Решение за плочка-смесител на метан

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот walentin » Пон 22 апр 2013 10:37


Колеги, демонстрирам ви едно "велико изобретение". Едно старо шише от мин. вода ми направи метановата газеница като битурбо!!!Ето така:Пасат Б4, 1,8 моно, 90 магарета. Допреди година и половина бях на пропан-бутан, но сложих метан, като ми остана плочката с маркучите. Всичко беше ОК, но Пешката и някои други форумци ме убедиха да сложа ТАП. Румен от Рено-форума го сложи , но работата на мотора се влоши. Започна да харчи повече и загуби вървеж. Румен каза, че плочката трябва да се доработва за метана, но все не оставаше време. От нашия форум/естествено/ разбрах,че диаметърът на отвора на смесителя по дадената формулка за метан трябва да е 24мм. На плочката от пропан-бутана, обаче е 38мм.,т.е два пъти и половина по-голям от необходимото! Някои ми казаха за слагане на пластинка/или шайба с ф24/ на отвора. Аз, обаче направих следното: Взех едно малко шише от минерална вода /от 0,5л/. На него гърлото му е точно 24мм. Срязах го на две под гърлото там, където формата от овална става цилиндрична. Външният диаметър на шишето е точно толкова, колкото е вътрешния на въздуховода, който влиза в черната кутия на моното. Набутах отрязъка от шишето в отвора на кутията на моното и сложих отново тръбата на въздуховода - всичко си пасна точно. Сега вече има намален дебит на въздух, точно толкова, колкото трябва.
КОЛАТА ФРЪКНА! - Кой лЪже - на вЪже!!!

Последна промяна от walentin на Сря 24 апр 2013 23:01, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот Lifeguard » Пон 22 апр 2013 11:27


Колега моя случай е идентичен.И аз съм с газовата плочка и имам малко завишен разход.Може би е от това?!Иначе като вървеж горе-долу бива,но има какво да се желае още.Дадох малко предварение от делкото и празния ход заспа и динамиката малко се подобри.Тъкмо мислех да намалявам дебита на въздуха или диаметъра на плочката и с тая тема ме заинтригува сега.Искам да те питам след като вкара отрязаното шише после не се ли наложи донастройка от тройника-примерно затягане?Това бях го правил на газта преди-ограничих въздуха и после затегнах кранчетата,за да стабилизирам празник ход.Тогава разхода падна малко.Ти шишето го вкара след филтърната кутия направо в капака на моното,така ли? Някой слагат ограничител на въздуха на входа на филтърната кутия.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот walentin » Пон 22 апр 2013 13:20


Колега, навих крана на двуцевката около 2 оборота, колкото да не изгасне колата. И това го направих с цел да ми падат по-бързо оборотите, че се застояваха на 2000 като пусна газта - имах чувство, че и от това ми харчи повече. Та така - чувствително го затворих.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот walentin » Пон 22 апр 2013 13:26


"Ти шишето го вкара след филтърната кутия направо в капака на моното,така ли?"

Последна промяна от walentin на Пон 22 апр 2013 13:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот walentin » Пон 22 апр 2013 13:27


Ти шишето го вкара след филтърната кутия направо в капака на моното,така ли?[/b]

Шишето го вкарах в капака на моното и то стърчеше няколко см назад, след което нахлузих въздуховода от филтърната кутия върху него и си го вързах със скобата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот stefan4o » Пон 22 апр 2013 13:54


С шишето става, идеята е да се намали сечението на въздуховода ПРЕДИ дифузера на плочката. По-красивият и незабележим вариант е просто да се намали сечението на дифузера на плочката.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот walentin » Пон 22 апр 2013 14:01


Да, но какво му е забележимото? Шишето си е във въздуховода - вътре.


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот Lifeguard » Вто 23 апр 2013 14:15


Колега,а как е положението със средните и най-вече високите обороти(според мен може би там ще е спъната)??
Разхода успя ли да го засечеш?


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот walentin » Сря 24 апр 2013 8:04


Колега, нямам проблеми в никой диапазон на оборотите - имам чувство, че карам на бензин! Разходът падна чувствително - с един резервоар /към 12 кг/ карах около 170 градско, а сега съм изминал с половин /6кг/ около 120.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот stefan4o » Сря 24 апр 2013 9:44


А как си решил въпросът с предварението? С ТАП или въртя делкото?


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот walentin » Сря 24 апр 2013 21:18


stefan4o написа:А как си решил въпросът с предварението? С ТАП или въртя делкото?

Колега,имам ТАП, ТАП-ът ми го направи Румен /благодарение на Пешката, който ми обясни ,че без него ще си изгоря клапаните,ако съм съм без такъв, защото предварението от делкото е недостатъчно/,но както казах в началото, с ТАП колата вървеше по-лошо, отколкото преди това.


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот Lifeguard » Сря 24 апр 2013 22:33


Специално за този двигател според мен почти няма файда от ТАП.Спокойно може да се даде малко предварение от делкото и с подходяща плочка и настройка ще е като на бензин почти.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот walentin » Сря 24 апр 2013 23:00


OK, и газаджиите казаха така, обаче Пешката и другите - не та не! Зашото метанът имал бил скорост на горене 3 пъти по-малка от тази на бензина. Пешката е разбирач и не приказва празни приказки ! И аз го турих.


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот lozan67 » Пон 06 май 2013 19:34


Моята с 24мм не иска да върви. На 30мм е по-добре . Даде 4кг. на 100 с 4 човека и кутия от 400литра на покрива. И без тази добавка пак толкова харчеше. ТАП-а ми е на 12,5гр плюс. Може би малко е по паргава в ниските. Ще я пробвам и градско как е. Двигатела е 1,6 ЕЗ.


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Решение за плочка-смесител на метан

Мнениеот Lifeguard » Вто 07 май 2013 8:22


walentin написа:Ти шишето го вкара след филтърната кутия направо в капака на моното,така ли?[/b]

Шишето го вкарах в капака на моното и то стърчеше няколко см назад, след което нахлузих въздуховода от филтърната кутия върху него и си го вързах със скобата.

Колега аз като почна да ограничавам въздуха и колата ми губи обороти почва да тресе и почти гасне.Може би почва да се дави и трябва да se позатегне кранчето?! При теб как беше? :)

Последна промяна от Lifeguard на Вто 07 май 2013 9:56, променено общо 1 път.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта