Питане за трудно последващо палене след като загрее-РЕШЕН :)

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Питане за трудно последващо палене след като загрее-РЕШЕН :)

Мнениеот mafiota » Пон 15 яну 2007 12:49


Колеги,търсих подобен проблем на моя, но неможах да открия,и моля за мнението ви :?
Та значи колата я имам от около месец (пасат Б3; РП1,8моно,90к.с; '91). Газовата уредба е Ел. Ловато, автоматичен ключ газ-бензин!Прпблемът е следния:
Колата винаги я паля на бензин и като позагрее малко я изфорсирам леко да набере обороти и автоматично си превключва на газ.Когато е студена и изобщо когато я карам само на бенз. коата си пали без проблеми и няма забележки по работта на мотора. Но когато я паля на бензин и после сама си обърне на газ, ако спра някъде при следващо стартиране на мотора (пак на бенз.) пали страшно трудно. А дори и добре да е загряла, също прави проблема - последващото стартиране на двигателя след работа на газ е много трудно! Иначе по вървене и работа на мотора при двете горива нямам забележки.
Измерих съпротивленията на термо датчиците , и според таблиците които намерих във форума са добре.
Дали има нужда да и монтирам емулатор, но мисля сам да си го направя, има една руска схемка с 555 таимера, дали е добра?

Последна промяна от mafiota на Пон 22 яну 2007 7:27, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 15 яну 2007 13:09


Няма голям смисъл от ламбда емулатор, по-скоро си мисля за изпускаща гумичка на ел. клапана и последващо давене на колата...
Настройвал ли си скоро газовата?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 15 яну 2007 14:38


The_Machine написа:Няма голям смисъл от ламбда емулатор, по-скоро си мисля за изпускаща гумичка на ел. клапана и последващо давене на колата...
Настройвал ли си скоро газовата?


Ами аз газовият клапан съм го разглобявал и почиствал, също така съм проверявал при извадени тръбички с гъбичка и сапунена вода , и не изпуска газ. Но незнам с бензиновата помпа как стоят нещата, мисля че я изключват при обръщане на газ ,така ли е редно?, но дори и така да е ако се опитам повторно (но тоя път принудително) да запаля колата на газ пак пали трудно! Имам чуство че работи ли и една минута на газ нещо електрониката тотално се ошашква. Но иначе запали ли, работи безупречно, разхода е около 8,5/100 дори и през студените дни (разбира се изчаквам да позагреее на бенз).
Когато се кара само на бенз, всичко си е абсолютно нормално!


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 15 яну 2007 19:13


Хм... ако искаш пробвай да срежеш паметта на компютъра - сваляш буксата на компютъра и на върнат контакт търсиш червен кабел с постоянен "+" на него , режеш го и го изолираш, след което ако все пак реши да не се оправи можеш да си го възстановиш с поялника... :roll: И все пак принципно трупането на грешка е нормално за пасат-и след 92-ра година, та ми е странно... Друго , за което се сещам е аванса на мотора - ходи някъде да го видят със стробоскоп, прегледай кабелите и свещите


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 15 яну 2007 23:26


на две места има постоянен +, едното е за клапана за засмукване на парите от резервоара.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 15 яну 2007 23:43


ivo123 написа:на две места има постоянен +, едното е за клапана за засмукване на парите от резервоара.

Но кабела не е червен мисля? :)
Ако е такъв проблем - ще прегледам в каталозите на БРЦ в работата кое е и крачето...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 16 яну 2007 7:36


при 25 пинов контролер + е на 4 краче
при 35 пинов + е на 2 краче
при 45 пинов + е на 21 краче
връзва се през реле, когато е изключен двигателя релето е прекъснало веригата, при контакт релето осъществява нормалната връзка на паметта.
При голфовете, /надявам се и при пасатите/ има т.нар. S клема, където се вързва релето, но и емулатор върши работа, ако питате мене по-добра, защото не се преиницализира всеки път контролера.
имаше в нета една схема на емулатор, с която съм в момента и съм доволен от работата му - дава напрежение 0,1 - 0,9в.
ето я схемата:
http://imitev.hit.bg/images/lambda%20se ... ulator.jpg

п.п.
има вероятност клапанчето за бавните обороти - т.е. което е под пружинката за регулиране на сместта на изпарителя да се е втвърдило и да не затваря като хората, друга вероятност е по някаква причина синия клапан, на изпарителя да не затваря и да изтича газ, и след запалване да се дави колата.
Хубаво е да и сложиш поне емулатор, патил съм доста с високи обороти и други причини и с емулатора 90% от проблемите изчезват.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 16 яну 2007 7:46


ivo123 написа:на две места има постоянен +, едното е за клапана за засмукване на парите от резервоара.


Колега благодаря ти за инфото,но дали според теб проблема е ошашкване?, защото чета че тея мотори са "железни " на газ?
Значи след като е работила колата на газ достатъчно че двигателя хубаво да загрее, след като я огася и поистине - пали без проблем, но ако я огася и веднага след това се пробвам да запаля - зора е много голям докато запали, а и като запали оборотите постепенно се повишават до номиналните. ! :?
Тъи като аз живея в провинцията, при нас нямаме много читави сервизи, и мисля да се пробвам да си направя стробоскоп за да видя центровката - а с каква честота свети лампата ?
Благодаря ви още веднъж за отговорите на всички! :)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 16 яну 2007 8:03


ivo123 написа:при 25 пинов контролер + е на 4 краче
при 35 пинов + е на 2 краче
при 45 пинов + е на 21 краче
връзва се през реле, когато е изключен двигателя релето е прекъснало веригата, при контакт релето осъществява нормалната връзка на паметта.
При голфовете, /надявам се и при пасатите/ има т.нар. S клема, където се вързва релето, но и емулатор върши работа, ако питате мене по-добра, защото не се преиницализира всеки път контролера.
имаше в нета една схема на емулатор, с която съм в момента и съм доволен от работата му - дава напрежение 0,1 - 0,9в.
ето я схемата:
http://imitev.hit.bg/images/lambda%20se ... ulator.jpg

п.п.
има вероятност клапанчето за бавните обороти - т.е. което е под пружинката за регулиране на сместта на изпарителя да се е втвърдило и да не затваря като хората, друга вероятност е по някаква причина синия клапан, на изпарителя да не затваря и да изтича газ, и след запалване да се дави колата.
Хубаво е да и сложиш поне емулатор, патил съм доста с високи обороти и други причини и с емулатора 90% от проблемите изчезват.


Благодаря за схемата, ще пробвам да я направя, но дано да не ошашка още повече компа :))
Мисля че сондата на пасата отговаря на диапазона за напрежение от схемата , защото от форума говорят за някакви емулатори с резистори за пасат!


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 16 яну 2007 16:18


няма да се ошашка компа от тази схема - гарантирам.
Напрежението на нашите сонди е до 1 волт.
проблема ти е по-скоро в изпарителя, но е добре да имаш ламбда емулатор по принцип.
ако се съмняваш за натрупана грешка - просто изгаси колата, извади една от клемите на акумулатора за 20-на секунди и компа ти се рестартира, като после няма грешки. Някои колеги бяха писали че стова става само при мономотроника, а моножетроника бил с енерго независима памет, но в аутодата пише и за двете системи, че с махане на акумулатора се чистят грешките. Успех :)


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 16 яну 2007 16:32


The_Machine написа:Няма голям смисъл от ламбда емулатор, по-скоро си мисля за изпускаща гумичка на ел. клапана и последващо давене на колата...
?

За кой точно клапан говорите-дето обръща газ/бензин ли?
Карал съм Кадет, Вектра и Пасаткото на газ.На тези двигатели на газ нищо не им трябва (ланда емулатор) и нищо(компютър) не им се шашка.Не си услажнявай живота.Давене е мойта диагноза.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 16 яну 2007 16:57


за клапана на електрическия изпарител или за гумичката в изпарителя, а колкото до ошашкването точно 70% от пасатите и голфовете - всички от ВАГ групата монота правят мизерии при работа на газ без реле или ламбда емулатор. Ти си късметлия щом нямаш грижи с пасатко :)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 16 яну 2007 17:10


Ошашкват си се, макар че в случая едва ли е от това. Може и да не се ошашква компютъра, но зависи от настройките на АГУто. Ако гониш икономия се шашка задължително. :-)

Иначе действително е важно да се изясни за кой клапан става дума. В случая е важно този дето е в самия изпарител (нали уж е електрическо ловато?) да е изправен и да не изпуска. Ако той изпуска може да се получи точно същия ефект (давене).


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 16 яну 2007 17:13


kaloyan22 написа:
The_Machine написа:Няма голям смисъл от ламбда емулатор, по-скоро си мисля за изпускаща гумичка на ел. клапана и последващо давене на колата...
?

За кой точно клапан говорите-дето обръща газ/бензин ли?
Карал съм Кадет, Вектра и Пасаткото на газ.На тези двигатели на газ нищо не им трябва (ланда емулатор) и нищо(компютър) не им се шашка.Не си услажнявай живота.Давене е мойта диагноза.


Да може и давене да е, но явно газовата прави проблеми, защото ако я карам само на бензин си пали без проблем.А когато съм я карал на газ и като поседи и поизстине мотора, пак нормално си пали. Незнам без никакви интервенции нормално ли е компа да изтрива грешката от самосебе си ? Тея дни като се освободя ще пробвам да ресетна компа, и да проверя дали се изкл. бенз. помпа при работа на газ. Всъщност да попитам как е по добре, защото има доста писано по темата , в краина сметка на газ помпата трябва ли да се изкл. , според мен е хубаво да се изключва!


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 16 яну 2007 17:24


psstv18rp написа:Ошашкват си се, макар че в случая едва ли е от това. Може и да не се ошашква компютъра, но зависи от настройките на АГУто. Ако гониш икономия се шашка задължително. :-)

Иначе действително е важно да се изясни за кой клапан става дума. В случая е важно този дето е в самия изпарител (нали уж е електрическо ловато?) да е изправен и да не изпуска. Ако той изпуска може да се получи точно същия ефект (давене).


Малко ми е трудно да разбера каква е връзката между ошашкване и икономия , но наистина колата си е икономична на газ 8,5/100 на дълго през тея дни, но си върви без проблем, ускорява хубаво, оборотите на ПХ са в норма, бяга не е спъната, само проблема с повторното палене :?
Пробвал съм с насапонисана гъбичка да проверя изпарителя, като иразкачих маркуча които отива към смесителя - няма проблем не изпуска.
Продължавам да дерзая :wink:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта