Мнение за дифузьор на смесител

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Съб 09 фев 2013 10:53


mafiota написа:Пак да припомня руската школа :mhihi

http://www.dze.lpg.ru/Gts/Mixerr.htm
http://www.dze.lpg.ru/Gts/MixPrr.htm

Доста интересен материал. А съотношението Sr колко трябва да бъде като число? Понеже не съм много на ТИ с руския, отчасти разбрах за какво идва реч.




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mafiota » Съб 09 фев 2013 17:27


Sr e стехометрично отношение (нещо от рода на една част пропан-бутан към 15 части въздух) , имаше таблица с подробности за стехометричното отношение, но нещо не се отваря...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Съб 23 фев 2013 11:22


Да повдигна малко темата. Свързах се с човек, който продава вакуумен тройник за газта. Накратко казано - монтира се вместо тройник и се управлява от вакуума в колектора. Нещо като ламбда-контрол, но само че на механичен принцип, няма никакви ел.елементи в него. Според мнения на човек с КИА, динамиката на колата се подобрила при него. Изобретението било патентовано от някакъв българин и били произведени известно количество бройки. След като попрочетох малко коментари взех да се чудя дали да я пробвам или не тая измислица, въпреки, че като идея звучи нелошо.
Подвързах тръба към решетката, с която в колектора постъпва само студен външен въздух. Правих проби миналия уикенд на околовръстното на Стара Загора и установих, че с предишната настройка на колата с изваден маркуч от калника имаше недобра работа при скорости от 100+ км/ч, появяваше се нещо като леко притрисане, все едно не й достига газ. Правих няколко проби, като отвих тройника с близо един оборот и промяна нямаше. Върнах старото положение на тройника, подвързах тръбата отпред на решетката и уравновесих изпарителя. Имам усещането след няколко спринта от 0 до 140км/ч, че въпросните вибрации изчезнаха и колата работи по-добре в режимите на работа след 3500-4000 оборота (бях почти убеден, че това се получава от предварението, което според някои е по-добре да го няма в по-високите обороти при работа на газ). Засега карам така и ще засека разход съвсем скоро, но предполагам няма да е по-различен от досегашния.
Общо взето ще поработя над това да накарам автомобила да работи еднакво добре във всички режими на работа, като запазя сегашния разход (малко над 11 градско) и между 7.5 и 8 извънградско с поддържане на скорости от порядъка на 100-110 км/ч. Въздухът вече ще остане на това положение - студен с уравновесен изпарител. Ред е да се позанимая малко със смесите при различните режими на работа с помощта на въпросния тройник. Повече от ясно е, че с фиксиран тройник, който не променя динамично сечението си няма как да се постигнат оптимални резултати в повечето режими на работа, затова търся алтернативи - по възможност без да се ползват ел.компоненти и активни елементи (ел.клапанчета). Ако резултатът пак не ме задоволи особено вероятно ще прибегна до закупуването на ТАП с регулируема крива от сорта на ДЕК или Джетспарк. Което го оставям за краен вариант поради немалката сума, с която трябва да експериментирам там - от сорта на 160 лева.
Като цяло ми се струва, че в момента куцат преходните режими на работа и скоростите над 100 км/ч, но узряха някои идеи в главата ми как да ги коригирам. Ще видя дали на практика мога да ги реализирам и тествам.


p22
Мнения: 20
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 18:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот p22 » Нед 14 апр 2013 7:25


Предполагам, че моя размер е 30мм или повече и искам да попитам какво ще се промени, ако го дамаля до препоръчаните 21-23 мм? :bowdown
Карам само на газ - поло ААУ 1043 45кс.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Нед 14 апр 2013 21:12


Колега, според цитираната от мен формула за пресмятане спрямо мощност на мотора излизат следните размери за кола 45 коня:
-минимален - 20мм.
-максимален - 24мм.
Можеш да пресметнеш и ако знаеш диаметъра на дроселовата клапа. Да кажем 80-90% от размера й.
За предимствата и недостатъците съм писал из темата, както и други колеги са споделили впечатления.


p22
Мнения: 20
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 18:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот p22 » Пон 15 апр 2013 9:50


Проверих и в магазина се оказа, че под 30мм не са получавали смесители и за това си мисля, че и моя е толкова. Според теб какво да направя - да карам така или да го намаля да препоръчаните от теб размери. Искам малък разход в градски условия.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Пон 15 апр 2013 10:56


Ами ако ти е приличен разходът не го пипай да не го разбъзикаш. Но 30мм идват много според формулката за кола с 45 коня. Аз не знам дали дроселовата ти клапа не е с по-малък диаметър :icon_lol


p22
Мнения: 20
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 18:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот p22 » Пон 15 апр 2013 12:08


На дълго е около 6 газ с 4 скорости при 90-100.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Вто 16 апр 2013 20:37


