Настройка ТАП метан
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Настройка ТАП метан
Здравейте! Колата е голф с АЕК мотор. Обикновенна метанова уретба. На колко градуса трябва да се нагласи ТАП-а? 3,6,9,12,15,18,21,24 или...? В инструкциите на ТАП-а (АЕВ 524) пише препоръчително 12 за метан. До сега колата беше на 3 и беше адски спъната. При 12 ниските добре след 3000 об/мин спъната. При 15 след 3000 об/мин пак спъната. Направих я на 18 и колата си бяга добре във всички обороти. С тези 18 да не би да прецакам нещо колата? Сега трябва ли да ходя да и центроват метана?
- chakarov
- Мнения: 212
- Регистриран на: Пон 15 мар 2010 20:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
Re: Настройка ТАП метан
Със стъпково моторче ли е на метан или с кранче?
Ао е с кранче, ясно е, че след определени обороти няма как повече да вдигне.
Ао е с кранче, ясно е, че след определени обороти няма как повече да вдигне.
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Настройка ТАП метан
ДВГ-то е със стъоково моторче. Няма значение дали е на метан или не... или се заблуждавм?
- chakarov
- Мнения: 212
- Регистриран на: Пон 15 мар 2010 20:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
Re: Настройка ТАП метан
Преди имах Пежо на метан с монтирана в Италия обикновена уредба. Е, обикновена, но не съвсем. Беше със стъпково моторче и компютър, който го управлява. Най-обикновените нямат стъпково моторче, а имат едно кранче. Та тогава, при преглед при газаджия, онзи ми каза, че стъпковото не работело и сложи кранче. Колата така се спъна след определени обороти, че дума нямам! После сам разбрах, че стъпковото си работи нормално и пак го сложих на мястото на кранчето. И колата се оправи. Но винаги остава едно НО.
Все едно на един човек да му махнеш истинското сърце, да го замениш с изкуствено и той да твърди, че така е по-добре. Няма как да стане. Винаги остават някой и друг проблем, свързани с монтирането на метанови уредби. Още повече, че при обикновените мощността пада с около 30%.
Все едно на един човек да му махнеш истинското сърце, да го замениш с изкуствено и той да твърди, че така е по-добре. Няма как да стане. Винаги остават някой и друг проблем, свързани с монтирането на метанови уредби. Още повече, че при обикновените мощността пада с около 30%.
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Настройка ТАП метан
Привет на всички отново! Подхванах темата и ще я завърша! Накратко, метановата ми уретба е BRC слагана в Италия. Обикновенна. ТАП-а е марка "A.E.B.", модел "Black 524" (Произведен 1999г). Вдигнах предварението на 12 (както е написано препоръчително за матан в инструкциите на тап-а). Отидох на метанаджии с комп. диагностика. Завиха кранчето на метана ПОНЕ 3 ОБОРОТА. Резултата: Мощността се вдигна поне с 30-40%. Преди след 3500 се давеше двг-то, сега го прави след 5000 (което си е направо тормоз, когато си на метан). Разхода определено ми спадна: 9,5кг за 100км извънградско и 100км градско. Дано съм бил полезен на някой!
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Настройка ТАП метан
Колега виждам че темата е стара, но все пак, тези 12 градуса общо предварение ли са или само на ТАП-а. Защото ако нагласяш от ТАП 12 градуса и колата си има 6 (примерно) не се ли получава някакво злокобно предварение ..
П.П и при мен като завих кранчето на метана се получи малко по-добре във високите, странно нещо са тези газови уредби ..
П.П и при мен като завих кранчето на метана се получи малко по-добре във високите, странно нещо са тези газови уредби ..
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Настройка ТАП метан
genov1,колега, не мисля, че 12градуса са много. Не знам колко е фабричното предварение на моя АЕК. Но колкото и да е, аз не го пипал, поради това, че имам тап.
Както писах по-нагоре в инструкциите на тап-а ми пише препоръчително 12градуса за метан и 9 за газ. Затова и си го направих на 12 гр и вече 2г колата си има мощност в целия диапазон на оборотомера и разхода си ми е по каталог! 


Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта