мнения за ГИ Тамона

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mupk0 » Нед 16 юни 2013 12:00


Мойте наблюдения са ,че най-добре върви когато сместа на метан е до +4%,а на газ до +6%. Говорим за запомнена корекция ( Learned - multp. )




Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 277
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот Lonely-Wolf » Нед 16 юни 2013 12:46


mupk0 написа:Мойте наблюдения са ,че най-добре върви когато сместа на метан е до +4%,а на газ до +6%. Говорим за запомнена корекция ( Learned - multp. )


Тези проценти само през вагком-а могат да се гледат нали?

п.с. На кой канал се гледат?


luxeo0n
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 02 дек 2010 3:57
Автомобил: Volkswagen Golf mk3
Двигател: 1.8 ABS 12.1991 2.0 ABF 04.1994
Местоположение: Долни чифлик

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот luxeo0n » Нед 16 юни 2013 12:58


Колеги извинявам се но виждам че има запознати лица в темата и искам да попитам какъв ГИ ще ми препоръчате за мк3 АБФ 94 год :Mr Green Fun


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Нед 16 юни 2013 15:10


Lonely-Wolf написа:Е,според теб богата ли е като е 10% газ над бензиновия разход?


така с догатки само всевишният може да ти каже, гледа се дългосрочната корекция, но при VW незнам на кои канал на вагкома в и какво трябва да показва.


iv999
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 15:13
Автомобил:
Двигател:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот iv999 » Нед 16 юни 2013 15:33


Здравейте колеги,
отдавна чета какво се случва в този форум, но вече само с четене не мога да се справя с проблемите. И реших да пиша. Карам Пасат 1.8/125к.с. Сложих ГИ Тамона преди 1 година. Всичко беше ОК. Взех си кабел и програма за компютъра, и от време на време следя параметрите и дали всичко е наред. Горе-долу разбирам какво се случва. До преди няколко седмици.
Дюзите са 2.2мм, а диференциалното налягане - 1.17. Точките на газ и бензин, почти се припокриват. след като ги направих такива разхода ми на газ стана 8.7/100 извън градско. Това ме устроива и нищо повече не сам пипал. Но преди седмица с тези показатели и настройки разхода изведнъж стана 13/100 извънградско.
проверих дали не изпуска газ отнякъде, но не.
Не можах да намеря читав майстор и ако мога ще се оправям сам. ако имате някоя идея какво да направя, ще съм благодарен.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mupk0 » Нед 16 юни 2013 17:25


8/9 канал са тея работи.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 17 юни 2013 8:36


iv999 написа:Здравейте колеги,
отдавна чета какво се случва в този форум, но вече само с четене не мога да се справя с проблемите. И реших да пиша. Карам Пасат 1.8/125к.с. Сложих ГИ Тамона преди 1 година. Всичко беше ОК. Взех си кабел и програма за компютъра, и от време на време следя параметрите и дали всичко е наред. Горе-долу разбирам какво се случва. До преди няколко седмици.
Дюзите са 2.2мм, а диференциалното налягане - 1.17. Точките на газ и бензин, почти се припокриват. след като ги направих такива разхода ми на газ стана 8.7/100 извън градско. Това ме устроива и нищо повече не сам пипал. Но преди седмица с тези показатели и настройки разхода изведнъж стана 13/100 извънградско.
проверих дали не изпуска газ отнякъде, но не.
Не можах да намеря читав майстор и ако мога ще се оправям сам. ако имате някоя идея какво да направя, ще съм благодарен.



Вероятно иска профилактика на рейката. Колко км. си навъртял от монтажа до момента в който разхода скочи?


iv999
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 15:13
Автомобил:
Двигател:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот iv999 » Пон 17 юни 2013 22:10


Изминал сам около 15000км.и единственото което е променено в настроиките е високото инжекторно време на газта 7,8 мл/с.А ако е от реиката каква профилактика трябва да и направя?


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 18 юни 2013 6:12


Сваляне, разглобяване, промиване, почистване, сглобяване в обратен ред, калибровка на хода на буталцата, монтаж на колата, проба и тестване. По принцип се счита, че една такава профилактика на всеки 20 000км. удължава живота на буталцата на рейката. Аз навъртях около 65-70 000км. без да правя никаква профилактика, и се стигна до замяна на буталцата с нови, силно износени легла, ход на новите буталца около 0,8-0,9мм. след сглобяването. Според мен първите признаци за профилактика е такова необяснимо повишаване на разхода. Видимо по системата няма нищо за което да се хванем. Каква ти е рейката?


iv999
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 15:13
Автомобил:
Двигател:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот iv999 » Вто 18 юни 2013 20:18


Благодарности за помоща.Реиката е VALTEK 3ома.Ще я разглобя и почистя но как да калибровам хода на буталцата?


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 19 юни 2013 6:15


Калибровката става с индикаторен часовник (ползва се от стругари/фрезисти), преходник под резбата на дюзите, и два проводника, с последователно свързана лампа 21Вт., и зарядно за автомобилен акумулатор. На мен такъв комплект да си го направя сам, ми излезе около 40-45лв. Индикаторния часовник струва 25-28лв. по цени в нета, за преходника стругаря поиска 15лв. Лампа, клеми, проводник, малко пайка. Иначе в нета се продаваха подобни комплекти за около 80-90лв.


iv999
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 15:13
Автомобил:
Двигател:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот iv999 » Нед 23 юни 2013 19:16


Тожа с индикаторния часовник осъзнах,че няма да мога да го направя,затова намерих един майстор които,разглоби рейката почисти я и уж я калиброва,После пусна авто калибровка на компа,но ефекта от цялата тази работа е почти нулев.Инжекторните времена на празен ход са си жисоки 7,5мл.с и разхода си остана висок.Незнам какво да правя.Ако имате някакви идеи моля помагайте.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот niki1_j » Пон 24 юни 2013 8:08


Тези времена са много далеч от нормалните. Какви са бензиновите времена когато колата е на бензин на ПХ? След това обърни на газ и пак виж какви са бензиновите времена (когато колата работи на газ). Нещо се е омазала тая рейка. Ако едно от буталцата засяда или ходът му не е много както трябва, има възможност да се получи така. Тя като е на около 15 000 км, не е ли леко в гранция тая уредба?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mupk0 » Пон 24 юни 2013 10:38


И аз имам съмнение в моята рейка,защото е като при колегата...само дето при мене времената са около 5 и малко 6мс.Моторите ни са еднакви,но аз съм на метан(метана е с малко по-големи времена) и въпреки всичко на ПХ не мога да ги завъртя около 1.5. Винаги около 1.2-1.3 върви най-добре на ПХ,а в движение на 1.И аз мисля да си сменям рейката като цяло,че е на амнайсехиляди километра :D По интересното е ,че има динамика и гори нормално(около 7/7 и малко метан градско с климатик нон стоп).


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот niki1_j » Пон 24 юни 2013 11:25


И моя мотор е такъв, и с дупки на 2,0 и налягане 1,00 съм на 4,8-5 мс на празен ход. За това мисля, че нещо има грешка :). При положение че на бензин времената на ПХ ги дават около 3 (грубо), 8 мс ми се вижда като да беднее на определен цилиндър и от там общите времена на горе. Чиста догадка е това де, но е вариант.

Аз имам индикаторен часовник и накрайник за Valtek, ама като гледам сме много далеч като разстояние, инъчеееее да сме ги проверили. Лично аз си купих и направих "стенда", защото ми писна да давам по 10лв. за калибрвка и никога да не са баш. Последния път всеки беше с различен ход - 0,56; 054; 0,62; 0,66 (това няма и седмица след като ми ги бяха правили). И така колата се настройваше, вървеше и гореше добре, но мотора беше доста нестабилен на празен ход и ме дразнеше адски.

Инъче след като калибриах Valtek-a на 0,6 ход на буталцето (ама абсолютно точно на всичките 4), мотора заспа. Никаво претисане на ПХ.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 178 госта