Колега, не пипай колата при такъв разход, ако върви нормално.
При мен се наблюдава едно странно явление. Понеже ми се появи странно клатене на оборотите на празен ход, реших да се заема с установяването на проблема. Оказа се, че мембраната на вакуум-регулатора е проблемна и смуче оттам нерегламентиран въздух двигателят. След като го оправих - смених го с ново т.е., установих, че проблемът продължава, макар и една идея по-малко изразен. С учудване открих, че дроселовата ми клапа е прекалено затворена на празен ход - лостовият механизъм изобщо не прави контакт с лоста на клапата и тя се затваря прекалено много. Интересно, как е работила така цяла зима без да имам проблем с оборотите. Тук идва ред на първото ми съмнение:
1. Зная, че съотношението пропан-бутан през зимата и лятото е различно, точен процент не зная. Е ли е възможно някак "зимната" газ да е по-калорична от "лятната" и така колата да е работила с почти затворена дроселова клапа на празен ход безпроблемно?
Вторият ми въпрос е свързан с първия - това прави ли удачно съмнението ми, че именно поради различните смеси на газта зиме и лете може да натовари разходът ми. До месец Февруари разходът ми градско се движеше в границите на 10.5-11.0/100. Сега в момента ми прави впечатление, че разходът ми е пак толкоз, но смесено, дори почти само извънградско :eek Много странно се получава, при все, че е по-топло и би следвало автомобилът да консумира по-малко гориво, щото работата му на студено е много по-малко. Да, ама не.
Освен това преди няколко месеца си уравновесих изпарителя и изведох тръбата преди филтъра да смуче директно от решетката. Не ми се иска да вярвам, че това би била причината за високия разход, понеже така карах почти цяла зима :gruebel
Освен това пропуснах да споделя, че след като оправих вакуум-"течът", се наложи да стегна тройника с оборот и четвърт, защото колата си миришеше доволно на газ и разходът ми смесено, дори с 60-40 извънградско-градско, бе от сорта на 11.5/100. :newsm66 Дотук да кажем съм го свалил с литър надолу, след като коригирах малко тройника с оборот и четвърт. Опасявам се, че ако стегна още може вече да се окаже, че е скопена колата, а в момента си движи доста прилично, ускорява прилично след 100 км/ч (което е моят критерий).
Единственото, което ми идва на акъла е евентуално да сменя въздушния филтър, щото не помня преди колко време го сменях, сигурно стана половин година и малко се е поизцапал. Другото е - както казах, да стегна още малко тройника и да тествам пак на извънградско. Постигал съм разход от 8 и малко под 8 с нормално каране през миналата година, разликата тогава беше, че колата смучеше въздух близо до двигателя, понеже нямам гофрето към калника и изпарителят не беше уравновесен.
Също така зимата борд-компирът ми показваше почти реален разход, а сега в даден момент става така, че той отчита средно 8.5 на 100, а реалното е 10, дори и малко отгоре, което в проценти е доста голяма разлика 20+ :confused Обикновено не търся мнения за такива неща, но започнах да се изчерпвам като идеи, ако някой се сети нещо да ми подскаже ще съм благодарен. :exclaim
Допускам вариант, че и на газ-станциите може да послъгват с количеството, поради простия факт, че зимата газта достигаше 1.3-1.4лв. на литър, а сега е "едва" 1.10 :gruebel


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 17 апр 2013 8:41


Стефчо, тъкмо оправихме моята на разход и вървене и твоята се порази.
Аз в случая не мога да помогна много освен да изкажа предположения.
Въздушния филтър може да ти вдигне разхода, особено ако си му направил вече 5-6 хиляди, по песъкливите пътища.
Разликата в показанията на борда и на колонката навежда на мисълта за богата смес, което е напълно възможно с оглед намесите по делкото и уравновесяването на изпарителя. Аз моя изпарител като го уравновесих като хората затегнах тройника почти с оборот и половина, каригирах само четвърт оборот от изпарителя и работата заспа, та си микля че ако смениш възд. филтър и коригираш още малко сместа няма да сбъркаш.

П.С Еййй и аз станах циганче с побеляло д :)


p22
Мнения: 20
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 18:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот p22 » Чет 18 апр 2013 14:24


По-малкия дифузьор може ли да свали разхода и да подобри динамиката?


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот vladtod® » Съб 20 апр 2013 9:51


p22 написа:По-малкия дифузьор може ли да свали разхода и да подобри динамиката?

Да, в ниските обороти, но след 2500 -3000 умира т.е. някой да те хване за гърлото и ти да тичаш.


p22
Мнения: 20
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 18:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот p22 » Съб 20 апр 2013 9:58


За градско каране това ме устройва и ще трябва да се опита. Стига да няма други проблеми.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Съб 20 апр 2013 12:27


Колегата владтод ти е отговорил. Само ще си позволя малка корекция, която е базирана на моите опити с моята кола - при мен таванът, след който почва само да реве без да върви беше 4000 оборота.
Проблем по принцип няма да се кара с малка плочка, ама нещата се променят осезаемо при другото гориво, основното. При мен едни хълцания, едни цапаници на ауспух, общо взето ползвах бензина само да отида да заредя газ, като свърши. Сега в момента си й опъвам сандалите на бензин без проблем и без придърпвания и други такива аномалии. :mhihi
Ако не си разбрал, четейки тая тема - на газта с плочка всичко се базира на компромиси - ако резнеш от Х, ще промениш към по-добро в У, но ще влошиш Z. Надявам се разбираш какво се опитвам да обясня. Няма уникална рецепта, при която хем много да върви, хем да гори малко, хем да има стабилен празен ход и т.н.


p22
Мнения: 20
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 18:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот p22 » Съб 20 апр 2013 18:29


При мен основно гориво е газта, а бензин ползвам около 10лв на година. Не мога да разбера защо продават смесители за различни двигатели с един и същ диаметър. Явно е по-лесно за тях.Не съм го мерил, но от магазина, от който е купен разбрах, че не са зареждали по-малки от 30мм. Не е ли прекалено за моя мотор?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта