Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот aiptek » Пон 22 апр 2013 23:12


Колеги, според вас дали бих могъл да смя сам изпарителя на газовата с-ма?
Никога до този момент не съм пипал такова нещо,даже не знам и как се настройва.На теория нещата ми изглеждат прости защото има няколко маркуча една две жички и тва е :)

Ако има някой който би могъл да помогне (то има де ама дали е има желание :) да ме напътства ... ще почерпя :beer

Колата е Голфче 1.6 101 коня 97г АФТ. До момента съм с Ланди ренцо и съм решил да го заменя с нов турски или втора ръка Ловато, естествено че ще си сменя и мембраните.




Потребителски аватар
golfmaniak666
Мнения: 1147
Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHL
Местоположение: София

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот golfmaniak666 » Пон 22 апр 2013 23:30


ами елементарно е.моя съвет е да заложиш на ЛОВАТО.ти с каква газова уредба си?обикновенна или газов инжекцион?


Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот aiptek » Вто 23 апр 2013 15:28


Ами в момента съм с обикновена газова система въпреки че колата ми е инжекция.
ДО този момент съм с ланди ренцо но понеже е много каприцен и скъп за поддържане мисля да мина на ловато, поне знам че са по сполучливи.

Само не знам какъв трябва да търся, вакумен или електрически изпарител,Нямам идея моя какъв е в момента.


Потребителски аватар
golfmaniak666
Мнения: 1147
Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHL
Местоположение: София

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот golfmaniak666 » Вто 23 апр 2013 17:05


Купуваш един изпарител ЛОВАТО свързваш водата и жичките като на другия отиваш в сервиз за 10-15 лв да ти го настроят и си в играта


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот azrod » Вто 23 апр 2013 17:12


Моите и двата дето съм сменял заводски си бяха добре настроени, майсторът ме попита що съм при него - не вървяла или пък горяла много да знаел какво да пипа. Като му казах само настройка, погледна-погледна и ми каза другия път да не ходя като го сменям като консуматив :D


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот mafiota » Вто 23 апр 2013 18:46


azrod написа:Моите и двата дето съм сменял заводски си бяха добре настроени, майсторът ме попита що съм при него - не вървяла или пък горяла много да знаел какво да пипа. Като му казах само настройка, погледна-погледна и ми каза другия път да не ходя като го сменям като консуматив :D


"заводски настроени..." ти ме разбиваш :mhihi , не е зле да смениш майстора или пък като имаш такъв голям късмет да пускаш редовно тото


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот azrod » Вто 23 апр 2013 20:03


Не говорим за късмет, а за това, че винтовете им не са навити докрай, а са оставени в положение, което беше оптимално в моя случай. Дори тук някъде четох "навиваш докрай после един (или един и половина) оборота наобратно" на мен това ми се струва повече тото...
А да не говорим, че с читави мембрани няма кой знае колко регулаж освен да му намалиш притока на газ с цел скопяване и икономия или да го увеличиш с цел повечко мощност. Все пак това не е карбуратор, че да се изисква кой знае какъв майсторлък.

П.П.: И като те разбивам ти на колко коли си сменил изпарителите ? А колко успя да настроиш сам ? Щото ако питаш майстора какво е правил има да ти обясняяяяяяяява колко е сложна настройката на новия изпарител и къде е отишла половин бутилка газ :beer


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот Bai Sando » Вто 23 апр 2013 21:30


Винаги след смяна на изпарителя се настрйова от двата винта на изпарителя.Било то само за да видиш диапазона в който колата почва да се дави или и идва прекалено бедна сместа и почва да гасне на празен ход.
При теб са се уцелили така,но има разни японски или френски коли дето само с оборот да е завит в повече и едвам се хващат оборотите после :c020
Ако не си пипал тройника няма как да ти качи разхода осезаемо.
При нов изпарител дори след 10 минути работа ми се е случвало доста пъти пак да се настройва празния ход,понеже е достигнал работната си температура и е променил притока на газ до някъде.Това е нормално около 200-300 км докато улегнат мембраните :th_up


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот mafiota » Сря 24 апр 2013 14:48


azrod написа:П.П.: И като те разбивам ти на колко коли си сменил изпарителите ? А колко успя да настроиш сам ? .........


ОТ 2005 г. на всички коли които съм имал до момента съм настройвал изпарителите - настройката е елементарна, има си принцип които се следва и ако знаеш какво правиш ефекта е много добър. Но настройката на испарителя е едва 50% от работата по правилната настройка на цялата газова уредба (за обикновенна говорим)!


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот eurogas » Сря 24 апр 2013 20:21


Дааа, останалите 50 процента от правилната настройка касаят водача, трябва да е добре нахранен защото гладния шофьор натиска повече педала, трябва да слуша бавна музика защото на метал се дава повечко газ, добре е да вози жената или децата за да е още по-кротък...., всичко има значение за разхода. :th_up


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот Iezekil » Чет 25 апр 2013 21:20


Сложното при смяната на изпаритела е да не ти дойдат тръбичките по-къси.После като ги затегнеш да провериш дали изпускат.Мен ме беше страх и дали ще са еднакви резбите.Както и да е ,сменях един път сам и втори път при майстор.Това за настройването не е лъжа,сложи ми БРЦ-то и не пипна почти нищо за донастройка като запалих...по-точно врътна винта с 1мм.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот batmit » Чет 25 апр 2013 21:42


Аз като сменях БРЦ-то пак с БРЦ, сложиха газ анализатора и казаха, че е фабрично настроен.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот Bai Sando » Чет 25 апр 2013 21:56


Явно по-марковите изпарители си имат определен допуск на затягане на винтовете за регулиране.
При турските може да е завит доста или отвит почти до край,но тука не говорим за турски изпарители...
Така,че има нещо вярно,но при по-изчанчените коли е почти невъзможно да се уцели празния ход от фабр.настройка на изпарителя.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот siso_k » Чет 25 апр 2013 22:03


Едно малко въпросче за да не пускам нова тема:

Перката на радиатора ми е притрила един от маркучите на изпарителя, по които върви антифриза. Утре ако успея след работа да хвана отворен магазин ще купя нов и ще го сменя. Обаче доста от антифриза ми поизтече. Ще се наложили да обезвъздошавам нещо по системата и ако да КАК?

Колата е Г4, АКЛ, ГИ Landi Renzo Omegas EVO.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Възможно ли е сам да си смениш изпарителя

Мнениеот batmit » Чет 25 апр 2013 22:37


Наливаш до мах палиш двигателя, като поработи 20 сек ще намалее и пак наливаш, и така докато спре да намалява. След това затваряш капачката и тръгваш. След 5-10 км погледни и ако има нужда пак долей. Днес сменях маркуч на АКЛ. Антифриза трябва да е розов. Успех!



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта