Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
vessonik
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 19:39
Автомобил: Golf Plus
Двигател: 1.9 TDI 105 Hp BXE
Местоположение: Sofia

Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот vessonik » Съб 10 апр 2010 10:39


Голф 3,1,6(75к.с.)MI. Преди смяната на въздушния филтър разходът беше до 11л/100км градско и то през зимата. След смяната се повиши разхода на газ с 2л/100км?! При смяната забелязах,че е откачен шлауха за управление на клапата под филтъра. Свързах го на мястото му. Не вярвам, че вакумът ще може да задвижи клапата, но все пак...така го е направил конструктора. И още-хора,които карат на газ ми казаха, че трябвало да се махне тръбата за въздуха на входа на кутията. Моля за съвет как да постъпя!
Copy of PICT0014.JPG
Copy of PICT0015.JPG




theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот theultimate » Съб 10 апр 2010 10:59


Много важно е в какво състояние е бил въздушния филтър когато е регулирана газовата уредба. Ако е регулирана на мръсен филтър, когато го смениш с нов - настройките отиват подяволите, защото сместа обеднява.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот i.e.i » Съб 10 апр 2010 21:01


Вероятно караш само с топъл въздух.Фиксирай клапата с 1 "опашка" да взима въздух
от вън(студен) и всичко ще си дойде на място.


Потребителски аватар
vessonik
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 19:39
Автомобил: Golf Plus
Двигател: 1.9 TDI 105 Hp BXE
Местоположение: Sofia

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот vessonik » Нед 11 апр 2010 9:24


theultimate написа:Много важно е в какво състояние е бил въздушния филтър когато е регулирана газовата уредба. Ако е регулирана на мръсен филтър, когато го смениш с нов - настройките отиват подяволите, защото сместа обеднява.

Сместа обеднява, но това защо да повишава разхода, би трябвало колата да стане по-мудна...


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот Winner25 » Нед 11 апр 2010 10:23


При смяната на филтъра сместа обеднява но в случая не е това проблема :)
Тези клапи често създават проблеми и стоят в положение "топъл въздух".
Същността на проблема ти е че отвора за топъл въздух е по малък :wink: А когато са ти настройвали газовата въздуха е минавал през по големия отвор.
Откачи вакума и го запуши с нещо и трябва всичко да си дойде на мястото. :)


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот dushanov » Пет 23 апр 2010 5:56


Добре де, но според мен би трябвало газта и метана да вървят по-добре ако е запушена клапата за студения въздух. Така в кутията влиза само топъл! В топлия въздух нали има повече кислород? Следователно по-добро горене? На моята италинска метанка, още в Италия за затворили клапата за студения въздух.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот i.e.i » Пет 23 апр 2010 7:38


Със студен въздух върви по -добре и разхода е по-нисък/проверено/


vlado77
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 09 юли 2008 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот vlado77 » Пет 23 апр 2010 10:52


dushanov написа:... В топлия въздух нали има повече кислород?....

Не е вярно,студения въздух е по богат на кислород.


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот stefarata » Пон 05 дек 2011 16:10


i.e.i написа:Вероятно караш само с топъл въздух.Фиксирай клапата с 1 "опашка" да взима въздух
от вън(студен) и всичко ще си дойде на място.

от двете картинки на коя е правилното положение на клапата(при което взема въздух само отвън)??


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот joker » Пон 05 дек 2011 19:44


i.e.i написа:Със студен въздух върви по -добре и разхода е по-нисък/проверено/

И аз така си мислех....но....не махайте вкуума,а само извадете привода за топъл въздух от колекторите!Иначе сместа се обогатява!Проверих го 4 пъти!


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот nepreklonniq » Пон 05 дек 2011 22:42


joker написа:
i.e.i написа:Със студен въздух върви по -добре и разхода е по-нисък/проверено/

И аз така си мислех....но....не махайте вкуума,а само извадете привода за топъл въздух от колекторите!Иначе сместа се обогатява!Проверих го 4 пъти!


Последно...кое е правилното - студен или топъл въздух...


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот dushanov » Вто 06 дек 2011 0:15


Hristo Dimov, специално за теб СТУДЕН. Защото си на газ! Въпреки, че всички ама всички коли с газ или метан слаган в Италия (BRC), жабките ги правят да работи само с топъл въздух!? :? И моята метанка и тя така. Направо са захванали с пластина клапата да не мърда. Пробвах да бачка само със студен въздух, обаче колкото и настройки да правя не мога да докарам колата да има вървенето и разхода както с топъл въздух! Никой не се наема да ми обясни защо е така! И аз искам да ми баца колата само със студен въздух, но явно метана не иска! :roll:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот joker » Съб 10 дек 2011 23:28


dushanov написа:Hristo Dimov, специално за теб СТУДЕН. Защото си на газ! Въпреки, че всички ама всички коли с газ или метан слаган в Италия (BRC), жабките ги правят да работи само с топъл въздух!? :? И моята метанка и тя така. Направо са захванали с пластина клапата да не мърда. Пробвах да бачка само със студен въздух, обаче колкото и настройки да правя не мога да докарам колата да има вървенето и разхода както с топъл въздух! Никой не се наема да ми обясни защо е така! И аз искам да ми баца колата само със студен въздух, но явно метана не иска! :roll:

Ти си на метан!!!!!!!!!!!!!....имаш съвсем различни характеристики!Пак казвам...откачането на управлението на клапата води до повишаване на разхода(вероятно намалява количеството на въздуха)проверено и то не един път!Ако искате студен въздух просто махнете привода за топъл въздух от колекторите и го насочете нагоре.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот dushanov » Нед 11 дек 2011 11:30


joker, :ahoy :respect : само VW


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Висок разход на газ след смяна на въздушен филтър?!

Мнениеот muns61 » Пон 12 дек 2011 15:36


На някои VW няма топъл въздух, само студен. При правилна регулировка става да смуче само студен, защото понякога клапата е пре@бана и се мандахерца и тотално разбъзиква нещата.
А дали е на метан, или на пропан-бутан - няма значение. Разликата е в смесителя, но това е отделен въпрос.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта