Кола само на метан, или пропан-бутан.
Кола само на метан, или пропан-бутан.
Здравеийте колеги. На скоро ми хрумна една умна идея за кола на метан, или пропан бутан. Идеята е да купя кола и да премахна бензиновия резервлар и всички маркучи за бензин да бъдат скопени. Регулировките на запалване да бъдат изцяло на метан. Колата ще се кара вечно на метан. Като цяло колата няма да може да се кара много зимно време , а само пролет, лято, есен, три сезона , или 9-10 месеца през годината. Питам възможно ли е? Какви са пречките? Знам, че бутилката кара по 200-300км, но това не ми е проблем. Като се има в предвид ,че метана е по евтин избрах точно него. Колата мисля да е Поло с обем на двигателя от 1000 до 1600 кубика моно-инжекция.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.

Това Уно, ако се вгледаш, няма гърловина за резервоара. Няма и резервоар, защото на негово място е пропановата бутилка. Компресията е увеличена, но е запазен бензина. Резервоарчето е във вътрешната част на джантата на резервната гума, събира 5 литра. На бензин и топъл мотор се обажда леко аванс, но се кара само до колонка, като свърши газта. Колата се експлоатира целогодишно.
На метан не махай бензина, защото метанстанциите не са толкова много, а в тубичка не наливат!

Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.
muns61 написа:
Това Уно, ако се вгледаш, няма гърловина за резервоара. Няма и резервоар, защото на негово място е пропановата бутилка. Компресията е увеличена, но е запазен бензина. Резервоарчето е във вътрешната част на джантата на резервната гума, събира 5 литра. На бензин и топъл мотор се обажда леко аванс, но се кара само до колонка, като свърши газта. Колата се експлоатира целогодишно.
На метан не махай бензина, защото метанстанциите не са толкова много, а в тубичка не наливат!
Колата ще се контролира да не свършва метана и да се подържа на ниво, за да не свърши. Колата ще се регулира да работи само на метан. Всякакви бензини ще бъдат забравени. Колата няма да работи на бензин. В бутилката на метана, ще има вечно 2кг метан за да няма гафове.
Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.
Така няма да има опасност от пожар причинен от бензина при катастрофа.
Бутилката ще се сменя през 10 години екплоатация, защото такива за изискванията.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.
Тези мотори на Поло не са подходящи, сложно е да увеличиш компресията. Според мен, най-подходяш е Корса 1,4 8V, или Сеат Ибиза 1,6, ала с мотора на Г2. Не му зная буквите.
А не увеличиш ли компресията, няма смисъл от упражнението.
А не увеличиш ли компресията, няма смисъл от упражнението.
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.
muns61 написа:Тези мотори на Поло не са подходящи, сложно е да увеличиш компресията. Според мен, най-подходяш е Корса 1,4 8V, или Сеат Ибиза 1,6, ала с мотора на Г2. Не му зная буквите.
А не увеличиш ли компресията, няма смисъл от упражнението.
Точно така, освен това трябва да намериш читава кола с прилична компресия на преклонна възраст, което е трудна задача, иначе колкото и да "увеличаваш" компресията, ако буталата лопат в цилиндъра нищо няма да излезе, пък цялостен ремонт на мотора с шлайф и нови бутала си излиза скъпичко.

Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.
Kak така да увеличиш компресията? Посредством какво да увеличиш компресията? Компресията си е от 9 до 10 за тези мотори. На моя 1.4 АБД компресията е 9.2 нормалната чел съм го в книга за фолксваген.
Колко трябва да е компресията за това упражнение , че не ми е ясно.
Колко трябва да е компресията за това упражнение , че не ми е ясно.
- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.
Кръцва се по-малко от главата или от блока или и от двете, ако е нужно и от буталата. Метана има много голямо октаново число и ако преправянето се направи грамотно мощността може да стане по-голяма отколкото на бензин, а разхода да намалее още.
Преди две седмици закъсах за метан щото метанстанцията в Казанлък не работеше. Такива случаи няма как да се предвидят. Трябва да има някакъв вариант и като свърши метана щото, ако закъсаш единствения изход може да се окаже колесар на Пътна помощ и икономията ще ти излезе през носа.
Преди две седмици закъсах за метан щото метанстанцията в Казанлък не работеше. Такива случаи няма как да се предвидят. Трябва да има някакъв вариант и като свърши метана щото, ако закъсаш единствения изход може да се окаже колесар на Пътна помощ и икономията ще ти излезе през носа.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.
Има възможност за резерва на метан, с допълнителна малка кислородна бутилка с ръчен вентил. Тези бутилки по показатели са като метановите, изпитват се на 250 бара. Само да се намери място.
- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.
Какво ще стане, ако подам на метановия редуктор пропан бутан от малка битова бутилка? Дали ще запали колата
Колко е налягането в метановите бутилки, като свърши метана 


- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.
Няма проблем с резервоара, а с намирането на бензин 130 октана, с който да го напълниш.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.
Не ти трябва 130 октана, на Уно-то съм докарал степен на сгъстяване 11.5 и на бензин се обажда аванса, като подадеш рязко газ. На бензин се кара само до газстанцията, караш си полечка с потока коли и никакъв проблем. Бензина се ползва изключително рядко, мотора ще издържи още едно купе, ако някой мисли, че това ще му навреди.
- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.
Ако тръгна да се занимавам (едва ли освен, ако не се наложи да отворя двигателя заради нещо друго, но и тогава е по-вероятно да го сменя целия) вероятно ще гоня степен на сгъстяване около 13. Искам да използвам пълните възможности на метана, а той има доста по-високо октаново число от пропана. На уното едва ли му се налага да мине повече от 10км с детонации, а ако е на метан километрите ще са повечко. Мислил съм и за зареждане с метан от друга кола, ама сигурно ще си остана само с мисленето.
Някой знае ли колко струва метанола и откъде може да се купи
Някой знае ли колко струва метанола и откъде може да се купи

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Кола само на метан, или пропан-бутан.
Разходът на метанол е почти двоен спрямо бензина, а цената му отдавна не е атрактивна. Иска сериозно преправяне на горивната система, предвид калоричността му.
Тая тема ще остане само с теоретични разсъждения, кола от нея няма да излезе...
Тая тема ще остане само с теоретични разсъждения, кола от нея няма да излезе...
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта