kr1s0 написа:Колеги мой познат направи това нещо,като смъкна цялото моно,направи си отдолу фланец от текстолит,сложи си плочка с 1 врътка на маркучите на карбуратор от ваз 2101 (с механично отваряне на втората клапа) и колата му (Голф 2 с РП мотор) тръгна осезаемо повече и разхода му падна до 9 в София.Вози ме лично,и наистина колата върви повече.С какво може да се обясни това явление ?
Почвам да се замислям дали да не изхвърля всичката карантия,и да загнездя и аз един озон...
Kолата ми е пасат б3 1,8 моно.Казаха ми ,че с вакуумен изпарител било по-кофти да я карам,защо обаче никой не може да ми обясни,но всички твърдят така.Тук даже четох,че колегата The Machine е писал същото,но без причините за това твърдение.Може ли някой да ми разясни какъв е случая.
Ще карам по ред на номерата:
1. За карбуратора
- аз също исках да комбинирам колектор от моно и карбуратор, ама има една особеност - колекторът от моно е с кръгъл отвор под тампона, а двукамерният карбуратор има продълговата форма с две клапи съответно. Според мен трябва някак да се шлайфа тоя колектор иначе би следвало да има недобро пълнене и/или завихряне на сместа към цилиндрите. Ако ще правиш такава интервенция вземи и колектор от 1.6 или 1.8 карбуратор на ФВ.
-Озон и механичен са на различен принцип. Озон се монтира в по-"новите" лади 2105 и 2107 ако не се лъжа, докато механичният се монтира в т.нар."Жигули" или познато още като 2101. Разликата идва оттам, че Озон е с вакуумно отваряне на втора клапа (също като при нашите немски от серията 2Е и не само тя), докато жигулският е механично зацепен и когато първа клапа се отвори в някакво положение, започва с нея да се отваря и втора без оглед на вакуума над колектора.
-Освен него ще трябва да преправиш и част от запалителната система - да си намериш делко от карбуратор с вакуумен регулатор.
Относно разхода - предполагам говориш за бензин градски разход, щото на газ малко ме съмнява да постигнеш такъв рекорд градско освен ако не караш по малките часове, когато няма коли по светофарите.
Относно изпарителя - не зная защо е по-кофти да караш с вакуумен вместо с електрически, понеже доколкото съм запознат разликата им е само в това, че вторият има един клапан, който отваря пътя на газта от 1-ва към 2-ра ред.камера, а при вакуумният това става посредством вакуума в колектора.
За твоя изпарител:
Някои от моделите на Ловато нямат месингов винт за байпас на газта, доколкото зная. Този, който си въртял е винт за чувствителност на мембраната на 2-ра камера - не е за празен ход, както си мислят повечето

Въртейки го регулираш посредством лостов механизъм с пружина как да реагира мембраната на вакуума, който се създава на входа на щуцерите на плочката за газта. Т.е. при равни условия и еднакво отвит тройник, по-развит винт на изпарителя ще дава по-голямо количество газ, отколкото ако се стегне. Прочети темата на Добромирски за реглажа на АГУ и ще ти се изяснят нещата, описал го е доста добре

Моят метод за регулиране посредством тоя винт е следният - установявам някакво положение на тройника, с което колата не се дави като й смачкаш газта или пък не се чуди дали да върви като й стъпиш. Т.е. целиш средата, където се предполага, че е отвит достатъчно, за да има мощност максимално близка до бензиновата. Загряваш до работна температура колата спираш на място и въртиш винта - търсиш средата на хода му, където започва да тресе моторът и да работи неравномерно - и при бедна и богата смес го прави. Оставяш го на положение, при което моторът работи гладко и отзад на ауспуха не се чуват пукания. Засега тая методика дава прилични резултати при мен.
При моно/карбуратор 8-волтови търси приличен вървеж от 2 до 4 хиляди оборота на всички предавки и ще си най-доволен от разхода.