Газ и двукамерен карбуратор

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот muns61 » Нед 13 мар 2011 9:32


В няколко теми са обсъждани проблеми на оригиналните карбове на VW и замяната им с други. Искам да покажа моята идея за двукамерен Вебер.

Проблем на двукамерните е взаимното влияние на камерите. Ако мотора работи на празен ход и спреш газта на втората камера, оборотите падат или направо гасне. Няма значение дали е с горна, долна плочка или щуцери. Причината е засмукване на газ една от друга.
Моето решение е да разделя по въздух камерите. На практика мотора работи с 2 въздушни филтъра.

Изображение

Така изглежда, колата е Уно 1.3

Изображение
Тук са свалени винтовете, които държат горният капак за долния.

Изображение
Свален горен капак. Вижда се тръбата, която подава въздух на втората камера.

Изображение
Свален долен капак. Тръбата влиза в отвора на карбуратора. Пропуснал съм да снимам засечката, която има отдолу, но който се интересува, ще я снимам по - късно.

Изображение
Тръбата е от карантиите на амортисьор.
Изображение

Какъв е ефекта от цялата гимнастика?
Колата е на сина ми, кара се предимно градско. Първата камера е настроена на бедна смес и разхода е приличен. Втората е с богата и като натиснеш педала, колицата дърпа доста добре. Отделно за тези, които държат на звука, се чува доста добре ревът на втората камера. Заради голият филтър.
За филтъра. Направен е от ладов, сцепен на 2 части. Горният капак дали може някой да познае от какво е?

:beer




venelin vutov
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 22 мар 2011 11:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот venelin vutov » Вто 22 мар 2011 12:48


Става ли на жигулов карб?


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 22 мар 2011 16:32


Принципно да, но вероятно ще трябва втория филтър да е направен по друг начин, че иначе ако са един над друг ще опира в предния капак.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот muns61 » Вто 22 мар 2011 19:22


Става и на жигулов карб. Ладата от аватара ми е също с такава система.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 22 мар 2011 20:32


Дай някоя и друга снимка, аз имам една 7-ца на газ, та може и да се енттусиазсирам да я направя.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот muns61 » Вто 22 мар 2011 20:39


Ладата я кара баща ми и не зная кога мога да я снимам. Конструкцията е същата, филтъра е сцепен на 2 оригинален, с втори капак, пак оригинален.
Цепи се с ъглошлайф малък и тънък диск за рязане.


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот van4ooo » Вто 22 мар 2011 22:35


Не схванах много целта на занятието-защо е нужно да се спира газта на втората камера? На карба плочката е с два щуцера притока на газ към тях се рег.с кранчета(едно за 1-ва клапа и другото за 2-ра клапа)-това за руски карб.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот muns61 » Сря 23 мар 2011 7:23


Който се е сблъсквал с описания от мен проблем, знае за какво иде реч. Карбураторите са само за фенове на газта и по - старите мотори.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 23 мар 2011 10:08


muns61 написа:Ладата я кара баща ми и не зная кога мога да я снимам. Конструкцията е същата, филтъра е сцепен на 2 оригинален, с втори капак, пак оригинален.
Цепи се с ъглошлайф малък и тънък диск за рязане.


Аз идеята я схващам, и по снимките на уното, но на моята баба жужа има тапицерия на предния капак отдолу, която ми опира във върздушния филтър. Ако сложа втория филтър над него, ще се вдигне нагоре с поне 5-6 см. и ще опира в предния капак. Иначе капак от корпуса на въз.филтър имам. Затова питам за снимка, да видя точно как е направено, не е спешно, гато имаш време...

Проблема с карба е че смучи и от втората камера на празен ход да речем, или на ход когато е отворена само първата камера. Газта се издига от плочката нагоре обратно през дифузьора и влиза през първата камера. И в някои преходни режими има пропадане на тягата. Ако се направи с двата филъра грамотно, нещата би трябвало да имат такъв ефект както го описва колегата muns61

п.п За горния капак, гледам че май пише нещо като CZ ако не се лъжа, но от мотор ли е нямам идея...

Последна промяна от KingoftheROAD на Чет 24 мар 2011 14:28, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот DA@KA » Сря 23 мар 2011 21:22


Не можеш да затвориш капак ако е така конструиран филтъра.На жигулата сложих мотор 1500 и филтъра опира малко в капака.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот muns61 » Чет 24 мар 2011 1:19


DA@KA написа:Не можеш да затвориш капак ако е така конструиран филтъра.На жигулата сложих мотор 1500 и филтъра опира малко в капака.

А на бас по една Жигула!
:applause:


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот DA@KA » Чет 24 мар 2011 21:18


Не смятам да споря ,филтъра наистина опира в капака.Уното има повече място.Я покажи с кво се пънеш за баса.Това ми е старата кола(1979г.)Аз я имам от 1995г.тогава беше на 34 000км. :да: ,купето вече е на 120 000 а всичко друго на по 30 50 000км.Ламарините са си неини не са гнили,боята също с малки изключения,не е карана зимата в солта.Не смятам да я подарявам и някои да с... отгоре и,затова съм я оставил да си гние в сухия гараж :beer
Прикачени файлове
IMGP2969.JPG


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот mupk0 » Чет 24 мар 2011 21:26


Идеята е супер,но на нашите Pierburg-и мисля ,че няма такова осъществяване :(


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот stefan4o » Чет 24 мар 2011 21:32


В момента правя нещо като проучване на подобна идея целяща по-добра динамика и при нашите пиери (за съжаление, разходът обаче няма как да се намали, мисля). Имам нещата на чернова, имам и необходимите ми части, само трябва да се наканя да ги монтирам и да опитам, но първо ще взема още малко мнения, пък тогава ще скачам в експеримента mhihi


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Газ и двукамерен карбуратор

Мнениеот muns61 » Чет 24 мар 2011 23:11


Готово!

Изображение

Баща ми ми я купи 1983г. Карах я до 1993, когато пак се върна при него. На 230 000 км е, даже обтегача на веригата е оригинален. Съединителя също. Кара се целогодишно. Сменени предни калниции, прагове, усилена конструкцията на подкалници, предни колонки, гредички на дъното, прагове и маса други неща. Задното гърне е оригинално. Предницата е с правени от мен болтове, последно преди 15 години.
Тампоните на мотора са оригинални, само съм ги обърнал на 180 градуса. На капака също имам тапицерия и филтъра опира в него, но не в ламарината. При първа възможност ще снимам.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 158 госта