маслото е като пресечено Венто 1,8ми
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ихтиман
маслото е като пресечено Венто 1,8ми
Имам следния проблем от няколко дни.Колата е Венто 1,8mi,75коня и се кара само на газ.Нямам навика често да проверявам маслото в двигателя,защото колата за 3 години каране не ми гори масло.Онзи ден вадя щеката и се оказва,че маслото е станало с цвят на боза,но интересното е че нивото не се е покачило,а и антифриза не е мръднал.Карам я с някакво руско масло предназначено за коли с АГУ и до сега бях доволен от него.Естествено е първата ми мисъл да е за изгоряла гарнитура на главата,но маслото си е на едно ниво в картера още от сменяването му,а и както споменах и антифриза не е мръднал в казанчето.Интересно ми е дали някой колега е имал подобен проблем и да сподели от какво идва.Най лесното е да се шлайфа главата,но ако след това прави същата история ще се окажа с около 300лв дадени на вятъра.Забравих да спомена,че колата се кара само градско и то на къси разстояния .Сутрин до работата 3-4 км и вечер до вкъщи
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
прилича много на конденз
ако се кара на късо е напълно закономерно
смени го с ново и виж как ще се държи щом няма промени в нивата на течностите
ако се кара на късо е напълно закономерно
смени го с ново и виж как ще се държи щом няма промени в нивата на течностите
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
Не го сменяй, проверявай го по-честичко за всеки случай, но най-вероятно е конденз и не трябва да се притесняваш. Маслото ще се оправи само през лятото.
Самото масло на върха на щеката ли е като боза или само около капачката?
Самото масло на върха на щеката ли е като боза или само около капачката?
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ихтиман
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
Маслото е като пресечено на самата щека.Смених го веднага след като видях като експериментално сипах М10Д за да видя дали пак ще стане така.На другия ден маслото вече не беше с нормалния , си цвят като нивото на щеката си остава същото и нивото на антифриза не се е променило
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
Много е вероятно да се е пресякло от конденз маслото, като си го сменил обаче е трябвало да промиеш двигателя, защото като източиш от пробката маслото в картера остават едни стотина милилитра, остава и в главата горе при разпределителния вал и клапаните и като сипеш новото масло, то се пресича веднага.
Иначе изпарителя не виждам как ще ти вкара вода в маслото, освен ако не е някъде вързан по охлаждане на колектора но е много малко вероятно.
Иначе изпарителя не виждам как ще ти вкара вода в маслото, освен ако не е някъде вързан по охлаждане на колектора но е много малко вероятно.
- the_red_camel
- Мнения: 698
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
Един колега беше споменал за промивка-имало някакви тънки масла, но с точност и аз не знам и чакам отговор..
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ихтиман
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
И аз доста попрочетох тези дни от както се случи тази случка.Имало и някакви добавки,които се сипват в маслото и колата трябва да работи на место 15-20 минути и след това да се сложи новото масло и филтъра.Иза промивки има доста статии и мнения,като се почне от трансформаторно масло,с нафта и се стигне до някакво много редко масло на Приста
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
А защо си сипал M10Д на един приятел му се прецака двигателя заради такова масло 

- the_red_camel
- Мнения: 698
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
За добавките някои викат че може да имат последъци, отлаганията или каквото искара добавката може да запуши нещо и
надявам се някой който е правил процедорута да сподели 


-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ихтиман
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
Сипах М10Д за да видя дали пак ще го направи този номер.Ако си бях сложил хубаво масло и ако ми направи пак този трик щеше да ми дойде малко повече финансово.Сега ще го покарам около 100о км с това масло и после евентуално ако няма проблеми следва промивка и ново качествено масло
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
Промиването, аз преди време като ми се налагаше, свалих картера и изплациках мотора с нафта отгоре през разпределителния вал. Другия вариант е на загрял двигател източваш маслото, слагаш 2-3 литра тънко масло някакво, трансмисионно примерно, поработва на място известно време, източва се, сменя се филтъра и се налива новото масло и пак е хубаво да е евтинко масълце, че ако пресече пак езък за набутването
Дали е било заради маслото или заради издухан вече мотор!?
50 хиляди километра карам с едно М10Д което го има наливно и уж било с графитени частици и било вредно за двигателя. Абсолютно нищо му няма на мотора, маслото го сменявам обаче на 5-7 хиляди км. Преди него карах 22 хиляди с Игол за натоварени дизелови двигатели /там му дават 90хиляди да изкара с една смяна/, аз го източих от двигателя буквално на чорба, миналата зима за капак на всичко карах и десетина километра без масло, изтече и е имало не повече от 2-300мл, тогава долях от 3 вида масла останали ми от предишните смени и до ден днешен мотора си върви на пушка и няма поразии и отлагания на боклуци в него или поне отгоре като сменявах гарнитурата на капака на клапаните миналата седмица.
predat0r написа:А защо си сипал M10Д на един приятел му се прецака двигателя заради такова масло
Дали е било заради маслото или заради издухан вече мотор!?
50 хиляди километра карам с едно М10Д което го има наливно и уж било с графитени частици и било вредно за двигателя. Абсолютно нищо му няма на мотора, маслото го сменявам обаче на 5-7 хиляди км. Преди него карах 22 хиляди с Игол за натоварени дизелови двигатели /там му дават 90хиляди да изкара с една смяна/, аз го източих от двигателя буквално на чорба, миналата зима за капак на всичко карах и десетина километра без масло, изтече и е имало не повече от 2-300мл, тогава долях от 3 вида масла останали ми от предишните смени и до ден днешен мотора си върви на пушка и няма поразии и отлагания на боклуци в него или поне отгоре като сменявах гарнитурата на капака на клапаните миналата седмица.
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
К.Одаджийски написа: Много е вероятно да се е пресякло от конденз маслото, като си го сменил обаче е трябвало да промиеш двигателя, защото като източиш от пробката маслото в картера остават едни стотина милилитра, остава и в главата горе при разпределителния вал и клапаните и като сипеш новото масло, то се пресича веднага.
Промиването, ... и изплациках мотора с нафта отгоре през разпределителния вал. Другия вариант е на загрял двигател източваш маслото, слагаш 2-3 литра тънко масло някакво,
е от такива ме е най страх

и какво ще стане от бозата дето е останала?
н с нафтата какви поразии ще направиш?
човека си е сменил маслото да покара 2-3 седмици и да си тури нормално хубаво, но този конденз е нормален и се появява студените месеци от каране на кратки разстояния до 10-15 мин.
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
И в моя мотор има малко боза, ако си погледнеш долната страна на собствената ти капачка може да се окаже, че цвета и и на теб няма да ти хареса (особено, ако последната седмица температурите са били под -10). Конденза е нормален за всички през зимата в по-голяма или по-малка степен.
Към автора:
Предполагам, че маслото ти все още е с що годе нормален цвят, но това може да е заради топлото време. Аз все още си мисля, че проблема е в късите разстояния и това, че караш на газ.
Преди няколко дни долях половин литър кауфландско масло за 25лв/5литра, но М10Д и аз не бих сипал.
В изгорелите газове в зависимост на какво гориво се кара винаги има значителен процент вода, най-малко при дизел, после бензин, после пропан-бутан, после метан и ако се кара на водород изгорелите газове са си чиста водичка. По време на работния такт част от изгорелите газове преминават през сегментите и ако достигнат до не много загряла повърхност (като тръбичката на щеката или капака на главата) водата кондензира и се смесва с маслото. При добро загряване водата се изпарява и маслото си възстановява цвета, но ако е студено и се кара на къси разстояния при ниски температури се образува боза.
Към автора:
Предполагам, че маслото ти все още е с що годе нормален цвят, но това може да е заради топлото време. Аз все още си мисля, че проблема е в късите разстояния и това, че караш на газ.
Преди няколко дни долях половин литър кауфландско масло за 25лв/5литра, но М10Д и аз не бих сипал.
В изгорелите газове в зависимост на какво гориво се кара винаги има значителен процент вода, най-малко при дизел, после бензин, после пропан-бутан, после метан и ако се кара на водород изгорелите газове са си чиста водичка. По време на работния такт част от изгорелите газове преминават през сегментите и ако достигнат до не много загряла повърхност (като тръбичката на щеката или капака на главата) водата кондензира и се смесва с маслото. При добро загряване водата се изпарява и маслото си възстановява цвета, но ако е студено и се кара на къси разстояния при ниски температури се образува боза.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
alexx написа:е от такива ме е най страх![]()
и какво ще стане от бозата дето е останала?
н с нафтата какви поразии ще направиш?
човека си е сменил маслото да покара 2-3 седмици и да си тури нормално хубаво, но този конденз е нормален и се появява студените месеци от каране на кратки разстояния до 10-15 мин.
Значи, да уточня, не съм майстор и не работя в автосервиз, това е правено на моя голф двойка още 2002 година, до ден днешен същия голф все още си върви със сменената гарнитура без шлайф на главата, зачистена само с водна шкурка и затегната със старите болтове, двигателя го залях целия с нафта при свален картер, би ли разяснил какво толкова поразия ще му стане че не ми е ясно!?
- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: маслото е като пресечено Венто 1,8ми
И аз карам по 2 км на работа и 2 на връщане всеки ден,има майонеза по капачката но цвета на маслото е променен(потъмнял) от пробега. Pоlо 1.6 АЕА. А относно промивка с нафта и да запалиш мотора и да отмие масления филм от лагери и шийките на к.вал е меко казано недопустимо.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 9 госта