Доколкото зная при горенето се отделя вода. Т.е. колкото повече вода, толкоз по-добро изгаряне на горивото. Не зная дали си забелязал, но добре работещите мотори имат чисти ауспуси, докато тези, които работят с неправилна смес или горят масло цапат пръста много неприятно. Това може да послужи като добър ориентир дали си близо или далеч от оптималната смес като покараш малко колата си на газ.
Освен това, както вече споменах - отиваш до ауспуха и слушаш дали има детонации в изпускателната система. Чуват се като леко присецване и се усеща, че двигателят не работи толкова гладко. Аз примерно като човъркам ПХ на газ намалям с малко от винта на изпарителя и отивам на ауспуха да чуя дали има детонации. Реално се получава така, че оставям винта в положение, в което малко след намалянето му започват да се чуват първите леки пукания в гърнето. Не зная доколко е оптимална сместа и какво е съотношението гориво/въздух, но без уред или работеща ламбда сонда няма как да се разбере. А аз нямам нито едно от двете
