Моля помогнете!! Как се свързва АГУ... ? Охлаждането и подаването на газ в МИ и как се свързва електрическата инсталация та да спира бензина?Предварително благодаря!
Molq pomognete!! Kak se svarzva AGY...?Ohlajdaneto i podavaneto na gaz v MI i kak se svarzva elektri4eskata instalaciq ta da spira benzina?Predvaritelno blagodarq!
mod edit: °niksi°
Как се монтира АГУ на PASAT 1.8MI
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако имаш нужната сръчност и умения ще си я монтираш по-добре сам отколкото някой "майстор", така че добре си се ориентирал.
Изпарителя е желателно да е надлъжно на движението. Избираш си място и го монтираш. Трябва да е здраво хванат (тежи и има вибрации). Един вариант е отпред на гредата до радиатора, там даже има отвор в гредата. Обаче там е доста далеч от двигателя, охлажда се от въздушния поток и т.н. Може да го монтираш до акумулатора (над скоростите), но иска малко повече работа. Трябва да е под най-високата точка на охладителната уредба, за да не се събира въздух в него.
Отопление - може да го вържеш последователно на отоплението на смукателния колектор, така е лесно и елегантно, но водната циркулация не е голяма, и съответно може да не работи добре докато не е загрял двигателя. Алтернатива е класиката - паралелно на парното - режеш маркучите и слагаш тройници и така правиш отклонение. Гледаш да е така че да не се получи място където да се събира въздух.
Поставяш плочката под инжектора, свързваш я с изпарителя с тройник или единичник с "кранче" (зависи плочката дали е с един или два щуцера). Желателно е тази връзка да е възможно по-къса.
Бутилката монтираш в зависимост от типа, ако си с комби силно препоръчителни са тороидалните (резервна гума). Пълначката може да монтираш както вътре така и навън (на бронята, на калник или другаде). Има едно удобно местенце точно под стоповете - нещо като квадратче от ламарина Там ламарината е много здрава (за разлика от калника).
Тръбата от бутилката до двигателния отсек монтираш така че да минава паралелно или на бензиновите маркучи или на спирачните тръби, захващаш я на много места (желателно с нещо по-здраво от "свинските опашки", напр. метални скоби). Задължително зад (над) топлоотразителните екрани около гърнетата. Добре е на дупката през която минава за да стигне до бутилката да монтираш гумен пръстен, или фланец (би следвало да има в комплекта).
Хубаво е ако може да реализираш вентилацията на фланеца на бутилката (кутията да не я спестяваш и да я свържеш с гофрирани тръби към дупката през която излиза тръбата и към друга дупка някъде по-високо - така уредбата е доста по-безопасна.
В двигателния отсек на подходящо място слагаш газов клапан. Желателно е да е близо до изпарителя, особено ако последния е вакуумен. Тръбата откъм бутилката минава през него и после друго парче тръба до изпарителя.
Остава да монтираш някъде 2 релета (желателно от автомобилен тип), с едното управляваш газовия клапан, с другото прекъсваш инжектора (единия чифт от кабели на куплунга, май беше вътрешния но провери все пак).
Трябва ти ключ газ/бензин. Например ръчно ключе с 2 или 3 позиции (не обичам автоматичните ключове
). Към средния му извод подаваш 12 волта взети от захранването за бензиновата помпа. Така си гарантираш че газта ще се спре ако двигателя спре. Към другите два извода връзваш двете релета.
С релето "за бензин" включваш (възстановяваш прекъснатата верига) инжектора. С релето "за газ" включваш газовия клапан както и клапана на изпарителя (ако е електрически).
Ако си решил да спираш и бензиновата помпа трябва още едно реленце.
След като настроиш всичко проверяваш връзките за теч с сапунена вода и отиваш на преглед за АГУто (с паспорта на бутилката) и си готов.
Ако горните описания са ти достатъчни и се чувстваш уверен - действай, ако не - търси специалист.
Успех.

Изпарителя е желателно да е надлъжно на движението. Избираш си място и го монтираш. Трябва да е здраво хванат (тежи и има вибрации). Един вариант е отпред на гредата до радиатора, там даже има отвор в гредата. Обаче там е доста далеч от двигателя, охлажда се от въздушния поток и т.н. Може да го монтираш до акумулатора (над скоростите), но иска малко повече работа. Трябва да е под най-високата точка на охладителната уредба, за да не се събира въздух в него.
Отопление - може да го вържеш последователно на отоплението на смукателния колектор, така е лесно и елегантно, но водната циркулация не е голяма, и съответно може да не работи добре докато не е загрял двигателя. Алтернатива е класиката - паралелно на парното - режеш маркучите и слагаш тройници и така правиш отклонение. Гледаш да е така че да не се получи място където да се събира въздух.
Поставяш плочката под инжектора, свързваш я с изпарителя с тройник или единичник с "кранче" (зависи плочката дали е с един или два щуцера). Желателно е тази връзка да е възможно по-къса.
Бутилката монтираш в зависимост от типа, ако си с комби силно препоръчителни са тороидалните (резервна гума). Пълначката може да монтираш както вътре така и навън (на бронята, на калник или другаде). Има едно удобно местенце точно под стоповете - нещо като квадратче от ламарина Там ламарината е много здрава (за разлика от калника).
Тръбата от бутилката до двигателния отсек монтираш така че да минава паралелно или на бензиновите маркучи или на спирачните тръби, захващаш я на много места (желателно с нещо по-здраво от "свинските опашки", напр. метални скоби). Задължително зад (над) топлоотразителните екрани около гърнетата. Добре е на дупката през която минава за да стигне до бутилката да монтираш гумен пръстен, или фланец (би следвало да има в комплекта).
Хубаво е ако може да реализираш вентилацията на фланеца на бутилката (кутията да не я спестяваш и да я свържеш с гофрирани тръби към дупката през която излиза тръбата и към друга дупка някъде по-високо - така уредбата е доста по-безопасна.
В двигателния отсек на подходящо място слагаш газов клапан. Желателно е да е близо до изпарителя, особено ако последния е вакуумен. Тръбата откъм бутилката минава през него и после друго парче тръба до изпарителя.
Остава да монтираш някъде 2 релета (желателно от автомобилен тип), с едното управляваш газовия клапан, с другото прекъсваш инжектора (единия чифт от кабели на куплунга, май беше вътрешния но провери все пак).
Трябва ти ключ газ/бензин. Например ръчно ключе с 2 или 3 позиции (не обичам автоматичните ключове

С релето "за бензин" включваш (възстановяваш прекъснатата верига) инжектора. С релето "за газ" включваш газовия клапан както и клапана на изпарителя (ако е електрически).
Ако си решил да спираш и бензиновата помпа трябва още едно реленце.
След като настроиш всичко проверяваш връзките за теч с сапунена вода и отиваш на преглед за АГУто (с паспорта на бутилката) и си готов.

Ако горните описания са ти достатъчни и се чувстваш уверен - действай, ако не - търси специалист.

- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
аматтьор?
Стига с това аматьорство. Ако не работиш в сервиз не рискувай.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе аз какви безумия съм виждал сътворени в "газ-сервизите"... Та е доста спорно кой е по-голям аматьор, "газаджията" или сръчния собственик.
Ако човек има технически опит и сръчност - спокойно може сам да си я монтира. Не е сложно. Не са нужни и кой-знае какви инструменти.
Аз не работя в сервиз ама и на предната ми кола и на тая сам съм си монтирал уредбите. Допълнително още 3 на приятели. Отделно на няколко колеги помагах след монтаж в "сервиз", което си беше частичен "ре-монтаж".
Но аз принципно на сервиз ходя само за гуми и гърнета. Всичко друго си правя сам в гаража.
И винаги се радвам като видя че някой иска да направи нещо сам, да научи нещо вместо да иде и да се изръси.

Ако човек има технически опит и сръчност - спокойно може сам да си я монтира. Не е сложно. Не са нужни и кой-знае какви инструменти.
Аз не работя в сервиз ама и на предната ми кола и на тая сам съм си монтирал уредбите. Допълнително още 3 на приятели. Отделно на няколко колеги помагах след монтаж в "сервиз", което си беше частичен "ре-монтаж".

Но аз принципно на сервиз ходя само за гуми и гърнета. Всичко друго си правя сам в гаража.

И винаги се радвам като видя че някой иска да направи нещо сам, да научи нещо вместо да иде и да се изръси.
как се слага газово на Pasat
Здравейте.Здрасти PSSTV.Много си далеко. Аз се занимавам с ремонт
на газови уредби от много години. Това което ти знаеш,(не искам да бъда груб) но в много малко реномирани сервизи го знаят. Само да допълня(релетата в радиомагазините са много по добри от автомобилните, по евтини, поне при нас, и по надежни и тихи)
на газови уредби от много години. Това което ти знаеш,(не искам да бъда груб) но в много малко реномирани сервизи го знаят. Само да допълня(релетата в радиомагазините са много по добри от автомобилните, по евтини, поне при нас, и по надежни и тихи)
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта