мнения за ГИ Тамона

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
vanko72
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 08 апр 2013 18:50
Автомобил:
Двигател:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот vanko72 » Вто 09 апр 2013 19:10


Колеги дайте координати на читав газаджия да ми настрои Тамоната.
От Стара Загора съм но попаднах на калпав майстор който ми сваляше звезди от небето когато щеше да я слага а сега ми твърди че колата и трябвали само заводски настройки!!!!
Колата ми е в перфектно състояние. И ми твърди че разлика от 4 литра между бензин и газ било нещо нормално!!!!Та нали за това я сложих тая газ....аз ако ще е така по добре да съм на бензин




BZhelev
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 25 яну 2013 23:33
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: AUD 00
Местоположение: Димитровград

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот BZhelev » Сря 10 апр 2013 0:35


vanko72 написа:Колеги дайте координати на читав газаджия да ми настрои Тамоната.
От Стара Загора съм но попаднах на калпав майстор който ми сваляше звезди от небето когато щеше да я слага а сега ми твърди че колата и трябвали само заводски настройки!!!!
Колата ми е в перфектно състояние. И ми твърди че разлика от 4 литра между бензин и газ било нещо нормално!!!!Та нали за това я сложих тая газ....аз ако ще е така по добре да съм на бензин

Само не ми казвай, че си я сложил в Първенец........


vanko72
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 08 апр 2013 18:50
Автомобил:
Двигател:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот vanko72 » Сря 10 апр 2013 18:29


Къде се намира първенец? Не съм я слагал там....до Кат има едни мастори там


Потребителски аватар
tranceaddict
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
Автомобил: VW Passat 1.8T
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Pernik

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот tranceaddict » Чет 23 май 2013 22:50


mafiota написа:Ами всъщност кабела е най-обикновен преходник USB->TTL (5V), моят сам си го направих, спазвайки препоръките на производителя на Тамона-та, дори го направих с оптична изолация.
Ако имаш познания по електроника мога да ти обясня как да си го напправиш.


Колега и аз като почти всички с Тамона съм доволен но не чак толкова! Първо монтажа перфектен и настроен .......ама на авто калибровка! Разбрах в последствие че газаджията не е много наясно с настройката и после се тръгна по мъките! Колата ми е Пасат 1,8Т чипната.И моята колица с газ е ок но до 4500-5000 оборотаТова от самото начално не успяха да го оправят. После прекъсва минава на бензин и така не знам кога минава кога не само нещо придърпва и е ужас. Това успях до някъде да преглътна но все пак е нормално да се докара до нещо приемливо така че да се кара и да върви почти като на бензин. Изчетох много , гледах много клипове и сега остана само да си купя или направя кабела за връзка с компа на газовата. Вече знам къде газаджията изобщо не е влизал за настройка , камо ли да настройва нещо.Инжекторите са ми при малки(2,2мм) и явно и това трябва да се коригира. Та въпроса ми е както се досещаш вече дали можеш да ми дадеш инфо как да си направя кабела за връзка с компа на газовата за да мога да направя това което се иска. Имам достатъчно познания по електроника по скоро ми дай инфо как си го направи ти за да не откривам топлата вода . Имам кабели всякакви за USB и преходници но не ми се губи повече време да търся схеми и препоръки и т.н.. Ако имаш желание да споделиш как се прави ще ти бъда много задължен и ще съм насреща , но няма да спамя за какво точно а ако пратиш нещо на лично ще споделя.Намерих това но не знам дали си го тествал и дали работи.
USB-TTL 5V http://www.zahranvane.com/index.php?route=product/product&path=56&product_id=190
Благодаря предварително! :beer


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Пет 24 май 2013 19:25


това е твоят адаптор :

http://www.sirius-pcb.com/index.php?mod=catalog&show=600

а на буксата предполагам имаш пиновете. Събираш кабела, като ползваш от буксата само Rx, Tx, маса и съответно ги свързваш към пиновете от преходника. Джъмпера трябва да ти е задължително на 5В. Букса може да си направиш от стандартна такава за PC-захранване, като я поорежеш , но предварително трябва да огледаш профила на самата букса на газовия комп, и да съобразиш коя част от дългата букса на захранването да ползваш. Инсталираш драйверите, избираш съответния COM порт от програмата, и ако всичко е както трябва тръгва от първия път. За този преходник с FTDI има драйвери и за 7-ца, които с които кабела работи без забележка. Иначе настроиката на тамоната е само половината от работата, другата половина е правилен подбор на редуктор, дюзи и инжектори. Ако си с томасето артик и реъл IG1 на твоя мотор ,ще ти е трудно да догониш вървежа и ускорението като на бензин. Освен това някои казват,че тамоната е с по-бавен процесор и реагира по-бавно на динамичните измененият при турбо моторите,но само съм го чувал от няколко места така като слух.


Потребителски аватар
tranceaddict
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
Автомобил: VW Passat 1.8T
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Pernik

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот tranceaddict » Пет 24 май 2013 21:36


mafiota написа:това е твоят адаптор :

http://www.sirius-pcb.com/index.php?mod=catalog&show=600

а на буксата предполагам имаш пиновете. Събираш кабела, като ползваш от буксата само Rx, Tx, маса и съответно ги свързваш към пиновете от преходника. Джъмпера трябва да ти е задължително на 5В. Букса може да си направиш от стандартна такава за PC-захранване, като я поорежеш , но предварително трябва да огледаш профила на самата букса на газовия комп, и да съобразиш коя част от дългата букса на захранването да ползваш. Инсталираш драйверите, избираш съответния COM порт от програмата, и ако всичко е както трябва тръгва от първия път. За този преходник с FTDI има драйвери и за 7-ца, които с които кабела работи без забележка. Иначе настроиката на тамоната е само половината от работата, другата половина е правилен подбор на редуктор, дюзи и инжектори. Ако си с томасето артик и реъл IG1 на твоя мотор ,ще ти е трудно да догониш вървежа и ускорението като на бензин. Освен това някои казват,че тамоната е с по-бавен процесор и реагира по-бавно на динамичните измененият при турбо моторите,но само съм го чувал от няколко места така като слух.

Благодаря ти за отговоря. Мисля да си купя готов кабел за 25 лв за който ми дават гаранция! Това ясно.За изпарителя съм май по зле защото е Аляска ,а те са до 150 коня :( НО както и да е де поне ще пробвам да сложа по-големи дюзи(сега са 2,2 мм) и ще компенсирам ако даде с налягане. ПО скоро Майстора ми не може да настрои картата и да копира времената от ЕКУ.Дори и не записа картата след ръчките които направих с колата и си остана само с ръчкането.видях как става на клипове в Тубата да се съберат времената на картите и да се запишат и дори с корекция след няколко теста. Друго което ми направи впечатление - налягането ми е 2,4 бара , а е препоръчително да е до 1 бар .(диференциалното имам предвид)И от там разбирам защо колата по време на движение без причинно преминава на бензин. Ще пробвам да намаля налягането и да увелича малко сечението на дюзите.Друг проблем - после ще се доближат много времената на бензин и на газ на инжекторите. Това не знам как да го регулирам да е поне 1,5мс разлика между газ и бензин...... :icon_sad


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Съб 25 май 2013 8:14


колега ,
забъркваш се в голяма каша и ако не ти е ясен принципа и крайните цели, по-добре потърси човек направо да ти нагласи нещата. Ясно е че конфигурацията и монтажа за твоята кола не са подбрани и направени както трябва. Не се доверявай на тези кабели от по 25лв. (напр. от Продавалник) защото ще си хвърлиш парите на вятъра (както в онази реклама...). Тези кабели обикновенно са за ниво 3,3в., и то не може да се променя, а за стабилна връзка Тамоната иска 5в. Освен това повечето са с чип PL, от който нямам добри впечатления. Ако си с Томасето Аляска -лошо, реално той е подходящ за мотори до 110к.с. По мои наблюдения Аляска се държи най-добре при dP=1,15...1,25bar-a, тогава ми се струва че пропадането на dP при ускорение е най-малко. С това турбо за да докараш що годе нещата най-вероятно ще са ти необходими и по-бързи инжектори.
Но ако все пак си решил сам да се справиш, прочети повечко, оправи нещата в основите ,и чак след това настройки. В Ауди клуба има добри теми за газ на коли с турбо.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mupk0 » Съб 25 май 2013 9:35


1.8Т мотор с дюзи 2.2мм и налягане(дифф) от 1.45бара(турбото надува до 1.37бара и във високите има постоянно отворени инжектори-> била е чипосана отвън) работи супер при правилно подбрана карта.Няма забиване и ускорява супер.Момчето дето му го направих тоз мотор си мрази колата много(постоянно я стартирва) и казва ,че разликата газ/бензин е минимална(няма и половин калник) спрямо стари стартове със същите коли преди и след. Редуктора е обаче Томасето Артик с допълнителният подгрев на газта с цел дан е изстива и от по-новите версии ,който са разпробити на 8мм,а не както старите с 8мм гайка и 4мм вход


Потребителски аватар
tranceaddict
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
Автомобил: VW Passat 1.8T
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Pernik

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот tranceaddict » Пон 27 май 2013 22:31


mafiota написа:колега ,
забъркваш се в голяма каша и ако не ти е ясен принципа и крайните цели, по-добре потърси човек направо да ти нагласи нещата. Ясно е че конфигурацията и монтажа за твоята кола не са подбрани и направени както трябва. Не се доверявай на тези кабели от по 25лв. (напр. от Продавалник) защото ще си хвърлиш парите на вятъра (както в онази реклама...). Тези кабели обикновенно са за ниво 3,3в., и то не може да се променя, а за стабилна връзка Тамоната иска 5в. Освен това повечето са с чип PL, от който нямам добри впечатления. Ако си с Томасето Аляска -лошо, реално той е подходящ за мотори до 110к.с. По мои наблюдения Аляска се държи най-добре при dP=1,15...1,25bar-a, тогава ми се струва че пропадането на dP при ускорение е най-малко. С това турбо за да докараш що годе нещата най-вероятно ще са ти необходими и по-бързи инжектори.
Но ако все пак си решил сам да се справиш, прочети повечко, оправи нещата в основите ,и чак след това настройки. В Ауди клуба има добри теми за газ на коли с турбо.

Благодаря за съвета колега! Да споделя, че си купих кабела и даже вече направих напълно калибровката с последната версия на Тамоната. Мога да кажа ,че си иска още малко по големички дюзи( то си беше ясно това и ще намаля малко налягането в редуктора, че сега си е височко 2,1 бара) Но първо сменям инжекторите! За съвета ти няма да коментирам и за кабела също. всичко стана с него доста бързичко с УИН 7 и кабел с CL-чип даже много по бързо работи от колкото с PL(намерих такъв само за да тествам разликата. С новата версия се правят автоматично корекции по картите и само наблюдавах какво се случва докато я ръчках :). След корекциите колата не се промени кой знае колко защото е ясно че пропада на 5000 . Инжекторите са на Валтек(стандартно така идва комплекта с Томасето и Тамона). Благодаря за съветите ти много ми помогнаха да добия представа за ситуацията около мен :) . Последно въпросче ако знаеш разбира се :beer
Четох че добри резултати се получавали при този мотор и тази мощност с време на инжекторите на газта от порядъка 5,5 мс? дали имаш мнение по този въпрос? :beer


Потребителски аватар
tranceaddict
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
Автомобил: VW Passat 1.8T
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Pernik

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот tranceaddict » Пон 27 май 2013 22:47


mupk0 написа:1.8Т мотор с дюзи 2.2мм и налягане(дифф) от 1.45бара(турбото надува до 1.37бара и във високите има постоянно отворени инжектори-> била е чипосана отвън) работи супер при правилно подбрана карта.Няма забиване и ускорява супер.Момчето дето му го направих тоз мотор си мрази колата много(постоянно я стартирва) и казва ,че разликата газ/бензин е минимална(няма и половин калник) спрямо стари стартове със същите коли преди и след. Редуктора е обаче Томасето Артик с допълнителният подгрев на газта с цел дан е изстива и от по-новите версии ,който са разпробити на 8мм,а не както старите с 8мм гайка и 4мм вход

Колега, така както се развъртя темата :mhihi да те попитам и теб дали имаш някаква карта запазена за да я видя как е положението при нея. От седмица вече чета и гледам как са направени различни карти за разни газови инжекциони и искам да видя дали има някаква разлика и ако да каква е в времената и налягането на инжекторите! Ясно ми е че явно с този изпарител няма да мога да накарам колицата да се изстрелва , но поне това ще ми бъде опитното поле за изява така да се каже. :biggrin . Понеже се кара колата на какви ли не разбирачи и всички всичко им е ясно но с софта зациклят здраво.... Имам достатъчно познания вече в областта на турбо двигателите(заради това избрах и този двигател) и сега просто не ми се занимава да обяснявам и потретям на н-ти майстор какво са ми турили и каква ми е болката. Ясно е че може да се изтиска максимума на високи обороти с този изпарител( не пада температурата на изпарителя и не мисля че му е нужен допълнителен подгрев 54C). Налягането има още на къде да се увеличава дори и ако му сложа по големички дюзи (например 2,4мм) . Дори след смяната им си мисля че ще докарам около 1,4-1,5 бара без да го пипам както е сега 2,2бара. Ако всичко съвпадне ще имам само нужда от по бързи клапани :banghead . Това вече трябва да се купува. Та след като изброих какво мисля да направя дали ще ме оправят само клапаните и евентуална къстъм карта( за това ще ми трябва помощ) или ще трябва да се сменя и изпарител и тръбата от бутилката до изпарителя(сега е 6мм). Благодаря на всеки , които има търпението да чете и да помага ако може! :beer


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mupk0 » Вто 28 май 2013 0:27


Карта се събира на дълго най-добре.На 4та и 5та скорост.Целта ти е да направиш крива(по целият диапазон на работа на мотора).От високи обороти и ниско натоварване до ниски обороти и високо натоварване.После я правиш същата работа на газ.Ако графиките се разминават с доста(зависи какъв ти е компютъра),коригираш според това което виждаш(бедно/богато).Гледаш времената на газ да са малко по-големи(от сорта на 1.1 до 1.3 пъти).Нямам откъде да ти покажа графика на тази кола,защото момчето си я кара.Мога да покажа предната карта на моята кола:

Изображение

За мен като цяло инжектори 1ом са най-добре,защото всяка кола си е капризна примерно на ППХ и малко подадена газ....


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Вто 28 май 2013 17:25


mupk0 написа:............защото всяка кола си е капризна примерно на ППХ и малко подадена газ....


Така и не успях да го наглася при мен точно този режим с RAIL IG1-3ома. Получава се едно леко предърпване, и какво ли не опитах, не мога да го оправя ...


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mupk0 » Вто 28 май 2013 21:13


mafiota написа:
mupk0 написа:............защото всяка кола си е капризна примерно на ППХ и малко подадена газ....


Така и не успях да го наглася при мен точно този режим с RAIL IG1-3ома. Получава се едно леко предърпване, и какво ли не опитах, не мога да го оправя ...

по-бърза рейка.Аз пробвах с инжектори Матрикс на един авер(изгоря му едната бубина и от 2х3 инжектора станаха 3 и 2 :D ) Просто времената на инжектиране са под 3мс и 3ома рейка не ги владее.С 1 ом трябва да няма проблем.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Вто 28 май 2013 21:48


при опелите, както при фордовете, а предполагам и при други се появяват допълнителни къси импулси на бензин (около 1,1мс) около основните които обогатяват сместа в определени режими, някои им казват "асинхронно обогатяване" , a в Тамоната ги наричат "довпръскване". Макар че софтуера има филтър с които ги обработва, предполагам че ядовете ми идват до голяма степен и от там, но не съм сигурен.
А иначе до колкото съм разглеждал характеристиките на Валтекоподобните рейки, няма голяма разлика в бързината при 1 и 3 ома бобина. Все си мисля че под 3,3...3,2мс. райла закъсва независимо с каква бобина е.


Потребителски аватар
tranceaddict
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
Автомобил: VW Passat 1.8T
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Pernik

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот tranceaddict » Вто 28 май 2013 23:23


mupk0 написа:Карта се събира на дълго най-добре.На 4та и 5та скорост.Целта ти е да направиш крива(по целият диапазон на работа на мотора).От високи обороти и ниско натоварване до ниски обороти и високо натоварване.После я правиш същата работа на газ.Ако графиките се разминават с доста(зависи какъв ти е компютъра),коригираш според това което виждаш(бедно/богато).Гледаш времената на газ да са малко по-големи(от сорта на 1.1 до 1.3 пъти).Нямам откъде да ти покажа графика на тази кола,защото момчето си я кара.Мога да покажа предната карта на моята кола:

Изображение

За мен като цяло инжектори 1ом са най-добре,защото всяка кола си е капризна примерно на ППХ и малко подадена газ....

Благодаря колега за нагледното инфо .Аз го виждам това на моята Тамона и даже има и корекции автоматини които може да се записват директно дори и да не е включен компа и свързан с компа на газовата. Това го видях няколко пъти :11 . Да споделя днес какво сътворих. Прибрах се и свалих инжекторите и с бургийка та на .......2,5мм :scare3 . Започнах да проверявам параметри и какво видях диф налягане от 2,2-2,4 на 1,8бар. До тук добре. Автокалибриране и след това настройка на коефициента на предаване времена бензин газ. Тук пак горе долу добре (въпреки че иска да намаля малко инжекторите и да направя настройка на ново) . И се започна едно каране ....та до 23 и 30. Бързо бавно , бавно бързо и имапостоянно корекции да ясно е че при различно скорости и предавки както си споменал, има различни но не с много криви но като цяло правеше корекции постоянно( лаптопа едва издържа до края на тестдрайва). В началото на моменти падаше налягането под 0,5 и ...да , ясно знам че изпарителя не е много даже изобщо за 200 кончета. Увеличих го пак да е до 2,00 бара и пак каране. И нещеш ли изненада.След няколко корекции и стигам до 5000 и даже подминавам та даже и на 6500 :scare3 :scare3 :scare3 . До тук добре уж направи корекцията и топлапа угасна :h020 Не знам какво съм направил но днес ще я покарам за да видя какво се случва и ще пиша коментари . Да ,няма го пропадането сега на 5000 и дори направо се итрелва още на 1750-1800 оборота. За разхода изобщо не ми се пише но поне като я галя на ниски скорости ще видя как е хавата. Гледайки кривата която чертае газовите времена ми се струва точно както видях една в пастат форума и си мисля че това е може би някъде истината :biggrin . Въпрос ако си наясно: колко струват бързите рейки и заслужава ли си да взимам такава и пак да играя с софта? Сега ми кряка че ми е високо налягането, Диференциалното, но поне така като я натисна и се получават нещата.Направи ми впечатление че като я каран на първа с малко газ и все едно и свършва горивото и придърпва и като натисна педала пак тръгва , някак странно но не знам на какво се дължи? Ако имаш инфо и практика да дадеш съвет ще падне черпене( ние у Перник Не ги посрещаме гостите у поуикуиниката :beer ).



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 114 госта