Регулиране на газово

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Регулиране на газово

Мнениеот Oleg_Yanev » Сря 09 авг 2006 8:33


Здравейте,

пасата ми е с газово Landi Renzo SE81. Отскоро мисля, че нещо се нарушиха настройките (сменях филтир и т.н.) и сега имам чувството, че дърпа по-малко. Освен това, не държи ниски обороти... т.е. горе-долу като загрее ги държи, но почти съм навил до край врътката за оборотите на празен ход.
Т'ва с оборотите много ми намирсва на преобогатена смес, пък и сякаш сега харчи повече.
Знам, че е най-добре да я закарам на сервиз, но нямам физическата възможност, а и както върви, скоро няма да я имам.
Та за това искма да попитам, знае ли някой откъде се регулира газовото? Като отворя капака виждам три потенциални места: 1. Един болт с пружина на маркуча между изпарителя и инжекцията; 2. една врътка отпред на изпарителя (която съм почти сигурен, че е за оборотите на празен ход); 3. Една врътка отстрани на изпарителя, в долната му част, която и представа си нямам за какво е.

Молбата ми е, ако някой може да ме ориентира, за да се опитам сам да я ръчна, пък ако все пак отида на сервиз, да има защо :-)

Благодаря на всички!




Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Регулиране на газово

Мнениеот Miki » Сря 09 авг 2006 9:42


Oleg_Yanev написа:... 1. Един болт с пружина на маркуча между изпарителя и инжекцията; 2. една врътка отпред на изпарителя (която съм почти сигурен, че е за оборотите на празен ход); 3. Една врътка отстрани на изпарителя, в долната му част, която и представа си нямам за какво е...


Регулирането става с 1. - болта с пружина на маркуча. При мен е така - завиваш да край и отвиваш за 3/4 оборот. Колата си дърпа прилично и не харчи много.
2. - врътката отпред на изпарителя - не я барай !!!
3. - врътката в долната част на изпарителя - с нея се регулират оборотите на празен ход.

Успех.


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Сря 09 авг 2006 10:22


Благодаря ти много, Miki!

Както съм описъл, пипал съм точно врътката отпред, която казваш да не докосвам :-( Мислих, че с нея се регулира празния ход ... т.е. сигурен съм, че оказва влияние, но ако можеш, кажи все пак за какво служи?
И нещо друго... всъщност настройката се прави на топъл двигател, нали?

Благодаря ти много, още веднъж!!!


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Сря 09 авг 2006 10:42


Ето го изпарителя:
http://lrenzo.my.contact.bg/Izparitel%20SE%2081.htm
Да уточним - врътката най-отдолу (при фланеца за маркуча) е за източване на мръсотиите. Празния ход се регулира от врътката вдясно в средата на изпарителя. Болта в центъра отпред на изпарителя не трябва да се пипа - да ти кажа честно питах го Павката от Княжево и човека ми обясни, но съм забравил вече. Май нещо с него се регулираха мембраните, но не съм сигурен. Ти нея ли въртя?
Ако да - не е зле да прескочиш до Княжево.


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Сря 09 авг 2006 11:49


Благодаря ти за бързината. Въртях точно този, който е за празен ход (вдясно), но както писах ефекта е, че като го навия почти до края има някакви обороти и то само при загрял двигател, а доколкото съм чувал, колкото повече развърташ, толкова повече газчица влиза, т. е. явно газта ми е в повече.
А под болта с пружниата имах предвид, този на армирания маркуч, който отива в инжекциона (няма го на картинката :-/). Този, който казваш, че е за мембраните не съм и подозирал, че съществува.

Някой беше писъл за някакви болтове на "тройника". Къде да ги търся? ... питам, защото щом и динамиката се губи, май трябва и там да експериментирам.
Май ще си играя само с болта. Ако все пак този Павка в Княжево работи достатъчно до късно може да го посетя. Дали имаш някакъв телефон?


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Сря 09 авг 2006 12:01


Празния ход се регулира на загрял двигател. Врътни болта на армирания маркуч към инжекцията както ти казах - завиваш до край, после отвиваш на 3/4 оборот. (между другото като започнеш да го завиваш си отбележи за сравнение как е в момента). След това вече си играй с болта за празния ход.
А телефона на Павката е 0888 749795 - последно взимаше по 3 кинта за реглаж.


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Сря 09 авг 2006 12:18


Много ти благодаря!

Ако се справя сам, ще пиша какво съм направил. Ако не успея, ще му звънна на момчето и пак ще пиша.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

не се мъчи

Мнениеот K22 » Сря 09 авг 2006 13:30


Трябва ти нюх и опит за регулирането!!!!На моята чак третия майстор се справи!


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Сря 09 авг 2006 13:42


spam не се и съмнявам... но не забравяй късмета на новака :-)


zlasmi
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 7:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шабла

Регулиране на ЛАНДИ

Мнениеот zlasmi » Сря 09 авг 2006 20:49


Винта отпред е за регулиране на вакуумната мембрана.не се пипа.
Настройва се в сервиз.като завиеш винта отстрани докрай трябва да угасне,това е добре.след това го отвиваш 3 оборота.палиш.пак с него докарваш устойчиви обороти.след товас винта на маркуча регулираш
количеството на газта. като дадеш газ докрая трябва да заглъхне. след това овиваш четвърт оборот.Това е.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 10 авг 2006 7:39


По добре да даде 3 лева на свестен майстор , от колкото да направи преразход за 30 лева от експерименти.


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Чет 10 авг 2006 7:52


Благодаря zlasmi!

ще опитам и ще пиша...


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Вто 15 авг 2006 16:55


Здравейте,

направих описаната по-горе процедура. Ефекта: има повече ряз на ниски предавки и по-малко на високи (или по-скоро трябва повече да натискам педала, а не съм свикнал). Вероятен страничен ефект (не съм тествал напълно): харчи по-малко.

Сега трябва да реша проблема с оборотите на празен ход - много са високи (към 1200 - 1300) през повечето време, а когато качи над 90-95 градуса, падат малко под 1000.

Благодаря на всички!


zlasmi
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 7:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шабла

регулиране на газово

Мнениеот zlasmi » Чет 17 авг 2006 22:16


с винта на маркуча отвиваш 1/6 оборота. винта отстрани 1/4 завиваш
успех Филчев



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта