент като пусна по инерция и оборотите рязко пропадат до 400 - 500 и след 2-3 секунди отново бавно се вдигат до нормалните 800, а на следващия ден, а в някой случаи дори от следващото запалване пак си заработва стабилно. И за това след като не открих проблем след множеството измервания, проби и настройки, реших че в някакъв момент ЕКУ-то се шашака по някаква причина и за това не успява да регулира оборотите, за това реших да го вкарам в "ускорения празен ход", така когато отново се шашане ЕКУ-то и оборотите пропаднат, се надявам че няма да паднат под 800, и съответно няма да има вероятност двигателя да изгасне, че като изгасне в завой се получава много неприятна ситуация.
Вече 2-ри ден карам с ускорения празен ход, и за сега оборотите са стабилни (точно 1000), а при рязко натоварване, дори и да паднат малко, не слизат под 950. След няколко дена като заредя ще видя и разхода как е, но не очаквам някаква осезаема промяна.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Гасне при спиране с двигателя - помощ

Мнениеот i.e.i » Чет 19 май 2011 15:57


И все пак мисля ,че грешиш.Няма причина да гасне(МПХ се грижи за това),ако не влезе
"допълнителен" въздух или не спре притока на газ.С профилактика на изпарителя(дори само почистване и смяна на 2те гумички) щеше да отпадне най- вероятната причина.
Имаш 1 месингов винт на изпарителя,да си го завъртял до край?
На бензин гасне ли ?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта