Колеги, демонстрирам ви едно "велико изобретение". Едно старо шише от мин. вода ми направи метановата газеница като битурбо!!!Ето така:Пасат Б4, 1,8 моно, 90 магарета. Допреди година и половина бях на пропан-бутан, но сложих метан, като ми остана плочката с маркучите. Всичко беше ОК, но Пешката и някои други форумци ме убедиха да сложа ТАП. Румен от Рено-форума го сложи , но работата на мотора се влоши. Започна да харчи повече и загуби вървеж. Румен каза, че плочката трябва да се доработва за метана, но все не оставаше време. От нашия форум/естествено/ разбрах,че диаметърът на отвора на смесителя по дадената формулка за метан трябва да е 24мм. На плочката от пропан-бутана, обаче е 38мм.,т.е два пъти и половина по-голям от необходимото! Някои ми казаха за слагане на пластинка/или шайба с ф24/ на отвора. Аз, обаче направих следното: Взех едно малко шише от минерална вода /от 0,5л/. На него гърлото му е точно 24мм. Срязах го на две под гърлото там, където формата от овална става цилиндрична. Външният диаметър на шишето е точно толкова, колкото е вътрешния на въздуховода, който влиза в черната кутия на моното. Набутах отрязъка от шишето в отвора на кутията на моното и сложих отново тръбата на въздуховода - всичко си пасна точно. Сега вече има намален дебит на въздух, точно толкова, колкото трябва.
КОЛАТА ФРЪКНА! - Кой лЪже - на вЪже!!!
Решение за плочка-смесител на метан
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Решение за плочка-смесител на метан
Последна промяна от walentin на Сря 24 апр 2013 23:01, променено общо 3 пъти.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Решение за плочка-смесител на метан
Колега моя случай е идентичен.И аз съм с газовата плочка и имам малко завишен разход.Може би е от това?!Иначе като вървеж горе-долу бива,но има какво да се желае още.Дадох малко предварение от делкото и празния ход заспа и динамиката малко се подобри.Тъкмо мислех да намалявам дебита на въздуха или диаметъра на плочката и с тая тема ме заинтригува сега.Искам да те питам след като вкара отрязаното шише после не се ли наложи донастройка от тройника-примерно затягане?Това бях го правил на газта преди-ограничих въздуха и после затегнах кранчетата,за да стабилизирам празник ход.Тогава разхода падна малко.Ти шишето го вкара след филтърната кутия направо в капака на моното,така ли? Някой слагат ограничител на въздуха на входа на филтърната кутия.
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Решение за плочка-смесител на метан
Колега, навих крана на двуцевката около 2 оборота, колкото да не изгасне колата. И това го направих с цел да ми падат по-бързо оборотите, че се застояваха на 2000 като пусна газта - имах чувство, че и от това ми харчи повече. Та така - чувствително го затворих.
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Решение за плочка-смесител на метан
"Ти шишето го вкара след филтърната кутия направо в капака на моното,така ли?"
Последна промяна от walentin на Пон 22 апр 2013 13:32, променено общо 1 път.
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Решение за плочка-смесител на метан
Ти шишето го вкара след филтърната кутия направо в капака на моното,така ли?[/b]
Шишето го вкарах в капака на моното и то стърчеше няколко см назад, след което нахлузих въздуховода от филтърната кутия върху него и си го вързах със скобата.
Шишето го вкарах в капака на моното и то стърчеше няколко см назад, след което нахлузих въздуховода от филтърната кутия върху него и си го вързах със скобата.
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Решение за плочка-смесител на метан
С шишето става, идеята е да се намали сечението на въздуховода ПРЕДИ дифузера на плочката. По-красивият и незабележим вариант е просто да се намали сечението на дифузера на плочката.
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Решение за плочка-смесител на метан
Да, но какво му е забележимото? Шишето си е във въздуховода - вътре.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Решение за плочка-смесител на метан
Колега,а как е положението със средните и най-вече високите обороти(според мен може би там ще е спъната)??
Разхода успя ли да го засечеш?
Разхода успя ли да го засечеш?
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Решение за плочка-смесител на метан
Колега, нямам проблеми в никой диапазон на оборотите - имам чувство, че карам на бензин! Разходът падна чувствително - с един резервоар /към 12 кг/ карах около 170 градско, а сега съм изминал с половин /6кг/ около 120.
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Решение за плочка-смесител на метан
А как си решил въпросът с предварението? С ТАП или въртя делкото?
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Решение за плочка-смесител на метан
stefan4o написа:А как си решил въпросът с предварението? С ТАП или въртя делкото?
Колега,имам ТАП, ТАП-ът ми го направи Румен /благодарение на Пешката, който ми обясни ,че без него ще си изгоря клапаните,ако съм съм без такъв, защото предварението от делкото е недостатъчно/,но както казах в началото, с ТАП колата вървеше по-лошо, отколкото преди това.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Решение за плочка-смесител на метан
Специално за този двигател според мен почти няма файда от ТАП.Спокойно може да се даде малко предварение от делкото и с подходяща плочка и настройка ще е като на бензин почти.
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Решение за плочка-смесител на метан
OK, и газаджиите казаха така, обаче Пешката и другите - не та не! Зашото метанът имал бил скорост на горене 3 пъти по-малка от тази на бензина. Пешката е разбирач и не приказва празни приказки ! И аз го турих.
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Решение за плочка-смесител на метан
Моята с 24мм не иска да върви. На 30мм е по-добре . Даде 4кг. на 100 с 4 човека и кутия от 400литра на покрива. И без тази добавка пак толкова харчеше. ТАП-а ми е на 12,5гр плюс. Може би малко е по паргава в ниските. Ще я пробвам и градско как е. Двигатела е 1,6 ЕЗ.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Решение за плочка-смесител на метан
walentin написа:Ти шишето го вкара след филтърната кутия направо в капака на моното,така ли?[/b]
Шишето го вкарах в капака на моното и то стърчеше няколко см назад, след което нахлузих въздуховода от филтърната кутия върху него и си го вързах със скобата.
Колега аз като почна да ограничавам въздуха и колата ми губи обороти почва да тресе и почти гасне.Може би почва да се дави и трябва да se позатегне кранчето?! При теб как беше? :)
Последна промяна от Lifeguard на Вто 07 май 2013 9:56, променено общо 1 път.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта