Не мога да настроя уредбата...
- svetlin
- Мнения: 743
- Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: На Софията
- Контакти:
Не мога да настроя уредбата...
Изпарителя е електрически "Ловото". Колата се замисля на средни обороти. Но по големия ми проблем е с празния ход. Ту са високи ту ниски и гасне. В един момент пък почва да се дави и да вуни на гас и като загасне няма палене освен на бензин. Сменял съм филтъра на газта, въздушния не изглежда толкова мръсен. Мембрани също съм сменял скоро... Разхода е убийствен около 11/100 извънградско с не повече от 110км/ч даже 90-100 през по голямата част от пътя а мотора е 1,3...
. Свещите и капалеца съм ги сменил също. Прави ми впечатление че след като я покарам на бензин после за кратко време работи добре на газ. Вчера пробвах да откача бобинката за празния ход и пак да я закача и си работеше... Свалях свещите и една изобщо не беше работила друга почти не и другите две изглеждаха добре. Замерих и компресията... беше в прилични норми освен в един от цилиндрите. Разпределителния вал малко е наяден също но при положение че на бензин работи сравнително добре тотално ме хвърля в джаза. Мисля да правя основен ремонт на двигателя но ми се искаше да задържа до лятото но в момента колата е непоносима за каране на газ. Дали проблема идва от болежките по двигателя или е нещо по газовата уредба? Тъй като вече започнаха да ми се изчерпват идеите се надявам някой да сподели опита си понеже с газовите уредби съм малко на "Вие"
Та мотора е 1,3 НК с карбуратор Пиербург 2Е3 колата е 85г.
-
ivo123
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
колега първо смени си въздушния филтър - оказва голямо влияние за разхода на газ - малко позапушен и в двигателя влиза повече гориво отколкото въздух, така се преобогатява сместта и гори повече.
Тъй като казваш, че колата се замисля на средни обороти - според мене ти е много отвит тройника - при много газ и малко въздух се наблюдава това явление.
Електрическото ловато се регулира от 2 места
1. Бронзово болче отстрани - регулира постоянното подаване на газта - директно към маркуча големия - наглася, като се завие докрай и се отвие оборот, максимум оборот и половина. Той служи за паленето сутрин /след пробите ако не иска да пали студена колата отвивай по половин оборот докато запали както искаш/ - Много е важно да не е много развито болчето - вкарва постоянно газ и се дави колата.
2. Болчето отстрани на изпарителя - сивото - след нагласяне на тройника /който аз лично нагласям по следния начин : Завивамо до край и отвивам на един оборот - ако се изфорсирва добре на място и като тръгна да карам ми харесва вървенето не го пипам, ако е спъната отвивам още малко и така. Целта е да не е много обогатена сместа. Естествено на тройника може да има две болчета и те са съответно за първа и втора горивна камера, за първа камера е желателно да е по-отвито, а за втора по-завито, за да има добро ускорение колата.
След всяко местене на тройника се регулира сивото болче - то е за работата на изпарителя на празен ход и при динамичен режим - без значение дали се развие или завие сивото болче - целта е да се докарат максимално високи и стабилни обороти - при завиване се обеднява сместа, а при отвиване съответно обогатява.
Пробвай да регулираш по този начин и си виж разхода, но пред всичко филтъра смени. Хубаво е и в бутилката да има повече от 10 литра, защото при малко количество газ е възможно да не я регулираш добре и после като заредиш отново да се налага настройка на вървене
Сподели какво се е получило, дали е имало ефект от писането
и все пак - каква ти е компресията и каква е разликата между цилиндрите?
Това за вала не е много добре, но ако не е фрапиращо няма проблем за двигателя, повечко може да потраква.
Центровката ти как е? Да нямаш закъснение - газта изисква малко по-голямо предварение от бензина за по пълноценно изгаряне.
Тъй като казваш, че колата се замисля на средни обороти - според мене ти е много отвит тройника - при много газ и малко въздух се наблюдава това явление.
Електрическото ловато се регулира от 2 места
1. Бронзово болче отстрани - регулира постоянното подаване на газта - директно към маркуча големия - наглася, като се завие докрай и се отвие оборот, максимум оборот и половина. Той служи за паленето сутрин /след пробите ако не иска да пали студена колата отвивай по половин оборот докато запали както искаш/ - Много е важно да не е много развито болчето - вкарва постоянно газ и се дави колата.
2. Болчето отстрани на изпарителя - сивото - след нагласяне на тройника /който аз лично нагласям по следния начин : Завивамо до край и отвивам на един оборот - ако се изфорсирва добре на място и като тръгна да карам ми харесва вървенето не го пипам, ако е спъната отвивам още малко и така. Целта е да не е много обогатена сместа. Естествено на тройника може да има две болчета и те са съответно за първа и втора горивна камера, за първа камера е желателно да е по-отвито, а за втора по-завито, за да има добро ускорение колата.
След всяко местене на тройника се регулира сивото болче - то е за работата на изпарителя на празен ход и при динамичен режим - без значение дали се развие или завие сивото болче - целта е да се докарат максимално високи и стабилни обороти - при завиване се обеднява сместа, а при отвиване съответно обогатява.
Пробвай да регулираш по този начин и си виж разхода, но пред всичко филтъра смени. Хубаво е и в бутилката да има повече от 10 литра, защото при малко количество газ е възможно да не я регулираш добре и после като заредиш отново да се налага настройка на вървене
Сподели какво се е получило, дали е имало ефект от писането
и все пак - каква ти е компресията и каква е разликата между цилиндрите?
Това за вала не е много добре, но ако не е фрапиращо няма проблем за двигателя, повечко може да потраква.
Центровката ти как е? Да нямаш закъснение - газта изисква малко по-голямо предварение от бензина за по пълноценно изгаряне.
Здравейте,
Радвам се че намерих тема ~ по моя въпрос, най-вече форум за автомобила си. Бъдете снизходителни.
Аз също имам проблем с газта, но се надявам да остава само нова регулировка... Какъв мисля, че беше проблема при мен - скъсан маркуч от 1 цилиндър до сервото, точно до тръбата на входния колектор, но все пак се крепеше така, че да не личи. Обидно ми е, че в Аргус взеха 10 лв , изгорихме сума газ и половин сума бензин, и не го намериха, а сега ми казаха още 10 лв ако отида. Ми не е коректно, ще платя на друг поне, защото снощи се борих и кофти работа. Ако все пак стане по Интернет, интересува ме следното:
1. Изпарителят не го познавам лично, беше в колата, като я купих преди 5 месеца. AFAIK има само един болт, месингов с пружина, прилича ми на болта за празен ход. В Аргус казаха, че не могло на този модел да се сменят мембраните, но не споменаха нищо за смяна. Бих го сменил, ако е той проблема.
2. Какъв филтър за газта??? Боя се, че нямам. Но без да съм заглеждал специално, боклуци по големия маркуч до тройника не съм забелязал. Ако се виждат сигурно е критично де.
3. Пластмасовият тройник изглежда не спира газта като хората. Има ли съществено значение дали са едно или две кранчетата?
4. Колата (и изпарителят) са престояли 2 (две!) години в гараж, без движение. Чух слухове, пак в Аргус, че мембраните се скапвали от стоене без работа. Нещо вярно?
П. С. Колата ми е VW Jetta 1984, 1.6, за съжаление и за карбуратора може да Ви подведа. Има автоматичен смукач и е Пиербург, но дотам...
През лятото свалях газовата бутилка, защото беше корозирала. Естествено стрелката и вече не е актуална, но си изчерпва всичко... При 40 л обем зарежда до 33 и до 31-32 изгаря (доколкото може да се вярва на колонките).
На бензин е като часовник, даже швейцарски. Мисля си дали има значение какъв е луфта на контактите на свещите при газ и бензин?
Не се притеснявайте да ме търсите и по К-то, ако се оправя с помощта на някой от Вас и малко творчество, тази помощ няма да е безвъзмездна. Съответно моля Васко ако може да ме смести в графика си. Говорете ми като на човек, притежавал 7 години Москвич 412 и още тъгуващ за него.
Едит: Съжалявам, че споменавам фирмата, ако искате я изтрийте, просто описвам какво се случи. Може да е изолиран случай, също както бих могъл и да кажа къде ми направиха центровката на бензин, човекът пипаше като хирург и стендът не му пречеше.
Радвам се че намерих тема ~ по моя въпрос, най-вече форум за автомобила си. Бъдете снизходителни.
Аз също имам проблем с газта, но се надявам да остава само нова регулировка... Какъв мисля, че беше проблема при мен - скъсан маркуч от 1 цилиндър до сервото, точно до тръбата на входния колектор, но все пак се крепеше така, че да не личи. Обидно ми е, че в Аргус взеха 10 лв , изгорихме сума газ и половин сума бензин, и не го намериха, а сега ми казаха още 10 лв ако отида. Ми не е коректно, ще платя на друг поне, защото снощи се борих и кофти работа. Ако все пак стане по Интернет, интересува ме следното:
1. Изпарителят не го познавам лично, беше в колата, като я купих преди 5 месеца. AFAIK има само един болт, месингов с пружина, прилича ми на болта за празен ход. В Аргус казаха, че не могло на този модел да се сменят мембраните, но не споменаха нищо за смяна. Бих го сменил, ако е той проблема.
2. Какъв филтър за газта??? Боя се, че нямам. Но без да съм заглеждал специално, боклуци по големия маркуч до тройника не съм забелязал. Ако се виждат сигурно е критично де.
3. Пластмасовият тройник изглежда не спира газта като хората. Има ли съществено значение дали са едно или две кранчетата?
4. Колата (и изпарителят) са престояли 2 (две!) години в гараж, без движение. Чух слухове, пак в Аргус, че мембраните се скапвали от стоене без работа. Нещо вярно?
П. С. Колата ми е VW Jetta 1984, 1.6, за съжаление и за карбуратора може да Ви подведа. Има автоматичен смукач и е Пиербург, но дотам...
През лятото свалях газовата бутилка, защото беше корозирала. Естествено стрелката и вече не е актуална, но си изчерпва всичко... При 40 л обем зарежда до 33 и до 31-32 изгаря (доколкото може да се вярва на колонките).
На бензин е като часовник, даже швейцарски. Мисля си дали има значение какъв е луфта на контактите на свещите при газ и бензин?
Не се притеснявайте да ме търсите и по К-то, ако се оправя с помощта на някой от Вас и малко творчество, тази помощ няма да е безвъзмездна. Съответно моля Васко ако може да ме смести в графика си. Говорете ми като на човек, притежавал 7 години Москвич 412 и още тъгуващ за него.
Едит: Съжалявам, че споменавам фирмата, ако искате я изтрийте, просто описвам какво се случи. Може да е изолиран случай, също както бих могъл и да кажа къде ми направиха центровката на бензин, човекът пипаше като хирург и стендът не му пречеше.
Последна промяна от Zlobomir на Пон 20 ное 2006 12:00, променено общо 1 път.
-
ivo123
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
значи колега кажи какво пише на изпарителя - каква му е марката
след това - имаш газов клапан, който при изключен контакт спира подаването на газта от бутилката към изпарителя и вътре в него има едно филтърче;
тройника ти вероятно ще е с две врътки, защото карбуратора ти е двукамерен /може би/, той не трябва да се затваря докрай
мембраните като стоят се развалят, но по принцип признаци за развалени мембрани са лошо ускорение, висок разход на гориво /преди да се установи се прави регулировка на тройника и на болчето на изпарителя и ако пак гори много - тогава се гледат мембраните/.
това е общо взето, ако те интересува нещо по-специално питай.
колкото до вакума за сервото - голямо значение има ако дърпа въздух оттам - разхода на газ ще е доста висок.
след това - имаш газов клапан, който при изключен контакт спира подаването на газта от бутилката към изпарителя и вътре в него има едно филтърче;
тройника ти вероятно ще е с две врътки, защото карбуратора ти е двукамерен /може би/, той не трябва да се затваря докрай
мембраните като стоят се развалят, но по принцип признаци за развалени мембрани са лошо ускорение, висок разход на гориво /преди да се установи се прави регулировка на тройника и на болчето на изпарителя и ако пак гори много - тогава се гледат мембраните/.
това е общо взето, ако те интересува нещо по-специално питай.
колкото до вакума за сервото - голямо значение има ако дърпа въздух оттам - разхода на газ ще е доста висок.
1. Не мога да намеря табела на изпарителя.
2. Сещам се за кой клапан говориш, след малко ще изпусна малко жаби и гущери.
3. Тройникът ми е с една врътка, но на въпросният предишен Москвич майсторът с много злоба изскуба един такъв (неговата газова беше Стефанели) и сложи тройник с две кранчета. Та затова си мисля, че с две е винаги по-добре...
4. Маркучът си беше буквално 50% срязан, но долните 50%, които не се виждат. Странното е, че го усетих едва по спирачките, може би е прихлупвал и работил през повечето време. Разход - 11/100 смесено, 25 км сутрин и 25 км вечер (Да сме прецизни: Кброд - Колата - Е80 - Люлин, по Европа и Сливница до Захарната, десен след моста, Тодор Александров, и до НДК през Руски паметник).
Благодаря ти за реакцията и съжалявам за оскъдното инфо. Искате ли снимки с ГСМ?
Отскачам до колата и се връщам...
Ах, то трябвало да се почисти... Изпарителят и клапаните са MARINI. Намерих и филтъра, сега ще ми трябва нов. Бих описал стария, но ще наруша т. 6 от правилата. После ако има някой ентусиаст да настройваме със Скайп и микрофон...
2. Сещам се за кой клапан говориш, след малко ще изпусна малко жаби и гущери.
3. Тройникът ми е с една врътка, но на въпросният предишен Москвич майсторът с много злоба изскуба един такъв (неговата газова беше Стефанели) и сложи тройник с две кранчета. Та затова си мисля, че с две е винаги по-добре...
4. Маркучът си беше буквално 50% срязан, но долните 50%, които не се виждат. Странното е, че го усетих едва по спирачките, може би е прихлупвал и работил през повечето време. Разход - 11/100 смесено, 25 км сутрин и 25 км вечер (Да сме прецизни: Кброд - Колата - Е80 - Люлин, по Европа и Сливница до Захарната, десен след моста, Тодор Александров, и до НДК през Руски паметник).
Благодаря ти за реакцията и съжалявам за оскъдното инфо. Искате ли снимки с ГСМ?
Отскачам до колата и се връщам...
Ах, то трябвало да се почисти... Изпарителят и клапаните са MARINI. Намерих и филтъра, сега ще ми трябва нов. Бих описал стария, но ще наруша т. 6 от правилата. После ако има някой ентусиаст да настройваме със Скайп и микрофон...
Ми маркучът не е сменен, в България сме, тоест разкарах скъсаното и го набучих. Не е напукан иначе, за разлика от този на бензиновата помпа, първо в него ще инвестирам...
Нз, по темата. След продължителна и неравностойна борба немската, по-скоро италианската техника отстъпи, като по-умна. Повратен момент беше сменяването на газовия филтър. Тук искам да споделя нещо:
На въпросното МАРИНИ за уплътнение на газовия филтър отгоре пасна гривна за глава за батерия на мивка (популярна като О-ринг). За главата на болта долу намерих някаква друга гума. И тези ли се пробват със сапун? То иначе остава със запалка или направо да се изчака да гръмне...
Надявам се поне гумата да издържи на условията, специално долната ми прилича на бензиноустойчива.
А настройката при изправна система е играчка, само да засека колко ще харчи.
Сега ще излизам, но довечера ще хвърля едно око. Ако мога да бъда полезен с краткия си опит на някого, заповядайте.
П. С. Загледах първия пост - какво значи "Изпарителят ми е електрически"??? Подгрява на ток? Навремето мислех да омотая моето Стефанели с реотан за подово отопление, но ми се видя просташко решение. Просто го заливах сутрин с едно шише 2 л вряла вода, като гледах да не тече по кабелите на релетата де...
Нз, по темата. След продължителна и неравностойна борба немската, по-скоро италианската техника отстъпи, като по-умна. Повратен момент беше сменяването на газовия филтър. Тук искам да споделя нещо:
На въпросното МАРИНИ за уплътнение на газовия филтър отгоре пасна гривна за глава за батерия на мивка (популярна като О-ринг). За главата на болта долу намерих някаква друга гума. И тези ли се пробват със сапун? То иначе остава със запалка или направо да се изчака да гръмне...
А настройката при изправна система е играчка, само да засека колко ще харчи.
Сега ще излизам, но довечера ще хвърля едно око. Ако мога да бъда полезен с краткия си опит на някого, заповядайте.
П. С. Загледах първия пост - какво значи "Изпарителят ми е електрически"??? Подгрява на ток? Навремето мислех да омотая моето Стефанели с реотан за подово отопление, но ми се видя просташко решение. Просто го заливах сутрин с едно шише 2 л вряла вода, като гледах да не тече по кабелите на релетата де...
-
ivo123
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
всички достъпни връзки по газовата уредба могат да се проверяват с вода и веро
електрически изпарител се слага най-често на моно и пълните инжекции и няма вакуум мембрана, другото е че има един ел. клапан на изхода и така като се изключи тока затваря моментално притока на газ, за разлика от вакумния при който ако има обороти на двигателя продължава да вкарва остатъчната газ от изпарителя в колекторите.
електрически изпарител се слага най-често на моно и пълните инжекции и няма вакуум мембрана, другото е че има един ел. клапан на изхода и така като се изключи тока затваря моментално притока на газ, за разлика от вакумния при който ако има обороти на двигателя продължава да вкарва остатъчната газ от изпарителя в колекторите.
- svetlin
- Мнения: 743
- Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: На Софията
- Контакти:
Леле колеги нямате ли си собствени теми та в моятя пишете? Та към колегата Zlobomir Първо мерси за изчерпателния отговор. Имах много работа и чак сега успявам да видя темата и да обърна внимание на колицата. Значи смених и въздушния филтър който се оказа доста мръсен въпреки че го бях сменял и проверявал наскоро, но явно въздуха в Сф е много чист
Първото което ми направи впечатление е че спря да мирише на гас. След настройките на изпарителя и при загряване сутрин на бензин колата даде 9,2 на 100 градско газ... звучи ми нормално но не знам по принцип колко трябва да е разхода. Разликата в компресията на единя от цилиндрите спрямо другите е около атмосфера и половина. Чух разни противоречиви мнения по въпроса... според няко може да е скъсана гарнитурата на главата между два съседни цилиндъра. Показвали са ми го нагледно на една гарнитура по която имаше тънка бяла ивица между два цилиндъра но според други нямало такъв филм. Тази седмица ще меря пак компресия като ще напълня цилиндрите с масло за да изолирам варинта някой клапан да не затваря. После ще споделя какви са резултатите.
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
Изрових тази тема, защото така или иначе в нея се говори за електрически изпарител "Ловато" и не исках да пускам подобна нова тема.
Та какъв е при мен проблема. Колата пали на бензин и автоматично превключва на газ при около 2000об/мин. Проблемът ми е, че като запали първия път и премине от бензин на газ, оборотите на празен ход са високи: 1200-1500об/мин. И дори да я карам 10-20км празния ход си остава такъв, независимо, че вече колата е загряла. Но .. Ако угася двигателя и след това го запаля и отново премине на газ - празния ход си е вече нормален - около 900об/мин.
Та с две думи - нямам идея защо празния ход на газ след първоначално запалване не е нормален, а след рестартиране на мотора се нормализира.
Предварително благодаря на колегите, които ще споделят идеи ...
Та какъв е при мен проблема. Колата пали на бензин и автоматично превключва на газ при около 2000об/мин. Проблемът ми е, че като запали първия път и премине от бензин на газ, оборотите на празен ход са високи: 1200-1500об/мин. И дори да я карам 10-20км празния ход си остава такъв, независимо, че вече колата е загряла. Но .. Ако угася двигателя и след това го запаля и отново премине на газ - празния ход си е вече нормален - около 900об/мин.
Та с две думи - нямам идея защо празния ход на газ след първоначално запалване не е нормален, а след рестартиране на мотора се нормализира.
Предварително благодаря на колегите, които ще споделят идеи ...
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта