мнения за ГИ Тамона

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mupk0 » Сря 29 май 2013 0:15


Ако с ниска скорост придърпва и малко газ най-вероятно рейките ти не стават.Виж какво пише на компютъра.Ако придърпва на бензинови и газови време от сорта на 3мс,а ти си с рейка 3ома забрави.Слагаш на 1ом примерно валтек за малко пари(80лв средно за 4цил).А ако имаш пари броиш по 150-200лв на цилиндър за инжектор от типа Матрикс или някой такъв и си готов.Другият вариант е да си купиш на старо,но явно в чужбина ги карат много и са им взели живота.Единичните инжектори стават,но там ако е Апис Соло трябва да е след няква дата,а другите вече божа работа ;) И има разлика между инжектор и рейка.Инжектора често е с голямо съпротивление,но работи до 1мс време за впръскване,докато валтеците не са така.




Потребителски аватар
tranceaddict
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
Автомобил: VW Passat 1.8T
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Pernik

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот tranceaddict » Сря 29 май 2013 10:50


mupk0 написа:Ако с ниска скорост придърпва и малко газ най-вероятно рейките ти не стават.Виж какво пише на компютъра.Ако придърпва на бензинови и газови време от сорта на 3мс,а ти си с рейка 3ома забрави.Слагаш на 1ом примерно валтек за малко пари(80лв средно за 4цил).А ако имаш пари броиш по 150-200лв на цилиндър за инжектор от типа Матрикс или някой такъв и си готов.Другият вариант е да си купиш на старо,но явно в чужбина ги карат много и са им взели живота.Единичните инжектори стават,но там ако е Апис Соло трябва да е след няква дата,а другите вече божа работа ;) И има разлика между инжектор и рейка.Инжектора често е с голямо съпротивление,но работи до 1мс време за впръскване,докато валтеците не са така.

Дамммммм, колега ясно ! Потвърди и ти моето предположение....сега работи но явно са големички дюзите много странно но както има температура в редуктора(60С) и после пада на -18С - 15С. И после пак така . Налягането е 2,06 бара. Иначе пак казвам работи с много мощност сега. Ще пробвам да сменя Валтеците както преповъчваш и да намаля малко дюзите поне на 2,3-2,4мм и ще пробвам пак с калибровка и запазване на картите и ще споделя отново. НО това с падането на температурата ме притеснява ....... :dummy дали за това не ми прехвърля когато си поиска на бензин...... :banghead


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mupk0 » Сря 29 май 2013 10:57


С какъв редуктор си и откъде е взета водата?Тези 1.8Т дето съм правил,редуктора е на шофьорският рог монтиран,водата е взета от маслоохладителя ,а като модел е Томасето Артик с подълнителен подгрев на газта.Не е нормално да ти изтива толкова редуктора.Виж си водата,защото 99% замръзва


Потребителски аватар
tranceaddict
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
Автомобил: VW Passat 1.8T
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Pernik

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот tranceaddict » Сря 29 май 2013 11:20


mupk0 написа:С какъв редуктор си и откъде е взета водата?Тези 1.8Т дето съм правил,редуктора е на шофьорският рог монтиран,водата е взета от маслоохладителя ,а като модел е Томасето Артик с подълнителен подгрев на газта.Не е нормално да ти изтива толкова редуктора.Виж си водата,защото 99% замръзва

Ще погледна от къде е , но по спомен си мисля че е от там. Явно след тази настройка и по големите дюзи нещата не могат да се покриват и за това на моменти пише че температурата е ниска.А дали не пропускам и друг проблем - да не би да ми е дефектен датчика за температура на редуктора и от там да идва проблема? Пипам най елементарно изпарителя той направо си е с температурата на водата на охладителната система а всъщност показва че е отрицателна. После гледам на газта 38-45С. Варира но не с много и е доста плавно. Много странни неща ми се случват , но явно захванал съм се и ще се опитам до край да разгадая енигмата около моята газова уредба :)


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 277
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот Lonely-Wolf » Сря 29 май 2013 11:24


Колега според мен е нормално да ти пада температурата все пак този изпарител е до "150 коня",а ти както казваш,че твоята е към 200коня.Няма как да смогне да стопля толко газ колкото трябва да нахрани мотора. Или се примиряваш,че дълго не може да върви колата с над 4,8к оборота или си сменяш изпаритела.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mupk0 » Сря 29 май 2013 12:31


Налягането ти е огромно първо.Това кара газта да фучи буквално.Намали го на нещо по-нормално около 1.5бара и виж тогава какво става.Ако пак изстива си за Артик примерно.На А6 2.7Т 2бр Маджика правят същата бела и сега ще се слагат други.


Потребителски аватар
tranceaddict
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
Автомобил: VW Passat 1.8T
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Pernik

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот tranceaddict » Чет 13 юни 2013 20:22


mupk0 написа:Налягането ти е огромно първо.Това кара газта да фучи буквално.Намали го на нещо по-нормално около 1.5бара и виж тогава какво става.Ако пак изстива си за Артик примерно.На А6 2.7Т 2бр Маджика правят същата бела и сега ще се слагат други.

Здрасти колега,
днес сложих Романо до 240 коня и уж нещата се пооправиха но не смениха сондата да е 8 мм а иначе тръбата я подмениха с 8мм от бутилката до изпарителя. Оставих Дюзите да са старите (замерих ги около 2,3мм отвори и налягането го оставихме на 1,45 бара диференциалното) С пълен рях полудяваше , не замръзва изпарителя , държи температура, и не пада и налягането на входа . Бе с две думи държи си се все едно си иска още настъпване...... :11 Обачеееееееееее! Пак стигаме за секунда до 5000 и пак едно придърпване на няколко пъти и някой път премине след тях и пак се ускорява, но не много ,но повечето пъти все започва да прекъсва все едно на прекъсвач. Не пада налягането, не минава на бензин, но не може да се изфорсира както го прави на бензин. Остана само да подменим и сондата в бутилката(да, може би от там идва и проблема с недостиг на гориво - не съм сигурен дали това пропадане е заради това). Както и да е де останахме да сменим сондата в понеделник и пак да направя настройките -калибрирането. Иначе го направихме да е абсолютно както на бензин. И идва момента пак на прекъсване и точно пак на 5000! :banghead . Не знам какво да правя вече . Ако не е и от тази сонда .....просто какво може да е идея си нямам. Ако има някаква друга скрита настройка и може да ме светнеш, просто ще си светлината в тунела! :beer


Потребителски аватар
tranceaddict
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
Автомобил: VW Passat 1.8T
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Pernik

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот tranceaddict » Чет 13 юни 2013 20:27


Lonely-Wolf написа:Колега според мен е нормално да ти пада температурата все пак този изпарител е до "150 коня",а ти както казваш,че твоята е към 200коня.Няма как да смогне да стопля толко газ колкото трябва да нахрани мотора. Или се примиряваш,че дълго не може да върви колата с над 4,8к оборота или си сменяш изпаритела.

Колега по надолу писах че смених изпарителя , но уви има си пак пропадането и то точно на 5000 ! Дали имаш идея какво е положението сега? Дали отворите на дюзите са малки или са големи? Полудях направо от нерви и хвърляне на пари и няма поне обяснение защо прекъсва на тия обороти?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mupk0 » Пет 14 юни 2013 0:28


пробии дюзите с 1/10та :)


husky
Мнения: 63
Регистриран на: Нед 20 ное 2011 14:08
Автомобил:
Двигател:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот husky » Пет 14 юни 2013 9:43


mupk0 написа:пробии дюзите с 1/10та :)

Правилно :th_up

Идва тавана на времената им - 20+ милисекунди и се получава точно както го описваш

Правили сме 1.8Т 180 коня с валтек на 2.5мм за да се избегно това явление


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Съб 15 юни 2013 7:32


да споделя нещо друго за тамоната:
след дълги експеримента при идеално събрани карти (точно препокриващи се криви на бенз. и газ) в крайна сметка сместа се получава доста обогатена - това съм го отчел по дългосрочната корекция "Long trim" на бензиновият комп. с OP-COM-а. Явно софта на газовата не е достатъчно точен, хубаво е нещата да се следят как се развиват по бензиновият комп.

колегата "husky" го беше намекнал в една стара тема.


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 277
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот Lonely-Wolf » Съб 15 юни 2013 8:15


Ами при мойта Тамона не е точно така както казваш колега,в момента е с почти препокрити точки бензин-газ и си е направо бедна. Разхода на 100км ми е по-малко под литър газ повече от бензина.

п.с. Но пък и при мен може да дава отражение,че не съм и с точните дюзи (сега са на 2мм),а си иска малко по-големки :gruebel


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 723
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот williams_vn » Съб 15 юни 2013 8:30


абе и аз имам лек проблем докато загрее редуктора на 35-40 градуса прехвърля и придърпва като подам газ дюзите ми са 2.3 колата е 1.8 т 150 коня
чудя се дали да ги направя 2.4 усещам и едно леко придърпване в последствие след 4000 оборота при пълно натоварване


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Нед 16 юни 2013 7:15


Lonely-Wolf написа:Ами при мойта Тамона не е точно така както казваш колега,в момента е с почти препокрити точки бензин-газ и си е направо бедна. Разхода на 100км ми е по-малко под литър газ повече от бензина.

............


от къде съдиш за това, с ваг-ком ли четеш ?


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 277
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот Lonely-Wolf » Нед 16 юни 2013 9:10


Е,според теб богата ли е като е 10% газ над бензиновия разход?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта