Колеги, знам че тука е VW форум, но реших, да попитам.
Та брат ми взе един ситроен, 97, 1100куб., моноинжекция. И са му дали и една газова уредба, насипна.
Искаме да му я сложим, щото няма 100лв. Та изпарителя е Ловато, и има едно вакумче на него дето се чудим какво да го правим.
Изровихме интернет да намерим ръководство за това SAXO, но удряме на камък. Искаме да е грамотно всичко.
МИслим да спрем помпата и дюзата, ако може да кажете и каква плочка е най добре, да го затапим ли това вакумче на изпарителя, и воупюе някакво ръководство на тоя ситроен, та да знаем къде да режем. Лаици с технически познания сме общо взето. Има хора доста в час тук, изкарващи си хляба с това, и ако знаят и искат да споделят част от него, ще ме зарадва.
			
													Газифициране ситроен SAXO- готово
- 
				Гергин
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Газифициране ситроен SAXO- готово
				   							 				   
					Последна промяна от Гергин на Съб 01 дек 2012 20:05, променено общо 1 път.
									
			
									- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Газифициране ситроен SAXO
Това вакуумче е там, защото изпарителят е вакуумен   Казано другояче - ако го затапите колата ще запали на куково лято
 Казано другояче - ако го затапите колата ще запали на куково лято   
 
Служи да пуска газ между 1-во и 2-ро редукционно стъпало.
Относно плочката - сметни го по формулата конските сили на колата умножени по 7.5 и ще получиш лицето или площта на дифузьора. Оттам пресмяташ диаметъра му по формула. За ел.частта - някои спират само дюзата, други само помпата, трети и двете. Ако оставите помпата да работи, а спрете дюзата имайте предвид, че има шанс да си замине (ако е потопяема в резервоара й е нужно гориво, за да се охлажда).
			
													 Казано другояче - ако го затапите колата ще запали на куково лято
 Казано другояче - ако го затапите колата ще запали на куково лято   
 Служи да пуска газ между 1-во и 2-ро редукционно стъпало.
Относно плочката - сметни го по формулата конските сили на колата умножени по 7.5 и ще получиш лицето или площта на дифузьора. Оттам пресмяташ диаметъра му по формула. За ел.частта - някои спират само дюзата, други само помпата, трети и двете. Ако оставите помпата да работи, а спрете дюзата имайте предвид, че има шанс да си замине (ако е потопяема в резервоара й е нужно гориво, за да се охлажда).
				   							 				   
					Последна промяна от stefan4o на Сря 07 ное 2012 12:24, променено общо 1 път.
									
			
										
						- 
				Гергин
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Газифициране ситроен SAXO
Ок, щом го има значи така трябва. Къде и как да го бучнем?
Под редукционно стъпало да разбирам малка - голяма мембрана, обороти на празен ход и динамичен режим?
Хмм виж не знам дали е потопяема?
			
													Под редукционно стъпало да разбирам малка - голяма мембрана, обороти на празен ход и динамичен режим?
Хмм виж не знам дали е потопяема?
				   							 				   
					Последна промяна от Гергин на Сря 07 ное 2012 12:26, променено общо 1 път.
									
			
										
						- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Газифициране ситроен SAXO
Значи бучва се където вакуумът е най-"силен". Моето е сложено на смукателния колектор. Дупчиш с подходящо свредло и навиваш щуцер в дупката. С метални колектори ли е този Ситроен?
За изпарителя - най-общо казано имаш две камери - една за високо и една за ниско налягане. Първата редуцира налягането, което идва от клапана на газта, с втората вече се пуска газта към колектора на колата. Има изпарители и с три камери, но конкретно Ловато ползват две. Предполагам, че изпарителят е същият модел като моя, с който карам.
Колата има ли делко или е с бобина/бобини?
Под потопяема имах предвид дали е в резервоара. Щото съществуват и външни помпи, които са на пътя на горивото.
			
									
										
						За изпарителя - най-общо казано имаш две камери - една за високо и една за ниско налягане. Първата редуцира налягането, което идва от клапана на газта, с втората вече се пуска газта към колектора на колата. Има изпарители и с три камери, но конкретно Ловато ползват две. Предполагам, че изпарителят е същият модел като моя, с който карам.
Колата има ли делко или е с бобина/бобини?
Под потопяема имах предвид дали е в резервоара. Щото съществуват и външни помпи, които са на пътя на горивото.
- 
				Гергин
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Газифициране ситроен SAXO
Тва е двигателя. Май са метални, не се сещам точно. Почти съм сигурен.
Нямаме нищо за него.
							Нямаме нищо за него.
- Прикачени файлове
- 
			
		
				- 280-200-citroen-saxo-1-1.jpg (23.85 KиБ) Видяна 2414 пъти
 
- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Газифициране ситроен SAXO
Аз оттук няма как да преценя, така или иначе. Преди да настройвате от тройника и винта на изпарителя му пипнете предварението ако е възможно (питай някой от форума на Ситроен дали има такъв вариант като при ФВ с въртене на делко) или ползвайте ТАП като му зададете няколко градуса отгоре (според зависи колко е заводското за тоя модел на Ситроен). Чак след като направите (или не) тези неща по запалителната система правете настройка на колата за вървеж, ПХ и т.н.  
			
									
										
						
- 
				Гергин
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Газифициране ситроен SAXO
Да да, настройките ще ги видим. Не обърнах внимание, ма май не е с делко
Говорих с колегата muns, благодаря му за бързата намеса.
И разбрах, че ключето трябва да вземе захранване от бензиновата помпа, трябва реле за дюзата, което да вземе захранване от газовия клапан и вакумът за изпарителя, който с един тройник може да се включи от някой вакум под моното. Това допълнително ще се консултирам с вас, като разгледам мотора. Да не резна нещо важно, я спирачки я ... ))
)) 
http://www.gasmagazin.com/components/co ... ce2784.jpg
Това е ключето.
такава ли плочка?
http://www.gasmagazin.com/components/co ... 51eb39.jpg
или
http://www.gasmagazin.com/components/co ... a965ad.jpg
или
ф28-28мм, гледал на един друг ситроен брата, че плочката била такъв тип някакъв.
Знам си аз че тук трябва да си кажа болката.
			
									
										
						Говорих с колегата muns, благодаря му за бързата намеса.
И разбрах, че ключето трябва да вземе захранване от бензиновата помпа, трябва реле за дюзата, което да вземе захранване от газовия клапан и вакумът за изпарителя, който с един тройник може да се включи от някой вакум под моното. Това допълнително ще се консултирам с вас, като разгледам мотора. Да не резна нещо важно, я спирачки я ...
 ))
)) http://www.gasmagazin.com/components/co ... ce2784.jpg
Това е ключето.
такава ли плочка?
http://www.gasmagazin.com/components/co ... 51eb39.jpg
или
http://www.gasmagazin.com/components/co ... a965ad.jpg
или
ф28-28мм, гледал на един друг ситроен брата, че плочката била такъв тип някакъв.
Знам си аз че тук трябва да си кажа болката.
- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Газифициране ситроен SAXO
Мда, ако моното ти има изобщо изкарани щуцери за вакуум под дроселовата клапа става и там. То реално вакуумът там и на колектора е един и същ. Това в случая не е кой знае каква голяма драма.
Относно плочката - колко к.с. е този мотор? Понеже 28мм е минималният размер за кола с мотор 90 к.с., опасявам се, че при този двигател ще е с още по-малка дупка, сигурно не е над 60 коня? Като казвам минимален размер визирам наистина такъв. Ти можеш и 30мм да му нашиеш, само че после ще трябва да пребориш разхода и динамиката на колата. Разликите от минималните до максималните размери си играх да ги опиша според моите опити в една друга тема за дифузьорите.
Сметнах размера на дифузера според конете - 60:
1.минимален - 24мм диаметър
2.максимален - 28мм диаметър
Ако гоните нисък разход те съветвам да пробваш с по-малкия диаметър.
			
									
										
						Относно плочката - колко к.с. е този мотор? Понеже 28мм е минималният размер за кола с мотор 90 к.с., опасявам се, че при този двигател ще е с още по-малка дупка, сигурно не е над 60 коня? Като казвам минимален размер визирам наистина такъв. Ти можеш и 30мм да му нашиеш, само че после ще трябва да пребориш разхода и динамиката на колата. Разликите от минималните до максималните размери си играх да ги опиша според моите опити в една друга тема за дифузьорите.

Сметнах размера на дифузера според конете - 60:
1.минимален - 24мм диаметър
2.максимален - 28мм диаметър
Ако гоните нисък разход те съветвам да пробваш с по-малкия диаметър.

- 
				Гергин
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Газифициране ситроен SAXO
Там някъде е 50-60к.с дали има:))
Май има и ламбда, мамка и.
Четох и по ситроен форума, ама много посен?
			
									
										
						Май има и ламбда, мамка и.
Четох и по ситроен форума, ама много посен?
- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Газифициране ситроен SAXO
Ламбда сондата не играе при АГУ. Дали може да набие грешка в ЕКУ-то обаче не зная, питай някого с такава кола, за да те светне. Има емулатори в случай, че е важно да се имитира правилно отчитане от сондата при каране на газ.  
			
									
										
						
- 
				Гергин
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Газифициране ситроен SAXO
Да пробивам ли? Нали за това е плочката. Или бъркам нещо.
И ти благодаря за отделеното време
Друго си мислех, маркуча за газта е с тройник и винт, като за карбуратор. Да го разкараме ли и да си сложим плочка с един щуцер или щото има и с два? Дал съм ги на снимките, не пише обаче никакви диаметри там.
			
													И ти благодаря за отделеното време

Друго си мислех, маркуча за газта е с тройник и винт, като за карбуратор. Да го разкараме ли и да си сложим плочка с един щуцер или щото има и с два? Дал съм ги на снимките, не пише обаче никакви диаметри там.
				   							 				   
					Последна промяна от Гергин на Сря 07 ное 2012 14:31, променено общо 1 път.
									
			
										
						- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Газифициране ситроен SAXO
Кое да пробиваш бре човек?   Не те разбрах...
 Не те разбрах...
Плочката играе роля на смесител между газообразно ЛПГ и въздух 
 
За времето - няма нужда да ми благодариш. На работа съм, не губя от личното си време, споко (когато не съм ангажиран имам време да пиша във форума, работя на компютър в момента)
Видях, че си редактирал поста. Относно това дали да е с два или един щуцер плочката не мога да ти дам отговор за разликите, дали ги има и какви са те. Лично аз карам с два щуцерова плочка. Все си мисля, че това не е от първостепенно значение при разход/динамика на дадена кола, ама може и да греша, ако някой знае - нека да сподели, би ми било интересно да чуя някаква версия подкрепена поне с някаква логика
			
									
										
						 Не те разбрах...
 Не те разбрах...Плочката играе роля на смесител между газообразно ЛПГ и въздух
 
 За времето - няма нужда да ми благодариш. На работа съм, не губя от личното си време, споко (когато не съм ангажиран имам време да пиша във форума, работя на компютър в момента)

Видях, че си редактирал поста. Относно това дали да е с два или един щуцер плочката не мога да ти дам отговор за разликите, дали ги има и какви са те. Лично аз карам с два щуцерова плочка. Все си мисля, че това не е от първостепенно значение при разход/динамика на дадена кола, ама може и да греша, ако някой знае - нека да сподели, би ми било интересно да чуя някаква версия подкрепена поне с някаква логика

- 
				Гергин
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Газифициране ситроен SAXO
Сега видях, че си писал "пробваш" а аз прочетох -пробиваш.  
 
И аз си мисля, че като няма карбуратор, няма нужда от регулиращия винт за първа и втора клапа. С карбураторите само за руските имам някакво понятие. И явно може да се разкара и директно в плочката щом е моно. Да видя само вакума къде да режа.
Повече съм теоретик, сменял съм мембрани и съм си играл с уредби и изпарители, ама само на руските коли и леко неуверен се чувствам и разпитвам за какво ли не. Теа днешните само датчици и електроники. Пипнеш едно, развалиш 10. Станали са много чувствителни.
			
									
										
						 
 И аз си мисля, че като няма карбуратор, няма нужда от регулиращия винт за първа и втора клапа. С карбураторите само за руските имам някакво понятие. И явно може да се разкара и директно в плочката щом е моно. Да видя само вакума къде да режа.
Повече съм теоретик, сменял съм мембрани и съм си играл с уредби и изпарители, ама само на руските коли и леко неуверен се чувствам и разпитвам за какво ли не. Теа днешните само датчици и електроники. Пипнеш едно, развалиш 10. Станали са много чувствителни.
Re: Газифициране ситроен SAXO
Колега аз съм с пасат 1,8 моно,но моноинжекцията ми е 1:1 с твоята без да съм я гледал ти казвам!   
 
Слагай с един щуцер,след това регулирането е много по-лесно от едно място,а не едното повече,другото по-малко и т.н.,а и както каза няма 2клапи тук 
 
Вакуума на изпарителя го сложих на колектора и аз,прави се дупка ,щуцерче и боцваш маркуча.Няма проблеми с това.На изпарителя охладителната течност можете да я докарате от маркучите за колектора,направо изкарваш маркуча от колектора и го вкарваш в изпарителя,от другата страна на изпарителя бодваш течността в колектора и си капитан
			
									
										
						 
 Слагай с един щуцер,след това регулирането е много по-лесно от едно място,а не едното повече,другото по-малко и т.н.,а и както каза няма 2клапи тук
 
 Вакуума на изпарителя го сложих на колектора и аз,прави се дупка ,щуцерче и боцваш маркуча.Няма проблеми с това.На изпарителя охладителната течност можете да я докарате от маркучите за колектора,направо изкарваш маркуча от колектора и го вкарваш в изпарителя,от другата страна на изпарителя бодваш течността в колектора и си капитан

- 
				lucata
- Мнения: 114
- Регистриран на: Съб 24 окт 2009 15:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Газифициране ситроен SAXO
погледни във пежо форума на 106-тиците и саксотата двигателите и доста други работи са едни и същи има и теми за газифициране на 106 аз лично съм гледал
			
									
										
						Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта
 
			    
  
