Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
StariaPassat
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 21 юни 2010 17:07
Автомобил: Passat b3
Двигател: 9A 1992
Местоположение: София

Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот StariaPassat » Чет 29 мар 2012 14:44


Не съм сигурен дали е правилно да наричам това пълен механичен... но преминавам към проблема: VW Passat 2000 16v (9А) 1992г с ГИ на Бигаз. Автомобила работи добре на бензин. ПХ обаче е на два режима - при движение 1100об/мин. а при покой - нормалните 800 (предполагам). Проблема идва когато колата работи на газ. При движение няма проблем, но когато спра оборотите започват да правят "мексикански вълни" с все по-голяма амплитуда докато след 15-ина секунди двигателят изгасва. Чудя се компютърът на газовата система взима ли информация от някъде дали колата се движи (както го прави борд-а). Защото ако газовата фиксира едно и също подаване на газ за ПХ, то стъпковото моторче (си мисля) ще обърква съотношението на сместа, опитвайки се да определя различни обороти на празния ход.
Видях и твърдение, че ако е изключена горивната помпа (дали ставаше въпрос и за двете) клапата на дебитомера "увисвала" и това пречело за адекватен поток на въздуха или подаване лъжовна информация от дебитомера. Има и друго: Компютърът на газовата "знае" ли кога е включен климатика, че да подава допълнително газ в синхрон със стъпковото.

Последна промяна от StariaPassat на Чет 29 мар 2012 15:51, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот mafiota » Чет 29 мар 2012 15:04


колега,
много трудно се намират специалисти за механичните инжекциони,и особенно при газифицирането им, но все пак ги има!
Проблема с оборотите при МИ е комплексен, и до голяма степен зависи от потенциометъра на дебитомера, чиито показания са в пряка зависимост между положението на клапата на дебитомера и плунжера на инжекциона. Та най-вече оборотите при МИ зависят от потенциометъра на дебитомера.
Най-добре прегледай тези теми, и ще ти стане на 100% ясно от къде идват проблемите при теб:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=58956
http://audibg.com/forum/index.php?showt ... try1480870
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=35855&st=0


Потребителски аватар
StariaPassat
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 21 юни 2010 17:07
Автомобил: Passat b3
Двигател: 9A 1992
Местоположение: София

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот StariaPassat » Чет 29 мар 2012 16:04


Мисля, че вероятността да е липсата на налягане при клапата на потенциометъра отпада, защото потенциометъра за газ е поставен при дроселовата клапа..., А пък да заменя стъпковото с изобретението от третия линк май не е по силите ми, но така ще отпадне разликата при подвижно и спряло ПС, което ме обърква още повече в гадаенето...


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот mafiota » Чет 29 мар 2012 16:14


Прочети внимателно до край първата тема, всичко идва от дебитомера.


Потребителски аватар
StariaPassat
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 21 юни 2010 17:07
Автомобил: Passat b3
Двигател: 9A 1992
Местоположение: София

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот StariaPassat » Чет 29 мар 2012 16:18


В такъв случай повече няма да правя прибързани коментари :deal , че явно ще трябва да асимилирам всичко...


Потребителски аватар
StariaPassat
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 21 юни 2010 17:07
Автомобил: Passat b3
Двигател: 9A 1992
Местоположение: София

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот StariaPassat » Чет 18 апр 2013 19:10


Нахаках се с този stop kj. Оказа се, че оборотите при ПХ не са съвсем стабилни и на газ. Реших да проверя дебитомера. Поставик мултицет (омметър) на второ и трето краче на самия дебитомер (докато колата НЕ работи). С ръка започнах плавно да движа клапата нагоре и надолу. Диапазона беше от около 2kOhm до 12 - 14kOhm (Не помня точно). Същественото беше, че когато положението стигнеше на 4kOhm цифрите подскачаха до 17 - 19... т.е. неадекватни стойности. Ясно е, че борд-а решава, че клапата отлита, дори когато е в малко по-висок диапазон отколкото с работеща горивна помпа. Сега махнах емулатора и отново се изключва помпата когато е на газ. Сложил съм едно реле на кабела към второ краче, което прекъсва информацията от дебитомера когато мине на газ и - авариен режим (това става и ако сигнала падне под 0.2v). Така не гасне при включване на климатика. С батерия (все пак е просто опит) и потенциометърче подадох 0.2v към свободното краче на релето (5 крачета) и колата замърка и остана стабилна дори при включване на климатика. След като осъществя тестовия вариант за постоянно ще пиша пак и с пояснения. Мисля, че открих топлата вода, дано не се окаже, че съм открил топла боза :mrgreen


Потребителски аватар
passat_for_life
Мнения: 169
Регистриран на: Нед 06 юли 2008 20:59
Автомобил: Vw Passat B3 GT
Двигател: 9A 1992
Местоположение: Габрово

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот passat_for_life » Пон 13 май 2013 19:52


Здравей колега,и аз като теб съм с 9а на газ,до скоро и аз имах проблем с играенето на оборотите,гасненето на климатик и прочие,един приятел си купи за неговата(6А двигател) емулатор на празния ход или нещо подобно ама при него не сработи и ми го даде на мен,честно казано в началото бях против тази щуротия,но като я сложих,от нея си нагласих ниските обороти на газ и всичко заспа няма да изгасне няма да мени обороти и други такива(да живее 9А на Газ).Мисля че струва 30 лева.Видях че си си решил проблема по друг начин. Поздрави :)


Потребителски аватар
StariaPassat
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 21 юни 2010 17:07
Автомобил: Passat b3
Двигател: 9A 1992
Местоположение: София

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот StariaPassat » Вто 25 юни 2013 14:10


Нищо не става от мен!!! Комшийте сигурно съчиниха вицове за "всеотдайността" ми, но опитите бяха преостановени :cry
Ако обичаш, колега, дай някакви инициали (сериен номер) на това вълшебно нещо, че докато "работя" по нея, ще й дойде времето за скрап.


najdobrix
Мнения: 154
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот najdobrix » Чет 27 юни 2013 6:46


stop K-J http://www.aeb.it/productos/articulos-varios/stop-k-j
бензиновата помпа да работи и на газ


Потребителски аватар
StariaPassat
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 21 юни 2010 17:07
Автомобил: Passat b3
Двигател: 9A 1992
Местоположение: София

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот StariaPassat » Чет 27 юни 2013 10:16


najdobrix написа:stop K-J http://www.aeb.it/productos/articulos-varios/stop-k-j
бензиновата помпа да работи и на газ


...но трябва пистата на дебитомера да е здрава. При мен не е, заради което не работи добре (гасне). Също така имам теч от разпределителя (главата на инжекциона), което изисква спиране на гор. помпа. - Положението е почти трагично.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот mafiota » Чет 27 юни 2013 18:45


има разни трикове с които може да замажиш нещата с проблемния дебитомер. В Ауди форума е описано подробно всичко, и то в една тема. Правят една елементарна схемичка която емулира повреденият участък от пистата на дебитомера, или слагат MAP от опел C16NZ. Но трябва подробно да прочетеш.
И този двигател хич не е за ГИ. Най-малкото че няма от къде да взема реално инфо за впръскването, всичко се крепи на предварително заложена горивна карта.


Потребителски аватар
passat_for_life
Мнения: 169
Регистриран на: Нед 06 юли 2008 20:59
Автомобил: Vw Passat B3 GT
Двигател: 9A 1992
Местоположение: Габрово

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот passat_for_life » Чет 27 юни 2013 20:31


Колега отиваш в магазин за газови уредби и искаш емулатор на празния ход за механичен инжекцион,връзването е елементарно мисля че ще работи с газовия инжекцион, опитай,аз съм така но с обикновенна газ и на мен ми тече главата на инжекциона,хайде спорна и не се отказвай.Поздрави :)


Потребителски аватар
StariaPassat
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 21 юни 2010 17:07
Автомобил: Passat b3
Двигател: 9A 1992
Местоположение: София

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот StariaPassat » Пет 28 юни 2013 18:18


mafiota написа:има разни трикове с които може да замажиш нещата с проблемния дебитомер. В Ауди форума е описано подробно всичко, и то в една тема. Правят една елементарна схемичка която емулира повреденият участък от пистата на дебитомера, или слагат MAP от опел C16NZ. Но трябва подробно да прочетеш.
И този двигател хич не е за ГИ. Най-малкото че няма от къде да взема реално инфо за впръскването, всичко се крепи на предварително заложена горивна карта.


Чел съм доста полезни неща по темата там, но вече не мисля да се вкарвам във тия филми. Това, че този двигател не е за ГИ го чувам за n-ти път, но късно :dummy
След като сам си избрах колата се получи нещо такова: Представете си кутия с торта, на която отдолу пише "Не обръщай!" :mhihi


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот mafiota » Пет 28 юни 2013 20:37


за следващата ще знаеш :)


Потребителски аватар
StariaPassat
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 21 юни 2010 17:07
Автомобил: Passat b3
Двигател: 9A 1992
Местоположение: София

Re: Проблем ПХ на ГИ БИГАЗ при механичен инжекцион 9А

Мнениеот StariaPassat » Пет 05 юли 2013 19:17


Монтирах го този стабилизатор, но нещо не е съвсем наред. С климатика се случва да изгасне. Самият стабилизатор няма врътка за различно положение, а се свързва към датчика на хол (за оборотите в момента). Лошото е, че от Фобос-а на Богров не ми дадоха схема за свързване на четирите кабела. Написаха ми на листче кратко "пояснение" (12V, маса, вход и изход). Вчера разбрах, че ECU-то командва стъпковото моторче чрез масата, а не от +12V. Свързах + и -, "вход"-а към датчика на Хол, а "изход"-а - към масата на стъпковото. Добре заработи на газ, но не трябваше ли да реши проблема с натоварването на климатика?!? Съмнявам се дали въобще съм свързал правилно... Дали стъпковото не е изключено, защото държи към 1000 об./мин., а когато включа климатика падат по-надолу, без да се стреми отново да върне предишната стойност (ако се съобразява с Хол-а, трябва да гони зададената стойност).
Ако някой си е слагал същото моделче, нека ми каже как се свързват кабелчетата (ако не - ще чакам да мина през Богров и ще си направя устата да ме ограмотят в техните чудеса на технологията).


Ей-сега проверих какво съм свършил - нищо!!!!
Все е тая дали съм закачил буксата на стъпковото моторче. Това означава, че нищо не съм свързал и ми трябва някаква схема. Много нагло от страна на сервиза, който произвежда приспособления, които само те си знаят как се монтират и на никого не казват (Аз не намерих зеления хайвер).



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта