мнения за ГИ Тамона
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: мнения за ГИ Тамона
Ако с ниска скорост придърпва и малко газ най-вероятно рейките ти не стават.Виж какво пише на компютъра.Ако придърпва на бензинови и газови време от сорта на 3мс,а ти си с рейка 3ома забрави.Слагаш на 1ом примерно валтек за малко пари(80лв средно за 4цил).А ако имаш пари броиш по 150-200лв на цилиндър за инжектор от типа Матрикс или някой такъв и си готов.Другият вариант е да си купиш на старо,но явно в чужбина ги карат много и са им взели живота.Единичните инжектори стават,но там ако е Апис Соло трябва да е след няква дата,а другите вече божа работа ;) И има разлика между инжектор и рейка.Инжектора често е с голямо съпротивление,но работи до 1мс време за впръскване,докато валтеците не са така.
- tranceaddict
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
- Автомобил: VW Passat 1.8T
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Pernik
Re: мнения за ГИ Тамона
mupk0 написа:Ако с ниска скорост придърпва и малко газ най-вероятно рейките ти не стават.Виж какво пише на компютъра.Ако придърпва на бензинови и газови време от сорта на 3мс,а ти си с рейка 3ома забрави.Слагаш на 1ом примерно валтек за малко пари(80лв средно за 4цил).А ако имаш пари броиш по 150-200лв на цилиндър за инжектор от типа Матрикс или някой такъв и си готов.Другият вариант е да си купиш на старо,но явно в чужбина ги карат много и са им взели живота.Единичните инжектори стават,но там ако е Апис Соло трябва да е след няква дата,а другите вече божа работа ;) И има разлика между инжектор и рейка.Инжектора често е с голямо съпротивление,но работи до 1мс време за впръскване,докато валтеците не са така.
Дамммммм, колега ясно ! Потвърди и ти моето предположение....сега работи но явно са големички дюзите много странно но както има температура в редуктора(60С) и после пада на -18С - 15С. И после пак така . Налягането е 2,06 бара. Иначе пак казвам работи с много мощност сега. Ще пробвам да сменя Валтеците както преповъчваш и да намаля малко дюзите поне на 2,3-2,4мм и ще пробвам пак с калибровка и запазване на картите и ще споделя отново. НО това с падането на температурата ме притеснява ....... дали за това не ми прехвърля когато си поиска на бензин......
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: мнения за ГИ Тамона
С какъв редуктор си и откъде е взета водата?Тези 1.8Т дето съм правил,редуктора е на шофьорският рог монтиран,водата е взета от маслоохладителя ,а като модел е Томасето Артик с подълнителен подгрев на газта.Не е нормално да ти изтива толкова редуктора.Виж си водата,защото 99% замръзва
- tranceaddict
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
- Автомобил: VW Passat 1.8T
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Pernik
Re: мнения за ГИ Тамона
mupk0 написа:С какъв редуктор си и откъде е взета водата?Тези 1.8Т дето съм правил,редуктора е на шофьорският рог монтиран,водата е взета от маслоохладителя ,а като модел е Томасето Артик с подълнителен подгрев на газта.Не е нормално да ти изтива толкова редуктора.Виж си водата,защото 99% замръзва
Ще погледна от къде е , но по спомен си мисля че е от там. Явно след тази настройка и по големите дюзи нещата не могат да се покриват и за това на моменти пише че температурата е ниска.А дали не пропускам и друг проблем - да не би да ми е дефектен датчика за температура на редуктора и от там да идва проблема? Пипам най елементарно изпарителя той направо си е с температурата на водата на охладителната система а всъщност показва че е отрицателна. После гледам на газта 38-45С. Варира но не с много и е доста плавно. Много странни неща ми се случват , но явно захванал съм се и ще се опитам до край да разгадая енигмата около моята газова уредба :)
- Lonely-Wolf
- Мнения: 277
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: мнения за ГИ Тамона
Колега според мен е нормално да ти пада температурата все пак този изпарител е до "150 коня",а ти както казваш,че твоята е към 200коня.Няма как да смогне да стопля толко газ колкото трябва да нахрани мотора. Или се примиряваш,че дълго не може да върви колата с над 4,8к оборота или си сменяш изпаритела.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: мнения за ГИ Тамона
Налягането ти е огромно първо.Това кара газта да фучи буквално.Намали го на нещо по-нормално около 1.5бара и виж тогава какво става.Ако пак изстива си за Артик примерно.На А6 2.7Т 2бр Маджика правят същата бела и сега ще се слагат други.
- tranceaddict
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
- Автомобил: VW Passat 1.8T
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Pernik
Re: мнения за ГИ Тамона
mupk0 написа:Налягането ти е огромно първо.Това кара газта да фучи буквално.Намали го на нещо по-нормално около 1.5бара и виж тогава какво става.Ако пак изстива си за Артик примерно.На А6 2.7Т 2бр Маджика правят същата бела и сега ще се слагат други.
Здрасти колега,
днес сложих Романо до 240 коня и уж нещата се пооправиха но не смениха сондата да е 8 мм а иначе тръбата я подмениха с 8мм от бутилката до изпарителя. Оставих Дюзите да са старите (замерих ги около 2,3мм отвори и налягането го оставихме на 1,45 бара диференциалното) С пълен рях полудяваше , не замръзва изпарителя , държи температура, и не пада и налягането на входа . Бе с две думи държи си се все едно си иска още настъпване...... Обачеееееееееее! Пак стигаме за секунда до 5000 и пак едно придърпване на няколко пъти и някой път премине след тях и пак се ускорява, но не много ,но повечето пъти все започва да прекъсва все едно на прекъсвач. Не пада налягането, не минава на бензин, но не може да се изфорсира както го прави на бензин. Остана само да подменим и сондата в бутилката(да, може би от там идва и проблема с недостиг на гориво - не съм сигурен дали това пропадане е заради това). Както и да е де останахме да сменим сондата в понеделник и пак да направя настройките -калибрирането. Иначе го направихме да е абсолютно както на бензин. И идва момента пак на прекъсване и точно пак на 5000! . Не знам какво да правя вече . Ако не е и от тази сонда .....просто какво може да е идея си нямам. Ако има някаква друга скрита настройка и може да ме светнеш, просто ще си светлината в тунела!
- tranceaddict
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
- Автомобил: VW Passat 1.8T
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Pernik
Re: мнения за ГИ Тамона
Lonely-Wolf написа:Колега според мен е нормално да ти пада температурата все пак този изпарител е до "150 коня",а ти както казваш,че твоята е към 200коня.Няма как да смогне да стопля толко газ колкото трябва да нахрани мотора. Или се примиряваш,че дълго не може да върви колата с над 4,8к оборота или си сменяш изпаритела.
Колега по надолу писах че смених изпарителя , но уви има си пак пропадането и то точно на 5000 ! Дали имаш идея какво е положението сега? Дали отворите на дюзите са малки или са големи? Полудях направо от нерви и хвърляне на пари и няма поне обяснение защо прекъсва на тия обороти?
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: мнения за ГИ Тамона
пробии дюзите с 1/10та :)
Re: мнения за ГИ Тамона
mupk0 написа:пробии дюзите с 1/10та :)
Правилно
Идва тавана на времената им - 20+ милисекунди и се получава точно както го описваш
Правили сме 1.8Т 180 коня с валтек на 2.5мм за да се избегно това явление
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: мнения за ГИ Тамона
да споделя нещо друго за тамоната:
след дълги експеримента при идеално събрани карти (точно препокриващи се криви на бенз. и газ) в крайна сметка сместа се получава доста обогатена - това съм го отчел по дългосрочната корекция "Long trim" на бензиновият комп. с OP-COM-а. Явно софта на газовата не е достатъчно точен, хубаво е нещата да се следят как се развиват по бензиновият комп.
колегата "husky" го беше намекнал в една стара тема.
след дълги експеримента при идеално събрани карти (точно препокриващи се криви на бенз. и газ) в крайна сметка сместа се получава доста обогатена - това съм го отчел по дългосрочната корекция "Long trim" на бензиновият комп. с OP-COM-а. Явно софта на газовата не е достатъчно точен, хубаво е нещата да се следят как се развиват по бензиновият комп.
колегата "husky" го беше намекнал в една стара тема.
- Lonely-Wolf
- Мнения: 277
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: мнения за ГИ Тамона
Ами при мойта Тамона не е точно така както казваш колега,в момента е с почти препокрити точки бензин-газ и си е направо бедна. Разхода на 100км ми е по-малко под литър газ повече от бензина.
п.с. Но пък и при мен може да дава отражение,че не съм и с точните дюзи (сега са на 2мм),а си иска малко по-големки
п.с. Но пък и при мен може да дава отражение,че не съм и с точните дюзи (сега са на 2мм),а си иска малко по-големки
- williams_vn
- Мнения: 723
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: мнения за ГИ Тамона
абе и аз имам лек проблем докато загрее редуктора на 35-40 градуса прехвърля и придърпва като подам газ дюзите ми са 2.3 колата е 1.8 т 150 коня
чудя се дали да ги направя 2.4 усещам и едно леко придърпване в последствие след 4000 оборота при пълно натоварване
чудя се дали да ги направя 2.4 усещам и едно леко придърпване в последствие след 4000 оборота при пълно натоварване
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: мнения за ГИ Тамона
Lonely-Wolf написа:Ами при мойта Тамона не е точно така както казваш колега,в момента е с почти препокрити точки бензин-газ и си е направо бедна. Разхода на 100км ми е по-малко под литър газ повече от бензина.
............
от къде съдиш за това, с ваг-ком ли четеш ?
- Lonely-Wolf
- Мнения: 277
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: мнения за ГИ Тамона
Е,според теб богата ли е като е 10% газ над бензиновия разход?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта