Здравейте. Имам нужда от компетентен съвет за едно гадно реле.
С такова реле от снимката взех колата. От известно време ми прави проблем като превключвам на газ, и като го чукна тръгва. Иначе все едно е на три цилиндъра, гасне и работи неравномерно. Жената започна отново да кара колата и трябва да се оправи. Иначе си беше екстра защита. С ламбда сонда съм. АЕК с обикновенна газова.
Искам да го сменя. Дюзите ли спира, някакви предверения ли? Нещо не ми е ясно много как да го разкарам или с какво да го заменя.
http://www.aeb.it/products/sundry-items ... anguage=en
Проблем с реле, замяна със друго ? - РЕШЕНО
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Проблем с реле, замяна със друго ? - РЕШЕНО
Последна промяна от Гергин на Пет 25 ное 2011 17:56, променено общо 3 пъти.
- evgevg
- Мнения: 136
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с реле-време, не ми е ясно нещо?
Виж какво намерих, за да се ориентираш.Иначе ,що не минеш през някой техник да го презапои вътре, пък белким се оправи.

- onion
- R.I.P
- Мнения: 569
- Регистриран на: Чет 15 яну 2009 17:52
- Автомобил: Passat B3 1800 mono
- Двигател: ABS 92
- Местоположение: София
Re: Проблем с реле-време, не ми е ясно нещо?
С презапояване няма да се оправи. Това че като го чукнеш тръгва най-вероятно означава че контактите на релето вътре залепват и има трябва малко помощ за да превключат. Релето вътре най-вероятно е малко и капсуловано т.е. неремонтируемо. Изглежда примерно така: http://www.omron.com/ecb/products/pry/1 ... /g2r-2.gif Вариантите са два - отваряш го и сменяш реленцето със същото или със същите характеристики или сменяш целия ТАП.
Ако го отвориш и ивидиш какво е можеш да отидеш в Комет и да потърсиш същото.
Другото което виждам е че това може да се регулира. Пробвай да бележиш на врътката къде е била и да врънеш наляво-надясно да почисти контактите на потенциометъра , може и там да е проблема.
П.П. това е PDF-а за тези джаджи, твоята страница е 68. Можеш да прочетеш как точно работи и какво прави но никъде не видях да пише модела на релето вътре.
http://www.lpgonderdelenshop.nl/WebRoot ... 200310.pdf
Ако го отвориш и ивидиш какво е можеш да отидеш в Комет и да потърсиш същото.
Другото което виждам е че това може да се регулира. Пробвай да бележиш на врътката къде е била и да врънеш наляво-надясно да почисти контактите на потенциометъра , може и там да е проблема.
П.П. това е PDF-а за тези джаджи, твоята страница е 68. Можеш да прочетеш как точно работи и какво прави но никъде не видях да пише модела на релето вътре.
http://www.lpgonderdelenshop.nl/WebRoot ... 200310.pdf
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Проблем с реле-време, не ми е ясно нещо?
Да има едно малко винтче за регулиране.
Малко и капсуловано е, наистина. Гледах в интернет да го сменя с друго, но не се ориентирах.
Явно незнам как да търся. Дай те ми нещо подобно и да го сменя освен.
Малко и капсуловано е, наистина. Гледах в интернет да го сменя с друго, но не се ориентирах.
Явно незнам как да търся. Дай те ми нещо подобно и да го сменя освен.
Последна промяна от Гергин на Вто 15 ное 2011 10:04, променено общо 1 път.
- onion
- R.I.P
- Мнения: 569
- Регистриран на: Чет 15 яну 2009 17:52
- Автомобил: Passat B3 1800 mono
- Двигател: ABS 92
- Местоположение: София
Re: Проблем с реле-време, не ми е ясно нещо?
На линка който ти си дал е ADJUSTABLE TIMING RELAY което има едно червено триъгълниче и пише Time Reg. т.е. е регулируемо. Това цялото съдържа вътре в себе си реленце и разни други неща.
Цялото ли е неразглобяемо или си го отворил и си видял вътре релето ?
Тая джаджа къде седи в колата ?
Не съм много наясно с устройството на газовите уредби , по-скоро го разглеждах от гледна точка на електрониката и как може да се ремонтира конкретната джаджа. С какво може да се смени това трябва да кажат хората които се занимават с газови уредби защото те знаят какво точно върши това реле.
Цялото ли е неразглобяемо или си го отворил и си видял вътре релето ?
Тая джаджа къде седи в колата ?
Не съм много наясно с устройството на газовите уредби , по-скоро го разглеждах от гледна точка на електрониката и как може да се ремонтира конкретната джаджа. С какво може да се смени това трябва да кажат хората които се занимават с газови уредби защото те знаят какво точно върши това реле.
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Проблем с реле-време, не ми е ясно нещо?
Намира се над изпарителя,до казанчето за течност на чистачките. Капсуловано е. Поне аз не видях да може да се отваря.
Благодаря за вниманието
Благодаря за вниманието
- onion
- R.I.P
- Мнения: 569
- Регистриран на: Чет 15 яну 2009 17:52
- Автомобил: Passat B3 1800 mono
- Двигател: ABS 92
- Местоположение: София
Re: Проблем с реле-време, не ми е ясно нещо?
Ами значи някой който се занимава или е наясно с газовите да каже с какво може да се замени въпросната джаджа.
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Проблем с реле-време, не ми е ясно нещо?
Значи до колкото разбирам това реле играе следната функция. Може и да не съм прав.
Като превключа на газ и оставя една две секунди бензина от дюзите да изгори за да не се омеша с газ или нещо подобно. Като не успее да превключи и ги меша и тя работи като на три цилиндъра. По тая моя проста логика би трябвало едно тъпо реле на негово място да свърши работа.
Само, че не знам дали съм прав и ако съм прав, какво да взема и как да го свържа?
Никой нищо не разбира, просто невероятно
Като превключа на газ и оставя една две секунди бензина от дюзите да изгори за да не се омеша с газ или нещо подобно. Като не успее да превключи и ги меша и тя работи като на три цилиндъра. По тая моя проста логика би трябвало едно тъпо реле на негово място да свърши работа.
Само, че не знам дали съм прав и ако съм прав, какво да взема и как да го свържа?
Никой нищо не разбира, просто невероятно

-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Проблем с реле АЕВ на газовата, замяна с друго ?
Преди доста(3-4г.) време с един познат правехме опити и тогава той ме накара да купя следното реле от ем комплект 33, за проба обаче то беше с 5 крачета. Свали проблемното АЕВ и върза това, обаче как го направи не запомних 

- ivan.karadenizov
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Сливен
Re: Проблем с реле-време, не ми е ясно нещо?
Гергин написа:Значи до колкото разбирам това реле играе следната функция. Може и да не съм прав.
Като превключа на газ и оставя една две секунди бензина от дюзите да изгори за да не се омеша с газ или нещо подобно. Като не успее да превключи и ги меша и тя работи като на три цилиндъра. По тая моя проста логика би трябвало едно тъпо реле на негово място да свърши работа.
Само, че не знам дали съм прав и ако съм прав, какво да взема и как да го свържа?
Никой нищо не разбира, просто невероятно
Според мен предназначението му е да остави инжекторите х секунди при превключване на газ, за да не ти изгасне мотора докато дойде газта.
Решението: слагаш обикновено реле и гледаш да превключваш на газ при малко по-високи обороти, за предпочитане на скорост. Така мотора няма как да изгасне за времето, в което не му се подава гориво.
- дзвера
- Мнения: 867
- Регистриран на: Сря 07 ное 2007 9:21
- Автомобил: ford escape
- Двигател:
- Местоположение: отвъд голямата локва
Re: Проблем с реле, замяна със друго ?
свали старото(снимай го или запомни как е вързано) и с него в магазина за ел.части
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Проблем с реле, замяна със друго ? - Решено
Замених релето, благодаря на всички които взеха отношение.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта