Надува,но само на газ. Мембрани на изпарителя или друго?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Надува,но само на газ. Мембрани на изпарителя или друго?

Мнениеот alien1 » Сря 19 юли 2006 14:18


Днес смених отпред тройника дето излиза от главата и един маркуч отива в радиатора, друг във водната помпа, а отгоре влизат 2 датчика. В сервиз стана процедурата, че нямах време и нерви да се занимавам. Понеже изтече естествено малко антифриз при смяната, после решихме да долеем малко водичка на запален двигател. Когато загря на махната капачка, температурата стигна почти 100 градуса и изкипя и изхвърли доста течност. Маркучите бяха доста твърди и колата работеше на газ. Превключихме на бензин, форсирахме и течноста се дръпна малко. Доляхме пак малко водичка и маркучите си омекнаха и температурата си спадна между 80 и 90 градуса. Поработи си така на бензин, после я покарах 5-6 километра и никакъв проблем. Маркучите не бяха твърди като преди това, но си я карах на бензин. Та въпроса ми е: Дали са заминали мембраните на изпарителя /Ловато/и вкарва газ в системата с антифриза и прави допълнително налягане, или да търся проблема другаде - издухана гарнитура на главата или нещо подобно?
Според мен са мембрани, но ако някой е имал същия проблем или поназнайва да сподели нещо по въпроса. :help:




Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Сря 19 юли 2006 14:41


Отвори капачката на разширителното казанче и помириши вътре - ако смърди на газ - мебрани. Естествено отваряш на студен двигател, нали знаеш ;)


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Сря 19 юли 2006 16:34


Със същия RP-мотор съм и също съм на газ. Изхвърлянето на вода при 100 градуса на отворена капачка е напълно номрално - тогава горе-долу термостатът отваря напълно и вдига налягането на водата. Колегите от Варна ще го потвърдят - миналото лято се чудихме с тях защо става така, но после разбрахме, че е нормално. :wink:


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 736
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: Надува,но само на газ. Мембрани на изпарителя или друго?

Мнениеот astragt » Чет 20 юли 2006 9:13


alien1 написа:Днес смених отпред тройника дето излиза от главата и един маркуч отива в радиатора, друг във водната помпа, а отгоре влизат 2 датчика. В сервиз стана процедурата, че нямах време и нерви да се занимавам. Понеже изтече естествено малко антифриз при смяната, после решихме да долеем малко водичка на запален двигател. Когато загря на махната капачка, температурата стигна почти 100 градуса и изкипя и изхвърли доста течност. Маркучите бяха доста твърди и колата работеше на газ. Превключихме на бензин, форсирахме и течноста се дръпна малко. Доляхме пак малко водичка и маркучите си омекнаха и температурата си спадна между 80 и 90 градуса. Поработи си така на бензин, после я покарах 5-6 километра и никакъв проблем. Маркучите не бяха твърди като преди това, но си я карах на бензин. Та въпроса ми е: Дали са заминали мембраните на изпарителя /Ловато/и вкарва газ в системата с антифриза и прави допълнително налягане, или да търся проблема другаде - издухана гарнитура на главата или нещо подобно?
Според мен са мембрани, но ако някой е имал същия проблем или поназнайва да сподели нещо по въпроса. :help:


Да не би просто да е останало малко въздух след смяната на този тройник и да се е обезвъздушила?
При мен след като промивах охладителната система и след това при първото палене и изчакване да загрее колата се получи същото. После долях малко антифриз и от тогава е ок. Просто е имало въздух някъде из радиатора и в резултат перките не са включили на време и температурата се е вдигнала, съответно и налягането в системата.
Ако не мерише на газ в казанчето на охладителната система /както те е посъветвал колегата да провериш/ се замисли по този въпрос.
Успех!


Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот alien1 » Чет 20 юли 2006 9:30


Днес смених мембраните на изпарителя за всеки случай и ми направиха един реглаж /всичко 30лв/. Покарах я на газ 15 км градско и температурата се държа нормално - между 80-90 градуса както си беше преди това и колата си върви. Старата мембрана беше леко напукана, но както казаха газаджийте и в по-лошо състояние са виждали мембрани т.е. нищо фатално. Засега ще си я карам така и вече ако стане нещо ще я водя за смяна на гарнитура на главата и шлайфане, но искрено се надявам да не ми се налага тази процедура. :roll:
Искам да питам колегата Lawyer като кара на газ и като спре, при нормално загряла кола 80-90 градуса маркучите дето влизат и излизат в радиатора твърди ли са или са меки на пипане. Щото мойте са си леко твърди. Не са като камък да не можеш да ги стиснеш ама не са и меки като при студена кола. Ще съм ти много благодарен колега Lawyer. Просто за сравнение и успокоение. :bowdown


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Чет 20 юли 2006 9:32


alien1 написа: Искам да питам колегата Lawyer като кара на газ и като спре, при нормално загряла кола 80-90 градуса маркучите дето влизат и излизат в радиатора твърди ли са или са меки на пипане. Щото мойте са си леко твърди. Не са като камък да не можеш да ги стиснеш ама не са и меки като при студена кола. Ще съм ти много благодарен колега Lawyer. Просто за сравнение и успокоение. :bowdown


Ще направя "експеримента" и ще ти кажа тия дни. :D


Потребителски аватар
Ivcho
Мнения: 1439
Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Ivcho » Чет 20 юли 2006 9:37


alien1 написа: Искам да питам колегата Lawyer като кара на газ и като спре, при нормално загряла кола 80-90 градуса маркучите дето влизат и излизат в радиатора твърди ли са или са меки на пипане. Щото мойте са си леко твърди. Не са като камък да не можеш да ги стиснеш ама не са и меки като при студена кола. Ще съм ти много благодарен колега Lawyer. Просто за сравнение и успокоение. :bowdown


Нормално е маркучите да са ти леко твърди налягането в инсталацията е около 1.2 бар или 1.2 атм така че изобщо не трябва да се притесняваш.


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Чет 20 юли 2006 9:38


Леко твърди трябва да са със сигурност. Не трябва да бъдат нито меки, нито като камък. Ако твоите са по средата, ОК. 8)


Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот alien1 » Чет 20 юли 2006 9:44


Е малко съм по-спокоен сега след вашите коментари. :D



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта