Здравейте, колата е 1.8 пълна инжекция с обикновенна газова с електрически клапан слагана преди 6-7 хил. км.
Проблема извън градско каране 3-3500 оборота 120-130км/ч пискам по инерция, оборотите започват да падат докъм 2000 и там спират. Трябва скороста да намелее до след 60км/ч за да паднат до нормалните 800.
На празен ход газ и бензин си държи оборотите в норми, като на бензин този проблем го няма. Няма притрисане или загуба на мощност, но забелязах, че разхода се е качил с около 2литра газ. Преди градско 12-13, сега около 15 и това при каране на жената, а тя е доста спокоен шофьор.
Кабели, свещи, дистрибуторна капачка, палец, филтър - сменени при слагането на уредбата. Проблема е, че преди го нямаше този проблем, т.е. Появи се преди 400-500км.
Пробвах с въздухопровода (дето влиза в кутията на въздушния филтър) махам го - при високи скорости гасне по инерция без него. Въртях го, така че при инерция да не се набива въздух в него, но пак без успех.
Не можах да намеря подобен проблем - като е по инерция, във форума.
Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD - РЕШЕН
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD - РЕШЕН
Последна промяна от snairl на Пон 15 окт 2012 7:06, променено общо 1 път.
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD
Днеска покарах малко (колата е на жена ми). Дори градско над 50 км/ч пусна ли по инерция оборотите падат нормално докъм 2000 и там се замислят 3-5секунди и тогава пада до нормалните за празен ход. А при по високи скорости 100-120, направо си остават на 2000 оборота.
Проверих филтър, свещи и капачката - поне на пръв поглед нищо. Така или иначе ще сменя филтъра с нов за всеки случай, и после ще мислим друго.
Проверих филтър, свещи и капачката - поне на пръв поглед нищо. Така или иначе ще сменя филтъра с нов за всеки случай, и после ще мислим друго.
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD
Днес заснех клипче за какво става въпрос. Ето и линка
http://www.youtube.com/watch?v=Qn-6jtjmxU0
Отначало карам на газ и пускам по инерция - държи 2000оборота при скорости над 60
Превключвам на бензин и този проблем с оборотите го няма (в клипа някъде около 1:00)
След това на място, пак на газ - няма го този проблем (като че ли съвсем леко)
http://www.youtube.com/watch?v=Qn-6jtjmxU0
Отначало карам на газ и пускам по инерция - държи 2000оборота при скорости над 60
Превключвам на бензин и този проблем с оборотите го няма (в клипа някъде около 1:00)
След това на място, пак на газ - няма го този проблем (като че ли съвсем леко)
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD
Колега,абсолютно същия проблем съм имал и знам решението му но за моно.Дано ти е полезно и на теб,при мен беше от ТПС-а и 6 години не можаха да го открият по диагностиките,понеже го правеше само на газ.
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD
То мисля, че като цяло няма голяма разлика между ABS и ADD май няма. Ще пробвам да видя дали мога да го диагностицирам, но пък нямаше ли да го прави и на бензин това? Или поне на свободен ход като подам газ също?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD
Не може да няма разлика,АБС е моно ,а ти си написал,че твоята е пълна инжекция...
Грубо казано ако въртиш на моното ТПС на ръка/не го прави/ ще забележиш,че при различни положения оборотите падат различно.Моята отначало го правеше само на газ.След едно посещение на майстори,които разглобиха цялото моно почна да го прави и на бензин.Като я засилех на 4 000 оборота и пусна по инерция,оборотите падаха до 1800 на газ.Като спра-тогава падаха.Един ден спрях но те не паднаха.Отворих капака и изключих ТПС-а.Всичко се нормализира,даже карах с изключен ТПС и нямаше проблем,само не можеше да запали но от там на сетне проблем никакъв.Това ме провокира да охлабя и врътна леко ТПС-а на ръка,докато наместих да не ми задържа оборотите....да ама на бензин пък почна да придърпва.В последствие намерих темата как да го замеря,даже го смених и си настроих новия и вече край с проблемите.
Грубо казано ако въртиш на моното ТПС на ръка/не го прави/ ще забележиш,че при различни положения оборотите падат различно.Моята отначало го правеше само на газ.След едно посещение на майстори,които разглобиха цялото моно почна да го прави и на бензин.Като я засилех на 4 000 оборота и пусна по инерция,оборотите падаха до 1800 на газ.Като спра-тогава падаха.Един ден спрях но те не паднаха.Отворих капака и изключих ТПС-а.Всичко се нормализира,даже карах с изключен ТПС и нямаше проблем,само не можеше да запали но от там на сетне проблем никакъв.Това ме провокира да охлабя и врътна леко ТПС-а на ръка,докато наместих да не ми задържа оборотите....да ама на бензин пък почна да придърпва.В последствие намерих темата как да го замеря,даже го смених и си настроих новия и вече край с проблемите.
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD
То и аз я видях тази тема за ТПС-а, но ми се видя много сложно. Ще пробвам да го замеря ама като го няма този двигател в аутодатата - трябва да търся други източници. То и ВАГ-а не го лови, а бе купон от всякъде.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD
темата е за моното и е лесно,но за твоя мотор наистина няма.Колко коня и клапана е това чудо?
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD
Според мен е нормален АБС но с пълна инжекция и празния ход е малко по-различен. Все ми се струва, че Ханс няма да прави напълно различен мотор. Ще се пробвам да видя номера на ТПС-а, дроселната клапа и компа та да видим дали има нещо общо с АБС. Иначе на външен вид почти 1:1.
Днеска пак го карах малко и забелязах, че загрял автомобил но на вън по-студено и оборотите си падат нормално - газ/бензин няма значение няма проблем. После по обед беше доста топло (26-28гр) и проблема пак същия.
Не съм убеден, че е от ТПС-а по скоро ми се струва, че може да е от температурния датчик (но пък той на 1-2 месеца, какво толкова може да му стане). Като изключа ТПС-а и сама се форсира докъм 2000-2100 оборота, изобщо няма ниски обороти. Като изключа температурния датчик - оборотите си падат нормално, но гасне или пък много играят ниските.
Ще се опитам да замеря ТПС-а да видя какви стойности ще дава при затворена клапа, клапа на 50% отворена и на 100% отворена и ако можем да сравним с твоята или на някой друг колега с АБС ще е супер. В крайна сметка си мисля, че ТПС-а е един потенциометър (дано да не греша). Ще се пробвам да замеря и темп. датчик, че поне и него да изключа от заподозрените.
Забравих да добавя засичах днес изключително голям разход: 15 градско (без ръчки по сфетофари и изфорсирвания)/ 11 извън градско (при 100-120км/ч магистрала). Без климатик (Цифрите са верни макар и стряскащи)
Преди стойностите: 11-12 градско (ръчка на сфетофарите, газ до ламарина - как си трябва), 8-9 извън градско магистрала при 140-160 (на моменти 190). Без климатик.
При тези сметки ми идва по-евтино да взема една дизеларка да му се невиди.
Днеска пак го карах малко и забелязах, че загрял автомобил но на вън по-студено и оборотите си падат нормално - газ/бензин няма значение няма проблем. После по обед беше доста топло (26-28гр) и проблема пак същия.
Не съм убеден, че е от ТПС-а по скоро ми се струва, че може да е от температурния датчик (но пък той на 1-2 месеца, какво толкова може да му стане). Като изключа ТПС-а и сама се форсира докъм 2000-2100 оборота, изобщо няма ниски обороти. Като изключа температурния датчик - оборотите си падат нормално, но гасне или пък много играят ниските.
Ще се опитам да замеря ТПС-а да видя какви стойности ще дава при затворена клапа, клапа на 50% отворена и на 100% отворена и ако можем да сравним с твоята или на някой друг колега с АБС ще е супер. В крайна сметка си мисля, че ТПС-а е един потенциометър (дано да не греша). Ще се пробвам да замеря и темп. датчик, че поне и него да изключа от заподозрените.
Забравих да добавя засичах днес изключително голям разход: 15 градско (без ръчки по сфетофари и изфорсирвания)/ 11 извън градско (при 100-120км/ч магистрала). Без климатик (Цифрите са верни макар и стряскащи)
Преди стойностите: 11-12 градско (ръчка на сфетофарите, газ до ламарина - как си трябва), 8-9 извън градско магистрала при 140-160 (на моменти 190). Без климатик.
При тези сметки ми идва по-евтино да взема една дизеларка да му се невиди.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD
Видях ти мотора в другата тема,едва ли е това,ако имаш дебитомер със същия успех може да е и той...но все пак на бензин няма проблем а само та газ в движение...
Пак се връщам на въздуха,явно при топло време се отразява на сместа/както знаем/ и се чудя,дали в края на краищата няма да излезе просто от настройката на изпаритела?Няма как да е темп.датчик щом на бензин няма проблем.Ето една тема с подобен проблем
viewtopic.php?f=22&t=319597
Пак се връщам на въздуха,явно при топло време се отразява на сместа/както знаем/ и се чудя,дали в края на краищата няма да излезе просто от настройката на изпаритела?Няма как да е темп.датчик щом на бензин няма проблем.Ето една тема с подобен проблем
viewtopic.php?f=22&t=319597
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD
Нямам дебитометър, Настройка на газовото почти през ден.
Вече се съмнявам нещо в изпарителя да не е проблема, че той MIMGas - турски за 55лв. парчето. но пък е на 7-8к км. само.
Иначе ще прегледам темата дано да има резултат.
И мерси за помоща
Вече се съмнявам нещо в изпарителя да не е проблема, че той MIMGas - турски за 55лв. парчето. но пък е на 7-8к км. само.
Иначе ще прегледам темата дано да има резултат.
И мерси за помоща
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD - РЕШЕН
Проблема решен. Бях забравил, че сложих ТАП. Изглежда се е прецакал, защото след махането чу няма проблем вече цяла седмица.
Проблема с разхода - решен СМЕНИХ БЕНЗИНОСТАНЦИЯТА. Сега докарах следния разход 8 л/100 извънградско и 11-12л/100 градско (каране от жената), което напълно ме удовлетворява.
Откакто сложих газовото 7-8к км зареждахме газ само от лукойл и то точно определена. Отначало разход градско 11-12л/10км, преди около 2-3 седмици разхода просто скочи на 15л/100км, а при последното зареждане ми заредиха 18л газ в 25литрова бутилка, която беше на половина пълна по нивомер (не е от най-точните) но все пак 18л
, което пък замене беше индикация да сменя веднага бензиностанцията. Знам, че лъжат, но чак толкова. То сега като се замисля и на дизеларката дето зареждах от там беше висок разхода. Май минаваме на вариант ОМВ.
Та мисълта ми е при голям разход, ако няма изменения в работата на автомобила, най-вероятно става въпрос за ментак на бензиностанцията.
Проблема с разхода - решен СМЕНИХ БЕНЗИНОСТАНЦИЯТА. Сега докарах следния разход 8 л/100 извънградско и 11-12л/100 градско (каране от жената), което напълно ме удовлетворява.
Откакто сложих газовото 7-8к км зареждахме газ само от лукойл и то точно определена. Отначало разход градско 11-12л/10км, преди около 2-3 седмици разхода просто скочи на 15л/100км, а при последното зареждане ми заредиха 18л газ в 25литрова бутилка, която беше на половина пълна по нивомер (не е от най-точните) но все пак 18л

Та мисълта ми е при голям разход, ако няма изменения в работата на автомобила, най-вероятно става въпрос за ментак на бензиностанцията.
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD - РЕШЕН
Колега не вярвай на нивомера отзад,той е много относителен в повечето случаи..
Аз също тези дни сипах газ от едно място,което беше наблизо..резултата 12разход,при нормален 11,а и не можех да паля на газ,нито топла,нито студена..сипах от Еко газ,и пали като пич колата..
Аз също тези дни сипах газ от едно място,което беше наблизо..резултата 12разход,при нормален 11,а и не можех да паля на газ,нито топла,нито студена..сипах от Еко газ,и пали като пич колата..

- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Оборотите не падат голф мк3 1.8 ADD - РЕШЕН
Даде то това ми беше мисълта, че горе долу знам колко харчи и според километрите грубо знам какво съм изгорил. Но чак пък толкоз. Смених газ станцията и нещата си дойдоха на място. Добре, че не се вкарах в някакви филми да човъркам коицата.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта