Подмяна на моното с карбуратор

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Подмяна на моното с карбуратор

Мнениеот kr1s0 » Вто 30 апр 2013 19:37


Колеги мой познат направи това нещо,като смъкна цялото моно,направи си отдолу фланец от текстолит,сложи си плочка с 1 врътка на маркучите на карбуратор от ваз 2101 (с механично отваряне на втората клапа) и колата му (Голф 2 с РП мотор) тръгна осезаемо повече и разхода му падна до 9 в София.Вози ме лично,и наистина колата върви повече.С какво може да се обясни това явление ?
Почвам да се замислям дали да не изхвърля всичката карантия,и да загнездя и аз един озон... :no

Kолата ми е пасат б3 1,8 моно.Казаха ми ,че с вакуумен изпарител било по-кофти да я карам,защо обаче никой не може да ми обясни,но всички твърдят така.Тук даже четох,че колегата The Machine е писал същото,но без причините за това твърдение.Може ли някой да ми разясни какъв е случая.

Съшо така четох за този винт на входа на изпарителя ,който се завива докрай,и се връща към 1,5 2оборота,за да пали добре колата,но аз като че ли нямам такъв винт.Изпарителя е този
lovato vakuumen-500x500.jpg
с това,което съм оградил глася само оборотите на ПХ ,нали? не е това,за което се говори,защото ако го развъртам много ПХ ми става към 1200оборота.. :bishop




Потребителски аватар
Ivo 1983
Мнения: 502
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Враца

Re: Подмяна на моното с карбуратор

Мнениеот Ivo 1983 » Вто 30 апр 2013 22:08


Винта е месингов, дето го настройваш да ти пали на газ и се върти с отверка :Mr Green Fun


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подмяна на моното с карбуратор

Мнениеот kr1s0 » Сря 01 май 2013 0:54


Разбрах това колега,навсякъде говорят за него,но аз на моя изпарител не го намирам :mhihi Имаш ли представа на този от снимката къде му е този винт ? Някъде около входящата газ ли да го търся ?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12116
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Подмяна на моното с карбуратор

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 01 май 2013 2:00


На снимката която си дал ми се вижда, точно върху винта за оборотите на празен ход, червената линия на кръга като че ли преминава през него.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=22&t=96063 Тук на първата снимка винта е означен с позиция 3


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подмяна на моното с карбуратор

Мнениеот stefan4o » Сря 01 май 2013 7:03


kr1s0 написа:Колеги мой познат направи това нещо,като смъкна цялото моно,направи си отдолу фланец от текстолит,сложи си плочка с 1 врътка на маркучите на карбуратор от ваз 2101 (с механично отваряне на втората клапа) и колата му (Голф 2 с РП мотор) тръгна осезаемо повече и разхода му падна до 9 в София.Вози ме лично,и наистина колата върви повече.С какво може да се обясни това явление ?
Почвам да се замислям дали да не изхвърля всичката карантия,и да загнездя и аз един озон... :no

Kолата ми е пасат б3 1,8 моно.Казаха ми ,че с вакуумен изпарител било по-кофти да я карам,защо обаче никой не може да ми обясни,но всички твърдят така.Тук даже четох,че колегата The Machine е писал същото,но без причините за това твърдение.Може ли някой да ми разясни какъв е случая.

Ще карам по ред на номерата:
1. За карбуратора
- аз също исках да комбинирам колектор от моно и карбуратор, ама има една особеност - колекторът от моно е с кръгъл отвор под тампона, а двукамерният карбуратор има продълговата форма с две клапи съответно. Според мен трябва някак да се шлайфа тоя колектор иначе би следвало да има недобро пълнене и/или завихряне на сместа към цилиндрите. Ако ще правиш такава интервенция вземи и колектор от 1.6 или 1.8 карбуратор на ФВ.
-Озон и механичен са на различен принцип. Озон се монтира в по-"новите" лади 2105 и 2107 ако не се лъжа, докато механичният се монтира в т.нар."Жигули" или познато още като 2101. Разликата идва оттам, че Озон е с вакуумно отваряне на втора клапа (също като при нашите немски от серията 2Е и не само тя), докато жигулският е механично зацепен и когато първа клапа се отвори в някакво положение, започва с нея да се отваря и втора без оглед на вакуума над колектора.
-Освен него ще трябва да преправиш и част от запалителната система - да си намериш делко от карбуратор с вакуумен регулатор.
Относно разхода - предполагам говориш за бензин градски разход, щото на газ малко ме съмнява да постигнеш такъв рекорд градско освен ако не караш по малките часове, когато няма коли по светофарите.
Относно изпарителя - не зная защо е по-кофти да караш с вакуумен вместо с електрически, понеже доколкото съм запознат разликата им е само в това, че вторият има един клапан, който отваря пътя на газта от 1-ва към 2-ра ред.камера, а при вакуумният това става посредством вакуума в колектора.
За твоя изпарител:
Някои от моделите на Ловато нямат месингов винт за байпас на газта, доколкото зная. Този, който си въртял е винт за чувствителност на мембраната на 2-ра камера - не е за празен ход, както си мислят повечето :a045 Въртейки го регулираш посредством лостов механизъм с пружина как да реагира мембраната на вакуума, който се създава на входа на щуцерите на плочката за газта. Т.е. при равни условия и еднакво отвит тройник, по-развит винт на изпарителя ще дава по-голямо количество газ, отколкото ако се стегне. Прочети темата на Добромирски за реглажа на АГУ и ще ти се изяснят нещата, описал го е доста добре :bowdown
Моят метод за регулиране посредством тоя винт е следният - установявам някакво положение на тройника, с което колата не се дави като й смачкаш газта или пък не се чуди дали да върви като й стъпиш. Т.е. целиш средата, където се предполага, че е отвит достатъчно, за да има мощност максимално близка до бензиновата. Загряваш до работна температура колата спираш на място и въртиш винта - търсиш средата на хода му, където започва да тресе моторът и да работи неравномерно - и при бедна и богата смес го прави. Оставяш го на положение, при което моторът работи гладко и отзад на ауспуха не се чуват пукания. Засега тая методика дава прилични резултати при мен.
При моно/карбуратор 8-волтови търси приличен вървеж от 2 до 4 хиляди оборота на всички предавки и ще си най-доволен от разхода.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подмяна на моното с карбуратор

Мнениеот kr1s0 » Сря 08 май 2013 19:57


Благодаря за съветите,аз имах предвид карбуратора от 2101 точно,с механичното отваряне на втора клапа.Иначе и аз намерих информация,че вакуумните нямат този байпасен,защото на контакт не влиза никаква газ,освен ако е имало по тръбите,защото ако не завъртя мотора няма да има вакуум,който да "разработи" изпарителя.Темата на добромирски я четох,свалих даже един word файл,четох го и него,засега връткам ще видим какви разходи ще даде,леко се дави ако на люлинската магистрала я настъпя на 5-та със 100,но почва да набира,но така в града пък няма да имам по-голям разход,ще видя как ще се държи,но мисля,че хванах цаката. :th_up :th_up

В София с нормално каране,и в пикови часове и късни ми дава към 12разход сега.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Подмяна на моното с карбуратор

Мнениеот Bai Sando » Сря 08 май 2013 21:39


Точно така.На вакумните го няма месинговия винт.При тях оборотите се гласят само от пластмасовия винт от страни.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта